Pakket dpd verkeerd bezorgd
donderdag 28 mei 2020 om 00:51
Hello, Heb een pakket besteld met achteraf betalen optie, nu heb ik per ongeluk verkeerd Huisnr (91) (i.p.v. 19)ingevuld, en zie ik t opject bij de buren van de vbetreffende mensen staan en zij gebruiken t object (dus pakket geopend). Deze mensen staan niet echt bekend als de sociaalste mensen in de buurt. Ik zal proberen t terug te krijgen maar mocht t zo zijn dat zij ontkennen t te hebben, wie is er dan verantwoordelijk voor t betalen v t aangevraagd pakket?
donderdag 28 mei 2020 om 14:50
Ja, maar de brief zit nog steeds in het bezorgingtraject als de geadresseerde de brief niet ontvangen heeft. De geadresseerde is een persoon, geen adres. Allemaal terzijde, het ging mij meer om de privacywetgeving. Die omvat meer dan het briefgeheim.Zeewater8669 schreef: ↑28-05-2020 14:00Hangt een beetje van de inhoud van de post af, want het briefgeheim vervalt in principe zodra de post is bezorgd.
Ik las dat ouders de post van hun kinderen niet mochten openen. Of althans daar was de wet onduidelijk in en dat zeg jij dat een vreemde dat wel mag. Ik denk het niet.
donderdag 28 mei 2020 om 14:57
Ik had gister toevallig hetzelfde. Twee items besteld, elk van 300,- ongeveer. Best een heel fors bedrag dus.
Nog gebeld met het bedrijf om de bestelling te controleren en of alle gegevens klopten. Klopte allemaal. Zij bevestigden tweemaal dezelfde gegevens qua adres enz.
Ik moest ook legitimatie laten zien bij ontvangt en er moest voor getekend worden.
Bezorger zet 1 doos voor de deur, tikt op raam en vertrekt. Was al weggereden toen ik open deed. Was er maar 1 item bezorgd. In mijn mail gekeken, bleek er een fout in te staan, huisnummer 54, maar de 4 was weggevallen bij 1 pakket.
Dus pakketje was naar Nr 5 gegaan. Maar goed, mijn fout, en dat van dat bedrijf, maar er moest gelukkig wel legitimatie getoond worden en getekend worden, dus ik ging er vanuit dat het pakketje dan naar het afhaalpunt zou gaan.
Ging ik naar nr 5, staat mijn pakketje daar. Mensen gaven het meteen mee. Maar bezorger heeft dus én niet gezien dat de naam niet klopte, en geen legitimatie gevraagd en zelf de handtekeningen nagemaakt. Ik kreeg namelijk een mail met een foto van de handtekening. Die ik en die mensen niet gezet hebben.
Ik heb een klacht ingediend. Want ookal stond het huisnr er verkeerd in, hij had het aan niemand anders dan mij persoonlijk, na tonen van legitimatie mogen afgeven.
Nog gebeld met het bedrijf om de bestelling te controleren en of alle gegevens klopten. Klopte allemaal. Zij bevestigden tweemaal dezelfde gegevens qua adres enz.
Ik moest ook legitimatie laten zien bij ontvangt en er moest voor getekend worden.
Bezorger zet 1 doos voor de deur, tikt op raam en vertrekt. Was al weggereden toen ik open deed. Was er maar 1 item bezorgd. In mijn mail gekeken, bleek er een fout in te staan, huisnummer 54, maar de 4 was weggevallen bij 1 pakket.
Dus pakketje was naar Nr 5 gegaan. Maar goed, mijn fout, en dat van dat bedrijf, maar er moest gelukkig wel legitimatie getoond worden en getekend worden, dus ik ging er vanuit dat het pakketje dan naar het afhaalpunt zou gaan.
Ging ik naar nr 5, staat mijn pakketje daar. Mensen gaven het meteen mee. Maar bezorger heeft dus én niet gezien dat de naam niet klopte, en geen legitimatie gevraagd en zelf de handtekeningen nagemaakt. Ik kreeg namelijk een mail met een foto van de handtekening. Die ik en die mensen niet gezet hebben.
Ik heb een klacht ingediend. Want ookal stond het huisnr er verkeerd in, hij had het aan niemand anders dan mij persoonlijk, na tonen van legitimatie mogen afgeven.
donderdag 28 mei 2020 om 16:36
Ik heb niet bij mensen naar binnen zitten loeren, het valt heel erg op, vandaar dat ik t zag. Ik heb een verkeerd huisnr (91) opgegeven en daar is t bezorgd. Soortgelijk object staat bij nr 93. En het is geen standaard 13 in 1 dozijn object (geen Jezus
). Ik heb aangebeld bij nr 91 en zij wisten in eerste instantie niet waar ik t over had en daarna herinnerde ze weer dat ze t teruggestuurd hadden. Dus nu hoop ik dat dpd alle gegevens van brengen en halen heeft, want bij de reviews staan heel veel klachten van dit bedrijf... Anders wordt t betalen voor mij...
donderdag 28 mei 2020 om 16:39
Vanwege Corona moet niemand nu tekenen voor pakketjes.Th∅rdis schreef: ↑28-05-2020 14:57Ik had gister toevallig hetzelfde. Twee items besteld, elk van 300,- ongeveer. Best een heel fors bedrag dus.
donderdag 28 mei 2020 om 16:44
donderdag 28 mei 2020 om 17:32
Bij dit pakketje uitdrukkelijk wel. Stond zelfs tussen de Coronamaatregelen dat dat wel moest. Daarnaast vond ook de post nl klantenservice dat hier iets grondig misgegaan was, want ze hadden legitimatie moeten controleren, Corona of niet
donderdag 28 mei 2020 om 17:49
mallegekkerd schreef: ↑28-05-2020 16:36Ik heb niet bij mensen naar binnen zitten loeren, het valt heel erg op, vandaar dat ik t zag. Ik heb een verkeerd huisnr (91) opgegeven en daar is t bezorgd. Soortgelijk object staat bij nr 93. En het is geen standaard 13 in 1 dozijn object (geen Jezus). Ik heb aangebeld bij nr 91 en zij wisten in eerste instantie niet waar ik t over had en daarna herinnerde ze weer dat ze t teruggestuurd hadden. Dus nu hoop ik dat dpd alle gegevens van brengen en halen heeft, want bij de reviews staan heel veel klachten van dit bedrijf... Anders wordt t betalen voor mij...
Dus je 'object' staat helemaal niet bij nr. 93? Hebben de mensen van 91 een briefje oid met info dat ze het teruggestuurd hebben? Hoe lang geleden is het bezorgd, dat ze het al niet meer wisten?
donderdag 28 mei 2020 om 17:55
Nou ja zeg! Jij hebt zelf die fout gemaakt, dus het is belachelijk dat je dat op DPD af wilt schuiven.mallegekkerd schreef: ↑28-05-2020 16:36Ik heb niet bij mensen naar binnen zitten loeren, het valt heel erg op, vandaar dat ik t zag. Ik heb een verkeerd huisnr (91) opgegeven en daar is t bezorgd. Soortgelijk object staat bij nr 93. En het is geen standaard 13 in 1 dozijn object (geen Jezus). Ik heb aangebeld bij nr 91 en zij wisten in eerste instantie niet waar ik t over had en daarna herinnerde ze weer dat ze t teruggestuurd hadden. Dus nu hoop ik dat dpd alle gegevens van brengen en halen heeft, want bij de reviews staan heel veel klachten van dit bedrijf... Anders wordt t betalen voor mij...
donderdag 28 mei 2020 om 18:08
donderdag 28 mei 2020 om 20:56
Ja....rare wending dit.Dutchgirly schreef: ↑28-05-2020 18:08Wat een anticlimax dit. Dus je pakket was helemaal niet door de buren van het verkeerde huisnummer in ontvangst genomen en toegeëigend. Volgende keer misschien eerst even aanbellen en navraag doen voor je zo'n topic opent en mensen gaat beschuldigen...