Vriend is boos

maandag 18 mei 2020 om 19:27
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
woensdag 20 mei 2020 om 07:46
Aftroeven, wat een negatieve insteek, dat denk ik helemaal niet.SanneH01 schreef: ↑20-05-2020 00:00Ik zou zeker geen cadeau van 300 euro willen hebben voor moederdag. Laat staan bekostigd door mijn ex. Belachelijk en ik denk toch wel een streek van ex om jouw vriend te overtroeven. Ik begrijp je vriend wel. Niet dat hij kinderachtig doet maar wel zijn verbolgenheid en dat je dure cadeaus aanneemt van ex.
woensdag 20 mei 2020 om 07:56
Oh ja want mensen aardig vinden en nog een beetje voor elkaar zorgen is zo’n slechte eigenschap als je kinderen hebt samen...SanneH01 schreef: ↑20-05-2020 00:09En ik zou ook geen extra geld aannemen van mijn ex, jij noemt dat toestoppen. Raar, je kan jezelf toch wel onderhouden. Of hij nu miljonair is of niet moet geen verschil maken. En je hebt al 3 jaar een andere relatie. Die daar niets van weet.
Ik vind het allemaal heel raar en begrijp niet dat iedereen met je meepraat.
Als hij je geld wil toestoppen dan stort hij maar spaargeld op de rekening van de kidneren ofzo.
Ik zou een partner die geld en cadeaus krijgt van ex en die dat dankbaar en gretig aan neemt ook niet hoeven hoor. Super onaantrekkelijk.
Ik kreeg ook wel eens wat extra alimentatie voor mijn zoon. En daar doe ik mee wat ik wil. Op zn spaarrekeningen, een nieuwe jas, speelgoed enz enz.
En nee dat sla ik zeker niet af omdat ik heel stoer, echt wel op eigen benen kan staan.
En die kinderen zijn gewoon met paps de stad in gegaan om wat leuks uit te zoeken. En paps heeft dit afgerekend.
Dit is hoe het in de normale wereld gaat. Dat ze nu toevallig zijn gescheiden betekend niet dat dit soort dingen niet meer kunnen en mogen.
woensdag 20 mei 2020 om 08:03
Eens. Ex kan het goed missen begrijp ik.Trien30 schreef: ↑20-05-2020 07:56Oh ja want mensen aardig vinden en nog een beetje voor elkaar zorgen is zo’n slechte eigenschap als je kinderen hebt samen...
Ik kreeg ook wel eens wat extra alimentatie voor mijn zoon. En daar doe ik mee wat ik wil. Op zn spaarrekeningen, een nieuwe jas, speelgoed enz enz.
En nee dat sla ik zeker niet af omdat ik heel stoer, echt wel op eigen benen kan staan.
En die kinderen zijn gewoon met paps de stad in gegaan om wat leuks uit te zoeken. En paps heeft dit afgerekend.
Dit is hoe het in de normale wereld gaat. Dat ze nu toevallig zijn gescheiden betekend niet dat dit soort dingen niet meer kunnen en mogen.
Ik schuif een goede vriendin in de bijstand ook weleens wat toe. Omdat ik het kan missen, van haar hou en het haar gun.

woensdag 20 mei 2020 om 08:05
Je leert iemand pas echt goed kennen als je samenwoont. Het kan dus best dat je met deze nare kant van het karakter van je vriend nog niet eerder te maken hebt gehad. Het gaat wel heel ver. Ik zou er ook goed ziek van zijn als ik het idee had een fijne en lieve vriend te hebben die blijkbaar zoveel wrok en jaloezie in zich heeft en zich zo dominant kan opstellen zonder dat ik dat in de gaten had gehad. Dat moet je hoofd ook even verwerken.
woensdag 20 mei 2020 om 08:13
Ik zat nog te denken. De relatie met ex-man wordt inmiddels wel wat geromaniseerd. We weten alleen dat ze goed met elkaar omgaan voor de kinderen en dat hij geld toestopt.
Als hij een eikel was tijdens hun relatie en vriend weet dat, dan snap ik wel dat hij vindt dat ze geen buitensporige kado’s van hem moet aannemen.
Dan nog is vriend respectloos bezig met zijn getreiter en gedram. Maakt hem geen betere catch.
Speelt dit mogelijk mee TO? Hebben we de hele context?
Als hij een eikel was tijdens hun relatie en vriend weet dat, dan snap ik wel dat hij vindt dat ze geen buitensporige kado’s van hem moet aannemen.
Dan nog is vriend respectloos bezig met zijn getreiter en gedram. Maakt hem geen betere catch.
Speelt dit mogelijk mee TO? Hebben we de hele context?
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 20-05-2020 08:29
52.17% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day

woensdag 20 mei 2020 om 08:23
Zo dan...een beetje voor elkaar zorgen mag niet meer?SanneH01 schreef: ↑20-05-2020 00:09En ik zou ook geen extra geld aannemen van mijn ex, jij noemt dat toestoppen. Raar, je kan jezelf toch wel onderhouden. Of hij nu miljonair is of niet moet geen verschil maken. En je hebt al 3 jaar een andere relatie. Die daar niets van weet.
Ik vind het allemaal heel raar en begrijp niet dat iedereen met je meepraat.
Als hij je geld wil toestoppen dan stort hij maar spaargeld op de rekening van de kidneren ofzo.
Ik zou een partner die geld en cadeaus krijgt van ex en die dat dankbaar en gretig aan neemt ook niet hoeven hoor. Super onaantrekkelijk.
Zoals ik al eerder schreef: mijn vriend stopt zijn ex wel eens iets extra’s toe als moeder van zijn kind. Ze werkt zelf ook, maar heel ruim zit ze niet. Ik kan het alleen maar respecteren dat hij nog steeds goed voor haar en zijn kind wil zorgen. Ze blijven nou eenmaal met elkaar verbonden door hun kind, dat wis je niet uit.
En ik schuif mijn zusje wel eens iets toe. Ik verdien meer en kan het missen, terwijl zij soms moeite heeft om de eindjes aan elkaar te kopen. Of ik koop een grote doos dure koffie voor haar. Omdat ik weet dat zij het zo lekker vindt, maar zelf niet kan betalen.
Moet je daar iemand bezwaard over laten voelen? Kom op zeg...doe normaal.

woensdag 20 mei 2020 om 08:28
Ik denk ook dat we gewoon wat informatie missen hier. Want ineens vanuit het niets gaat haar vriend zo extreem te keer vanwege dit kado? Dat klinkt niet heel waarschijnlijk.Ellerlilalinne schreef: ↑20-05-2020 08:13De relatie met ex-man wordt inmiddels wel wat geromaniseerd. We weten alleen dat ze goed met elkaar omgaan voor de kinderen en dat hij geld toestopt.

woensdag 20 mei 2020 om 08:31
Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 22:19Ik ben er iedergeval achter dat ik aan mijn assertiviteit moet werken.
Verder ga ik het laten bezinken. Ik heb er hoofdpijn van en ben huilerig.
Het gaat niet om het het cadeau en het gaat niet om jouw assertiviteit. Beide zijn niet de oorzaak van hoe hij er mee om gaat. Begin eens met de verantwoordelijkheid voor zijn gedrag bij hem te leggen in plaats van excuses te zoeken voor zijn gedrag.
De oorzaak is zijn houding. Het cadeau kan de aanleiding zijn waarom dit nu naar voren komt, maar je maakt mij niet wijs dat hij soortgelijk gedrag niet al eerder heeft laten zien. De oorzaak zit in de manier waarop hij naar jou en de relatie kijkt. Blijkbaar vindt hij het prima om jou onder druk te zetten om zijn zin te krijgen. Blijkbaar vind hij het prima om te controleren en te manipuleren. Blijkbaar vindt hij het prima om verongelijkt te dreinen en te drammen en jou een schuldgevoel aan te praten. Dat zijn allemaal factoren die in hem zitten en niet veroorzaakt worden door een cadeau en ook niet door jouw al dan niet aanwezig assertiviteit.
Als jij niet heel assertief bent dan veroorzaak jij daarmee niet zijn lul-zijn, je laat hem er alleen mee weg komen. En hij is in feite dan een nog grotere lul omdat hij misbruik maakt van het feit dat je niet heel assertief bent.

woensdag 20 mei 2020 om 08:33
Genoeg mensen die heel jaloers zijn op ex partners, en daar niet mee om kunnen gaan. Hoeft verder helemaal niks achter te zitten.
Zijn gevoel mag er best zijn, maar zijn gedrag is triest en ongepast. En zelfs als er meer achter zit moet hij normaal het gesprek aan gaan.
woensdag 20 mei 2020 om 08:38
Ik vrees dat vriend wel echt zo is, als hij dit zo lang en halsstarrig volhoudt. De manier waarop hij steeds wat verder gaat om jou te dwingen vind ik zorgwekkend. Misschien is dit de eerste keer dat je tegen hem ingaat?
Wat ik zo gek vibd is dat je eigenlijk juist heel assertief begon en gedurende dit topic of de tijd ben je steeds meer je terug gaan trekken. Probeer het gevoel van toen terug te vinden waarin je wél wist wat je wilde. Jij bepaalt dat, niemand anders.
Ik vrees wel dat er iets kapot is, het wordt met vriend nooit ,eer zo onbevangen als het was.
Wat ik zo gek vibd is dat je eigenlijk juist heel assertief begon en gedurende dit topic of de tijd ben je steeds meer je terug gaan trekken. Probeer het gevoel van toen terug te vinden waarin je wél wist wat je wilde. Jij bepaalt dat, niemand anders.
Ik vrees wel dat er iets kapot is, het wordt met vriend nooit ,eer zo onbevangen als het was.

woensdag 20 mei 2020 om 08:39
JenBarber schreef: ↑20-05-2020 08:33Genoeg mensen die heel jaloers zijn op ex partners, en daar niet mee om kunnen gaan. Hoeft verder helemaal niks achter te zitten.
Zijn gevoel mag er best zijn, maar zijn gedrag is triest en ongepast. En zelfs als er meer achter zit moet hij normaal het gesprek aan gaan.
Zijn gedrag komt dan dus niet uit het niets. De manier waarop hij er mee om gaat wordt niet veroorzaakt maar alleen benadrukt door de situatie. Net zo goed als haar gebrek aan assertiviteit dit niet veroorzaakt maar alleen faciliteert. De oorzaak van zijn gedrag is hij zelf.
woensdag 20 mei 2020 om 08:41
Ja ik dacht er ook nog over na omdat TO zegt dat zoiets niet eerder is voorgevallen. Of TO heeft eerdere voorvallen gewoon geaccepteerd voor de lieve vrede dat kan ook nog.
woensdag 20 mei 2020 om 08:49
Na 13 pagina's even een andere invalshoek: Wat een kutkado.
https://www.consumentenbond.nl/smartwat ... acy-issues
Zeg me dat dit privacy aantastende apparaat in ieder geval in een verzegeld doosje hebt gekregen zodat je je persoonlijk data alleen deelt met Google c.s. en alle derde commerciele partijen waar zij jouw gegevens weer mee delen, en niet met je ex.
Zeg me dat dit privacy aantastende apparaat in ieder geval in een verzegeld doosje hebt gekregen zodat je je persoonlijk data alleen deelt met Google c.s. en alle derde commerciele partijen waar zij jouw gegevens weer mee delen, en niet met je ex.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 20 mei 2020 om 08:49
We zijn het erover eens dat vriend’s gedrag extreem is en niet goed te praten valt. Hij heeft TO’s besluit te accepteren.JenBarber schreef: ↑20-05-2020 08:33Genoeg mensen die heel jaloers zijn op ex partners, en daar niet mee om kunnen gaan. Hoeft verder helemaal niks achter te zitten.
woensdag 20 mei 2020 om 08:51
Eens.Poezewiets schreef: ↑20-05-2020 08:38Ik vrees dat vriend wel echt zo is, als hij dit zo lang en halsstarrig volhoudt. De manier waarop hij steeds wat verder gaat om jou te dwingen vind ik zorgwekkend. Misschien is dit de eerste keer dat je tegen hem ingaat?
woensdag 20 mei 2020 om 08:52
Maar zelf heeft TO er toch geen probleem mee? Waarom moet ze het dan doen?SanneH01 schreef: ↑20-05-2020 00:00Ik zou zeker geen cadeau van 300 euro willen hebben voor moederdag. Laat staan bekostigd door mijn ex. Belachelijk en ik denk toch wel een streek van ex om jouw vriend te overtroeven. Ik begrijp je vriend wel. Niet dat hij kinderachtig doet maar wel zijn verbolgenheid en dat je dure cadeaus aanneemt van ex.
Ik zou mijn ex hier op aanspreken, dat ik dit soort cadeaus niet passend vind en dat hij het niet meer moet doen. Het is al gebeurd dus tegenover de kinderen zou ik niks laten merken.

woensdag 20 mei 2020 om 08:58
Je vriend is een beetje gekrenkt en daar is nog iets bij voor te stellen ook. Hij zou daar als volwassen man natuurlijk wel overheen moet stappen want het verpest jouw dag en het cadeau.
Aan de andere kant heeft je ex niets meer te zoeken heeft qua cadeau's naar jou toe. Waarom zou je nog een duur cadeau van je ex willen hebben? Ik zou er hartelijk voor bedanken, teruggeven en zeggen dat het een schitterend cadeau is maar dat het niet gepast is voor een ex.
Aan de andere kant heeft je ex niets meer te zoeken heeft qua cadeau's naar jou toe. Waarom zou je nog een duur cadeau van je ex willen hebben? Ik zou er hartelijk voor bedanken, teruggeven en zeggen dat het een schitterend cadeau is maar dat het niet gepast is voor een ex.

woensdag 20 mei 2020 om 08:59
Het blijft me verbazen hoe negatief het gebaar van ex wordt ingevuld. We weten niks over de beste man, behalve dat hij vermogend is, dit cadeau heeft bekostigd en goed kan opschieten met TS. Waarom zo uitgaan van het negatieve? Ik vraag me echt af wat het over de mensen zelf zegt, als ze zowat uitsluiten dat het ook gewoon een lief gebaar kan zijn.SanneH01 schreef: ↑20-05-2020 00:00Ik zou zeker geen cadeau van 300 euro willen hebben voor moederdag. Laat staan bekostigd door mijn ex. Belachelijk en ik denk toch wel een streek van ex om jouw vriend te overtroeven. Ik begrijp je vriend wel. Niet dat hij kinderachtig doet maar wel zijn verbolgenheid en dat je dure cadeaus aanneemt van ex.
Ik zou mijn ex hier op aanspreken, dat ik dit soort cadeaus niet passend vind en dat hij het niet meer moet doen. Het is al gebeurd dus tegenover de kinderen zou ik niks laten merken.

woensdag 20 mei 2020 om 09:00
merano schreef: ↑20-05-2020 08:49Na 13 pagina's even een andere invalshoek: Wat een kutkado.

woensdag 20 mei 2020 om 09:00
Hij bekostigt het als vader van hun kinderen, voor moederdag. Dat is is mijn ogen wat anders dan een random cadeau van een ex.Blankepit schreef: ↑20-05-2020 08:58Je vriend is een beetje gekrenkt en daar is nog iets bij voor te stellen ook. Hij zou daar als volwassen man natuurlijk wel overheen moet stappen want het verpest jouw dag en het cadeau.

woensdag 20 mei 2020 om 09:04
Dit is geen kindercadeau. Dat is je kinderen €20 geven en zeggen dat ze er iets moois van mogen kopen voor moederdag.vivautrecht85 schreef: ↑20-05-2020 09:00Hij bekostigt het als vader van hun kinderen, voor moederdag. Dat is is mijn ogen wat anders dan een random cadeau van een ex.
Dit is gewoon een cadeau van de ex en zij draagt dat straks constant om haar pols. Dat ze dat zelf niet begrijpt.

woensdag 20 mei 2020 om 09:04
We zouden dan aan TO moeten vragen of dit gedrag volledig nieuw is en totaal los staat van hoe hij normaal gesproken met haar en hun relatie om gaat. Daar zou je dan uit kunnen concluderen dat dit een incident is en oplosbaar is en in de toekomst niet binnen een andere situatie op dezelfde manier gaat terug komen.
Maar het is geen incident. Hij is al een week lomp, jaloers, manipulatief, kleinzerig, egocentrisch en lullig bezig, wat wordt onderbouwd door allerlei stomme acties en uitspraken.
Als dat gedrag, wat TO van de afgelopen week beschreven heeft, totaal nieuw en onbekend is, dan zou ik even gaan googelen op de term 'schizofreen'.
Maar het is geen incident. Hij is al een week lomp, jaloers, manipulatief, kleinzerig, egocentrisch en lullig bezig, wat wordt onderbouwd door allerlei stomme acties en uitspraken.
Als dat gedrag, wat TO van de afgelopen week beschreven heeft, totaal nieuw en onbekend is, dan zou ik even gaan googelen op de term 'schizofreen'.

woensdag 20 mei 2020 om 09:07
Voor hem is een cadeau van 300 euro waarschijnlijk wat voor veel mensen een cadeau van 20 euro is.
En dan draagt ze om haar pols iets dat haar kinderen met liefde aan haar gaven en wat hun vader heeft bekostigd, wat is daar zo erg aan?

woensdag 20 mei 2020 om 09:09
Maar echt, he. Want een ex is per definitie een lul en een duur cadeau wordt natuurlijk altijd met bijbedoelingen gegeven en PaS JE WEL Op DAT Je EX jE PrAaiVusSiE nIeT SteELt!!!1!vivautrecht85 schreef: ↑20-05-2020 08:59Het blijft me verbazen hoe negatief het gebaar van ex wordt ingevuld. We weten niks over de beste man, behalve dat hij vermogend is, dit cadeau heeft bekostigd en goed kan opschieten met TS. Waarom zo uitgaan van het negatieve? Ik vraag me echt af wat het over de mensen zelf zegt, als ze zowat uitsluiten dat het ook gewoon een lief gebaar kan zijn.