checken
donderdag 21 mei 2020 om 20:12
donderdag 21 mei 2020 om 20:55
Met 16 jaar in 2-vmbo lijkt me heel sterk.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

donderdag 21 mei 2020 om 20:55
Ik zou het doen. Krijg je beetje toekomstbeeld.
donderdag 21 mei 2020 om 20:56
Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 20:52Ze is 1xtje blijven zitten, ze moet nu verplicht iedere dag leren om te zorgen dat ze niet meer blijft zitten.

Tuurlijk schat
Bedankt voor het antwoord.Mutsekluts schreef: ↑21-05-2020 20:56Je oorspronkelijke vraag is:
Hoe vertel ik dochter dat ik haar telefoon ga innemen?
Vervolgens reageer je overal heel stellig op. En je vindt je aanpak prima. Wat is dan eigenlijk je vraag nog? Gewoon die telefoon afpakken en controleren dan maar. Als je toch al goed in opvoeden bent...

donderdag 21 mei 2020 om 20:57
Dat snap ik heel goed.
donderdag 21 mei 2020 om 20:57
Ik begrijp wel waarom. Denk dat ze binnenkort bij haar vader woont dan.
Such a beautiful place to be with Friends.
donderdag 21 mei 2020 om 20:58
Graag gedaan, lees ook even wat ik schreef over het effect voor je dochter op lange termijn van deze aanpak. Ik wens je wijsheid.

donderdag 21 mei 2020 om 20:59
Wat zal jij een trotse moeder zijn.... sarcasme modus uit.Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 20:57Ja, ze moet verplicht 1 uur per dag aan de eettafel aan de slag met vakken waar ze een onvoldoende voor staat.
Such a beautiful place to be with Friends.
donderdag 21 mei 2020 om 21:00

donderdag 21 mei 2020 om 21:01
Je beperkt je dochter in haar ontwikkeling en in haar zelfstandigheid. Hoe moet ze over 2 jaar als ze officieel volwassen is opeens wel “verstandig zijn als ze niet de kans heeft gehad om vertrouwen in zichzelf op te bouwen?
Ook dat ze op deze leeftijd meteen naar huis moet komen. Je zondert haar af van haar leeftijdgenoten.
Je moet met haar praten waar je bang voor bent en haar vragen hoe zij erover denk. Hoe denkt ze erover hoe ze slechte situaties aan moet pakken.
Praten,praten,praten en niet verhoren. Laat haar haar zienswijze vertellen, je kan nog wel eens verrast worden.
Werd jij vroeger ook gecontroleerd door je ouders? Je leest hier zelfs nog wel eens dat een 21 jarige nog op tijd thuis moet zijn van ouders. Zo leren ze niks. Praten en vertrouwen geven.
Ook dat ze op deze leeftijd meteen naar huis moet komen. Je zondert haar af van haar leeftijdgenoten.
Je moet met haar praten waar je bang voor bent en haar vragen hoe zij erover denk. Hoe denkt ze erover hoe ze slechte situaties aan moet pakken.
Praten,praten,praten en niet verhoren. Laat haar haar zienswijze vertellen, je kan nog wel eens verrast worden.
Werd jij vroeger ook gecontroleerd door je ouders? Je leest hier zelfs nog wel eens dat een 21 jarige nog op tijd thuis moet zijn van ouders. Zo leren ze niks. Praten en vertrouwen geven.
donderdag 21 mei 2020 om 21:02

Controleer je vader wel dat hij haar controleert? Je kunt nooit te voorzichtig zijn per slot van rekening!Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:00Nou ja, dan komt ze hier niet meer binnen. Ze mag daar iets meer (is ook maar 2 dagen per 2 weken) maar we hanteren allebei de strikte controle.
Pfieuw wat controlerend! Je schrijft dat er een paar jaar geleden wat incidenten zijn geweest, waardoor je nu zo op de controle zit. Wil je vertellen wat dat voor incidenten waren?
Verder vraag ik me af wat je doet als ze zich niet aan je regels houdt? Als ze te laat thuiskomt krijgt ze een preek. En wat als ze het daarna nog een keer doet?
Verder vraag ik me af wat je doet als ze zich niet aan je regels houdt? Als ze te laat thuiskomt krijgt ze een preek. En wat als ze het daarna nog een keer doet?
donderdag 21 mei 2020 om 21:03
Mijn ouders waren inderdaad strikt en hebben de regels goed gehandhaafd, ook ik moest op tijd thuis zijn, ik ging er in ieder geval niet dood aan.veensteker schreef: ↑21-05-2020 21:01Je beperkt je dochter in haar ontwikkeling en in haar zelfstandigheid. Hoe moet ze over 2 jaar als ze officieel volwassen is opeens wel “verstandig zijn als ze niet de kans heeft gehad om vertrouwen in zichzelf op te bouwen?

donderdag 21 mei 2020 om 21:03
Mijn licht autistische zoons wilden al vrij jong niet meer geholpen worden met douchen hoor.Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:02Nou ja, hij was er niet mee bezig omdat hij een licht autistische stoornis heeft.
David Dunning
David Dunning

donderdag 21 mei 2020 om 21:04
En wat heb jij precies? Want echt doorsnee is dit allemaal nietRektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:02Nou ja, hij was er niet mee bezig omdat hij een licht autistische stoornis heeft.
donderdag 21 mei 2020 om 21:04
Echt stabiel volwassen ben je er toch ook niet van geworden.Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:03Mijn ouders waren inderdaad strikt en hebben de regels goed gehandhaafd, ook ik moest op tijd thuis zijn, ik ging er in ieder geval niet dood aan.
David Dunning
David Dunning

donderdag 21 mei 2020 om 21:05
Ziek.Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:00Nou ja, dan komt ze hier niet meer binnen. Ze mag daar iets meer (is ook maar 2 dagen per 2 weken) maar we hanteren allebei de strikte controle.