Hoe lang ging jouw bank mee?

30-05-2020 09:49 55 berichten
Even uit nieuwsgierigheid... Acht jaar geleden kochten wij een stoffen bank van bijna 3000 euro. Hij loopt nu op z’n laatste benen. Verkleurd en de bekleding is op twee plekken gescheurd.
Misschien naïef, maar ik vind dat dus best snel voor zo’n dure aankoop. Hij is wel intensief gebruikt en we zijn een gezin met twee jongens. Ze mogen niet op de bank springen (maar hebben dat weleens gedaan zo nu en dan), en eten mag ook niet (dat is goed gelukt, de bank heeft geen vlekken). Ik moet er niet aan denken om nu al weer een bank van dat bedrag te moeten kopen :)
Hoe lang ging/gaat jouw bank mee?
Leren bank, geen idee meer wat de prijs was (gekocht in het gulden tijdperk, toch zeker minder dan F 2000). Zeker al 25 jaar oud, ziet er nog prima uit. Geen kinderen hier, dat scheelt ook wel.

Kan makkelijk nog > 10 jaar mee.
anoniem_63d9239218f04 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 09:56
8.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onze eerste bank hebben we 18 jaar gehad, dat was een bank van leer en de eerste 8 jaar waren er nog geen kinderen. Op een gegeven moment scheurde het leer naast de naad, echt versleten dus. Terwijl hij er echt nog goed uitzag.
Onze huidige bank (ook leer) hebben we inmiddels een jaar of 5 en die gaat het écht niet zolang redden! Ik zie op bepaalde plekken al echt slijtage, dus ik ben benieuwd, want dit was ook geen goedkope bank.
Dat vind ik vrij gemiddeld eigenlijk. Wij hebben in 20 jaar tijd geloof ik 2 nieuwe en 2 tweedehands banken versleten, nu weer aan een nieuwe bezig. We hadden tweedehands toen de kinderen nog klein waren. Kostte een fractie en was niet erg als er eens babykots of spuitpoep op kwam.
De bank van 2500€ een jaar of 12/13 denk ik en deze goedkope hebben we nu 3/4 jaar. Is nog niet versleten maar die gaat geen 10 jaar meer mee.
Stoffen bank, zelfde prijs als die van jou. Ook een gezin met twee kinderen. Nu 10 jaar en weinig slijtage. Hooguit een beetje verkleurd. Ben er nog steeds blij mee en hij zal vast nog wat jaren meegaan.
Ik koop bewust altijd goedkope banken...... Want onze kat gebruikt de achterkant als krabpaal... helaas. Dus eind van het jaar komt er weer iets nieuws. Deze bank heeft dan 5 jaar hier gestaan.

En een leren bank wil ik niet....vind ik en niet mooi, en vreselijk in de zomer.
Ik heb nu een bank van €850,- en die is 5 jaar oud en nog prima. Ons vorige bankstel hebben we denk zo’n 9 jaar gehad en was €750,-. Was een bank van de Formido :mrgreen: ik geef eigenlijk nooit zulke grote bedragen (€3000,-) uit aan een bank. Vind dat echt zonde, want ik vind het leuk om zo nu en dan te wisselen. Ik heb 2 jaar terug een klein bankje erbij gekocht, maar merk nu dat dochter groter wordt dat we echt toe zijn aan meer plek op de bank. Dus waarschijnlijk kopen we volgend jaar een nieuwe. Dan zijn beide banken echt nog niet doorgezakt en versleten.
Ik vind 8 jaar ook niet echt lang voor zo’n dure bank. Met zo’n prijs zou ik ook meer verwachten. Maar goed, daar kan je weinig meer mee.
3 -2 1- zits van 4000 euro. leer. Nu al 17 jaar oud, nog niets doorgezeten wel een kleine beschadiging door krabben van hond ...
.....
Mijn bank is bijna 9 jaar oud, kostte €2000,- en heb deze week een nieuwe bank gekocht (€999,-). Ben benieuwd want ‘dure’ bank zit voor geen meter. Echt een miskoop, maar vond het zonde om eerder een nieuwe te kopen!
IKEA bank die nu al 18 jaar is. Wel 3 sets bekleding (waarvan 1 reserve set nog bruikbaar is maar het kleurtje past op dit moment niet in huis).
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik denk dat er niet echt een eenduidig antwoord op te geven is. Het is zo verschillend per bank en per situatie waarin de bank gebruikt word. Maar ik vind 8 jaar voor een bank niet perse heel kort.
Bij ons gaan ze ongeveer 3 jaar mee. Hebben nu een bank van €1200 maar die is nu al uitgeleefd. We hebben een hele drukke peuter die het als springkussen gebruikt en soms vergeet dat hij een beker drinken in zijn hand heeft.
Als de kinderen wat ouder zijn gaan we wel voor een duurde bank durf dat nu niet aan...
Onze bank (grote leef/hoekbank) is nu 15 jaar oud (originele prijs €5000,-). We hebben twee kinderen (oudste nu 13 jaar).
Op 1 gedeelte zijn nu 3 kleine gaatjes zichtbaar. Hij was wat verkleurd maar het reinigen met een meubelreiniger heeft de kleur weer terug gebracht.
Fluwelen bank staat er echt al jaartje of 8 en nog heel erg mooi, gaat zeker nog een jaar of 10 mee hoop ik want vind hem heel erg mooi en de mijne was gratis! Leg er in de zomer wel kleden over heen, zodat tie niet verkleurd en als mensen komen haal ik ze eraf... Vind leren banken niet zo mooi. Zo koud en ongezellig ook met kussens op een of andere manier vind ik het beetje zn tokkie uitstraling hebben.
Ik vind trouwens dat een bank best beetje geleefd mag zijn, geen gore vlekken, maar je mag best zien dat je op de bank zit toch? Is gebruiksvoorwerp naar mn idee, maar niet dat je er op gaat zitten en 10 cm naar inzakt, had dat laatst bij mensen... mn god haha! nee dat vind ik persoonlijk niet zo fijn
Met onze vorige stoffen banken (2- en 3-zits voor totaal 1500 euro gok ik hebben we een jaar of 10 gedaan. Ze waren op zich nog prima (hoezen waren goed in de wasmachine te wassen, dus ook schoon), maar ze stonden niet in ons huidige huis. Nu hebben we een hoekbank van Fest Amsterdam van iets meer 2000 euro, die is na 6 jaar nog zo goed als nieuw.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 30-05-2020 10:18
2.80% gewijzigd
Ikzelf heb nog niet lang genoeg mijn meubels om er wat over te zeggen, maar als ik naar mijn ouders kijk...
Dure bank staat er nu 15 jaar. Het eerste jaar heeft die heel veel te verduren gehad (van mij hahahaha). Toen zag hij er meteen versleten uit, maar dat is aangepakt en sindsdien ziet hij er al 14 jaar prima uit.
Andere bankstel staat al 20 jaar en is goedkoop, de stof is nog goed, maar het is erg doorgezeten.

Ikzelf zou nooit een hele dure bank nemen en er sowieso max 10 jaar mee doen. Daarna begint de bank echt gedateerd aan te doen. Mensen zien dat nooit van hun eigen bank, maar het is vrijwel altijd zo.
Leren bank van de Ikea, na 10 jaar versleten. We zitten nu al een jaar of 5 op de volgende leren Ikea bank.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Bank van 4x6 sofa en hij is aan 1 kant compleet ingezakt 🙄. Nog geen jaar oud en kostte €1200. nooit weer een bank van dat merk. Mooie bank om te zien maar verder....nee, geen aanrader.

Vorige bank was 12 jaar oud en kostte €2000 (merk geen idee, was van plaatselijke woonwinkel). Prima bank nog maar uiteindelijk waren de kots en plasvlekken iets te zichtbaar... leuk man kleine kinderen 🥰.
anoniem_372936 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 10:25
6.46% gewijzigd
Ik vind dat je voor dat bedrag wel meer kwaliteit mag verwachten. Onze bank was ietsjes minder duur (€2500), maar zag er na 8 jaar echt nog goed uit, zeker geen kleurverschillen of scheuren. Hoogstens zag je aan de kussens dat ie niet meer gloednieuw was.
Mijn huidige bank staat intussen al 13 jaar en ziet er nog best goed uit. Het is een vrij goedkope IKEA bank (ongeveer € 400?) en hij zit nog goed. Wel begint hij op sommige plekken iets te slijten, dus hij zal niet meer jarenlang meegaan.

Geen kinderen of aan de bank krabbende huisdieren overigens.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Wij kopen gemiddeld elke 5-6 jaar een nieuwe bank. Maar de banken zijn nooit duurder dan 1000 euro.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
30-05-2020 10:36
Wij kopen gemiddeld elke 5-6 jaar een nieuwe bank. Maar de banken zijn nooit duurder dan 1000 euro.
Heb je een vast adres? Dit gaat denk ik ook mijn tactiek worden.
Hier een tien jaar oude Ikea Karlstad hoekbank. Wel bewust de stevige kussenhoezen genomen. Alles van de bank is wasbaar. Ik heb vijf kinderen en drie stiefkinderen en de bank wordt goed gebruikt. Hij was destijds €1200,- daarvoor had ik altijd krijgertjes.
Kan voorlopig nog wel mee.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven