Slaap ineens een probleem?

27-05-2020 19:35 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste dochter is nu zes maanden oud. De oudste huilde uren per dag en sliep nauwelijks. Zo anders was het bij deze baby. Overdag sliep ze in de draagdoek, want bed of box lukte niet, maar in de avond en nacht altijd keurig in haar eigen bedje. Tot een paar weken geleden. Achteraf gezien was ze toen ziek en uiteindelijk heeft ze nog even in het ziekenhuis gelegen. Nu we weer thuis zijn lukt het haar in de avond nog steeds niet om in bed te slapen. Overdag gaat ze vaak mee in de wandelwagen (ook omdat oudste naar school moet) en daar slaapt ze gelukkig goed. Inmiddels vragen wij ons wel af of het goede inslapen in de avond nog wel terug gaat komen of dat we dus (weer) een kindje hebben dat lastig slaapt. Aan de ene kant houd ik me voor dat het een fase is, maar ik merk dat het me ook onrustig maakt en dat ik bang ben voor weer maandenlang geen slaap net zoals bij de oudste. Iemand ervaring of dit tijdelijk is?
Het is sowieso een fase, de vraag is alleen hoe lang die duurt. Onze dochter had na een besmetting met het rota virus toen ze 7 maanden was 2 maanden lang nachten waarin ze meer wakker was dan dat ze sliep. Toen ik toen ze rond 9 maanden overging naar 2 slaapjes was het van de ene op de andere dag verdwenen.
Slaapt ze veel overdag? Misschien daardoor 's avonds minder moe?
leeg
Slaapregressie. Komt bij elke baby voor. Gaat ook weer over :)
Gaat het alleen om het inslapen?

Zo ja, zou ik haar gewoon bij je nemen en helpen met in slaap vallen.

Verder herken ik wel dat het slapen slechter ging na een periode met (wat heftiger) ziekte. Duurde bij ons een maand of twee. Maar mijn zoon is/was sowieso geen goede slaper helaas.
Het is Idd het inslapen. Ik pak haar zeker bij me. Geloof niet in laten huilen totdat ze slaapt. Zeker omdat ze het eerder niet deed en nu ineens wel. Ze zal de extra knuffels wel nodig hebben.
Teveel slapen overdag zou kunnen, ze is iedere keer tussen de anderhalf en twee uur wakker en dan weer even slapen. Dinsdag echter had ze heel weinig geslapen op kdv en was t ‘s avonds niet veel beter. Slaapregressie heb ik opgezocht en dat zou het zeker kunnen zijn. Had er nog niet van gehoord.
Vanavond hebben we geluk, voor het eerst sinds weken slaapt ze nu al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven