Over blote billen, kinderen en wat 'men' er van vindt
maandag 18 mei 2020 om 10:11
Ik kwam op kekmama.nl een leuk artikel tegen over naakt, kinderen en opvoeding;
https://www.kekmama.nl/artikel/kind/wat ... et-je-kind
Zonder echt waardeoordeel werpt schrijfster vragen op rondom verpreutsing, en naakt binnen gezin en opvoeding. Wat kan wel en wat niet?
Nu zijn wij van het naturistische soort en is naakt geen 2e natuur maar misschien wel eerste! Nergens deuren op slot. Weinig kleren aan en maandelijks gezinsuitje naar de sauna. Ook veel vrienden en bekenden voelen zich hierin vrij bij ons.
Ga me daarin ook niet laten beperken. De mening van mij en mijn gezin is leidend.
Maar ook ik hen de vragen wel eens gehad;
Ben je niet bang dat je vriend verkeerde gedachten heeft over je dochters?
Wat nou als iemand stiekem
foto's maakt?
Je moet je kinderen toch beschermen?
Ik geloof daar allemaal niet zo in. Veel media-bangmakerij, veel preutsheid, en in mijn ogen, veel onterechte angst.
Ik denk ook dat je kinderen niet moet "beschermen" maar weerbaar moet maken, zelfvertrouwen geven en wereldwijs moet opvoeden. Ik probeer mijn kinderen zélf gevaren te leren herkennen. Deze sámen aanpakken/oplossen.
Wat vinden anderen? Naïf? Gevaarlijk? Terecht? Bevrijdend?
Kan je anno 2020 naakt en kinderen (nog) combineren?
https://www.kekmama.nl/artikel/kind/wat ... et-je-kind
Zonder echt waardeoordeel werpt schrijfster vragen op rondom verpreutsing, en naakt binnen gezin en opvoeding. Wat kan wel en wat niet?
Nu zijn wij van het naturistische soort en is naakt geen 2e natuur maar misschien wel eerste! Nergens deuren op slot. Weinig kleren aan en maandelijks gezinsuitje naar de sauna. Ook veel vrienden en bekenden voelen zich hierin vrij bij ons.
Ga me daarin ook niet laten beperken. De mening van mij en mijn gezin is leidend.
Maar ook ik hen de vragen wel eens gehad;
Ben je niet bang dat je vriend verkeerde gedachten heeft over je dochters?
Wat nou als iemand stiekem
foto's maakt?
Je moet je kinderen toch beschermen?
Ik geloof daar allemaal niet zo in. Veel media-bangmakerij, veel preutsheid, en in mijn ogen, veel onterechte angst.
Ik denk ook dat je kinderen niet moet "beschermen" maar weerbaar moet maken, zelfvertrouwen geven en wereldwijs moet opvoeden. Ik probeer mijn kinderen zélf gevaren te leren herkennen. Deze sámen aanpakken/oplossen.
Wat vinden anderen? Naïf? Gevaarlijk? Terecht? Bevrijdend?
Kan je anno 2020 naakt en kinderen (nog) combineren?
jouw leven is een keuze

maandag 18 mei 2020 om 21:27
Nee, ik ben gewoon echt benieuwd of je de penis van je zoon schoonmaakt of schoon zou maken. Want inderdaad, zoals je jezelf profileert komt het erop neer dat je dat niet zou doen.Sweed schreef: ↑18-05-2020 21:22Nou zeg.. jullie trekken dit wel gelijk door naar concrete negatieve situaties zeg pff. Goed, ik heb geprobeerd een bijdrage te leveren aan dit interessante topic maar voor mij houd het hier wel even op. Sowieso bedankt voor de reacties, ik zal me er nog even op bezinnen.

maandag 18 mei 2020 om 21:28

maandag 18 mei 2020 om 21:29
Een groter compliment kun je niet krijgen volgens mij als ouder.Plopper schreef: ↑18-05-2020 21:26Haha. Nou, toen zoon seksueel actief begon te raken met zijn 16-jarige vriendinnetje moest ik echt wel even slikken, hoor. Maar ik ben blij dat ie bij me kwam met vragen. Ook dingen die ik gewoon niet wil weten vraagt hij. Ergens vind ik het mooi; hij heeft niet zo'n goede band met zijn vader en geen broers en vrienden geven blijkbaar antwoorden die hem te weinig helpen.

maandag 18 mei 2020 om 21:30
Dus een moeder verschoont alleen haar baby als het een meisje is en alleen de vader mag verschonen als het een jongetje is? En ook het omkleden, in bad/ douche doen? Dus dan stopt degene met werken die hetzelfde geslacht heeft als de baby?
Ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord? Is dit echt een ding in religieuze kringen?
Ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord? Is dit echt een ding in religieuze kringen?

maandag 18 mei 2020 om 21:31
Ja, daarom zet ik mezelf over mijn moeite heen.Herfstblaadje19 schreef: ↑18-05-2020 21:29Een groter compliment kun je niet krijgen volgens mij als ouder.![]()
Oh, en dat hij mijn memes post op Insta is ook een compliment.

maandag 18 mei 2020 om 21:31
Oh, ik was juist altijd blijer met een mannelijke arts of verpleger. Die waren een stuk minder hardhandig, ook met de inwendige onderzoeken.

maandag 18 mei 2020 om 21:32
Er wordt wel vanalles bij bedacht hier.TanteOlivia schreef: ↑18-05-2020 21:30Dus een moeder verschoont alleen haar baby als het een meisje is en alleen de vader mag verschonen als het een jongetje is? En ook het omkleden, in bad/ douche doen? Dus dan stopt degene met werken die hetzelfde geslacht heeft als de baby?

