Ex wil kinderen niet zien tijdens corona

30-05-2020 12:58 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar tips van anderen hoe om te gaan met een ex-partner die almaar excuses verzint om zijn kinderen niet thuis te hebben tijdens de coronacrisis.
Situatieschets:
Puberkinderen zijn al vanaf medio half maart bij mij. Ik heb destijds ingestemd de kinderen hier te laten blijven ivm zorg functie partner ex. Gedurende de crisis steeds welwillend opgesteld. Meerdere malen verzocht om duidelijkheid over oppakken schema Nu 12 weken later nog steeds in discussie over hervatten schema zorg. Het excuus is nu dat hij zelf in een risico groep zit.
Mij is duidelijk dat ik zelf dit ver over grenzen heb laten gaan.
Na 10 jaar vechten geleerd uit de discussie (gevecht) te blijven. Steeds correct maar duidelijk reageren.
Iemand tips (vragen)?
VakantieNL15 schreef:
30-05-2020 20:00
Nee, maar ze zijn ook niet meer samen.
Hij is nog steeds evenveel de vader van zijn kinderen.
TanteOlivia schreef:
30-05-2020 20:06
Nee natuurlijk is dat niet ok, maar het plaatst het wel wat in perspectief. Pubers kunnen ook gewoon alleen thuis zijn, dus wat dat betreft heeft ze alle vrijheid om te gaan en staan waar ze wil.
Dat betekent dat ik mijn eigen huis uit moet om mijn vrijheid te hebben....🤷‍♀️
Het-groepje schreef:
30-05-2020 20:04
Dit zegt veel over hoe jij je leven als gezin ziet en weinig over gescheiden ouders.
Voor mij, mijn man en alle ouders die ik ken is dat de realiteit, die wonen toch echt met hun kinderen samen, die zijn er altijd.
TanteOlivia schreef:
30-05-2020 20:06
Nee natuurlijk is dat niet ok, maar het plaatst het wel wat in perspectief. Pubers kunnen ook gewoon alleen thuis zijn, dus wat dat betreft heeft ze alle vrijheid om te gaan en staan waar ze wil.

Nee, ik vind het dat niet in perspectief plaatsen. Zeg je nu dat het niet uitmaakt dat het TO na 12 weken zwaar valt omdat ze het ook alleen had moeten doen als ze niet gescheiden was èn dat het niet zwaar is omdat het pubers zijn?
Spegt schreef:
30-05-2020 20:09
Dat betekent dat ik mijn eigen huis uit moet om mijn vrijheid te hebben....🤷‍♀️
Of je gaat in huis iets doen waar je zin in hebt.
Leuk voor die kinders, twee ouders die ze allebei niet in huis willen hebben.
Pandax schreef:
30-05-2020 20:11
Nee, ik vind het dat niet in perspectief plaatsen. Zeg je nu dat het niet uitmaakt dat het TO na 12 weken zwaar valt omdat ze het ook alleen had moeten doen als ze niet gescheiden was èn dat het niet zwaar is omdat het pubers zijn?
Niet dat ze het alleen had moeten doen, maar dan waren haar pubers ook gewoon thuis geweest, net als alle andere pubers die bij hun ouders thuiswonen. Dat is de standaard situatie.
TanteOlivia schreef:
30-05-2020 20:07
Thuis voor zijn kinderen is bij hem thuis. Hoe kun je dat nou verkeerd interpreteren? Heeft hij ze er na de persconferentie uitgezet?
Ze waren bij mij (ze zijn 13 v.d. 14 of 27 vd 28 dagen bij mij) en dat was voor hem dé kans. Zoals ik al zei, hier is eea gecompliceerd, maar in de opeenstapeling van alles van de laatste jaren was dit blijkbaar zijn kans. En ik ga daar gewoon niet mee akkoord. En dat zou TO ook niet moeten doen, maar dat is mijn stellige overtuiging. Ik zal tot ze werkelijk oud genoeg zijn álles doen om ze op te laten groeien met hun vader. Ik zie te veel kinderen die hun vader nooit zien en die problemen zijn voor opgroeiende kinderen groot. Besef dat alsjeblieft echt. Wat voor een idioot het ook is, kinderen moeten weten waar ze vandaan komen.
Lady*Voldemort schreef:
30-05-2020 20:12
En dit :(
Lady*Voldemort schreef:
30-05-2020 20:12

Ze heeft 6 weken aan zorgtaak van de vader overgenomen en op het moment dat ze probeert de vader de zorgtaak voor zijn eigen kinderen weer op zich te laten nemen, wil ze haar kinderen niet in huis hebben? Wat een ongepaste reactie. De váder wil zijn kinderen niet in huis hebben.
TanteOlivia schreef:
30-05-2020 20:16
Niet dat ze het alleen had moeten doen, maar dan waren haar pubers ook gewoon thuis geweest, net als alle andere pubers die bij hun ouders thuiswonen. Dat is de standaard situatie.

Als ze het dan níet alleen had moeten doen, is de situatie dus niet vergelijkbaar met de situatie nu.
Pandax schreef:
30-05-2020 20:17
Ze heeft 6 weken aan zorgtaak van de vader overgenomen en op het moment dat ze probeert de vader de zorgtaak voor zijn eigen kinderen weer op zich te laten nemen, wil ze haar kinderen niet in huis hebben? Wat een ongepaste reactie. De váder wil zijn kinderen niet in huis hebben.
Wat nou weer ongepast. Het is toch duidelijk dat ze ze even kwijt wil. En toevallig weet ik alles van klein behuisd zijn, voor je daarover begint. Ik denk dat ik het kleinst behuisd ben van het hele forum. En ja, ik heb ook kinderen.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 20:22
2.44% gewijzigd
Pandax schreef:
Inderdaad, zo zit het helemaal niet!
TanteOlivia schreef:
30-05-2020 20:10
Voor mij, mijn man en alle ouders die ik ken is dat de realiteit, die wonen toch echt met hun kinderen samen, die zijn er altijd.
Maar je bent met zijn tweeën. Wij hebben nul opvang netwerk in de buurt en toch sport man, kan ik een paar keer per jaar naar het buitenland, zijn we regelmatig zonder kinderen ivm logeren bij vriendjes of slaapfeestjes etc.
Dus ik vind dat 'twee oudergezinnen hebne de hele tijd kinderen' echt onzin want a-niet altijd alleen alle verantwoordelijkheid dus anders, en b- ls je wat mist als twee ouder gezin regel het dan gewoon, eenouder gezinnen kunen er ook niks aan doen dat je snakt naar een weekend zonder kinderen.
Al mist moeder tijdens het niet nakomen van de bezoekregeling het in een bar slagroom uit de navel likken van barman Luciano, dat neemt nog steeds niet weg dat de kinderen hun vader ontzegd wordt en dat afspraak gewoon afspraak is. Helemaal met kinderen.
Pandax schreef:
Klopt. En nu is ze aan het kijken hoe ze ervoor kan zorgen dat ze tóch naar vader kunnen/gaan/moeten terwijl vader dat niet wil.

Dat snap ik niet.
Het is graag of niet!
Moet je je eens voorstellen dat je als kind naar je vader wordt gestuurd terwijl je weet dat je niet gewenst bent.
Verschrikkelijk!

Nee, dan hou ik mijn kinderen bij me. Desnoods voor altijd als het pa niet meer uitkomt allemaal.
Geen prima, prima is geen goed.
Pandax schreef:
30-05-2020 20:19
Als ze het dan níet alleen had moeten doen, is de situatie dus niet vergelijkbaar met de situatie nu.
Maar dan had ze geen weekendjes of weken alleen in huis gehad. Ik ken geen ouders (buiten de ouders die zijn gescheiden), die dat hebben. En dat is wat ze wil, het huis voor haar alleen.

Dat vader zijn zorgtaken moet oppakken (en had moeten doorgaan met die zorg de afgelopen maanden) staat buiten kijf.
VakantieNL15 schreef:
30-05-2020 20:23
Klopt. En nu is ze aan het kijken hoe ze ervoor kan zorgen dat ze tóch naar vader kunnen/gaan/moeten terwijl vader dat niet wil.

Dat snap ik niet.
Het is graag of niet!
Moet je je eens voorstellen dat je als kind naar je vader wordt gestuurd terwijl je weet dat je niet gewenst bent.
Verschrikkelijk!

Nee, dan hou ik mijn kinderen bij me. Desnoods voor altijd als het pa niet meer uitkomt allemaal.
Nou dat dus.
Ach als we het met de standaard situatie moeten vergelijken kan de kwetsbare vader gewoon zijn kinderen weer zien, want als ze niet gescheiden waren had hij er ook mee in één huis moeten zitten. Probleem opgelost.
Lady*Voldemort schreef:
30-05-2020 20:22
Wat nou weer ongepast. Het is toch duidelijk dat ze ze even kwijt wil. En toevallig weet ik alles van klein behuisd zijn, voor je daarover begint. Ik denk dat ik het kleinst behuisd ben van het hele forum. En ja, ik heb ook kinderen.
Ik denk dat jij inderdaad het punt mist. Vader verzet zich tegen wens van kids en mij om het zorgschema weer op te pakken. Heeft niks te maken met kwijt willen.
TanteOlivia schreef:
30-05-2020 20:10
Onzin. Een huishouden dat draait op 24 uur van één volwassene of op 48 uur door twee volwassenen, dat is echt in zijn geheel niet te vergelijken. Er is niet eens een verband te leggen en dat probeer je hier wel.
Het-groepje schreef:
30-05-2020 20:22
Maar je bent met zijn tweeën. Wij hebben nul opvang netwerk in de buurt en toch sport man, kan ik een paar keer per jaar naar het buitenland, zijn we regelmatig zonder kinderen ivm logeren bij vriendjes of slaapfeestjes etc.
Dus ik vind dat 'twee oudergezinnen hebne de hele tijd kinderen' echt onzin want a-niet altijd alleen alle verantwoordelijkheid dus anders, en b- ls je wat mist als twee ouder gezin regel het dan gewoon, eenouder gezinnen kunen er ook niks aan doen dat je snakt naar een weekend zonder kinderen.
Al mist moeder tijdens het niet nakomen van de bezoekregeling het in een bar slagroom uit de navel likken van barman Luciano, dat neemt nog steeds niet weg dat de kinderen hun vader ontzegd wordt en dat afspraak gewoon afspraak is. Helemaal met kinderen.
Het zijn pubers, dus ze kan gaan sporten wanneer ze maar wil. Ze heeft geen oppas meer nodig.
Spegt schreef:
30-05-2020 20:24
Ik denk dat jij inderdaad het punt mist. Vader verzet zich tegen wens van kids en mij om het zorgschema weer op te pakken. Heeft niks te maken met kwijt willen.
En net zit je nog te jammeren dat je je eigen huis uit moet om je vrijheid te hebben.
TanteOlivia schreef:
Maar dan had ze geen weekendjes of weken alleen in huis gehad. Ik ken geen ouders (buiten de ouders die zijn gescheiden), die dat hebben. En dat is wat ze wil, het huis voor haar alleen.

Dat vader zijn zorgtaken moet oppakken (en had moeten doorgaan met die zorg de afgelopen maanden) staat buiten kijf.

Dus het staat buiten kijf dat de vader zijn zorgtaak op moet pakken, maar moeder moet het niet willen? Absurd.
TanteOlivia schreef:

"Maar dan had ze geen weekendjes of weken alleen in huis gehad. "
Hier gaat deze topic helemaal niet over.,,,
Pandax schreef:
Eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven