Vriend is boos

maandag 18 mei 2020 om 19:27
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
woensdag 20 mei 2020 om 09:11
Als de ex van mijn vrouw haar een zeewaardig jacht cadeau zou doen zou ik dat niet vervelend vindenhuisduif schreef: ↑19-05-2020 22:36Je vriend kan niet in de portemonnee van ex kijken en hoeft niet te bepalen waar ex het aan uitgeeft. Waarom zoekt hij überhaupt op wat het gekost heeft?
Het is maar een horloge. Geen zeewaardig jacht, een huis, grote auto of weet ik veel wat voor idioot iets om cadeau te doen.

Maar even wat anders. Ik word wel nieuwsgierig waarom het tussen TO en ex is uitgegaan. Ex lijkt me toffer dan vriend.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

woensdag 20 mei 2020 om 09:13
Ja, en voor hem betekent dat dat hij dus een enorme lompe boer is die zich niet kan inleven in wat andere mensen te besteden hebben maar belangrijker, wat de bedoeling van een cadeau is. Je trekt met een ongepast cadeau alle aandacht naar je toe. Dat is niet meer de rol van een ex, dat mag hij bij zijn nieuwe vriendin doen.vivautrecht85 schreef: ↑20-05-2020 09:07Voor hem is een cadeau van 300 euro waarschijnlijk wat voor veel mensen een cadeau van 20 euro is.
En dan draagt ze om haar pols iets dat haar kinderen met liefde aan haar gaven en wat hun vader heeft bekostigd, wat is daar zo erg aan?

woensdag 20 mei 2020 om 09:16
Ik ben het helemaal met je eens.SanneH01 schreef: ↑20-05-2020 00:09En ik zou ook geen extra geld aannemen van mijn ex, jij noemt dat toestoppen. Raar, je kan jezelf toch wel onderhouden. Of hij nu miljonair is of niet moet geen verschil maken. En je hebt al 3 jaar een andere relatie. Die daar niets van weet.
Ik vind het allemaal heel raar en begrijp niet dat iedereen met je meepraat.
Als hij je geld wil toestoppen dan stort hij maar spaargeld op de rekening van de kidneren ofzo.
Ik zou een partner die geld en cadeaus krijgt van ex en die dat dankbaar en gretig aan neemt ook niet hoeven hoor. Super onaantrekkelijk.
woensdag 20 mei 2020 om 09:17
Ha! Dat vind jij. En ja, ik kan me ook een gedachte voorstellen dat een voorwerp die moeder gekregen heeft van haar kinderen om haar pols hangt die door Ex-man is betaald, voor een slik momentje zorgt.
Maar het is onvermijdelijk! Er gaan nog legio andere situaties komen met deze kinderen. Die moeder samen met deze vader op de wereld hebben gezet. Waarbij vader (deels) allerlei zaken zal bekostigen.
Als Nieuw-vriend dat totaal pakketje niet aan kan, dan is de match moeizaam of zelfs van giftige aard voor kinderen en moeders.
woensdag 20 mei 2020 om 09:17
Ergens snap ik wel dat het steekt bij je vriend. Als de ex van mijn man hem een cadeau van 300 euro zou geven voor Vaderdag, zou ik ook wel even balen. Ik moet er wel bij zeggen dat zij hem na de scheiding nog zeker 10 jaar heeft teruggewild, dus dat is al anders denk ik. Maar ik zou mijn mond houden, er verder niets achter zoeken en het al snel weer vergeten zijn. Hoe je vriend ermee omgaat, vind ik erg kinderachtig. Na een week nog steeds boos zijn en ruzie maken om iets waar jij niet eens iets aan kunt doen, dan spoor je niet.
Geniet van je cadeau en van hoe je ex en jij met elkaar omgaan, dat laatste is zo te lezen meer waard dan je huidige relatie.
Geniet van je cadeau en van hoe je ex en jij met elkaar omgaan, dat laatste is zo te lezen meer waard dan je huidige relatie.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 20-05-2020 09:19
0.08% gewijzigd
woensdag 20 mei 2020 om 09:18
TO is er blij mee. Dus hoezo ongepast?Blankepit schreef: ↑20-05-2020 09:13Ja, en voor hem betekent dat dat hij dus een enorme lompe boer is die zich niet kan inleven in wat andere mensen te besteden hebben maar belangrijker, wat de bedoeling van een cadeau is. Je trekt met een ongepast cadeau alle aandacht naar je toe. Dat is niet meer de rol van een ex, dat mag hij bij zijn nieuwe vriendin doen.
Wat hebben sommige mensen toch een negatieve associatie met geld.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day

woensdag 20 mei 2020 om 09:19
Blankepit schreef: ↑20-05-2020 09:13Ja, en voor hem betekent dat dat hij dus een enorme lompe boer is die zich niet kan inleven in wat andere mensen te besteden hebben maar belangrijker, wat de bedoeling van een cadeau is. Je trekt met een ongepast cadeau alle aandacht naar je toe. Dat is niet meer de rol van een ex, dat mag hij bij zijn nieuwe vriendin doen.
Nee, je geeft de ex alle aandacht. Dat is geen eis, dat is iets wat je geeft. En vriend gedraagt zich al een week als een enorme lompe boer, dat is niet de schuld van ex en niet van TO, dat is iets wat lompe-boer-vriend zelf doet.
Je verwart het feit dat er aanleiding kan zijn voor een goed gesprek met een excuus om je te gedragen als een lompe boer.

woensdag 20 mei 2020 om 09:20
De bedoeling van een cadeau is dat je de ontvanger er blij mee maakt. En inderdaad, moederdag draait om de relatie tussen moeder en kinderen. Die kinderen hebben voor moeder iets gekocht waarvan ze dachten dat ze er heel blij mee zou zijn. En ja, daar heeft hun vader ze bij geholpen.Blankepit schreef: ↑20-05-2020 09:13Ja, en voor hem betekent dat dat hij dus een enorme lompe boer is die zich niet kan inleven in wat andere mensen te besteden hebben maar belangrijker, wat de bedoeling van een cadeau is. Je trekt met een ongepast cadeau alle aandacht naar je toe. Dat is niet meer de rol van een ex, dat mag hij bij zijn nieuwe vriendin doen.
Maar het lijkt mij niet meer dan terecht dat alle aandacht uitgaat naar die kinderen. Die zo hun best hebben gedaan en die de vriend er bij betrokken hebben zelfs.
De enige die de nadruk legt op de ex is de vriend zelf.

woensdag 20 mei 2020 om 09:23
Maar zijn nieuwe vriendin heeft niks met deze moederdag te maken, tenzij ze samen kinderen hebben.Blankepit schreef: ↑20-05-2020 09:13Ja, en voor hem betekent dat dat hij dus een enorme lompe boer is die zich niet kan inleven in wat andere mensen te besteden hebben maar belangrijker, wat de bedoeling van een cadeau is. Je trekt met een ongepast cadeau alle aandacht naar je toe. Dat is niet meer de rol van een ex, dat mag hij bij zijn nieuwe vriendin doen.
En waarom zou hij moeten nadenken over wat andere mensen te besteden hebben? De gedachtekronkel van vriend dat hij zich hierdoor minder mannelijk voelt zegt wat over hemzelf.
En wie zegt dat hij alle aandacht naar zich toe trekt, of zelfs dat dat zijn intentie was? Vriend is degene die er een ding van maakt, terwijl TS aangeeft dat ze de inspanningen van vriend met kinderen op moederdag minstens zo fijn vond.
woensdag 20 mei 2020 om 09:23
De enige reden dat Ex-man de knip trekt zijn zijn kinderen.Blankepit schreef: ↑20-05-2020 09:13Ja, en voor hem betekent dat dat hij dus een enorme lompe boer is die zich niet kan inleven in wat andere mensen te besteden hebben maar belangrijker, wat de bedoeling van een cadeau is. Je trekt met een ongepast cadeau alle aandacht naar je toe. Dat is niet meer de rol van een ex, dat mag hij bij zijn nieuwe vriendin doen.
Om dan te zeggen dat hij dat maar -alleen- moet doen bij zijn nieuwe vriendin is bizar.

woensdag 20 mei 2020 om 09:24
Nieuw-vriend?babbeleo schreef: ↑20-05-2020 09:17Ha! Dat vind jij. En ja, ik kan me ook een gedachte voorstellen dat een voorwerp die moeder gekregen heeft van haar kinderen om haar pols hangt die door Ex-man is betaald, voor een slik momentje zorgt.
Maar het is onvermijdelijk! Er gaan nog legio andere situaties komen met deze kinderen. Die moeder samen met deze vader op de wereld hebben gezet. Waarbij vader (deels) allerlei zaken zal bekostigen.
Als Nieuw-vriend dat totaal pakketje niet aan kan, dan is de match moeizaam of zelfs van giftige aard voor kinderen en moeders.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day

woensdag 20 mei 2020 om 09:25
Maar dat is hij, en het is niet een ex omdat ie bruine ipv blauwe ogen heeft, lijkt me. De prijs van het cadeau vind ik totaal niet relevant voor deze kwestie, zeker niet als het vaker gedaan wordt.
Als mijn ex met zo'n cadeau aan komt kakken, dan is er wel wat aan de hand want de ervaring leert dat ie dan iets van me wil.
woensdag 20 mei 2020 om 09:27
Als die gast dat ook onaantrekkelijk vindt dan moet hij de relatie met TO verbreken ipv dreinen, chanteren en dreigen.SanneH01 schreef: ↑20-05-2020 00:09En ik zou ook geen extra geld aannemen van mijn ex, jij noemt dat toestoppen. Raar, je kan jezelf toch wel onderhouden. Of hij nu miljonair is of niet moet geen verschil maken. En je hebt al 3 jaar een andere relatie. Die daar niets van weet.
Ik vind het allemaal heel raar en begrijp niet dat iedereen met je meepraat.
Als hij je geld wil toestoppen dan stort hij maar spaargeld op de rekening van de kidneren ofzo.
Ik zou een partner die geld en cadeaus krijgt van ex en die dat dankbaar en gretig aan neemt ook niet hoeven hoor. Super onaantrekkelijk.
woensdag 20 mei 2020 om 09:29
Er is ook wel een verschil tussen boos zijn om een cadeau omdat het zo duur was, of boos zijn omdat iemand denkt dat er een bepaalde motivatie achter zit, of beide. Ik vraag me af of de reactie van de nieuwe vriend van TO vergelijkbaar was geweest als het cadeau niet 300 maar bijv. 25 eu had gekost, maar wel heel persoonlijk of emotioneel was geweest. Iets dat voort komt uit het feit dat ze samen een gezin zijn/waren. En dan bedoel ik natuurlijk niet een lingerie setje of een liefdesbrief ofzo, maar, tja weet ik veel, iets dat herleidt naar een vakantieland waar ze ooit met z'n allen geweest zijn oid. Vriend zegt dat hij boos is omdat het zo'n duur cadeau was dat hij TO niet kan geven, maar volgens mij is dat echt quatsch - hij is bang dat ex iets van TO wil en voelt zich bedreigd.
Nieuwe vriend heeft ook gevoelens natuurlijk en die mogen er ook zijn, maar om je dan als zo'n enorm denigrerende hork te gaan gedragen is gewoon niet fair én niet normaal voor een volwassen vent. Hij gooit er ook z'n eigen ruiten mee in, want hij verspeelt zo iedere kans die die heeft om er een normaal gesprek over te voeren. Praten komt van twee kanten. Wat hij doet is gewoon zijn zin doorduwen en dan TO nog de schuld geven ook. Dikke doei.
Nieuwe vriend heeft ook gevoelens natuurlijk en die mogen er ook zijn, maar om je dan als zo'n enorm denigrerende hork te gaan gedragen is gewoon niet fair én niet normaal voor een volwassen vent. Hij gooit er ook z'n eigen ruiten mee in, want hij verspeelt zo iedere kans die die heeft om er een normaal gesprek over te voeren. Praten komt van twee kanten. Wat hij doet is gewoon zijn zin doorduwen en dan TO nog de schuld geven ook. Dikke doei.
suusje666 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 09:32
8.00% gewijzigd

woensdag 20 mei 2020 om 09:29
Dat klopt, alles hier is toch ieders mening?babbeleo schreef: ↑20-05-2020 09:17Ha! Dat vind jij. En ja, ik kan me ook een gedachte voorstellen dat een voorwerp die moeder gekregen heeft van haar kinderen om haar pols hangt die door Ex-man is betaald, voor een slik momentje zorgt.
Dat slik-momentje is dus nergens voor nodig en totaal te vermijden als ex gewoon zijn kinderen een normaal bedrag meegeeft om iets te kopen. Maar ex is iemand die alleen in dure giften kan denken dus dit blijft spelen.
TO laat het zich welgevallen want krijgt ook af en toe nog wat toegestopt. Kom op zeg, die zal het met alimentaties toch echt niet slecht hebben.
woensdag 20 mei 2020 om 09:33
Geef d'r eens een naam aan he. Niet de Ex-man, niet de vader, maar die andere.
Hoe noem je zo een knakker dan?
woensdag 20 mei 2020 om 09:33
woensdag 20 mei 2020 om 09:36
En daar draait het hier ook om, om vriend zijn ego. Dit wordt alleen maar erger in de toekomst want de vader van haar kind zal in haar leven blijven en de goede band zal ook blijven mits TO dit niet laat verzieken door het onzekere vriendje die geloof ik belangrijk wil zijn dan de vader voor haar kinderen.Babette2017 schreef: ↑20-05-2020 09:33Tsja, misschien moet je nieuwe vriend dan een betere baan zoeken of gaan sparen zodat hij ook gewoon een leuk cadeau voor je kan kopen. Want als ik het goed begrijp heeft hij helemaal niets gekocht (behalve misschien die roos) en het afgedaan met een etentje voor in de toekomst.

woensdag 20 mei 2020 om 09:36
Ik heb al gezegd dat vriend zich gekrenkt voelt maar zich ook niet als een kind moet gedragen. Niets vervelender dan maar blijven doorzeuren.-Shifty- schreef: ↑20-05-2020 09:19Nee, je geeft de ex alle aandacht. Dat is geen eis, dat is iets wat je geeft. En vriend gedraagt zich al een week als een enorme lompe boer, dat is niet de schuld van ex en niet van TO, dat is iets wat lompe-boer-vriend zelf doet.
Je verwart het feit dat er aanleiding kan zijn voor een goed gesprek met een excuus om je te gedragen als een lompe boer.
Wat de ex doet, dat is buiten ieders macht om, die doet wat hij altijd deed namelijk dure cadeau's geven.
Het is dus aan TO hoe hier mee om te gaan. Zij vindt geld toegestopt krijgen en dure cadeau's van ex krijgen maar al te fijn dus ligt de bal uiteindelijk bij vriend.
Als ik vriend was zou ik daar voor passen.

woensdag 20 mei 2020 om 09:38
Voor moederdag bedoel je? Hij heeft op zich niet veel te maken met de moederdag van TS. Dat hij heeft geholpen met het ontbijtje is een leuke bonus.Babette2017 schreef: ↑20-05-2020 09:33Tsja, misschien moet je nieuwe vriend dan een betere baan zoeken of gaan sparen zodat hij ook gewoon een leuk cadeau voor je kan kopen. Want als ik het goed begrijp heeft hij helemaal niets gekocht (behalve misschien die roos) en het afgedaan met een etentje voor in de toekomst.

woensdag 20 mei 2020 om 09:39
Maar wat vind je daar zo'n afknapper aan? Misschien hebben ze wel een regeling dat er geen alimentatie is, maar dat Vader betaald indien nodig?Blankepit schreef: ↑20-05-2020 09:36Ik heb al gezegd dat vriend zich gekrenkt voelt maar zich ook niet als een kind moet gedragen. Niets vervelender dan maar blijven doorzeuren.
Wat de ex doet, dat is buiten ieders macht om, die doet wat hij altijd deed namelijk dure cadeau's geven.
Het is dus aan TO hoe hier mee om te gaan. Zij vindt geld toegestopt krijgen en dure cadeau's van ex krijgen maar al te fijn dus ligt de bal uiteindelijk bij vriend.
Als ik vriend was zou ik daar voor passen.
woensdag 20 mei 2020 om 09:40
Ook emotionele armoede van de nieuwe vriend trouwens... waarom niet gewoon uitspreken dat je jaloers bent? Dat je je er onzeker door voelt? Ipv dreigende opmerkingen maken.Sjaantje37 schreef: ↑20-05-2020 09:36En daar draait het hier ook om, om vriend zijn ego. Dit wordt alleen maar erger in de toekomst want de vader van haar kind zal in haar leven blijven en de goede band zal ook blijven mits TO dit niet laat verzieken door het onzekere vriendje die geloof ik belangrijk wil zijn dan de vader voor haar kinderen.
woensdag 20 mei 2020 om 09:41
Waarom zie je alimentatie als de bovengrens, het maximale?Blankepit schreef: ↑20-05-2020 09:29Dat klopt, alles hier is toch ieders mening?
Dat slik-momentje is dus nergens voor nodig en totaal te vermijden als ex gewoon zijn kinderen een normaal bedrag meegeeft om iets te kopen. Maar ex is iemand die alleen in dure giften kan denken dus dit blijft spelen.
TO laat het zich welgevallen want krijgt ook af en toe nog wat toegestopt. Kom op zeg, die zal het met alimentaties toch echt niet slecht hebben.
Ik zie het als de ondergrens, het minimale dat je moet doen.
Deze situaties zullen nog heel vaak voorkomen en die worden niet opgelost door alles maar te reduceren tot €20, door alles maar klein te houden, stel je voor dat er iemand wat van zal denken.