maandag 18 mei 2020 om 21:32
Waar haal je dit nou weer vandaan? Er heeft ergens een moeder gezegd dat ze niet wil dat anderen haar baby verschonen.TanteOlivia schreef: ↑18-05-2020 21:30Dus een moeder verschoont alleen haar baby als het een meisje is en alleen de vader mag verschonen als het een jongetje is? En ook het omkleden, in bad/ douche doen? Dus dan stopt degene met werken die hetzelfde geslacht heeft als de baby?

maandag 18 mei 2020 om 21:33
Ik wilde het liever allemaal zelf doen, en zodra dat ook maar een beetje ging mochten ze alleen nog maar aan mijn lijf komen als het echt nodig was.
maandag 18 mei 2020 om 21:34
Ik grijns me ook wel eens door een onderwep heen dat ik lastiger vind, dan ik wil toegevenPlopper schreef: ↑18-05-2020 21:26Haha. Nou, toen zoon seksueel actief begon te raken met zijn 16-jarige vriendinnetje moest ik echt wel even slikken, hoor. Maar ik ben blij dat ie bij me kwam met vragen. Ook dingen die ik gewoon niet wil weten vraagt hij. Ergens vind ik het mooi; hij heeft niet zo'n goede band met zijn vader en geen broers en vrienden geven blijkbaar antwoorden die hem te weinig helpen.
Maar het is zo fijn, dat ze het wel op tafel gooien

maandag 18 mei 2020 om 21:35
Dat is géén grensoverschrijdend gedrag!
Grensoverschrijdend wordt het als ik elke dag met m'n naakte lichaam, moedwillig kamers van pubers binnenstorm om daar eens lekker m'n haggtieten in de rondte te zwaaien.
Maar ik slaap al vrijwel m'n hele leven naakt en loop al zolang ik kan lopen naakt van en naar mijn badkamer. Als puber dáár niet tegen kan moet puber maar op kamers gaan, de ogen dicht doen of een rechtzaak beginnen....
Die zie ik dan met vertrouwen tegemoed!
jouw leven is een keuze

maandag 18 mei 2020 om 21:35
Precies dat. En nee, het is niet leuk om te horen dat mijn zoon er HEEL vroeg bij was. Maar liever veilig thuis dan onveilig in de bosjes. Tegenhouden kun je het toch niet. Wel voorlichting geven en hopen dat ze uiteindelijk een verstandige keuze maken.

maandag 18 mei 2020 om 21:36
De vader ook niet, omdat niemand van het andere geslacht haar dochter van onderen bloot mag zien. Dus dat zou betekenen dat een moeder het geslacht van haar zoontje ook niet mag zien, want die moet bewaard blijven voor de enige vrouw met wie hij trouwt.Herfstblaadje19 schreef: ↑18-05-2020 21:32Waar haal je dit nou weer vandaan? Er heeft ergens een moeder gezegd dat ze niet wil dat anderen haar baby verschonen.
Hoe doe je dat dan bij de geboorte?
maandag 18 mei 2020 om 21:36
Waar doen ik dat dan met opzet?fashionvictim schreef: ↑18-05-2020 19:29Je gaat toch niet expres je blote tieten en je blote poenie aan een kind laten zien dat aangeeft dat niet fijn te vinden? Ik vind het ook echt enorm grensoverschrijdend.
jouw leven is een keuze

maandag 18 mei 2020 om 21:37
Dat wilde ik ook al typen ja. Ik heb ook liever een man dan een vrouw.
Ik vond het als negentienjarige wel vervelend dat ik moest plassen in het bijzijn van een verpleegkundige dus toen heb ik wel aangegeven dat vervelend te vinden.

maandag 18 mei 2020 om 21:38
Nee, ik schreef toch duidelijk dat ik niet meer wilde dat mannen mijn lichaam gingen wassen. En omdat het niet anders kon dan dat het een ander deed mocht een vrouw dat alleen nog maar doen.
Bij mij was het overigens een keer een man die mij het meeste pijn heeft gedaan tijdens die opname. Dat was niet met wassen, maar met mij in bed smijten. Daar leek het i.i.g. op.
maandag 18 mei 2020 om 21:39
Waarom moest je plassen onder toezicht dan??
Ja! laten we daar vooral rekening mee houden!Sjulia schreef: ↑18-05-2020 19:47Niks hoeft. Iedereen kiest zijn eigen opvoeding. Maar ik vind het diep triest als een kind hierin niet gehoord wordt, en dat wou ik wel benoemen. Je hoeft zeker niet overal in mee te gaan, maar op dit punt (wanneer je kind de moeilijke leeftijd van de pubertijd heeft bereikt) kan je hier best wel rekening mee houden. Ik blijf erbij dat het zeer ongezond is dat niet te doen.
Stemrecht vanaf 18 heeft een reden weet je dat? En weet je ook welke? Net als rechtsgeldigheid van overeenkomsten.....
Brein-ontwikkeling.....
jouw leven is een keuze
Och excuus, ik ben er vanuit gegaan dat je als nudist gewoon de hele dag naakt zou rondlopen. De voorbeelden die jij noemt zijn anders en ook makkelijk rekening mee te houden als kind.2east schreef: ↑18-05-2020 21:35Dat is géén grensoverschrijdend gedrag!
Grensoverschrijdend wordt het als ik elke dag met m'n naakte lichaam, moedwillig kamers van pubers binnenstorm om daar eens lekker m'n haggtieten in de rondte te zwaaien.
Maar ik slaap al vrijwel m'n hele leven naakt en loop al zolang ik kan lopen naakt van en naar mijn badkamer. Als puber dáár niet tegen kan moet puber maar op kamers gaan, de ogen dicht doen of een rechtzaak beginnen....
Die zie ik dan met vertrouwen tegemoed!