Wonen in stad met kid(s)?

26-05-2020 19:29 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn ons aan het oriënteren op een ander huis. We hebben geen haast, maar o zo leuk om Funda af te struinen en dan van elkaar (lees: ik van hem) te horen of we bepaalde huizen leuk vinden etc. We zijn er al een tijdje achter dat we voor hetzefde type vallen: oud, met details, statig en met hoge plafonds. Een nieuwbouwwoning zal het niet worden.

Maar ook hebben we het veel gehad over 'vrij' wonen. Ruimte om je huis, natuur, misschien wat diertjes. Leuk.
Toch twijfelen we nu, ons hart gaat toch ook echt sneller kloppen van de oude stadshuizen. En we hebben een vakantiehuis midden in de natuur.
Aan de rand van de stad waar we in de buurt wonen staan van die gave panden. Verliefd kunnen we er op worden! Een souterrain, kamer en suite en zelfs nog mooie tuinen met privacy, dat soort dingen... Maar, dan zit je dus wel ongeveer in een stad, in een rustigere buurt wel en met parkeerplaatsen voor de deur. Onze kinderwens speelt ook mee in onze huizenjacht. De gedachte waar we goed aan doen en een kindje - wat hopelijk nog mag komen- het 'beste' kan opgroeien.

Dit topic om gewoon eens te horen hoe anderen dat zien en hoe ervaringen zijn om als gezin te wonen in een stadshuis ? Wat betekent dit voor jullie kind(eren), opvang, later school en vriendjes en vriendinnetjes etc?
Ben benieuwd en lees het graag!
Yellowtree schreef:
03-06-2020 20:12
Wij wonen in het centrum van een grote stad. Er zijn verschillende buurten binnen en buiten het centrum waar dit mogelijk is.
Dat geloof ik best, er zijn natuurlijk veel verschillende wijken. Bij ons deden ouders dat niet. Het was een hele drukke buurt en erg gevaarlijk, elke paar dagen wel een overval, of een geweldsdelict, dus dan hou je je kinderen nog net wat korter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven