Wonen in stad met kid(s)?

26-05-2020 19:29 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn ons aan het oriënteren op een ander huis. We hebben geen haast, maar o zo leuk om Funda af te struinen en dan van elkaar (lees: ik van hem) te horen of we bepaalde huizen leuk vinden etc. We zijn er al een tijdje achter dat we voor hetzefde type vallen: oud, met details, statig en met hoge plafonds. Een nieuwbouwwoning zal het niet worden.

Maar ook hebben we het veel gehad over 'vrij' wonen. Ruimte om je huis, natuur, misschien wat diertjes. Leuk.
Toch twijfelen we nu, ons hart gaat toch ook echt sneller kloppen van de oude stadshuizen. En we hebben een vakantiehuis midden in de natuur.
Aan de rand van de stad waar we in de buurt wonen staan van die gave panden. Verliefd kunnen we er op worden! Een souterrain, kamer en suite en zelfs nog mooie tuinen met privacy, dat soort dingen... Maar, dan zit je dus wel ongeveer in een stad, in een rustigere buurt wel en met parkeerplaatsen voor de deur. Onze kinderwens speelt ook mee in onze huizenjacht. De gedachte waar we goed aan doen en een kindje - wat hopelijk nog mag komen- het 'beste' kan opgroeien.

Dit topic om gewoon eens te horen hoe anderen dat zien en hoe ervaringen zijn om als gezin te wonen in een stadshuis ? Wat betekent dit voor jullie kind(eren), opvang, later school en vriendjes en vriendinnetjes etc?
Ben benieuwd en lees het graag!
MadameJean schreef:
26-05-2020 21:04
ja dit ook een beetje. de reden dat er soms weinig kinderen wonen is idd niet omdat mensen met kinderen walgen van marmeren gangen, ensuite deuren, glas in lood, hoge plafonds, statige straten met groene bomen en houten balkons.
Haha ja die mensen zijn er vast ook. Gelukkig houden we niet allemaal van hetzelfde.

Lees dat de term stadshuis nu door al meerdere mensen raar gevonden wordt. Misschien is herenhuis een betere benaming en voor iedereen voor te stellen?
lux- schreef:
26-05-2020 21:09
Misschien meer herenhuizen?
Nou, tegelijk gepost! Realiseerde me ook dat herenhuis een meer gangbare term is. Ik ben een beetje vreemd met taal soms geloof ik, maar hopelijk wat duidelijker nu!
Tja er is voor allebei wat te zeggen uiteraard, dat is logisch.
Wij wonen, met kinderen, in een dorp. Heerlijk rustig, school op loopafstand (voor iedereen hier in t dorp), alle vriendjes heel dichtbij (mn zoontje uit groep 2 fietst zo zelf naar zn vriendjes).

Nadelen: weinig faciliteiten zoals sporten in de buurt. Dus daar moet je weer wel vaker de auto voor pakken. Voor mezelf zou ik het als pluspunt zien om iets dichterbij terrasjes/winkels te zitten, alhoewel ik er met 25 min fietsen ook ben. De kinderen weten niet beter, het is maar net waar je opgroeit. Als ze straks naar het VO gaan zullen ze het wel merken, veel fietsen..

Verder valt er weinig over te zeggen natuurlijk. Het ene dorp is het andere niet. Voor steden idem.
Evin schreef:
26-05-2020 21:11
Nou, tegelijk gepost! Realiseerde me ook dat herenhuis een meer gangbare term is. Ik ben een beetje vreemd met taal soms geloof ik, maar hopelijk wat duidelijker nu!
Niet heel gek want het Engelse woord townhouse komt ook wel in de buurt van wat je bedoelt..
Wij zijn rond mijn basisschoolleeftijd in een groot dorp gaan wonen, redelijk dichtbij grote stad maar alle faciliteiten (supermarkten, basisschool, middelbare, sportverenigingen op fietsafstand) waren gewoon in het dorp. Ook sta je binnen 15min in diverse natuurgebieden.

Er kwamen op de middelbare wat kinderen uit kleinere dorpen verderop, die moesten 8km fietsen voor de school, tja, was heel normaal (ik zie nu ook nog zat scholieren fietsen al dan niet op de e-bike)

Na mijn studententijd heb ik poos samengewoond in de grote stad dichtbij dat dorp, al snel hebben we een huis gevonden in dat dorp. Ik ben geen stadsmens. Ik wil graag snel in de natuur zijn en ook in mijn eigen tuin kunnen rommelen en ik wil vooral rust. Ik heb niks met terrasjes/winkelen. Ik ben ook geen stadsmens.

Maar dit dorp heeft wel 'the best of both' daarom zijn mijn ouders er terecht gekomen na een emigratie; grote stad dichtbij (waar je niet per se heen moet), snelle verbinding met snelwegen, en natuur en rust.
MadameJean schreef:
26-05-2020 21:16
Niet heel gek want het Engelse woord townhouse komt ook wel in de buurt van wat je bedoelt..
Dat kan het zijn!
Thuis-in-eigen-huis schreef:
26-05-2020 21:20
Wij zijn rond mijn basisschoolleeftijd in een groot dorp gaan wonen, redelijk dichtbij grote stad maar alle faciliteiten (supermarkten, basisschool, middelbare, sportverenigingen op fietsafstand) waren gewoon in het dorp. Ook sta je binnen 15min in diverse natuurgebieden.

Er kwamen op de middelbare wat kinderen uit kleinere dorpen verderop, die moesten 8km fietsen voor de school, tja, was heel normaal (ik zie nu ook nog zat scholieren fietsen al dan niet op de e-bike)

Na mijn studententijd heb ik poos samengewoond in de grote stad dichtbij dat dorp, al snel hebben we een huis gevonden in dat dorp. Ik ben geen stadsmens. Ik wil graag snel in de natuur zijn en ook in mijn eigen tuin kunnen rommelen en ik wil vooral rust. Ik heb niks met terrasjes/winkelen. Ik ben ook geen stadsmens.

Maar dit dorp heeft wel 'the best of both' daarom zijn mijn ouders er terecht gekomen na een emigratie; grote stad dichtbij (waar je niet per se heen moet), snelle verbinding met snelwegen, en natuur en rust.
Ik wil ook heel graag rustig wonen. Helaas in het dorp waar we nu wonen ervaar ik die rust niet zo. Tuinen met weinig privacy en huizen vrij dicht op elkaar. Ik heb eerder nabij centrum van een stad gewoond, in een bovenwoning, en heb nooit zo rustig gewoond! Dat heeft ook wel wat vind ik, hoger wonen. In herenhuizen woon je vaak ook niet op de begane grond, maar net wat hoger. Erg mooi en prettig vind ik dat.
Woon in een hele kleine stad ( maar ik zou het een dorp noemen) in een rustige woonwijk, bij een natuurgebied. Heerlijk dat de kinderen van kleuter af aan al buiten konden spelen. Veel vriendjes in de wijk. Na avondeten ook nog lekker buiten spelen.bij elkaar op de trampolines of verstoppertje met de hele buurt. Zelf naar school fietsen vanaf 6 jaar.
Maar ook hier zijn volop winkels, bios, zwembad, sport, terrasjes op 5 min fiets afstand. Nadeel is dat er weinig multi cultureels hier is. Het is hier ook niet echt hip te noemen, en veel mensen zijn hier niet erg werelds.
Ik hou van grote steden maar ben een provinciaaltje. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om in Amsterdam bijvoorbeeld op te groeien.
redbulletje schreef:
26-05-2020 20:28
Maar dat valt allemaal in één klap weg met een crisis als deze. Dan kun je beter een huis met tuin hebben die van alle gemakken voorzien is.
ik heb ook een tuin hoor :)
maar jij bent een heel ander menstype dan ik, ik krijg energie van onder de mensen zijn, jij niet
Porterenee schreef:
26-05-2020 20:35
Voor een kind is het goed, om in een stad op te groeien.
Als ik het buiten/ boeren leven wil opzoeken dan neem ik kind mee naar de vele kinderboerderijen, bossen etc...
ik denk dat het voor een kind niet perse goed (/beter) is om in een stad op te groeien.
En ik woon stedelijk hoor. Maar voor de longen zou buiten-af beter zijn, en voor bomen-klimmen moeten ze een eindje fietsen
Voor elke leefomgeving is iets te zeggen
Porterenee schreef:
Als ik het buiten/ boeren leven wil opzoeken dan neem ik kind mee naar de vele kinderboerderijen, bossen etc...
Grappig, dit zeggen wij juist over het opzoeken van de drukte van de stad. Als we dat willen gaan we een dagje naar een van de grotere steden, maar verder houden we van de relatieve rust van de plek waar we wonen.

Groot dorp, rond de 21.000 inwoners, met veel basisscholen, middelbare school ( en daarnaast ook de scholen uit de omliggende steden goed te bereiken met fiets en ov), veel sportverenigingen, grote bieb, 2 wekelijks een markt, terrasjes, restaurants, leuk centrum met behoorlijk wat winkels. Maar wel direct aan een van de (in mijn ogen) mooiste natuurgebieden van NL, ik hoef maar 100m te lopen en ik sta aan de Regge en de heidevelden. Ik ben een geboren Twentse en ga nooit weg uit deze streek. Maakt me niet uit of ik in een stad/dorp/gehucht woon, zolang het maar hier is, ik vind de sfeer, de mensen ( over het algemeen) en de instelling in de wijk waarin ik woon ( noaberschap) toch wel heel erg fijn.

Ik heb het beste van twee werelden vind ik, de ruimte en het vrijstaand wonen aan de rand van een leuke woonwijk, met een natuurgebied op 100m loopafstand. En een fijn dorp met daar alle voorzieningen op loop/fietsafstand, zonder dat het bizar druk is.

Gestudeerd in de grootste stad van Overijssel, maar dus nooit buiten deze provincie gewoond. Ik ben verder niet wereldvreemd gelukkig, maar zal niet zo multicultureel wonen als iemand in een grote stad en de veelzijdigheid daarvan meekrijgen. En dat is ok.

Kinderen groeien op waar de ouders wonen, of dat nu landelijk of stedelijk gelegen is, in een flatgebouw of een grote villa. Ik zou kiezen waar je zelf gelukkig wordt/bent.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 09:46
22.85% gewijzigd
Ik heb ervaring met beide en kan zeggen dat alle voorzieningen waar je nu nog veel gebruik van maakt stukken minder worden met kinderen. Je sleept geen schreeuwende baby en drukke peuter dagelijks mee naar die hippe koffietentjes. En je hebt met kinderen gewoon veel minder tijd om musea te bezoeken of iedere keer de stad in te gaan of te winkelen (waarom denk je dat met name ouders massaal online bestellen). Met kinderen krijg je een ander leven. Het is een andere fase in je leven.

Ik zie dat heel veel ouders dan massaal de stad uittrekken. Kinderen hebben behoefte aan speeltuinen, sportvelden en andere kinderen. In de stad moet jij altijd en iedere keer mee (wat veel tijd kost en niet altijd handig is in een drukker huishouden of met een jonger kind erbij). Je moet soms drukke wegen over voor je bij dat leuke speelveld komt. Dus dat er veel voorzieningen zijn wil niet betekenen dat je kind daar zelfstandig heen kan gaan.

Er is een groot verschil tussen een klein dorp of een buitenwijk van een (voorstad). Kijk goed naar een omgeving met veel andere kinderen. Dat is voor een kind echt het leukste. En de vrijheid om zelfstandig te kunnen spelen ipv altijd moeders op sleeptouw (die nog tig andere dingen te doen heeft).
evelien2010 schreef:
27-05-2020 09:07
Ik heb ervaring met beide en kan zeggen dat alle voorzieningen waar je nu nog veel gebruik van maakt stukken minder worden met kinderen. Je sleept geen schreeuwende baby en drukke peuter dagelijks mee naar die hippe koffietentjes. En je hebt met kinderen gewoon veel minder tijd om musea te bezoeken of iedere keer de stad in te gaan of te winkelen (waarom denk je dat met name ouders massaal online bestellen). Met kinderen krijg je een ander leven. Het is een andere fase in je leven.

Ik zie dat heel veel ouders dan massaal de stad uittrekken. Kinderen hebben behoefte aan speeltuinen, sportvelden en andere kinderen. In de stad moet jij altijd en iedere keer mee (wat veel tijd kost en niet altijd handig is in een drukker huishouden of met een jonger kind erbij). Je moet soms drukke wegen over voor je bij dat leuke speelveld komt. Dus dat er veel voorzieningen zijn wil niet betekenen dat je kind daar zelfstandig heen kan gaan.

mensen vergeten vaak, dat kinderen maar kort Klein zijn.
Mijn kinderen gingen vanaf een jaar of tien, al zelf het centrum in, naar de bieb, lunchen bij Bagels&beans etc.

Lijkt mij (geen mens is hetzelfde) om voor die korte-fase opgesloten te zitten in een vinexwijk, brrrr
een speeltijd en een labrador, heb je maar even nodig. een volwassen-leven, veel langer!
Porterenee schreef:
Hoezo is dat goed? Ik zeg niet dat het niet goed is, maar lijkt of je wil zeggen dat t beter is dan opgroeien in een dorp. Ik zie niet goed waarom dat zo zou zijn.
Hier wonen we dichtbij t strand. Heb ooit in een stad in het zuiden gewoond waar ik met warm weer alleen in een park of op mn balkon kon zitten. Dan liever lekker aan t strand. Zeelucht is hartstikke gezond, beter dan stadslucht lijkt me.

Er is gewoon niet 1 antwoord te geven, wat beter of leuker is. Mijn kinderen vinden het prima in het dorp waar ze hun vriendjes hebben. We vragen wel eens: zullen we verhuizen naar de stad? Maar nee, dat willen ze niet, andere school, weg bij vrienden..
evelien2010 schreef:
27-05-2020 09:07

Totaal niet herkenbaar! Juist met jonge kinderen is het geweldig om in een stad te wonen. Toen mijn kinderen nog niet naar school gingen, gingen we wekelijks naar het museum of de botanische tuin. Voor de terrassen hoef ik alleen mijn straat maar uit te lopen, dus daar zat ik juist heel vaak met mijn baby in de kinderwagen. Juist in een stad kun je met een baby/dreumes/peuter nog een beetje een leven hebben. Omdat alles dicht bij is, ben je ook zo weer thuis, dat maakt het laagdrempelig om de deur uit te gaan.
anoniem_370046 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 09:19
5.04% gewijzigd
lilalinda schreef:
27-05-2020 09:11
mensen vergeten vaak, dat kinderen maar kort Klein zijn.
Mijn kinderen gingen vanaf een jaar of tien, al zelf het centrum in, naar de bieb, lunchen bij Bagels&beans etc.

Lijkt mij (geen mens is hetzelfde) om voor die korte-fase opgesloten te zitten in een vinexwijk, brrrr
een speeltijd en een labrador, heb je maar even nodig. een volwassen-leven, veel langer!
Plus dat de stad ook heel veel leuks voor kleinere kinderen heeft. Zo zijn hier een paar koffietentjes met aparte speelhoek. Kon ik koffie drinken terwijl peuter lekker speelt. Er zijn hier leuke grote speeltuinen, sommige met zwembad (tien door de stad verspreid dus genoeg te ontdekken).
Met een kleine baby vond ik het juist heerlijk om even de drukte en mensen op te zoeken en met kinderwagen door de stad of over de markt te wandelen.
Maar inderdaad, iedereen is anders en heeft andere wensen.
Leuk te lezen, al die verschillende meningen, voorkeuren en ervaringen. Ik ben een buitenmens, ben ook veel in de natuur. Er wonen is een ander verhaal vind ik, dat brengt heel veel rust met zich mee maar betekent dus ook weinig om handen en al snel de auto pakken om ergens te komen. De natuur kun je opzoeken en ook bij de stad van onze voorkeur ligt een van de (in mijn ogen) mooiste natuurgebieden van Nederland.
Ergens trekt me dat dus ook: de deur uitlopen en direct bij koffietentjes en winkels in de buurt zijn. Beetje bedrijvigheid, als het binnenshuis maar rust biedt.
Evin schreef:
26-05-2020 22:45
Ik wil ook heel graag rustig wonen. Helaas in het dorp waar we nu wonen ervaar ik die rust niet zo. Tuinen met weinig privacy en huizen vrij dicht op elkaar. Ik heb eerder nabij centrum van een stad gewoond, in een bovenwoning, en heb nooit zo rustig gewoond! Dat heeft ook wel wat vind ik, hoger wonen. In herenhuizen woon je vaak ook niet op de begane grond, maar net wat hoger. Erg mooi en prettig vind ik dat.
Grappig hoe anders dat ervaren word.
Ik geniet hier veel meer privacy dan toen in dat appartement (bovenste verdieping) in de stad, daar vond ik het veel onrustiger en ik kon ieders leefgeluiden horen en dat trek ik slecht. En er was nooit rust op straat, ik kon me slecht ontspannen.
Ik heb ook niks met reuring van de stad, nooit gehad.
Poppy_del_Rio schreef:
27-05-2020 09:18
Totaal niet herkenbaar! Juist met jonge kinderen is het geweldig om in een stad te wonen. Toen mijn kinderen nog niet naar school gingen, gingen we wekelijks naar het museum of de botanische tuin. Voor de terrassen hoef ik alleen mijn straat maar uit te lopen, dus daar zat ik juist heel vaak met mijn baby in de kinderwagen. Juist in een stad kun je met een baby/dreumes/peuter nog een beetje een leven hebben. Omdat alles dicht bij is, ben je ook zo weer thuis, dat maakt het laagdrempelig om de deur uit te gaan.
Ik ervaar het precies zo en herken het beeld van aan huis gekluisterd zijn met jonge kinderen ook totaal niet. Ja, in ons geval de eerste drie maanden (huilbaby door koemelkallergie) - toen kwam ik inderdaad minder makkelijk buiten de deur, maar ik denk niet dat ik me veel beter had gevoeld op het platteland met een krijsende jongen in m'n armen. Even afstand nemen was juist makkelijker, denk ik: wij gaan bijvoorbeeld al vanaf het begin weer vrij laagdrempelig om en om uit met vrienden, omdat we kroegen, theaters en poppodia op loopafstand hebben, dus als er iets is, ben je ook zo weer thuis.

Nu is er natuurlijk corona :'( maar de kans dat er nog eens zoiets gebeurt - daar zou ik toch niet mijn leven anders voor gaan inrichten. En ik heb best fijn gewandeld door het stille oude centrum en de parken tijdens de lockdown.
Ik, uit een dorp, herken dat ook niet, aan huis gekluisterd zitten. Ik heb vooral heel veel gewandeld, maar was ook geregeld te vinden in het centrum van het dorp waar ik woon. Ook op loopafstand, dus daar kon ik me in mijn verlof prima vermaken.
Nu met peuter en bijna dreumes ben ik vooral veel in het bos te vinden op mijn parttimedag of wandelen we naar de schaapskooi hier in de buurt en op de terugweg een ijsje halen bij de ijssalon in onze wijk.

Kan me goed voorstellen dat het leven in een stad met jonge kinderen prima en heerlijk is. Net zoals het dat ook is/kan zijn in een dorp, want ook daar zitten nogal gradaties in. Bijna alles wat hierboven wordt opgenoemd ( terrassen op loopafstand te bereiken, bieb, koffietentje, we hebben zelfs een theater/bioscoop hier sinds een aantal jaren ed) zijn hier ook gewoon te vinden. Niet in de hoeveelheden als in de grotere steden, maar dat is in mijn optiek dan ook niet nodig in een plaats met +/- 21.000 inwoners.
Ik merk wel dat mensen die hier wonen, waaronder ik zelf, niet zoveel behoefte hebben aan veel de deur uit gaan voor theater/bioscoop/terrasje/koffietentje ed. En dan is het aanbod wat hier te vinden is, meer dan prima te noemen.

Je hebt natuurlijk ook kleinere dorpen/gehuchten, waar je de auto echt nodig hebt om boodschappen oid te kunnen doen. Dat lijkt me zelf niet praktisch met (jonge) kinderen ( mijn zusje woont sinds enige maanden in zo'n dorp), maar ook daar zullen ze een fijn leven hebben.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 10:23
10.83% gewijzigd
Ik woon in de stad maar ik sta na 15 minuten fietsen ook midden in een natuurgebied. Meerdere grote aangelegd bosgebied. Kom er alleen te weinig...

En toen ik nog een klein meisje was was ik in de zomer hele dagen in een park te vinden om te vliegeren of andere buiten spelletjes te doen. We hadden wel een tuin maar in dat park hadden we meer ruimte. Picknickspullen mee, hond mee en we waren de hele middag druk bezig met andere kinderen. In die tijd werden er ook nog regelmatig luchtballonnen opgelaten in het park en dat was ook altijd leuk om naar te kijken of een beetje mee te helpen als kind. Heb toen ook een paar keer in zo'n luchtballon gestaan wat ik geweldig vond. Heb echter nog nooit met zo'n ballon de lucht in geweest maar voor de rest...
Het maakt niet uit. Het kind weet niet beter. Mijn kinderen groeiden grotendeels op in een dorp en moeten tot 20 km naar de middelbare school fietsen. Ik heb ze op alle niveaus en als je naar het vmbo moet, kun je dus 20 km trappen. Havo en Vwo is dichterbij 16 km. Ze wisten niet beter. Net als mijn man en ik niet beter wisten. Het is voor elk kind op het dorp hetzelfde. Ga je naar de middelbare, dan moet je fietsen. Wat me opvalt als ik zelf naar de stad fiets, is dat heel veel kinderen op elektrische fietsen fietsen.
Ik begon daarover tegen mijn kinderen, maar die zeiden dat ze nooit een elektrische fiets voor hun kinderen gingen kopen, omdat ze zelf ook altijd hadden moeten fietsen en er niks van hebben gekregen. Ze vonden het ook wel gezellig. Zelfs de jongste die voor de Corona nog dagelijks op en neer trapt. Voor het stappen hier heeft de discotheek een bus die de polder afrijdt en ouders rijden vaak op toerbeurt.
Het is wel zo dat als ze gaan studeren dan ze hier eigenlijk allemaal het huis uitgaan. Wil je je kinderen op hun dertigste nog thuis hebben, dan kun je beter in de stad gaan wonen.

Wij hebben ook in de stad gewoond, maar de woningen die we daar kunnen betalen lagen niet in de beste buurten. Onze kinderen konden niet alleen naar buiten, de speeltuin lag vol met condooms. Het fietsenhok durfde je ‘s nachts niet alleen in. De straat lag vol vuil, omdat ze op de flats alles uit het raam gooiden. In de papiercontainer sliepen junks. We konden de buren niet verstaan. En als je in rolluiken handelde verdiende je goud. Vandaar de we het huis van mijn ouders hebben gekocht toen zij terug wilden naar Algerije.
PattyJupiter schreef:
27-05-2020 10:46
Het maakt niet uit. Het kind weet niet beter. Mijn kinderen groeiden grotendeels op in een dorp en moeten tot 20 km naar de middelbare school fietsen. Ik heb ze op alle niveaus en als je naar het vmbo moet, kun je dus 20 km trappen. Havo en Vwo is dichterbij 16 km. Ze wisten niet beter. Net als mijn man en ik niet beter wisten. Het is voor elk kind op het dorp hetzelfde. Ga je naar de middelbare, dan moet je fietsen. Wat me opvalt als ik zelf naar de stad fiets, is dat heel veel kinderen op elektrische fietsen fietsen.
toch wist ik als kind (/tiener) toen al, dat ik het verschrikkelijk vond in het dorp, en dat het anders/beter kon
en ben ik zodra het kon gillend vertrokken!
lilalinda schreef:
27-05-2020 10:47
toch wist ik als kind (/tiener) toen al, dat ik het verschrikkelijk vond in het dorp, en dat het anders/beter kon
en ben ik zodra het kon gillend vertrokken!

Ik vond dat fietsen ook niet vervelend. Wij sporten allemaal wel graag. Misschien dat dat scheelt. Hier gingen ze tot nu toe gewoon het huis uit. Niemand is gillend vertrokken. Ik ook niet destijds.

Een van mijn broers had wel een hekel aan fietsen, maar die is licht spastisch in zijn been en hij fietste daardoor langzamer. Die driewielers gaan niet zo hard. Dan moet je elke dag alleen 2 x 1,5 uur fietsen. Maar ja, hij heeft dat dan moet je daar toch mee leren omgaan. Nu fietst hij nog elke dag 14 km naar werk. Hij moet nog steeds vroeg weg, maar hij weet niet beter.
PattyJupiter schreef:
27-05-2020 11:03
Ik vond dat fietsen ook niet vervelend. Wij sporten allemaal wel graag. Misschien dat dat scheelt. Hier gingen ze tot nu toe gewoon het huis uit. Niemand is gillend vertrokken. Ik ook niet destijds.

ik vond het fietsen erg (18 km) ik vond het vervelend, dat er vrijwel niemand bij mij in de buurt woonde. ik vond het geklets erg, de bekrompenheid, het ons-kent-ons, het hoogtepunt van het jaar was de braderie, de bus (eerst met de bus, voor je bij de trein bent) gaat om het uur, en niet zo laat. etcetc
Ik ben echt een stadsmens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven