Vriend is boos

maandag 18 mei 2020 om 19:27
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
dinsdag 19 mei 2020 om 22:56
Precies.
In dit topic was je heel duidelijk in wat je wel en niet accepteert en naar hem ben je aan het sussen en meegeven.
Hij dramt echter nog door. Jij bent nu 'huilerig '.
Geloof mij maar dat dat je niet gaat helpen. Langzaamaan keert het zich meer en meer tegen je.
Je weet heel goed wat niet acceptabel is voor jou. Echter, je durft het hem niet te zeggen want je wilt hem niet kwijt.
dinsdag 19 mei 2020 om 22:59
En straks is hij helemaal in zijn opzet geslaagd, want dan wil je dat prachtige horloge niet dragen omdat je er dan altijd aan denkt hoe je vriend / ex zich daarbij voelt / voelde en hoe moeilijk hij erom doet / deed.
Ik zou dat horloge tenminste de eerste tijd niet meer zonder jammerlijke bijgevoelens kunnen dragen.
Ofwel omdat mijn relatie erdoor gestrand is, ofwel omdat vriend elke keer hij dat onding ziet er toch kwaad om wordt of ik weet hoe hij denkt over dat ding. En die ruzie bovendien ook elke keer terug komt bovendrijven in mijn gedachten.
Hij heeft dus een mooi cadeau van je kinderen naar de haaien geholpen.
Ik zou dat horloge tenminste de eerste tijd niet meer zonder jammerlijke bijgevoelens kunnen dragen.
Ofwel omdat mijn relatie erdoor gestrand is, ofwel omdat vriend elke keer hij dat onding ziet er toch kwaad om wordt of ik weet hoe hij denkt over dat ding. En die ruzie bovendien ook elke keer terug komt bovendrijven in mijn gedachten.
Hij heeft dus een mooi cadeau van je kinderen naar de haaien geholpen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 19 mei 2020 om 23:03
Beste vriend,
Het gebeuren op moederdag, maar meer nog je manier van reageren en communiceren sindsdien, hebben mij doen besluiten voorlopig even rust te nemen met oog op onze relatie. Ik ben het totaal niet eens met hoe je je opstelt en uit naar mij toe en ik accepteer dit ook niet. Ik zal je laten weten hoe verder.
Zoiets?
Het gebeuren op moederdag, maar meer nog je manier van reageren en communiceren sindsdien, hebben mij doen besluiten voorlopig even rust te nemen met oog op onze relatie. Ik ben het totaal niet eens met hoe je je opstelt en uit naar mij toe en ik accepteer dit ook niet. Ik zal je laten weten hoe verder.
Zoiets?
dinsdag 19 mei 2020 om 23:17
Ik vind zijn gedrag best een bedreiging voor je kinderen, jij en je ex-man hebben een goede relatie en dat is voor je kinderen heel fijn en zo niet je eerste prioriteit naar je kinderen toe, je nieuwe vriend voelt dit niet goed aan en is vooral met zijn eigen gevoelens bezig en dwingt jou te handelen naar zijn wensen.
Ik denk dat je moet kijken wat zijn gedrag met jou doet en of zijn gedrag een gevaar is voor de goede verstandhouding tussen je ex en jou.
Ik zou een man die zich zo opsteld niet in de buurt van mijn gezin willen hebben,ik zou helemaal geen zin hebben in dit soort onnozel drama gedrag. Hij wilt het liefste alles onderuit trappen alleen omdat hij een probleem heeft, laat zijn probleem niet die van jou worden.
Ik denk dat je moet kijken wat zijn gedrag met jou doet en of zijn gedrag een gevaar is voor de goede verstandhouding tussen je ex en jou.
Ik zou een man die zich zo opsteld niet in de buurt van mijn gezin willen hebben,ik zou helemaal geen zin hebben in dit soort onnozel drama gedrag. Hij wilt het liefste alles onderuit trappen alleen omdat hij een probleem heeft, laat zijn probleem niet die van jou worden.

