Tussenlengte jongenshaar

17-05-2020 22:36 38 berichten
Mijn zoon wil lang haar, specifieker, lang bovenop, onderkant kort. Zoiets als dit.Afbeelding

Ik vind dat prima, past bij hem en hij heeft prachtig haar, maar bovenal: zijn hoofd, zijn keuze. Maar nu zit het in een tussenfase, het is ontzettend steil en alles valt naar voren in zijn ogen. Met gel is het niet naar achter te krijgen, of je moet het er in zulke hoeveelheden in doen dat het een soort helm wordt (en zelfs dan niet voor de hele dag) en het is net te kort voor een nette knot. Zo'n palmboompje als je bij kleutermeisjes wel ziet vind ik niet zo charmant.

Ik heb geprobeerd het in te vlechten, maar ook dat is er na een uur of 2 uitgezakt. (ook bij veel kleine vlechtjes) Iemand nog ideeën hoe de komende 5 cm te overbruggen?
Alle reacties Link kopieren
moizer schreef:
18-05-2020 08:04
Nadeel van hoedjes, petjes, mutsjes: deze mogen vaak in de klas niet gedragen worden. Dus dan zit je haar op school raar.
meisjes van 8 hebben ook haarbanden in
Mijn zoon heeft dat kapsel.

Eerst had hij het bovenop naar 1 kant.
Toen het net lang genoeg was maakte hij een staartje met een paarden elastiekje en plakte hij zijn haar vast met gelspray.

Nu gebruikt hij geen styling product meer maar alleen een elastiekje.
Nouschi schreef:
18-05-2020 07:49
Kun je in het ov zo naar beneden trekken. Twee vliegen in één klap :mrgreen:
:rofl: Gut wat wakker.
Mijn zoon wil hetzelfde..ik twijfel nu dus enorm of we de zijkanten al moeten laten knippen of dat de hele coronacoupe beter nog even in stand kan houden. Vlechten lukt hier nog niet, springt allemaal los. Ik kan alleen weinig van dit soort kapsels vinden bij jonge jongens. Superkort geschoren vind ik echt lelijk. Het hele staartje eigenlijk, maar hij wil 't nu eenmaal graag
golfje schreef:
18-05-2020 09:05
Mijn zoon wil hetzelfde..ik twijfel nu dus enorm of we de zijkanten al moeten laten knippen of dat de hele coronacoupe beter nog even in stand kan houden. Vlechten lukt hier nog niet, springt allemaal los. Ik kan alleen weinig van dit soort kapsels vinden bij jonge jongens. Superkort geschoren vind ik echt lelijk. Het hele staartje eigenlijk, maar hij wil 't nu eenmaal graag
Tip van onze kapper: je haar laten groeien wil niet zeggen dat je niet meer naar de kapper gaat.
Door er zoveel mogelijk model in te houden kom je de periode gemakkelijker door.
Ze zegt: je moet naar een model toewerken.

Ik zou dus de zijkanten al kort scheren.
Nou het 'voetballersbandje' dat ik nog ergens moet hebben is nog niet boven water gekomen maar met zijn bandana is ie erg Axel Rose en valt het iets minder in zijn ogen. ;-D
Hahaha. Hier staat de afspraak voor de kapper gepland. Wel een lange wachttijd, kan over 2.5 week terecht.
RegretteRien schreef:
17-05-2020 22:47
Hij heeft een uitgesproken hekel aan voetbal, dus als ik het niet zo noem herkend ie het vast niet als een voetbalhaarband. ;-D
Noem het rugby haarband, mijn zesjarige laat zijn haar groeien en loopt al vanaf zijn vijfde met zo'n ding (bij rugby ermee begonnen)....Ik vind bovenop lang en de rest kort ook heel cool, maar dat wil mijn zoon niet...die wil het andersom, dus een heuse mat....en die dan galaxy hair...
Die an Zenner hebben rubber aan de binnekant waardoor ze iets minder snel uit glijden...
Leuk! 1 van mijn zoons heeft dit ook, maar dan zonder de geschoren onderkant.

Een knotje vrij hoog met een deel van het haar (wat voor het gezicht hangt) kan al vrij snel. Met veel gel strak een knotje maken en dan heel veel haarspray als het helemaal zit.

Je kunt ook een scheiding maken op het punt van de kruin. Met veel gel en haarlak blijft het ook wel redelijk zitten.

Lastig die tussenlengte.
Mijn zoon had gewoon lang haar dat hing. Lerares klaagde op een gegeven moment dat het zo voor zijn ogen hing, en toen hebben we het even geprobeerd met een soort ninja-staart zoals op jouw foto (het is een samurai-kapsel: Google daar maar eens op). Maar zoon vond elastiekjes snel zeer doen. Bovendien heeft hij heel dik haar, en als dat al een tijd lang naar voren hangt, moet je echt een tijd kammen en rommelen voordat de haren zich een beetje naar achter willen richten: eerst willen ze dan alleen maar omhoog. Daarom lukt dat invlechten waarschijnlijk ook lastig: het zal wel omhoog komen...

Mijn advies is niet te snel beginnen met naar achter doen als het eigenlijk nog niet lang genoeg is. Onderkant kan je al wegscheren, maar laat het bovenop maar een stoere hangende lok worden. Pas met genoeg lengt kan je het naar achter werken. Heeft je zoon er nu last van, of is het meer jouw idee dat er wat mee moet?
Blijmetmij; hij schud het de hele dag uit zijn ogen en heeft zelfs geduldig deze jongensmoeder-pogingen op invlechten uitgezeten dus ik denk wel dat hij het vervelend vindt. ;-D

De bandana was nog aanwezig na een dag school+ BSO en hij kan deze week terecht bij de kapper. :yes:
Fijn, ik hoop dat de kapper je weer een duwtje in de goede richting kan geven.
Jongen of meisje, als je echt wat anders wil met je kapsel moet je door die tussenfase(s) heen en dat is gewoon ruk.
Je kan ook een coole buff proberen dan; heb je met allerlei prints en zijn heel divers te dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven