checken

21-05-2020 20:12 799 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey forummers :)

ik check regelmatig de telefoon van mijn 16-jarige dochter om te kijken hoe het met haar gaat maar nu heeft zij een wachtwoord op haar telefoon staan, ik wil haar telefoon innemen tot ze dat wachtwoord verteld, hoe ga ik dit vertellen aan mijn dochter?
Wissewis schreef:
21-05-2020 20:51
Bwa, jaartje overgedaan en 3 Havo volstaat ook al.

Of een jaar op de lagere blijven hangen of "te jong", dan nog een jaar er een puinzooi van gemaakt in de eerste en ze zit zo in 2VMBO.
Met 16 jaar in 2-vmbo lijkt me heel sterk.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Rektmylife123 schreef:
21-05-2020 20:54
Nee, niet gezien of gelezen.
Ik zou het doen. Krijg je beetje toekomstbeeld.
Je oorspronkelijke vraag is:

Hoe vertel ik dochter dat ik haar telefoon ga innemen?

Vervolgens reageer je overal heel stellig op. En je vindt je aanpak prima. Wat is dan eigenlijk je vraag nog? Gewoon die telefoon afpakken en controleren dan maar. Als je toch al goed in opvoeden bent...
Doreia* schreef:
21-05-2020 20:55
Wat vind haar vader van je dictatoriale regime?
We zijn gescheiden.
Rektmylife123 schreef:
21-05-2020 20:52
Ze is 1xtje blijven zitten, ze moet nu verplicht iedere dag leren om te zorgen dat ze niet meer blijft zitten.
:popcorn:
Tuurlijk schat
Mutsekluts schreef:
21-05-2020 20:56
Je oorspronkelijke vraag is:

Hoe vertel ik dochter dat ik haar telefoon ga innemen?

Vervolgens reageer je overal heel stellig op. En je vindt je aanpak prima. Wat is dan eigenlijk je vraag nog? Gewoon die telefoon afpakken en controleren dan maar. Als je toch al goed in opvoeden bent...
Bedankt voor het antwoord.
Rektmylife123 schreef:
We zijn gescheiden.
Dat snap ik heel goed.
Rektmylife123 schreef:
We zijn gescheiden.
Ik begrijp wel waarom. Denk dat ze binnenkort bij haar vader woont dan.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
21-05-2020 20:54
En uiteraard wordt dit dagelijks gecontroleerd!
Ja, ze moet verplicht 1 uur per dag aan de eettafel aan de slag met vakken waar ze een onvoldoende voor staat.
Rektmylife123 schreef:
Bedankt voor het antwoord.
Graag gedaan, lees ook even wat ik schreef over het effect voor je dochter op lange termijn van deze aanpak. Ik wens je wijsheid.
Ik hoop dat dit nep is, anders ben jij doodeng en heb ik medelijden met je dochter.

Opvoeden doe je vanuit vertrouwen niet vanuit complete controle.
Rektmylife123 schreef:
21-05-2020 20:57
Ja, ze moet verplicht 1 uur per dag aan de eettafel aan de slag met vakken waar ze een onvoldoende voor staat.
Wat zal jij een trotse moeder zijn.... sarcasme modus uit.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
21-05-2020 20:57
Ik begrijp wel waarom. Denk dat ze binnenkort bij haar vader woont dan.
Nou ja, dan komt ze hier niet meer binnen. Ze mag daar iets meer (is ook maar 2 dagen per 2 weken) maar we hanteren allebei de strikte controle.
Doodeng was ze al. Je 12 jarige zoon nog helpen met douchen.

Ik zal het een voorstellen aan mijn 12 jarige zoon :rofl:
Die gaat meteen op kamers
Je beperkt je dochter in haar ontwikkeling en in haar zelfstandigheid. Hoe moet ze over 2 jaar als ze officieel volwassen is opeens wel “verstandig zijn als ze niet de kans heeft gehad om vertrouwen in zichzelf op te bouwen?

Ook dat ze op deze leeftijd meteen naar huis moet komen. Je zondert haar af van haar leeftijdgenoten.

Je moet met haar praten waar je bang voor bent en haar vragen hoe zij erover denk. Hoe denkt ze erover hoe ze slechte situaties aan moet pakken.

Praten,praten,praten en niet verhoren. Laat haar haar zienswijze vertellen, je kan nog wel eens verrast worden.

Werd jij vroeger ook gecontroleerd door je ouders? Je leest hier zelfs nog wel eens dat een 21 jarige nog op tijd thuis moet zijn van ouders. Zo leren ze niks. Praten en vertrouwen geven.
Th∅rdis schreef:
21-05-2020 21:00
Doodeng was ze al. Je 12 jarige zoon nog helpen met douchen.

Ik zal het een voorstellen aan mijn 12 jarige zoon :rofl:
Die gaat meteen op kamers
Nou ja, hij was er niet mee bezig omdat hij een licht autistische stoornis heeft.
Rektmylife123 schreef:
Nou ja, dan komt ze hier niet meer binnen. Ze mag daar iets meer (is ook maar 2 dagen per 2 weken) maar we hanteren allebei de strikte controle.
Controleer je vader wel dat hij haar controleert? Je kunt nooit te voorzichtig zijn per slot van rekening!
Pfieuw wat controlerend! Je schrijft dat er een paar jaar geleden wat incidenten zijn geweest, waardoor je nu zo op de controle zit. Wil je vertellen wat dat voor incidenten waren?

Verder vraag ik me af wat je doet als ze zich niet aan je regels houdt? Als ze te laat thuiskomt krijgt ze een preek. En wat als ze het daarna nog een keer doet?
veensteker schreef:
21-05-2020 21:01
Je beperkt je dochter in haar ontwikkeling en in haar zelfstandigheid. Hoe moet ze over 2 jaar als ze officieel volwassen is opeens wel “verstandig zijn als ze niet de kans heeft gehad om vertrouwen in zichzelf op te bouwen?

Ook dat ze op deze leeftijd meteen naar huis moet komen. Je zondert haar af van haar leeftijdgenoten.

Je moet met haar praten waar je bang voor bent en haar vragen hoe zij erover denk. Hoe denkt ze erover hoe ze slechte situaties aan moet pakken.

Praten,praten,praten en niet verhoren. Laat haar haar zienswijze vertellen, je kan nog wel eens verrast worden.

Werd jij vroeger ook gecontroleerd door je ouders? Je leest hier zelfs nog wel eens dat een 21 jarige nog op tijd thuis moet zijn van ouders. Zo leren ze niks. Praten en vertrouwen geven.
Mijn ouders waren inderdaad strikt en hebben de regels goed gehandhaafd, ook ik moest op tijd thuis zijn, ik ging er in ieder geval niet dood aan.
Onvoorstelbaar dat je zegt dat als ze bij haar vader gaat wonen ze bij jou niet meer welkom is. Jij houdt echt van je dochter he???

Je hebt geen enkele vertrouwen in je eigen opvoeding!
Ik ken wat mensen die zo zijn opgevoed, waaronder ik.

Wil je een samenvatting van het resultaat of maakt je dat geen fuck uit en ga je net zolang door tot je van iemand gelijk krijgt?
Rektmylife123 schreef:
21-05-2020 21:02
Nou ja, hij was er niet mee bezig omdat hij een licht autistische stoornis heeft.
Mijn licht autistische zoons wilden al vrij jong niet meer geholpen worden met douchen hoor.

David Dunning
Rektmylife123 schreef:
21-05-2020 21:02
En wat heb jij precies? Want echt doorsnee is dit allemaal niet
Rektmylife123 schreef:
21-05-2020 21:03
Mijn ouders waren inderdaad strikt en hebben de regels goed gehandhaafd, ook ik moest op tijd thuis zijn, ik ging er in ieder geval niet dood aan.
Echt stabiel volwassen ben je er toch ook niet van geworden.

David Dunning
Rektmylife123 schreef:
Ziek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven