Autostoel met isofix bevestiging zit te los

26-05-2020 20:52 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vooropgesteld: als het echt niet lukt ga ik naar de winkel, maar misschien heeft iemand hier de goude tip.

Wij hebben al sinds begin dit jaar een maxi cosi rodifix airprotect. Deze kan mét isofix en zonder isofix.

Wij hadden in onze Skoda Fabia isofix en daarin kregen wij hem goed vast. Echter in onze Skoda Octavia krijgen wij de isofix beugels van de stoel die je aan je haken vast maakt, er niet geheel in. Alleen het voorste gedeelt klikt er in en daarna krijgen we de base niet verder over de rest van de beugels geschoven.

Daardoor schuift de stoel.
Het probleem lijkt de hoek van de bank te zijn. Deze loopt schuin en de daardoor liggen de beugels te hoog.

Heeft iemand anders dit ook gehad? En hier een oplossing voor?
Ik moet hier (andere stoel trouwens) maar wel een Skoda er met zwaar gewicht tegen aan duwen.
Voorstoel helemaal naar voren, er bij in gaan staan en dan met volle gewicht er op duwen tot hij "klikt" en onze schuitjes groen worden.

Kan het zijn dan deze achterbank nieuwer is en daardoor nog stugger?
Geen idee voor dit specifieke probleem/model, maar het kan inderdaad dat de autostoel en auto niet compatibel zijn. Als t goed is heeft de fabrikant van de stoel een lijst waarop alle automodellen staan waarvoor deze stoel is goedgekeurd.

Zelf ook weleens gehad, oplossing was samen met de nieuwe auto ook nieuwe autostoelen kopen. We hadden een 1/2/3 stoel en officieel 'mocht' het wel, stond op de lijst, maar vanaf 4 jaar liep het niet lekker met de gordel en was telkens een gedoe om het goed vast te krijgen. Met nieuwe stoelen geen probleem.
De auto is uit 2014. Dus alweer wat ouder. De Fabia was nog ouder en volgens de website van Maxi Cosi moet de stoel in beide auto's passen.

Inderdaad de voorstoel helemaal naar voren en ertussen in gaan zitten heb ik al geprobeerd. Anders maar samen met man proberen en dat 1 van ons het onderste gedeelte van de stoel echt de bank in drukt. Ben alleen een beetje bang dat we straks iets kapot maken.

Je zou juist denken dat isofix zo handig is.
Fitzgerald schreef:
26-05-2020 21:21
De auto is uit 2014. Dus alweer wat ouder. De Fabia was nog ouder en volgens de website van Maxi Cosi moet de stoel in beide auto's passen.

Inderdaad de voorstoel helemaal naar voren en ertussen in gaan zitten heb ik al geprobeerd. Anders maar samen met man proberen en dat 1 van ons het onderste gedeelte van de stoel echt de bank in drukt. Ben alleen een beetje bang dat we straks iets kapot maken.

Je zou juist denken dat isofix zo handig is.
Dit kan nog best een optie zijn. Om de hoek iets te veranderen. Zit hij daarna wel muurvast - zoals de bedoeling ;)
Succes!
Ja herkenbaar.

Ik heb gemaild naar maxicosi en kreeg twee zwarte plastic dingetjes. Die moest ik eerst tussen de rug- en zitting van de achterbank rammen om de isofixhaken. Daarna ging het stoeltje er met gemak in en sprong alles op groen. Dit was in een Alfa Romeo en ook daar de ‘hoek’ van de bank, in mijn auto was dat geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven