Entertainment alle pijlers

Dankzij Duncan Eurovision Songfestival Nederland 2020!

19-05-2019 11:02 2322 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder in onze feeststemming

en kletsen over de organisatie!


Afbeelding

Afbeelding
maleficent wijzigde dit bericht op 04-02-2020 13:40
49.14% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Edsilia had een veel minder grote rol. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je het er ook duidelijk aan af kon zien dat het in een paar weken in elkaar geflanst is. En ik vond de presentatie echt niet best. Slechte uitspraak van alle drie, onaardige "gevatte" opmerkingen, veel te veel Chantal, Jan Smit die er echt heel erg slecht uitzag, nee, ik vond het echt niet goed.

Ik vond alleen NikkieTutorials echt overkomen als een professionele presentatrice en zij is nu net de enige die géen presentator is. Haar rol sloeg dan weer nergens op.

Ik zou liever Nikki in de lead zien volgend jaar.
Am Yisrael Chai!
Star3 schreef:
16-05-2020 23:08
Edsilia had een veel minder grote rol. Jammer.
Ja, dat is echt een gemiste kans. Ik neem aan dit deze "show" ook geëvalueerd wordt.
Betty_Slocombe schreef:
16-05-2020 23:10
Ja, dat is echt een gemiste kans. Ik neem aan dit deze "show" ook geëvalueerd wordt.
En volgend jaar andere presentatoren worden gekozen.
En Jan Smit begroot me een beetje. Die doet echt zijn best, maar daar gaat het niet zo goed mee.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
16-05-2020 23:10
Ja, dat is echt een gemiste kans. Ik neem aan dit deze "show" ook geëvalueerd wordt.
Edsilia d'r Engels is ook niet super, maar het is in ieder geval beter dan Chantal en Jan.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
16-05-2020 23:11
En Jan Smit begroot me een beetje. Die doet echt zijn best, maar daar gaat het niet zo goed mee.
Is dat dialect? Of Nederduits?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Shula Rijxman zit veren in d'r eigen reet te steken bij Op1. Zij is de baas van deze show en zit nu vooral te vertellen hoe ge-wel-dig het was.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
16-05-2020 23:12
Is dat dialect? Of Nederduits?
Dialect. Ik ken zo gauw geen beter Nederlands woord dus ik probeer het als guerrillastrijder in te voeren in het Nederlands. Zoals fetch, zeg maar.
Het betekent dat ik een soort van medelijden met hem heb, maar dan anders. Dat het me ook een beetje fysiek pijn doet hem te zien omdat het slecht met hem gaat.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-05-2020 23:14
Shula Rijxman zit veren in d'r eigen reet te steken bij Op1. Zij is de baas van deze show en zit nu vooral te vertellen hoe ge-wel-dig het was.
Idd , gaat maar door
Alle reacties Link kopieren
Jan zag er niet zo goed uit inderdaad. Hopelijk vond hij het wel leuk om te doen. Volgens mij is dit het eerste grote televisie optreden wat hij weer doet na zijn burn-out.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
16-05-2020 23:17
Dialect. Ik ken zo gauw geen beter Nederlands woord dus ik probeer het als guerrillastrijder in te voeren in het Nederlands. Zoals fetch, zeg maar.
Het betekent dat ik een soort van medelijden met hem heb, maar dan anders. Dat het me ook een beetje fysiek pijn doet hem te zien omdat het slecht met hem gaat.
Is ook Fries.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
16-05-2020 23:20
Jan zag er niet zo goed uit inderdaad. Hopelijk vond hij het wel leuk om te doen. Volgens mij is dit het eerste grote televisie optreden wat hij weer doet na zijn burn-out.
Ik had hem dus niet eens herkend.

Zegt dat iets over mij?
Zegt dat iets over Jan?
Of iets over die bril op zijn snuit?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
fashionvictim schreef:
16-05-2020 23:10
Ik vond alleen NikkieTutorials echt overkomen als een professionele presentatrice en zij is nu net de enige die géen presentator is. Haar rol sloeg dan weer nergens op.

Ik zou liever Nikki in de lead zien volgend jaar.
Nou, ik vond haar juist een stoorzender. Die zou wat mij betreft echt niet terug moeten komen.

Jan Smit is ook geen presentator en hetzelfde geldt voor Edsilia.

Kortom, Chantal houden en daar een fatsoenlijke tweede bij zoeken.
DS1971 schreef:
16-05-2020 23:54
Nou, ik vond haar juist een stoorzender. Die zou wat mij betreft echt niet terug moeten komen.

Jan Smit is ook geen presentator en hetzelfde geldt voor Edsilia.

Kortom, Chantal houden en daar een fatsoenlijke tweede bij zoeken.
Nee, Chantal moet weg. Alles is beter dan Chantal.
PhiIae schreef:
17-05-2020 00:00
Nee, Chantal moet weg. Alles is beter dan Chantal.
Dat is echt de enige die het kan. Maar goed, ik begrijp dat sommigen hier gewoon een hekel aan haar hebben.

Jan Smit is gekozen omdat hij nu eenmaal tot het songfestival kliekje behoort, Edsilia ontgaat mij en Nikki is gekozen uit opportunisme destijds.

Maar eerlijk gezegd, als je mij vraagt wie het beter gaat doen in Nederland, dan blijf ik ook stil.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zat Graham Norton er in?