dinsdag 19 mei 2020 om 23:18
Sterkte TO. Pak de tijd die jij nodig hebt. Je hoeft niks overhaast te doen. Het is én je volste recht om het uit te maken, en ook je volste recht om daar nog een nachtje over te slapen. Ik hoop dat je hierin je eigen pad bewandelt en je niet laat opjutten door een groep Viva-dames die vinden dat je ‘nu per direct gelijk meteen moet uitmaken’. Het is je goed recht als je dat wel wil, en je goed recht als je dat niet wil. Alleen jij kan bepalen wat op dit moment voor jou goed is.
En misschien dus goed om het ook te bespreken met iemand die jou kent. Die je beter dan wij kan helpen met wat goed voor jou is.
Nogmaals sterkte, want wat een k-situatie is dit.
En misschien dus goed om het ook te bespreken met iemand die jou kent. Die je beter dan wij kan helpen met wat goed voor jou is.
Nogmaals sterkte, want wat een k-situatie is dit.

dinsdag 19 mei 2020 om 23:18
Nadal schreef: ↑19-05-2020 23:03Beste vriend,
Zoiets?
Veel te lief.
dinsdag 19 mei 2020 om 23:21
Allereerst respect dat jij en je ex partner nog zo’n goed contact hebben. Ik neem aan dat zijn nieuwe vriendin ook geen drama heeft gemaakt over dit dure horloge? Ik vindt dat je partner zijn gevoelens (onzekerheden) mag uiten maar zeker niet op deze manier. En dan nog het gechanteer en gecontroleer daarbij of je even een verslag wilt geven. Wie is hij? De politie...
Ik zou hem zo’n snoep horloge opsturen per post en zeggen dat ie zichzelf daar maar mee gaat vermaken want je hebt al 3 kinderen en geen tijd voor een 4e. Je partner hoort langs je te staan en niet tegenover je. Het is toch een kado namens de kids op Moederdag... kom op zeg waar haalt hij het lef vandaan.
Ik zou hem zo’n snoep horloge opsturen per post en zeggen dat ie zichzelf daar maar mee gaat vermaken want je hebt al 3 kinderen en geen tijd voor een 4e. Je partner hoort langs je te staan en niet tegenover je. Het is toch een kado namens de kids op Moederdag... kom op zeg waar haalt hij het lef vandaan.
dinsdag 19 mei 2020 om 23:28
Dit ja. Jij bent er heel blij mee. Je kids ook. Ex heeft hen daarbij geholpen als vader van de kids die jullie delen. Iedereen gelukkig. En nu je vriend zo over de flos dat al het plezier van iedereen de grond in is gestamp + Dat hij de toekomst ook wil beheersen.menta schreef: ↑19-05-2020 22:22Niet doen joh. Dat is wat hij je opdringt, niet wat je zelf wil.
Ik vind het belachelijk hoe je vriend met je omgaat en hoe hij dingen bij je af probeert te dwingen. En dat hij geen nee accepteert en zo boos blijft. Niet fatsoenlijk met je praat en dat na ruim een week...
Zorgelijk gedrag, zoals iemand al schreef.
Het klinkt inderdaad niet als een fijn gesprek. Laat je alsjeblieft niet ompraten door hem. Hij is onredelijk. Ik zou hem vanaf nu steeds weer direct afkappen als hij er weer iets over probeert te zeggen, het is echt meer dan genoeg geweest.
Terwijl het voor jou, je kids en je ex goed gaat zoals het nu gaat. Is toch geweldig als dag zo kan?! Niet door hem laten verknallen hoor.
En als je het niet lekker gaat kan je hem ook afkappen en even negeren hoor. Hij overruled je en maakt je van streek. Dat is geen prettige relatie. Hij gaat daarin voorbij aan jou en dat is kwalijk.
dinsdag 19 mei 2020 om 23:35
Hij zet zich nu ook al enorm voor lul toch?Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 22:39Ik denk dat ik idd ga vragen of hij mij een week met rust wil laten zodat ik alles even goed kan laten bezinken en overdenken.
Ik merk dat deze strijd, want zo zie ik het mij enorm veel energie kost.
Ik merk ook aan mijzelf dat ik qua denken en emoties niet zo snel kan schakelen op t moment.
Als mijn vriend geld bij mijn ex in de brievenbus gaat doen (wat ik nooit geloof) dan zou mijn ex dat ook belachelijk vinden en dan zet vriend zich enorm voor lul.
Wat ik eerder schreef, hij weet dat je niet assertief bent, daarom drijft hij het zo op het spits. Als hem dit lukt, heeft hij nog minder respect voor je, wordt het van kwaad tot erger.
Er zijn vast al andere dingen geweest die hij naar zijn hand heeft gezet, zonder dat je daar tegenin bent gegaan.
Je schrijft nu dat je hem zal vragen of hij je een week met rust laat. Hij bepaalt zelf wat hij met jou doet, dat heeft hij je afgelopen week laten zien. Ik hoop dat je hem aankan. Bespreek het met een assertieve vriendin, iemand die je indien nodig bij kan staan. Als hij zo volhardend is, heb je steun nodig. Je vriend heeft issues die niet zomaar weggaan. Zelfs met therapie gaat dit veel tijd kosten, als hij daar al voor open staat, wat ik betwijfel. Hij weet na een week nog niet van stoppen, zoekt de oplossing buiten zichzelf.
Heeft hij de sleutel van je huis?
Hou je haaks

They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
dinsdag 19 mei 2020 om 23:39
Goed zo TO dat je hem even zegt dat je even na moet denken en jehem zo op afstand houdt.
Nu kan je inderdaad gaan merken of hij dat nog accepteert of nog steeds moeilijk blijft doen.
Je doet het goed TO. Je kan hier altijd terecht voor steun en tips.
Mij lijkt het ook handig om met een vriendin te bespreken. Zij kent jou en hem en de situatie veel beter.
Nu kan je inderdaad gaan merken of hij dat nog accepteert of nog steeds moeilijk blijft doen.

Mij lijkt het ook handig om met een vriendin te bespreken. Zij kent jou en hem en de situatie veel beter.
dinsdag 19 mei 2020 om 23:40
Ik snap zijn gevoel en zijn angst / competitie wat betreft de geld-situatie tegenover die ex. Dat gevoel mag hij ook best hebben.Ano-niem2020 schreef: ↑18-05-2020 21:30Als hij belt en als eerst vraagt of ik dat horloge om heb en of ik er blij mee ben en dat dan op een denigrerende toon.... Of dat hij zegt, gaat je ex ook je vakantie betalen? Ik heb hier geen zin meer in.
Maar bovenstaande wat jij schrijft is gewoon kinderachtig. Hij wil dat jij je schuldig gaat voelen en doet dat echt op een manipulatieve manier. Heel gemeen... en jij maar uitleg geven en sussen.. jouw antwoord is echt nooit goed genoeg, dan weet je t vast. Die grens zal steeds verder opschuiven.
Het gaat niet om het horloge, niet om het bedrag... maar om de manier waarop jij je schuldig moet voelen als jij wel dat horloge wil gebruiken. Een erg nare eigenschap voor iemand die je stiefvader van je kinderen laat zijn.
Vandaag mag je geen duur cadeau aannemen, volgens jaar geen cadeau van ex krijgen, over 5 jaar mag je niet eens met je ex bellen over je kinderen.... Ik overdrijf wellicht, maar die kant kan het opgaan.
Goed dat je die pauze neemt

dinsdag 19 mei 2020 om 23:44
Crazy74 schreef: ↑19-05-2020 23:21Allereerst respect dat jij en je ex partner nog zo’n goed contact hebben. Ik neem aan dat zijn nieuwe vriendin ook geen drama heeft gemaakt over dit dure horloge? Ik vindt dat je partner zijn gevoelens (onzekerheden) mag uiten maar zeker niet op deze manier. En dan nog het gechanteer en gecontroleer daarbij of je even een verslag wilt geven. Wie is hij? De politie...

dinsdag 19 mei 2020 om 23:57
Ik heb gezegd dat ik best op een juist moment tegen mijn ex wil zeggen dat zo'n kostbaar cadeau niet nog een keer hoeft. Hij wilde dat ik dat meteen ging doen en hem verslag daarvan uit ging brengen.
Dit is ook veel zeggend. Hij voelt zich duidelijk minder dan ex. Het gaat hem niet om dat horloge. Zij moet waarschijnlijk steeds opnieuw voor hem kiezen terwijl ze al 3 jaar samen zijn, haar kinderen hem kennen. Als iemand zo onzeker is moet je hem steeds weer voeden met geluk, dat kost je je eigen geluk.
Dit is ook veel zeggend. Hij voelt zich duidelijk minder dan ex. Het gaat hem niet om dat horloge. Zij moet waarschijnlijk steeds opnieuw voor hem kiezen terwijl ze al 3 jaar samen zijn, haar kinderen hem kennen. Als iemand zo onzeker is moet je hem steeds weer voeden met geluk, dat kost je je eigen geluk.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 20-05-2020 00:03
0.19% gewijzigd

woensdag 20 mei 2020 om 00:00
Ik zou zeker geen cadeau van 300 euro willen hebben voor moederdag. Laat staan bekostigd door mijn ex. Belachelijk en ik denk toch wel een streek van ex om jouw vriend te overtroeven. Ik begrijp je vriend wel. Niet dat hij kinderachtig doet maar wel zijn verbolgenheid en dat je dure cadeaus aanneemt van ex.
Ik zou mijn ex hier op aanspreken, dat ik dit soort cadeaus niet passend vind en dat hij het niet meer moet doen. Het is al gebeurd dus tegenover de kinderen zou ik niks laten merken.
Ik zou mijn ex hier op aanspreken, dat ik dit soort cadeaus niet passend vind en dat hij het niet meer moet doen. Het is al gebeurd dus tegenover de kinderen zou ik niks laten merken.

woensdag 20 mei 2020 om 00:09
En ik zou ook geen extra geld aannemen van mijn ex, jij noemt dat toestoppen. Raar, je kan jezelf toch wel onderhouden. Of hij nu miljonair is of niet moet geen verschil maken. En je hebt al 3 jaar een andere relatie. Die daar niets van weet.
Ik vind het allemaal heel raar en begrijp niet dat iedereen met je meepraat.
Als hij je geld wil toestoppen dan stort hij maar spaargeld op de rekening van de kidneren ofzo.
Ik zou een partner die geld en cadeaus krijgt van ex en die dat dankbaar en gretig aan neemt ook niet hoeven hoor. Super onaantrekkelijk.
Als hij je geld wil toestoppen dan stort hij maar spaargeld op de rekening van de kidneren ofzo.
Ik zou een partner die geld en cadeaus krijgt van ex en die dat dankbaar en gretig aan neemt ook niet hoeven hoor. Super onaantrekkelijk.
woensdag 20 mei 2020 om 00:09
Je doet het idd goed TO! Is niet makkelijk. Niet aan jezelf twijfelen.mabelle schreef: ↑19-05-2020 23:39Goed zo TO dat je hem even zegt dat je even na moet denken en jehem zo op afstand houdt.
![]()
Goed ook dat je dit topic hebt geopend en je hart lucht.

woensdag 20 mei 2020 om 00:46
Mijn zoon zou, als hij dit gelezen had, reageren met "Ok. Boomer"SanneH01 schreef: ↑20-05-2020 00:09En ik zou ook geen extra geld aannemen van mijn ex, jij noemt dat toestoppen. Raar, je kan jezelf toch wel onderhouden. Of hij nu miljonair is of niet moet geen verschil maken. En je hebt al 3 jaar een andere relatie. Die daar niets van weet.

woensdag 20 mei 2020 om 05:35
Zou het dan wel echt alleen om dit kado gaan?Ano-niem2020 schreef: ↑18-05-2020 21:43Ik vind ook dat ik empathie getoont heb en misschien had dat iets meer of beter gekund. En ik begrijp dat hij het niet leuk vind dat ik zo'n cadeau gekregen heb wat hij niet aan mij kan geven. Ik moet mij al een week verdedigen omdat ik een prijzig en mooi moederdag cadeau heb gekregen. Mijn ex wilde eigenlijk een ouder goedkoper model kopen maar die was uitverkocht dus toen heeft hij deze gekozen.
Mijn deurtje ging dicht toen vriend maandag boos aan de telefoon riep dat ik maar moest kiezen tussen hem of mijn horloge.

woensdag 20 mei 2020 om 06:02
Je vriend dwingt je in alle bochten en hij denkt niet wat goed zou zijn voor jou en de kinderen Daarbij moet je in gedachten houden dat je ex en kinderen voor je leven zijn.
Je zet jezelf voor schut bij je eigen gezin en familie voor iemand die je nog niet zo lang kent. Ik zou vriend laten weten dat hij te ver gaat en niets met jou gezin te maken heeft. Dat is namelijk tussen jou en je ex. Even afstand nemen in deze situatie lijkt me het beste, zodat je nog eens goed kan nadenken of je wel met zo’n dwingeland wilt zijn.
Je zet jezelf voor schut bij je eigen gezin en familie voor iemand die je nog niet zo lang kent. Ik zou vriend laten weten dat hij te ver gaat en niets met jou gezin te maken heeft. Dat is namelijk tussen jou en je ex. Even afstand nemen in deze situatie lijkt me het beste, zodat je nog eens goed kan nadenken of je wel met zo’n dwingeland wilt zijn.
woensdag 20 mei 2020 om 06:12
SanneH01 schreef: ↑20-05-2020 00:09En ik zou ook geen extra geld aannemen van mijn ex, jij noemt dat toestoppen. Raar, je kan jezelf toch wel onderhouden. Of hij nu miljonair is of niet moet geen verschil maken. En je hebt al 3 jaar een andere relatie. Die daar niets van weet.
Hier ben ik het mee eens, ik vind het ook raar. Afhankelijk ook. Ik snap ook niet dat waarom je dat zou willen.
Maar dat staat los van het gedrag van haar vriend, die heeft helemaal niets te maken met hoeveel geld iemand aan een cadeau voor TO wil besteden.

woensdag 20 mei 2020 om 06:47
Maar dan nog is ook dat iets tussen TO en haar ex. Zij hebben dat zo geregeld en ze zijn er blijkbaar beide tevreden mee. Het is gewoon niet aan die vriend om dat zo voor TO te bepalen.
En hoezo aangetast in zijn mannelijkheid? Omdat de kinderen van TO een duurder cadeau hebben? TO is niet zijn moeder en ze is niet de moeder van zijn kinderen toch?
woensdag 20 mei 2020 om 07:29
Wanneer je die 3 jaar de revue laat passeren, zijn er dan al niet eerder situaties geweest waarbij je een onprettig onderbuikgevoel had?
Situaties waarin vriend een aanzienlijk bepalende mening had en jou daarvan wilde overtuigen? Al dan niet door sarcastische of denegrerende opmerkingen? Over de band met je ex, over je aankopen, je inkomen, je kledingkeuze, je manier van opvoeden?
Heeft vriend in het algemeen een negatieve inborst?
Is dat waar jij blij van wordt? De komende jaren? Of krijg je bij dat idee al een knoop in je maag?
Situaties waarin vriend een aanzienlijk bepalende mening had en jou daarvan wilde overtuigen? Al dan niet door sarcastische of denegrerende opmerkingen? Over de band met je ex, over je aankopen, je inkomen, je kledingkeuze, je manier van opvoeden?
Heeft vriend in het algemeen een negatieve inborst?
Is dat waar jij blij van wordt? De komende jaren? Of krijg je bij dat idee al een knoop in je maag?
woensdag 20 mei 2020 om 07:35
Ik doe even een paar aannames, mag vast wel van je.SanneH01 schreef: ↑20-05-2020 00:09En ik zou ook geen extra geld aannemen van mijn ex, jij noemt dat toestoppen. Raar, je kan jezelf toch wel onderhouden. Of hij nu miljonair is of niet moet geen verschil maken. En je hebt al 3 jaar een andere relatie. Die daar niets van weet.
Ik denk dat de spaarpotjes van de kinderen al goed gevuld zijn hoor.
En ik neem aan dat de nieuwe relatie van Ex-man niets afweet van hoeveel geld Ex-man uitgeeft aan zijn kinderen omdat hij vindt dat dat haar helemaal niks aangaat.
Ook zal de Ex-man vast meer ex-vriendinnen hebben waar hij geen kinderen mee samen heeft en die hij niets toestopt, nog niet 1 euro.
TO heeft drie kinderen en die kinderen hebben een vader, Ex-man.
Dat is de bagage die TO meeneemt en die is voor het leven.
Nieuw-vriend probeert dat uit te gummen of te ontkennen. Hij wil bepalen welke cadeaus de kinderen geven en wil de rol van vader terugdringen.
Zo werkt dat gewoon niet.
Lijkt net alsof Nieuw-vriend zou willen dat er wèl frictie en afstand is tussen TO en de vader.
Overigens vind ik bij kinderen de waarde van het cadeau niet uitzonderlijk. Jij wel. Maar dat is perceptie.