Vriend is boos

maandag 18 mei 2020 om 19:27
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.

woensdag 20 mei 2020 om 09:45
Ik vind het heel chic van ex dat hij - zeker als hij daar middelen voor heeft - zijn kinderen helpt bij het geven van een heel mooie blijk van waardering voor het feit dat er goed voor deze kinderen wordt gezorgd.
Net als wat extra geld voor kerst - je zorgt er dan voor als vader dat je kinderen het net iets leuker hebben met kerst. Het geeft wat meer financiële ruimte daarvoor.
Je ziet het maar weinig, dat de vader van de kinderen zijn best doet om het leven aangenamer te maken voor de kinderen in het huis van zijn ex. De meeste klagen over de bult alimentatie die ze moeten betalen, sommige doen dat niet (en dat is al heel mooi), sommige geven hun kinderen wel eens wat extra's, sommige maken het vooral luxer om bij hén in huis te zijn... maar dit zeldzame exemplaar gaat net dat stapje verder en dat vind ik heel mooi om te lezen.
Laat dat niet afpakken door die nieuwe vriend. Dit gaat namelijk niet om jou als ex of als vriendin, maar om het comfort van je kinderen en het comfort van jou als moeder.
Net als wat extra geld voor kerst - je zorgt er dan voor als vader dat je kinderen het net iets leuker hebben met kerst. Het geeft wat meer financiële ruimte daarvoor.
Je ziet het maar weinig, dat de vader van de kinderen zijn best doet om het leven aangenamer te maken voor de kinderen in het huis van zijn ex. De meeste klagen over de bult alimentatie die ze moeten betalen, sommige doen dat niet (en dat is al heel mooi), sommige geven hun kinderen wel eens wat extra's, sommige maken het vooral luxer om bij hén in huis te zijn... maar dit zeldzame exemplaar gaat net dat stapje verder en dat vind ik heel mooi om te lezen.
Laat dat niet afpakken door die nieuwe vriend. Dit gaat namelijk niet om jou als ex of als vriendin, maar om het comfort van je kinderen en het comfort van jou als moeder.
woensdag 20 mei 2020 om 09:46
Ik heb een aantal kennissen die heel erg rijk zijn. Voor hen is dit normaal, ze weten echt niet beter. Ze vinden de levensstijl van andere mensen met minder geld soms vreemd. Ik zal nooit de oprechte verbazing vergeten toen een van hen mij vroeg waarom ik geen dressing had en ik haar vertelde dat de meeste mensen "maar" een gewone kast hebben. Je kan het bekrompen en vreemd vinden, maar dat is nu eenmaal de realiteit bij deze mensen. Ik neem aan dat dit bij ex ook zo is.
woensdag 20 mei 2020 om 09:53
Maar TO ziet dat niet als bezwaarlijk. Maar goed, het kan inderdaad dat ex zijn emoties moeilijk op een andere manier kan uiten.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

woensdag 20 mei 2020 om 10:00
Tja, noem me raar. Maar als ik zou moeten kiezen tussen tussen twee mannen die hun emoties moeilijk kunnen uiten. Zou ik toch eerder kiezen voor degene die het dan maar uit met spullen dan degene die mij als een dreinende dreumes gaat manipuleren om z’n zin te krijgen...
woensdag 20 mei 2020 om 10:04
Als ex dit cadeau gegeven had terwijl je geen kinderen had, zou het vreemd geweest zijn. Jullie hebben wel kinderen samen. De kinderen hebben plezier gehad je dit cadeau te kunnen doen. Het is toch eigenlijk ook geen cadeau van jou ex, maar het cadeau van jou kinderen wat je ex betaald heeft? Als jou ex samen met jullie kinderen een knutselwerkje had gemaakt voor Moederdag was je waarschijnlijk net zo blij geweest. Was het voor je vriend dan wel oké?

woensdag 20 mei 2020 om 10:09
Wie bepaalt precies wat een normaal bedrag is?Blankepit schreef: ↑20-05-2020 09:29Dat klopt, alles hier is toch ieders mening?
Dat slik-momentje is dus nergens voor nodig en totaal te vermijden als ex gewoon zijn kinderen een normaal bedrag meegeeft om iets te kopen. Maar ex is iemand die alleen in dure giften kan denken dus dit blijft spelen.
TO laat het zich welgevallen want krijgt ook af en toe nog wat toegestopt. Kom op zeg, die zal het met alimentaties toch echt niet slecht hebben.

woensdag 20 mei 2020 om 10:17
Wat een ongelofelijke kul is dat zeg. Ik heb het zeer goed en toch weet ik heel goed hoe het bij anderen eraan toegaat. Gelukkig maar, want anders krijg je kinderen die volstrekt wereldvreemd zijn (net als die kennissen van jou).Wijndruifje schreef: ↑20-05-2020 09:46Ik heb een aantal kennissen die heel erg rijk zijn. Voor hen is dit normaal, ze weten echt niet beter. Ze vinden de levensstijl van andere mensen met minder geld soms vreemd. Ik zal nooit de oprechte verbazing vergeten toen een van hen mij vroeg waarom ik geen dressing had en ik haar vertelde dat de meeste mensen "maar" een gewone kast hebben. Je kan het bekrompen en vreemd vinden, maar dat is nu eenmaal de realiteit bij deze mensen. Ik neem aan dat dit bij ex ook zo is.
Eerlijk gezegd vind ik het geven van een kado voor moederdag van 300 euro in de gegeven situatie een beetje richting proleterig gedrag gaan. Als je meer te besteden hebt kun je best wat ruimer doen, maar ik hanteer een beetje de norm niet meer dan 2x van wat gemiddeld is. Daarboven gaat het echt opvallen en kan het, ook al bedoel je het nog zo goed, verkeerd vallen.
Daarmee wil ik overigens het gedrag van de huidige vriend ook niet goedpraten, maar ik vermoed dan ook wel dat er veel meer achter zit.

woensdag 20 mei 2020 om 10:21
Zou het echt zo zijn dat de kinderen dit bedacht hebben? Daar twijfel ik een beetje aan.Verschillendesokken schreef: ↑20-05-2020 10:04Als ex dit cadeau gegeven had terwijl je geen kinderen had, zou het vreemd geweest zijn. Jullie hebben wel kinderen samen. De kinderen hebben plezier gehad je dit cadeau te kunnen doen. Het is toch eigenlijk ook geen cadeau van jou ex, maar het cadeau van jou kinderen wat je ex betaald heeft? Als jou ex samen met jullie kinderen een knutselwerkje had gemaakt voor Moederdag was je waarschijnlijk net zo blij geweest. Was het voor je vriend dan wel oké?
En dan nog, als ik lees wat de huidige vriend heeft gedaan om samen met de kinderen van to wat te regelen voor moederdag, dan is dat veel meer een kado van de kinderen.
Op het eerste gezicht dan.

woensdag 20 mei 2020 om 10:21
Mijn ex zit ook goed in de slappe was. Qua alimentatie heb ik het goed en heb ook een prima baan maar ik kan niet zomaar alles doen. Ex wel en laat zijn kinderen daar ook graag van profiteren. Dus gaat hij met ze winkelen, betaalt de duurdere uitgaven (bv voor school, sport) en ik krijg soms ook een cadeau wat duurder is dan afgesproken in het ouderschapsplan. Omdat hij mij dat gunt, niks meer en niks minder. Ik maak weleens een taart voor hem of lasagne oid. Omdat ik hem dat gun. En daar heeft toch niemand iets mee te maken? Onze kinderen vinden het heel fijn dat wij zo met elkaar omgaan. Knappe andere man (of vrouw) die daar commentaar op levert.

woensdag 20 mei 2020 om 10:27
En ik altijd maar denken dat moederdag vooral draait om dat de kinderen iets voor moederdag doen. Ik vermoed dat hij aardig wat tijd heeft gestoken in de PowerPoint. En let wel, het zijn niet zijn kinderen.Babette2017 schreef: ↑20-05-2020 09:33Tsja, misschien moet je nieuwe vriend dan een betere baan zoeken of gaan sparen zodat hij ook gewoon een leuk cadeau voor je kan kopen. Want als ik het goed begrijp heeft hij helemaal niets gekocht (behalve misschien die roos) en het afgedaan met een etentje voor in de toekomst.
Zijn reactie is absoluut raar, maar hem afserveren omdat hij alleen maar een roos heeft gegeven en een etentje voor in de toekomst, dat slaat natuurlijk nergens op.

woensdag 20 mei 2020 om 10:33
a. 300 euro is helemaal niet zoveel geld voor mensen met een beetje baan. Ik heb ook weleens een horloge van 280 euro gekregen for moederdag. Als je beiden werkt dan moet je dat echt makkelijk kunnen betalen.Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 22:00We hebben telefonisch gesproken. Wij wonen niet heel dicht bij elkaar en hadden vandaag andere verplichtingen.
Eigenlijk was het geen fijn gesprek.
Hij wil, eist dat ik dit oplos zodat hij zich beter voelt. Hij had het over dat ik maar de helft van het bedrag moest terug storen naar mijn ex.
En anders zou hij zelf wel geld bij mijn ex in de brievenbus gooien.
Ik heb gezegd dat ik snap dat hij het een duur cadeau vind en dat ik het ook prijzig vind maar er wel blij mee ben omdat ik het van de kinderen gehad heb. Ik heb gezegd dat ik best op een juist moment tegen mijn ex wil zeggen dat zo'n kostbaar cadeau niet nog een keer hoeft. Hij wilde dat ik dat meteen ging doen en hem verslag daarvan uit ging brengen. Dat vind ik niet nodig. Dus al met al is er geen oplossing.
Ik las wel vaker mee hier op viva en heb een account aangemaakt speciaal hiervoor. Ik heb nog nooit eerder zo voor het blok gestaan en heb dus ook nog niet eerder zo'n fors cadeau van mijn kinderen (ex) gekregen. Wel een luchtje oid.
Mijn ex stopt mij wel eens extra geld toe met kerst oid maar dat weet mijn vriend niet.
b. wat jij op MOEDERdag van je kinderen en de vader van je kinderen krijgt gaat je vriend echt niks aan. Je bent zijn moeder niet en hebt geen kinderen met hem dus hij moet opzouten.
c. Hij klinkt als een enorme lul. En een sloeber.
Am Yisrael Chai!

woensdag 20 mei 2020 om 10:34
Hun kinderen werken?fashionvictim schreef: ↑20-05-2020 10:33a. 300 euro is helemaal niet zoveel geld voor mensen met een beetje baan.
Of is het dan toch een kado van de ex?

woensdag 20 mei 2020 om 10:40
Oh, en nog iets: de relatie met de vader van je kinderen goed houden is echt vele malen belangrijker dan de relatie met welke man dan ook die er na de vader van je kinderen komt.
Met je kinderen en dus met hun vader moet je nog je hele leven door, en deze vriend kan je gelukkig dumpen.
Met je kinderen en dus met hun vader moet je nog je hele leven door, en deze vriend kan je gelukkig dumpen.
Am Yisrael Chai!

woensdag 20 mei 2020 om 10:42
woensdag 20 mei 2020 om 10:46
Come on, je doet net alsof een fokking Fitbit een een met diamanten ingelegde Audemars Piguet is. Natuurlijk kunnen kinderen zelf bedenken dat mama graag een Fitbit of Apple Watch wil.DS1971 schreef: ↑20-05-2020 10:21Zou het echt zo zijn dat de kinderen dit bedacht hebben? Daar twijfel ik een beetje aan.
En dan nog, als ik lees wat de huidige vriend heeft gedaan om samen met de kinderen van to wat te regelen voor moederdag, dan is dat veel meer een kado van de kinderen.
Op het eerste gezicht dan.
Am Yisrael Chai!
woensdag 20 mei 2020 om 10:54
Precies.babbeleo schreef: ↑20-05-2020 09:41Waarom zie je alimentatie als de bovengrens, het maximale?
Ik zie het als de ondergrens, het minimale dat je moet doen.
Deze situaties zullen nog heel vaak voorkomen en die worden niet opgelost door alles maar te reduceren tot €20, door alles maar klein te houden, stel je voor dat er iemand wat van zal denken.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 20-05-2020 10:56
3.69% gewijzigd
Am Yisrael Chai!

woensdag 20 mei 2020 om 10:55
Ik had dit nog niet gelezen maar je vriend gedraagt zich niet ok.Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 22:00Hij wil, eist dat ik dit oplos zodat hij zich beter voelt. Hij had het over dat ik maar de helft van het bedrag moest terug storen naar mijn ex.
En anders zou hij zelf wel geld bij mijn ex in de brievenbus gooien.
Lachwekkend zelfs. Niet meer serieus te nemen.

woensdag 20 mei 2020 om 11:12
Oh, en TO, het valt me op dat je steeds weer benadrukt hoe geweldig die ene roos was, maar dat hoeft niet hoor. 1 roos is best wel armoedig, had op zijn minst dan een leuk bosje gekocht.
Je vriend lijkt wel een beetje een krent te zijn en doordat je ex dat niet is valt dat meer op. Ik denk dat hij daar zo pissig om is, dat je ex onbedoeld heeft belicht dat hij een cheapass is.
Je vriend lijkt wel een beetje een krent te zijn en doordat je ex dat niet is valt dat meer op. Ik denk dat hij daar zo pissig om is, dat je ex onbedoeld heeft belicht dat hij een cheapass is.
Am Yisrael Chai!
woensdag 20 mei 2020 om 11:12