En heb ik Australie gemist? Of knipperde ik even een keertje langzaam met mijn ogen?
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
De bijdrage van Australië kwam vanuit de volkstuin/achtertuin. Toch te langzaam geknipperd.
Graham Norton verzorgt al jaren commentaar voor de BBC bij #ESF. Hij is de vilijne tegenhanger van Cornald Maas, Jan Smit en Daniël Dekker. Filmpje met hem was natuurlijk al eerder opgenomen. Hij noemde al voordat het kwam dat er een awkward moment voor hem zat aan te komen. Ook na afloop noemde hij het nog maar eens awkward. (Witty Chantal past naadloos in de tenenkrommende, "spontane" opmerkingen die niet native speakers er uit persen.) Norton vond vaak dat kritiek uiten gemakkelijk is, maar vond de sympathieke gedachte achter de 2020-opzet belangrijker. Zegt ook genoeg. Ik hoop dat de NPO het als een generale repetitie voor 2021 ziet, dat de presentatoren nog extra lessen bij de nonnen volgen (jaar de tijd...) en dat ze (en dan vooral de palingkoning) niet weer gaan zingen.
Uit de Belgische media;

Toch jammer dat België zaterdagavond op het 'alternatieve' songfestival (niet) schitterde in de 'Love Shine A Light', gezongen door alle deelnemers. Behalve België dus. Reden? Omdat Alex Callier het een kutnummer vindt. In coronatijd is dit toch een mooie signaal naar samenhorigheid? Alle andere 40 deelnemende landen deden wel mee. Hoe groot kan je ego zijn? 🤔

Een van de reacties; Hij mag dat een k...lied vinden. Maar hij heeft gekozen om met dat liedjes circus mee te doen dan moet hij ook alles mee doen. En dan nog reclame maken voor zijn album in plaats van een mooie boodschap mee te geven. Arrogante Z....k
Stuur maar iemand anders volgend jaar. Ik vond het een hele leuke show. 👍
Ik woon in Belgie maar hoop echt dat ze volgend jaar iemand anders sturen. Wat een blaaskaak >:-(
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
17-05-2020 00:03
Dat is echt de enige die het kan. Maar goed, ik begrijp dat sommigen hier gewoon een hekel aan haar hebben.

Jan Smit is gekozen omdat hij nu eenmaal tot het songfestival kliekje behoort, Edsilia ontgaat mij en Nikki is gekozen uit opportunisme destijds.

Maar eerlijk gezegd, als je mij vraagt wie het beter gaat doen in Nederland, dan blijf ik ook stil.
Nederland heeft helaas geen goede presentatoren meer. Presentatoren die goed articuleren en beschaafd Nederlands spreken (dus niet van een o een au maken enz.), presentatoren die net zo makkelijk Nederlands als Engels, Duits of Frans spreken, er representatief uitzien (in plaats van gewild "hip") en die naast talenkennis ook nog herseninhoud hebben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
18-05-2020 18:47
Nederland heeft helaas geen goede presentatoren meer. Presentatoren die goed articuleren en beschaafd Nederlands spreken (dus niet van een o een au maken enz.), presentatoren die net zo makkelijk Nederlands als Engels, Duits of Frans spreken, er representatief uitzien (in plaats van gewild "hip") en die naast talenkennis ook nog herseninhoud hebben.

Ivo Niehe?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
18-05-2020 19:03
Ivo Niehe?
Inderdaad één van de laatste der Mohikanen. Mies Bouwman kon haar mannetje wat dat betreft ook staan, en nog wat langer geleden Willy Dobbe of zelfs Jos Brink. Dat waren ras-presentatoren. Je moest hen niet vragen om een populair liedje te zingen, want dat was hun metier niet.

Omgekeerd schijnt men nu te denken dat mensen die wél een leuk liedje kunnen zingen op de bühne, daardoor ook geweldige presentatoren zijn. Maar men heeft blijkbaar niet door dat zanger zijn en presentator zijn twee totaal verschillende vakgebieden zijn die ieder hun eigen kunde, vaardigheden en kennis vereisen. Iemand die aardig kan zingen, is niet per definitie ook een goede presentator.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Jos Brink zong juist toch best veel?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
18-05-2020 11:41
Uit de Belgische media;

Toch jammer dat België zaterdagavond op het 'alternatieve' songfestival (niet) schitterde in de 'Love Shine A Light', gezongen door alle deelnemers. Behalve België dus. Reden? Omdat Alex Callier het een kutnummer vindt. In coronatijd is dit toch een mooie signaal naar samenhorigheid? Alle andere 40 deelnemende landen deden wel mee. Hoe groot kan je ego zijn? 🤔

Een van de reacties; Hij mag dat een k...lied vinden. Maar hij heeft gekozen om met dat liedjes circus mee te doen dan moet hij ook alles mee doen. En dan nog reclame maken voor zijn album in plaats van een mooie boodschap mee te geven. Arrogante Z....k
Stuur maar iemand anders volgend jaar. Ik vond het een hele leuke show. 👍
Ik zou ook niet hebben meegedaan aan zo'n fake "feel-good" nummer om net te doen alsof deze k*t-tijd eigenlijk heel erg samenbindend is en hoe positief je kan zijn en hoe solidair we toch wel niet allemaal zijn. Tief op. Ik houd niet van fake-gedoe en als iets gewoon shit is, noem het dan ook gewoon shit en doe niet net of die drol die iedereen op zijn bord heeft liggen, eigenlijk een gebakje is. Aan dat soort nepgedoe zou ik ook niet meedoen, nog niet misschien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven