Over blote billen, kinderen en wat 'men' er van vindt
maandag 18 mei 2020 om 10:11
Ik kwam op kekmama.nl een leuk artikel tegen over naakt, kinderen en opvoeding;
https://www.kekmama.nl/artikel/kind/wat ... et-je-kind
Zonder echt waardeoordeel werpt schrijfster vragen op rondom verpreutsing, en naakt binnen gezin en opvoeding. Wat kan wel en wat niet?
Nu zijn wij van het naturistische soort en is naakt geen 2e natuur maar misschien wel eerste! Nergens deuren op slot. Weinig kleren aan en maandelijks gezinsuitje naar de sauna. Ook veel vrienden en bekenden voelen zich hierin vrij bij ons.
Ga me daarin ook niet laten beperken. De mening van mij en mijn gezin is leidend.
Maar ook ik hen de vragen wel eens gehad;
Ben je niet bang dat je vriend verkeerde gedachten heeft over je dochters?
Wat nou als iemand stiekem
foto's maakt?
Je moet je kinderen toch beschermen?
Ik geloof daar allemaal niet zo in. Veel media-bangmakerij, veel preutsheid, en in mijn ogen, veel onterechte angst.
Ik denk ook dat je kinderen niet moet "beschermen" maar weerbaar moet maken, zelfvertrouwen geven en wereldwijs moet opvoeden. Ik probeer mijn kinderen zélf gevaren te leren herkennen. Deze sámen aanpakken/oplossen.
Wat vinden anderen? Naïf? Gevaarlijk? Terecht? Bevrijdend?
Kan je anno 2020 naakt en kinderen (nog) combineren?
https://www.kekmama.nl/artikel/kind/wat ... et-je-kind
Zonder echt waardeoordeel werpt schrijfster vragen op rondom verpreutsing, en naakt binnen gezin en opvoeding. Wat kan wel en wat niet?
Nu zijn wij van het naturistische soort en is naakt geen 2e natuur maar misschien wel eerste! Nergens deuren op slot. Weinig kleren aan en maandelijks gezinsuitje naar de sauna. Ook veel vrienden en bekenden voelen zich hierin vrij bij ons.
Ga me daarin ook niet laten beperken. De mening van mij en mijn gezin is leidend.
Maar ook ik hen de vragen wel eens gehad;
Ben je niet bang dat je vriend verkeerde gedachten heeft over je dochters?
Wat nou als iemand stiekem
foto's maakt?
Je moet je kinderen toch beschermen?
Ik geloof daar allemaal niet zo in. Veel media-bangmakerij, veel preutsheid, en in mijn ogen, veel onterechte angst.
Ik denk ook dat je kinderen niet moet "beschermen" maar weerbaar moet maken, zelfvertrouwen geven en wereldwijs moet opvoeden. Ik probeer mijn kinderen zélf gevaren te leren herkennen. Deze sámen aanpakken/oplossen.
Wat vinden anderen? Naïf? Gevaarlijk? Terecht? Bevrijdend?
Kan je anno 2020 naakt en kinderen (nog) combineren?
jouw leven is een keuze
maandag 18 mei 2020 om 20:50

maandag 18 mei 2020 om 20:51
Ah. Ja. Dat vind ik een beetje gek. Als je een zoon hebt, zit jij die dan ook niet aan de piemel? Die moet ook schoon.Sweed schreef: ↑18-05-2020 20:43Ik zie dat er op deze reactie 3x negatief is geregaeerd.. maar ik ben het er eigenlijk wel mee eens.
Hoe zal ik dit proberen uit te leggen mmm..
Poging: Veel mensen roepen hier dat naaktheid thuis enz niet seksueel is, duidelijk en prima. Maar elke keer als er iets wordt gezegd dat iemand zijn/haar kind of zichzelf wel "bedekt" wordt wel als vanuit seksuele motieven gezien. Daar kunnen ook heel andere redenen achter zitten.
Mijne in deze kwestie zou zijn; een meisje hoeft alleen de naaktheid van haar eigen partner ooit te zien en verders niet. Haar vader is dus mijn partner en zijn naaktheid alleen voor mij. Dat vind ik gewoon een mooi gegeven![]()

maandag 18 mei 2020 om 20:52
Jij zegt zelf “mensen zijn sexuele wezens”Babette2017 schreef: ↑18-05-2020 20:45Nee. Ik niet. Bizarre reactie overigens. Feit is dat seksueel misbruik vaak plaatsvindt binnen de familie en vooral door een broer/oom/(stief)vader en niet door de zus of moeder. Mannen zijn heel anders dan vrouwen in dit soort kwesties (95% van het misbruik vindt immers door mannen plaats), dus de vergelijking met jonge blote puberzonen is krom.
maandag 18 mei 2020 om 20:54
fashionvictim schreef: ↑18-05-2020 20:16Ik ook niet, maar ik vind het bijvoorbeeld ook enorm ongepast en awkward als iemand in de sportschool wijdbeens zich staat af te drogen zodat ik recht haar baarmoeder in kijk. En op elke sportschool heb je altijd wel 1 zo'n vrouw die dat doet, ondertussen ook tegen je kwekkend over hoe leuk de les was, en dan met 1 been op het bankje en 1 op de grond lekker grondig tussen d'r schaamlippen afdrogen terwijl ik net mijn veters zit te strikken ofzo op datzelfde bankje. Zo gênant en awkward.
En niet omdat ik er geil van word, verre van, ik word er eerder aseksueel van omdat ik het echt afstotelijk vind om zo geconfronteerd te worden met een wildvreemde's binnenvoering.

Ik heb dit dus meegemaakt, maar dan met een vrouw die een tampon er in duwde en ondertussen lekker met mij doorkletste.
Heel akward
Kut(je) is ontzettend grof en ordinair.
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 18 mei 2020 om 20:59
Mijn kleuterzoon wil mij leren staand te plassen. Ik heb maar gezegd dat ik dat ook graag zou willen kunnen.

Ik ben geschokt over de preutsheid hier van moeders die hun dochters willen 'beschermen'. Wat je doet is ze preuts maken en ongemakkelijk bij hun lichaam en ze een seksistische kijk geven op mensen. Heel schadelijk en naar vind ik het.
Je kind leren dat zijn/haar lichaam van hun is en grenzen leren aangeven is echt zó ontzettend veel belangrijker dan wat ze aanhebben!

maandag 18 mei 2020 om 21:02
Jaa.. ik snap dat het dan toch weer seksueel overkomt hoewel dat niet de bedoeling is. Het is in de praktijk natuurlijk ook wel wat genuanceerder he?! Als mijn man staat te douchen en ze kruipt de badkamer in zal ik haar niet panisch weghalen. Zo geef je er idd wel een rare smaak aan.
Ach.. ik vindt dit gewoon een fijne manier om het zo mee te geven hoe kostbaar het is. Bloot en lichaam is zoveel meer als seks(ueel).
Ach.. ik vindt dit gewoon een fijne manier om het zo mee te geven hoe kostbaar het is. Bloot en lichaam is zoveel meer als seks(ueel).
maandag 18 mei 2020 om 21:04
waarom dan het onderscheid, tussen haar vagina en haar buik of nek?Sweed schreef: ↑18-05-2020 21:02Jaa.. ik snap dat het dan toch weer seksueel overkomt hoewel dat niet de bedoeling is. Het is in de praktijk natuurlijk ook wel wat genuanceerder he?! Als mijn man staat te douchen en ze kruipt de badkamer in zal ik haar niet panisch weghalen. Zo geef je er idd wel een rare smaak aan.
het gaat je wel degelijk om haar sexualiteit

maandag 18 mei 2020 om 21:11
als je zegt dat jouw naaktheid alleen voor je partner is dan maak je er wel een hele toestand van. hoe ben je dan in vredesnaam bevallen? En wat enorm benauwend om dit aan je kind mee te gevenSweed schreef: ↑18-05-2020 21:02Jaa.. ik snap dat het dan toch weer seksueel overkomt hoewel dat niet de bedoeling is. Het is in de praktijk natuurlijk ook wel wat genuanceerder he?! Als mijn man staat te douchen en ze kruipt de badkamer in zal ik haar niet panisch weghalen. Zo geef je er idd wel een rare smaak aan.

maandag 18 mei 2020 om 21:12
je kind zal toch later maar eens naar een dokter, of god verhoede, een gynaecoloog moeten. ze zou zich nog schuldig en angstig kunnen voelen omdat een vreemde naar haar vagina moet kijkenSweed schreef: ↑18-05-2020 21:02Jaa.. ik snap dat het dan toch weer seksueel overkomt hoewel dat niet de bedoeling is. Het is in de praktijk natuurlijk ook wel wat genuanceerder he?! Als mijn man staat te douchen en ze kruipt de badkamer in zal ik haar niet panisch weghalen. Zo geef je er idd wel een rare smaak aan.

maandag 18 mei 2020 om 21:14
en kinderen spelen doktertje en pubers gaan experimenteren en jou kind zal dat doen in de wetenschap dat haar naaktheid alleen van haar partner mag zijn. dat is wel een mooie basis voor schuldgevoel, schaamte en verstoorde seksualiteitSweed schreef: ↑18-05-2020 21:02Jaa.. ik snap dat het dan toch weer seksueel overkomt hoewel dat niet de bedoeling is. Het is in de praktijk natuurlijk ook wel wat genuanceerder he?! Als mijn man staat te douchen en ze kruipt de badkamer in zal ik haar niet panisch weghalen. Zo geef je er idd wel een rare smaak aan.

maandag 18 mei 2020 om 21:15
En waarschijnlijk ook al impliciet de verplichting om het bij 1 enkele partner te gaan houden.
maandag 18 mei 2020 om 21:15
Inderdaad
En als er een keer een hockeycoach onder het rokje grijpt, is het arme kind bang het thuis te vertellen
Openheid is een groot goed tussen ouders en kinderen

maandag 18 mei 2020 om 21:16
Dit dus.
Mag ik opbiechten dat het soms wel lastig is voor mij om openheid van mijn puberzoon te ontvangen?
maandag 18 mei 2020 om 21:18
Maar jij verstopt haar vagina
Niemand mag haar verschonen niemand mag dat stukje zien.
Terwijl het pas een streepje is,nog niks seksueel aan en toch moet het diep weggestopt. En mag alleen ooit 1man het zien

maandag 18 mei 2020 om 21:20
Ik ben nog steeds benieuwd of jij de penis van je zoon dan wel zou schoonmaken.
maandag 18 mei 2020 om 21:21
Onze kinderen hebben duidelijk andere behoeftes. Oudste is best gesloten, jongste flapt alles eruit ook over verliefdheden, vriendinnen die vaste verkering hebben (En hoe ver ze gaan) menstruatie etc
Maar die gaat ook naar de wc met vriendinnen.

maandag 18 mei 2020 om 21:22

maandag 18 mei 2020 om 21:26
Haha. Nou, toen zoon seksueel actief begon te raken met zijn 16-jarige vriendinnetje moest ik echt wel even slikken, hoor. Maar ik ben blij dat ie bij me kwam met vragen. Ook dingen die ik gewoon niet wil weten vraagt hij. Ergens vind ik het mooi; hij heeft niet zo'n goede band met zijn vader en geen broers en vrienden geven blijkbaar antwoorden die hem te weinig helpen.

maandag 18 mei 2020 om 21:26
stel je dochter wordt later aangerand of erger, dan is die les van jou ook nog een hele dobber in de verwerking. Die mythologisering van iets dat heel normaal is (je vagina) is echt linke soepSweed schreef: ↑18-05-2020 21:02Jaa.. ik snap dat het dan toch weer seksueel overkomt hoewel dat niet de bedoeling is. Het is in de praktijk natuurlijk ook wel wat genuanceerder he?! Als mijn man staat te douchen en ze kruipt de badkamer in zal ik haar niet panisch weghalen. Zo geef je er idd wel een rare smaak aan.