Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 2 juni 2020 om 13:20
Er is al aangegeven, dat daarvoor hier niet genoeg mods zijn.Alixane schreef: ↑02-06-2020 00:57Laat er per pijler een moderator worden ingesteld. Dus ModActueel, ModOverig etc. En modactueel kan er bijvorbeeld ook de pijler Overig en Relaties bij doen. Maar maak het wat persoonlijker, zorg dat de mods per pjiler herkenbaar, en aanspreekbaar, zijn. En je kan per mod een kleur aangeven voor welke pijlers ze verantwoordelijk zijn.
Maar misschien is het wel mogelijk om hiervoor de Juuns te gebruiken, ik heb begrepen dat de juuns merendeels forummers zijn, waardoor ze, zeker als ze in hun ‘eigen’ pijler actief mee lezen/forummen, sneller in kunnen grijpen, mocht dat nodig zijn. Bovendien hebben jullie als team moderators ongetwijfeld een verborgen overlegpijler, waardoor er korte lijntjes zijn met de moderatoren en CM, indien nodig.
Een bijkomend voordeel van zo’n structuur, is dat dan de staffunctie overbodig wordt en dat ook weer een hoop geharrewar scheelt.
Het bansysteem zou ik wat vereenvoudigen. Maar als er minder regels zijn, die helder en niet op meerdere manieren zijn te interpreteren, zijn er eigenlijk maar twee bannen nodig: een perma (voor zware overtredingen, bij iedereen bekend) en een ‘afkoelban’ van 1 of 2 dagen, misschien eens een weekje bij herhalingen.

dinsdag 2 juni 2020 om 15:19
Nou ja, als je het tegen mij hebt en ik lees het nadat er toevallig al drie anderen op gereageerd hebben, lijkt het mij niet te veel gevraagd als ik zelf ook nog even wil reageren.Niq schreef: ↑02-06-2020 07:03Ik had al van 3 anderen een reactie gekregen en wilde het daarbij laten.
Wat die pet betreft, bedoel je dat ik dus vaker niet wil lezen wat er staat? Dat is niet zo.
Ik zal jou nog eens uit proberen te leggen hoe ik het bedoelde.
Ik verwees jou niet naar Napraat (nu omgedoopt tot Moppentrommel), maar dat er dus ooit is geschreven dat in het modtopic niet over het beleid gesproken mag worden, maar dat dat wel mag in Napraat.
Of ze daar nou meeposten of niet, daar ging het mij niet eens om.
Spreek je juist hier ook uit over het beleid, daar is dit topic mede voor gemaakt.
Of denk je nou nog steeds dat ik je verkeerd begrepen heb of werd ik niet begrepen.
Overigens zie ik wel dat er vaak uitingen tegen/over mods worden gedaan. Vooral als men het niet eens is met een bepaalde actie die ze hebben genomen.
Is hier ook al door meerdere mensen beschreven in het topic.
Dus je was sarcastisch, ofwel citeerde op een bepaalde manier de mods? Dat werd niet geheel duidelijk, nee. En ik denk ook dat je me niet helemaal begreep. Ik zei dat als er (te) hard gepost wordt richting mods ik dat meestal eerder over hun uitvoering van het beleid vindt gaan dan dat het persoonlijk gericht is. Voorbeeld: ik lees wel eens iets als 'dictatoriaal beleid', maar niet of hoogst zelden 'Jullie zijn een stel dictators'.

dinsdag 2 juni 2020 om 16:47
Zeg mod, toen ik dit schreef bedoelde ik niet dat ik er graag een extra Lees Ook bij wilde heLady*Voldemort schreef: ↑01-06-2020 17:24Die Lees Ook vind ik helemaal zo'n probleem niet. Ik heb alleen een probleem met ranzige plaatjes van druipende pruimen en smerige titels over liters zaad. Zo lang ik daarvan gevrijwaard kan blijven mag de Lees Ook van mij gerust blijven bestaan, ik ben tenslotte niet verplicht om die blogjes te lezen.

dinsdag 2 juni 2020 om 16:51
Niet? Oh, dan heb ik je verkeerd begrepen....Lady*Voldemort schreef: ↑02-06-2020 16:47Zeg mod, toen ik dit schreef bedoelde ik niet dat ik er graag een extra Lees Ook bij wilde he![]()
![]()
![]()

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
dinsdag 2 juni 2020 om 16:56
Ik heb in ieder geval even wat navraag gedaan bij de CM en de toonmeerknop is om er voor te zorgen dat niet alles tegelijkertijd geladen wordt en mobiel niet te veel te vertragen.
Verder is de Leesook bedoeld, zoals jullie al hadden begrepen, om jullie ook richting viva.nl te krijgen.
Er is inderdaad een tweede blok Leesook erbij gekomen en die heeft dezelfde functie.
Verder is de Leesook bedoeld, zoals jullie al hadden begrepen, om jullie ook richting viva.nl te krijgen.
Er is inderdaad een tweede blok Leesook erbij gekomen en die heeft dezelfde functie.
dinsdag 2 juni 2020 om 17:01
Oké, het blijft.ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 14:15Laten we 1 ding alvast duidelijk stellen: de Leesook blijft. Net als de Leesmeerknop gaat daar niets aan veranderen.
Maar zoutje dan willen vragen aan de cm of ze aan haar leidinggevende wil doorgeven dat het toch een beetje mal is dat mijn schermafbeelding er zó uitziet??

En ik zou toch echt ook heel graag willen dat iemand een keer wat forser doorvraagt over de REDEN van de leesmeerknop. Want de reden die we tot nu toe als antwoord krijgen is gewoon aantoonbaar onjuist. En natuurlijk is het lastig dat we dat steeds via moderators die het er ook maar mee te doen hebben moeten vragen, maar we krijgen ook geen alternatief.
En ik hád een Blokker. En nu heeft de reclamecommissie weer een punt gescoord, want mijn Blokker werkt niet meer. En weet je, ik wil best het forum een beetje financieren met domme reclames in beeld. Maar nu gaat het te ver en ga ik weer op zoek naar middelen om jullie tegen te werken, ik wil namelijk al dat leesookgedoe en de reclame niet op deze wijze.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

dinsdag 2 juni 2020 om 17:02
Op zich zou ik best open staan om op artikelen te klikken als er interessantere content was, maar het blijft allemaal nogal 13 in 'n dozijn en van 'n niveau waar je wellicht beter mee scoort bij jonge youtubers dan bij belegen hobbyforummers.
Het blok wat er vanochtend bij is gekomen is dus alweer onder mijn negeerknop beland.
Het blok wat er vanochtend bij is gekomen is dus alweer onder mijn negeerknop beland.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 02-06-2020 17:06
1.35% gewijzigd

dinsdag 2 juni 2020 om 17:02
Mij lok je niet met die titels en plaatjes hoor. Dat is voor mij eerder de reden om helemaal niks aan te klikken (In de hoop dat het dan vanzelf weggaatModeratorViva schreef: ↑02-06-2020 16:56Ik heb in ieder geval even wat navraag gedaan bij de CM en de toonmeerknop is om er voor te zorgen dat niet alles tegelijkertijd geladen wordt en mobiel niet te veel te vertragen.

dinsdag 2 juni 2020 om 17:05
dinsdag 2 juni 2020 om 17:11
Komt door de cookies
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 2 juni 2020 om 17:48
Ik heb begrepen dat er geregeld wel op de artikelen geklikt wordt en daar wordt naar gekeken. Er zijn natuurlijk ook veel meelezers en forummers die zich niet zo laten zien, die het wel interessant vinden. En zolang er nog voldoende op die artikelen geklikt wordt, gaan ze niet verdwijnen.Astromeria schreef: ↑02-06-2020 17:02Mij lok je niet met die titels en plaatjes hoor. Dat is voor mij eerder de reden om helemaal niks aan te klikken (In de hoop dat het dan vanzelf weggaat)
dinsdag 2 juni 2020 om 17:51
Klik op een artikel in Leesook en je weet het

Viva.nl is de website van Viva waar het forum een onderdeel van is.
dinsdag 2 juni 2020 om 17:51
Ik zal het doorgeven.feow schreef: ↑02-06-2020 17:01Oké, het blijft.
Maar zoutje dan willen vragen aan de cm of ze aan haar leidinggevende wil doorgeven dat het toch een beetje mal is dat mijn schermafbeelding er zó uitziet??
En ik zou toch echt ook heel graag willen dat iemand een keer wat forser doorvraagt over de REDEN van de leesmeerknop. Want de reden die we tot nu toe als antwoord krijgen is gewoon aantoonbaar onjuist. En natuurlijk is het lastig dat we dat steeds via moderators die het er ook maar mee te doen hebben moeten vragen, maar we krijgen ook geen alternatief.
En ik hád een Blokker. En nu heeft de reclamecommissie weer een punt gescoord, want mijn Blokker werkt niet meer. En weet je, ik wil best het forum een beetje financieren met domme reclames in beeld. Maar nu gaat het te ver en ga ik weer op zoek naar middelen om jullie tegen te werken, ik wil namelijk al dat leesookgedoe en de reclame niet op deze wijze.

dinsdag 2 juni 2020 om 17:52
Maar kunnen jullie ook zien of er bewust geclickt wordt op content (dat men ook op de content blijft) of dat het vooral perongelukjes zijn doordat je topicpagina voorbij de 'lees meer' springt?ModeratorViva schreef: ↑02-06-2020 17:48Ik heb begrepen dat er geregeld wel op de artikelen geklikt wordt en daar wordt naar gekeken. Er zijn natuurlijk ook veel meelezers en forummers die zich niet zo laten zien, die het wel interessant vinden. En zolang er nog voldoende op die artikelen geklikt wordt, gaan ze niet verdwijnen.

dinsdag 2 juni 2020 om 17:53
Ik heb op mijn laptop inmiddels 3 blokkers draaien om viva helemaal clean te kunnen krijgen.feow schreef: ↑02-06-2020 17:01En ik hád een Blokker. En nu heeft de reclamecommissie weer een punt gescoord, want mijn Blokker werkt niet meer. En weet je, ik wil best het forum een beetje financieren met domme reclames in beeld. Maar nu gaat het te ver en ga ik weer op zoek naar middelen om jullie tegen te werken, ik wil namelijk al dat leesookgedoe en de reclame niet op deze wijze.

dinsdag 2 juni 2020 om 18:15
redbulletje schreef: ↑02-06-2020 17:52Maar kunnen jullie ook zien of er bewust geclickt wordt op content (dat men ook op de content blijft) of dat het vooral perongelukjes zijn doordat je topicpagina voorbij de 'lees meer' springt?
Bij mij zijn het structureel perongelukjes.
Sterker nog, toen ik laatst een uitzendbureau moest benaderen voor een tijdelijke kracht heb ik bewust niét Tempo Team benaderd.