checken

21-05-2020 20:12 799 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey forummers :)

ik check regelmatig de telefoon van mijn 16-jarige dochter om te kijken hoe het met haar gaat maar nu heeft zij een wachtwoord op haar telefoon staan, ik wil haar telefoon innemen tot ze dat wachtwoord verteld, hoe ga ik dit vertellen aan mijn dochter?
Rektmylife123 schreef:
21-05-2020 21:20
Ze krijgt genoeg huishoudelijke klusjes om haar voor te bereiden op de wijde wereld, voorlichting over op haarzelf gaan en adviezen.
Een fucking huis poetsen is niet voorbereiden op het grote mensen leven. Voorbereiden is leren dealen met ongewenste contacten, er niet zo bovenop zitten, haar de kans geven om fouten te maken (en zelf een oplossing te bedenken).

Vanuit zorgen je kinderen verstikken is geen goed plan. Nooit niet.

En nogmaals: Ik ben zo opgevoed, wil je weten hoe ik was toen ik op mijn 16e (!!!!!) voor het eerst uit huis vluchtte?
Celaena_Aelin schreef:
Dat was het moment om een gesprek aan te gaan. Gemiste kans dus voor jou.

Overigens zoek jij nu ook contact met vreemde mensen.
Om advies vragen op V!VA is iets anders dan mensen die je gaan benaderen op social media voor rare dingen.
Rektmylife123 schreef:
Ze krijgt genoeg huishoudelijke klusjes om haar voor te bereiden op de wijde wereld, voorlichting over op haarzelf gaan en adviezen.
De wijde wereld is haar studenten kamer. Aha.
Rektmylife123 schreef:
Maar je leert haar niet omgaan met internet.

Leven is meer dan huishoudelijke klusjes. En als je die voorlichting net zo geeft als je hier communiceert, mist daar ook nog een hoop.
Celaena_Aelin schreef:
21-05-2020 21:22
Maar je leert haar niet omgaan met internet.

Leven is meer dan huishoudelijke klusjes. En als je die voorlichting net zo geeft als je hier communiceert, mist daar ook nog een hoop.
Ze weet prima hoe ze met internet om moet gaan want ze zit gewoon op internet alleen controleer ik het.
Wauw ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat dit niet serieus is.

Met mijn eigen jeugd nog in mijn geheugen waarin mijn ouders alles en iedereen wantrouwden inclusief mij probeer ik me in je dochter in te leven hoe dat voor haar moet zijn en ik kan me me niet voorstellen hoe angstig en waardeloos ze zich waarschijnlijk voelt als je serieus bent. Met dit soort krampachtige controle distantieer je je kinderen emotioneel van je en zijn ze weg zodra het kan inclusief een hele lading emotionele schade die ze eerst moeten opruimen omdat een van de twee personen in hun leven die veilig had moeten zijn, namelijk hun moeder, ze enorm wantrouwde en ze behandelde alsof ze geen eigen persoon zijn maar een verlengde van hun moeder. Way to go.

Zolang je kinderen nog bij je wonen kun je de schade die je hebt gedaan nog enigzins beperken als je inziet dat enorm angstig en wantrouwend zijn tegenover de wereld en je kinderen ze enorm schaadt en je je best doet ze te vertrouwen en er emotioneel voor ze te zijn. Want met mijn ouders heb ik dus geen contact meer omdat ze blijven volhouden dat ze niks fout hebben gedaan en me liefdevol en vrij hebben opgevoed (??) en ik niet mag zeiken en ze dankbaar moet zijn omdat we niet straatarm waren.

Echt, ik hoop dat er binnenkort ergens bij jou een lichtje gaat branden zodat je de schade voor je kinderen nog een klein beetje kan beperken.
Rektmylife123 schreef:
Om advies vragen op V!VA is iets anders dan mensen die je gaan benaderen op social media voor rare dingen.
Wat is je e-mailadres? Of wil je liever beeldbellen? Als je me je 06 geeft dan wil ik wel buiten Viva om met je verder praten. In welke plaats woon je?
Rektmylife123 schreef:
Gelukkig zitten hier geen rare mensen 💪💪💪
Such a beautiful place to be with Friends.
Plopper schreef:
21-05-2020 21:21
Een fucking huis poetsen is niet voorbereiden op het grote mensen leven. Voorbereiden is leren dealen met ongewenste contacten, er niet zo bovenop zitten, haar de kans geven om fouten te maken (en zelf een oplossing te bedenken).

Vanuit zorgen je kinderen verstikken is geen goed plan. Nooit niet.

En nogmaals: Ik ben zo opgevoed, wil je weten hoe ik was toen ik op mijn 16e (!!!!!) voor het eerst uit huis vluchtte?
Ben jij ook mijn zus?

Ik ben ook zo opgevoed.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Nogmaals TO: Wil je weten hoe ik was?
Solomio schreef:
21-05-2020 21:24
Ben jij ook mijn zus?

Ik ben ook zo opgevoed.
Online zussen!
Vrijheid, verantwoordelijkheid en vertrouwen maken leuke volwassenen.

Dit niet.
Maar ik denk dat dat jou niet echt interesseert.
Plopper schreef:
21-05-2020 21:24
Nogmaals TO: Wil je weten hoe ik was?
Vertel maar.
Pinda-Kaas schreef:
21-05-2020 21:25
Vrijheid, verantwoordelijkheid en vertrouwen maken leuke volwassenen.

Dit niet.
Maar ik denk dat dat jou niet echt interesseert.
Vrijheid zorgt voor ongeremde pubers die niet weten wat ze doen en in problemen raken.
Rektmylife123 schreef:
Nou, mooi. Je dochter is zestien, dus die mag hier ook een account aanmaken. Kan het forum haar opvoeden, want jij slaat wat dingen over. Je weet wel: zelf problemen op leren lossen, omgaan met ongewenste contacten, buitenschoolse activiteiten, dingen met vrienden ondernemen, zelf nadenken...
Rektmylife123 schreef:
21-05-2020 21:26
Vrijheid zorgt voor ongeremde pubers die niet weten wat ze doen en in problemen raken.
:rofl: :HA:

David Dunning
Celaena_Aelin schreef:
21-05-2020 21:27
Nou, mooi. Je dochter is zestien, dus die mag hier ook een account aanmaken. Kan het forum haar opvoeden, want jij slaat wat dingen over. Je weet wel: zelf problemen op leren lossen, omgaan met ongewenste contacten, buitenschoolse activiteiten, dingen met vrienden ondernemen, zelf nadenken...
Als ik merk dat ze op V!VA zit mag ze direct haar account verwijderen en mag ze haar telefoon voor 3 weken inleveren.
Rektmylife123 schreef:
Vertel maar.
Nou, vooruit.

Ik spijbelde als een motherfucker, was heeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak dronken, maakte heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel schulden en kon het grote mensen leven niet aan. Ik ben op mijn 19e weer naar huis gegaan.

Omdat ik zwanger was. Mijn kind was mijn redding, in a way. Hij dwong mij om volwassen te worden en mezelf te leren hoe het moest. Want van mijn dominante pa heb ik het niet geleerd. Als ik niet op mijn 18e zwanger was geworden, was ik waarschijnlijk aan de drugs gegaan en had ik mijn leven nog harder verneukt, maar dan figuurlijk.

En dat is best triest, toch? Dat een tienermoederzwangerschap mijn leven heeft gered.
Rektmylife123 schreef:
Dit meen je niet, toch? Are you even a real person?
Rektmylife123 schreef:
Mijn dochter is ook 16, ik heb haar telefoon omwast dan ook nog nooit gecontroleerd, maar ze is alles behalve ongeremd.
Such a beautiful place to be with Friends.
Rektmylife123 schreef:
Goeie stelling joh!

Wat is vrijheid?
Wat is ongeremd?
Wat zijn de kenmerken van een puber?
Wat weten ze niet dan als ze iets doen?
Welke problemen?
anoniem_396502 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 21:30
7.22% gewijzigd
Rektmylife123 schreef:
Mocht ze wel leren lopen of heb je haar voor alles behoed? Heeft ze nooit een val gemaakt? In het klimrek geklommen? Voor het eerst een ei gebakken met een hete pan?
Nooit ruzie laten hebben met vriendinnen?

Wanneer was de leerschool van het leven bij jou ineens dicht? Op het moment dat je het zelf ook niet meer wist?
Rektmylife123 schreef:
21-05-2020 21:23
Ze weet prima hoe ze met internet om moet gaan want ze zit gewoon op internet alleen controleer ik het.
Je spreekt jezelf hier tegen. Als ze goed met internet om kan gaan, hoef jij haar niet te controleren.
Plopper schreef:
21-05-2020 21:28
Nou, vooruit.

Ik spijbelde als een motherfucker, was heeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak dronken, maakte heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel schulden en kon het grote mensen leven niet aan. Ik ben op mijn 19e weer naar huis gegaan.

Omdat ik zwanger was. Mijn kind was mijn redding, in a way. Hij dwong mij om volwassen te worden en mezelf te leren hoe het moest. Want van mijn dominante pa heb ik het niet geleerd. Als ik niet op mijn 18e zwanger was geworden, was ik waarschijnlijk aan de drugs gegaan en had ik mijn leven nog harder verneukt, maar dan figuurlijk.

En dat is best triest, toch? Dat een tienermoederzwangerschap mijn leven heeft gered.
Ow, nee, je bent niet mijn zus.

Ik ben wel op mijn 16e bij mijn vader uit huis gegaan, met dank aan de scheiding van mijn ouders.
Heb tot op de dag van vandaag (ik ben 56) een basis gebrek aan zelfvertrouwen omdat ik in mijn cruciale jeugdjaren nooit één keer de ruimte heb gekregen om zelf iets uit te zoeken.

David Dunning
Mutsekluts schreef:
21-05-2020 21:29
Je hebt er voor geleerd dus. Goed man.

Wat is vrijheid?
Wat is ongeremd?
Wat zijn de kenmerken van een puber?
Wat weten ze niet dan als ze iets doen?
Welke problemen?
Vrijheid: Een bepaalde gedachte waarbij mensen/pubers veel mogen en niet gecontroleerd worden.
Ongeremd: Internetverslaving, drugs, alcohol, foute vriendjes etc.
Kenmerken van een puber: Een kind tussen 12-18 jaar oud.
Wat weten ze niet: Ze zijn zich niet bewust van de consequenties.
Problemen: Kijk naar deel 2: ongeremdheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven