Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 26 maart 2007 om 13:17
quote:
hoi,
wat vinden jullie van de naam Espen voor een jongen? Of weet iemand nog andere leuke scandinavische namen? Ingmar vinden we ook erg geslaagd.
iris
Ik moet nog steeds erg wennen aan de naam Espen maar ik vind hem niet lelijk, de klank bevalt me wel, Esper (of eigenlijk Jesper) vind ik trouwens leuker maar goed das eigenlijk een van oorsprong Deense naam volgens mij... ander Scandinavische namen:
Jelmar
Jonas
Eskil
Ivar
Iven
Leif
Elias
Sondre
Lars
Sven
Jurgen
Stian
Trym
Zoiets?
hoi,
wat vinden jullie van de naam Espen voor een jongen? Of weet iemand nog andere leuke scandinavische namen? Ingmar vinden we ook erg geslaagd.
iris
Ik moet nog steeds erg wennen aan de naam Espen maar ik vind hem niet lelijk, de klank bevalt me wel, Esper (of eigenlijk Jesper) vind ik trouwens leuker maar goed das eigenlijk een van oorsprong Deense naam volgens mij... ander Scandinavische namen:
Jelmar
Jonas
Eskil
Ivar
Iven
Leif
Elias
Sondre
Lars
Sven
Jurgen
Stian
Trym
Zoiets?
maandag 26 maart 2007 om 14:19
quote:
quote: iristroy28 reageerde
hoi,
iris
Jelmar
Jonas
Eskil
Ivar
Iven
Leif
Elias
Sondre
Lars
Sven
Jurgen
Stian
Trym
Zoiets?
Anouk,
bedankt voor je suggesties, daar zitten wel een paar leuke bij. Ook de naam van mijn neefje (Sven), dus die wordt t niet.
iemand anders nog leuke namen?
iris
quote: iristroy28 reageerde
hoi,
iris
Jelmar
Jonas
Eskil
Ivar
Iven
Leif
Elias
Sondre
Lars
Sven
Jurgen
Stian
Trym
Zoiets?
Anouk,
bedankt voor je suggesties, daar zitten wel een paar leuke bij. Ook de naam van mijn neefje (Sven), dus die wordt t niet.
iemand anders nog leuke namen?
iris
maandag 26 maart 2007 om 14:32
Nog even een paar voor je opgezocht Iris:
Lucas
Emil
Rasmus
Arvid
Olle
Jesper
Nils
Malte
Tobias
Fredrik
Kalle
Kjeld
Aron
Olav
Mathias
Sondre/Sindre
Eirik
Erlend
Iver Asger
Jens en Stian waren al genoemd, vind ik ook wel leuk! Verder vind ik Aron zelf heel mooi, en vond ik Fredrik op deze manier wel grappig. Zit er nog iets bij? Succes in ieder geval!
Lucas
Emil
Rasmus
Arvid
Olle
Jesper
Nils
Malte
Tobias
Fredrik
Kalle
Kjeld
Aron
Olav
Mathias
Sondre/Sindre
Eirik
Erlend
Iver Asger
Jens en Stian waren al genoemd, vind ik ook wel leuk! Verder vind ik Aron zelf heel mooi, en vond ik Fredrik op deze manier wel grappig. Zit er nog iets bij? Succes in ieder geval!
maandag 26 maart 2007 om 15:27
quote:
Lucas
Emil
Rasmus
Arvid
Olle
Jesper
Nils
Malte
Tobias
Fredrik
Kalle
Kjeld
Aron
Olav
Mathias
Sondre/Sindre
Eirik
Erlend
Iver Asger
hmm Ilske,
lastig lastig. deze vind ik wel leuk:
Arvid
Jesper
Aron
Iver Asger
Jammer alleen dat Aron ook een bijbelse naam is, daar hebben man en ik dan weer niks mee. maar bedankt voor het meedenken!
iris
Lucas
Emil
Rasmus
Arvid
Olle
Jesper
Nils
Malte
Tobias
Fredrik
Kalle
Kjeld
Aron
Olav
Mathias
Sondre/Sindre
Eirik
Erlend
Iver Asger
hmm Ilske,
lastig lastig. deze vind ik wel leuk:
Arvid
Jesper
Aron
Iver Asger
Jammer alleen dat Aron ook een bijbelse naam is, daar hebben man en ik dan weer niks mee. maar bedankt voor het meedenken!
iris
maandag 26 maart 2007 om 15:52
Hoi,
Onze zoon heet Levi. Verder heb ik wel wat leuke links voor je met:
friese namen http://www.bewusteouders.nl/pagina.php?id=181 en voor kaknamen (wel leuke hoor!) htttp://www.bewusteouders.nl/pagina.php?id=179
Misschien heb je er wat aan.
Onze zoon heet Levi. Verder heb ik wel wat leuke links voor je met:
friese namen http://www.bewusteouders.nl/pagina.php?id=181 en voor kaknamen (wel leuke hoor!) htttp://www.bewusteouders.nl/pagina.php?id=179
Misschien heb je er wat aan.

maandag 26 maart 2007 om 22:21
Ik ben op zoek naar namen in de categorie:
Lodeis
Lutijn
Casijn
etc. Heeft iemand ideeen of wellicht een website waar 'dit soort' namen staan? (ik weet geeneens welk soort het is, oud-hollands?)
En bedankt voor de tip van babyinfo.nl, die is volgens mij inderdaad realistischer dan de spaarbeleg site.
Lodeis
Lutijn
Casijn
etc. Heeft iemand ideeen of wellicht een website waar 'dit soort' namen staan? (ik weet geeneens welk soort het is, oud-hollands?)
En bedankt voor de tip van babyinfo.nl, die is volgens mij inderdaad realistischer dan de spaarbeleg site.
dinsdag 27 maart 2007 om 08:57
quote:
Lodeis
Lutijn
Casijn
En bedankt voor de tip van babyinfo.nl, die is volgens mij inderdaad realistischer dan de spaarbeleg site. Ik denk ook dat het oud-hollandse namen zijn maar weet zo geen site waar je dat kan vinden? Misschien even googlen??
Andere namen die misschien nog in dit rijtje passen:
Roemer
Ebo
Bern
Luchard
Wicher
Sibrand
Ik heb toch nog een link gevonden met middeleeuwse namen misschien kan je daarop zoeken: NAMEN
Lodeis
Lutijn
Casijn
En bedankt voor de tip van babyinfo.nl, die is volgens mij inderdaad realistischer dan de spaarbeleg site. Ik denk ook dat het oud-hollandse namen zijn maar weet zo geen site waar je dat kan vinden? Misschien even googlen??
Roemer
Ebo
Bern
Luchard
Wicher
Sibrand
Ik heb toch nog een link gevonden met middeleeuwse namen misschien kan je daarop zoeken: NAMEN
dinsdag 27 maart 2007 om 09:58
P.s
Ik vind Ilvar heel mooi maar dat vindt papa te buitenlands.. al ken ik 1 jongetje die zo heet en die is blond haha. Maar die valt dus af.
Ik vind Yoran ook leuk.. maar dan zit je met de voorletters. Twee keer de Y en dan met de post
Mijn zus en ik hebben daar met de Men problemen mee gehad vroeger (wat een ruzies MIJN post haha)
Als het echt de mooiste blijft dan is het natuurlijk gewoon niet anders.
Maar die weet papa nog niet dus die moet ik nog voorleggen
Ivm initialen willen we geen naam met een S beginnend.
Ik vind Ilvar heel mooi maar dat vindt papa te buitenlands.. al ken ik 1 jongetje die zo heet en die is blond haha. Maar die valt dus af.
Ik vind Yoran ook leuk.. maar dan zit je met de voorletters. Twee keer de Y en dan met de post

Ivm initialen willen we geen naam met een S beginnend.
dinsdag 27 maart 2007 om 10:26
quote:Hallo
Ik ben op zoek naar een jongensnaam die bij Julian en Yannick (niet Janiek maar Yannick) past.
Iemand leuke suggesties? We hebben nog even maar er over fantaseren is altijd leuk (ben nu 10 weken)
Groetjes!Viggo
Thijmen
Morris
Casper
Alex
Gideon
Iwan
Camiel
Tobias
Lucas
Pepijn
Marijn
Maxim
Quinten
Tristan
Valentijn
Tycho
Collin
Dion
Zit hier wat bij?
Ik ben op zoek naar een jongensnaam die bij Julian en Yannick (niet Janiek maar Yannick) past.
Iemand leuke suggesties? We hebben nog even maar er over fantaseren is altijd leuk (ben nu 10 weken)
Groetjes!Viggo
Thijmen
Morris
Casper
Alex
Gideon
Iwan
Camiel
Tobias
Lucas
Pepijn
Marijn
Maxim
Quinten
Tristan
Valentijn
Tycho
Collin
Dion
Zit hier wat bij?
dinsdag 27 maart 2007 om 12:16
Viggo nee
Thijmen nee
Morris nee (gtst gehalte)
Casper nee
Alex nee
Gideon nee
Iwan mwah, lijkt iets op Ilvar!
Camiel mwah
Tobias nee
Lucas nee
Pepijn leuk! (stond bij Yannick op mijn lijstje.. papa was niet overtuigd)
Marijn ja vinden we allebei leuk (maar wel redelijk populair)
Maxim nee
Quinten zo heet een vriendje van Julian
Tristan nee
Valentijn grappig
Tycho nee
Collin nee
Dion nee
In ieder geval bedankt voor het meedenken, leuk! Pepijn had ik ook al door mijn hoofd laten gaan!
Thijmen nee
Morris nee (gtst gehalte)
Casper nee
Alex nee
Gideon nee
Iwan mwah, lijkt iets op Ilvar!

Camiel mwah
Tobias nee
Lucas nee
Pepijn leuk! (stond bij Yannick op mijn lijstje.. papa was niet overtuigd)
Marijn ja vinden we allebei leuk (maar wel redelijk populair)
Maxim nee
Quinten zo heet een vriendje van Julian
Tristan nee
Valentijn grappig
Tycho nee
Collin nee
Dion nee
In ieder geval bedankt voor het meedenken, leuk! Pepijn had ik ook al door mijn hoofd laten gaan!
dinsdag 27 maart 2007 om 12:48
quote:P.s
Mijn zus en ik hebben daar met de Men problemen mee gehad vroeger (wat een ruzies MIJN post haha)
Ivm initialen willen we geen naam met een S beginnend.hoi,
ik zou inderdaad niet zo snel dezelfde initialen doen, zeker niet bij zo'n zeldzaam gebruikte letter als de Y. Is Marijn zo populair dan? Vind ik ook erg leuk.
iris

Ivm initialen willen we geen naam met een S beginnend.hoi,
ik zou inderdaad niet zo snel dezelfde initialen doen, zeker niet bij zo'n zeldzaam gebruikte letter als de Y. Is Marijn zo populair dan? Vind ik ook erg leuk.
iris
dinsdag 27 maart 2007 om 13:22
quote:
Lodeis
Lutijn
Casijn
www.familyberry.com
Wat vind je van de naam Silvijn? Vind ik zelf prachtig.
Groetjes Senne
Lodeis
Lutijn
Casijn
www.familyberry.com
Wat vind je van de naam Silvijn? Vind ik zelf prachtig.
Groetjes Senne

dinsdag 27 maart 2007 om 15:01
quote:
quote: Kabouter reageerde
Lodeis
Lutijn
Casijn
Roemer, nee ken iemand die zo heet
Ebo, nee, waarom weet ik niet precies, maar ik denk omdat het met een klinker begint
Bern, nee
Luchard, ja, komt qua intonatie in de richting, maar lijkt te veel op richard
Wicher, nee, ken een kindje wat zo heet
Sibrand, nee, moet aan siebrand niezen denken
Ik heb toch nog een link gevonden met middeleeuwse namen misschien kan je daarop zoeken: NAMENAnouk, Ha die link is leuk! Wat een namen zeg... Maar als je er wat mee associeert kom ik soms op best leuke namen (bijv. Balduin). Heb nog niet de hele lijst doorgespit, maar wel alvast bedankt voor de tip!
Senne, Silvijn klinkt ook leuk. Maar vind ik net te hip, het moet iets ouderwetser.
Iemand anders die de namen die ik noemde herkende en weet waar ze vandaan komen?
quote: Kabouter reageerde
Lodeis
Lutijn
Casijn
Roemer, nee ken iemand die zo heet
Ebo, nee, waarom weet ik niet precies, maar ik denk omdat het met een klinker begint
Bern, nee
Luchard, ja, komt qua intonatie in de richting, maar lijkt te veel op richard
Wicher, nee, ken een kindje wat zo heet
Sibrand, nee, moet aan siebrand niezen denken
Ik heb toch nog een link gevonden met middeleeuwse namen misschien kan je daarop zoeken: NAMENAnouk, Ha die link is leuk! Wat een namen zeg... Maar als je er wat mee associeert kom ik soms op best leuke namen (bijv. Balduin). Heb nog niet de hele lijst doorgespit, maar wel alvast bedankt voor de tip!
Senne, Silvijn klinkt ook leuk. Maar vind ik net te hip, het moet iets ouderwetser.
Iemand anders die de namen die ik noemde herkende en weet waar ze vandaan komen?
woensdag 28 maart 2007 om 10:37
vrijdag 30 maart 2007 om 09:59