Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 3 juni 2020 om 17:17
Ook als het 10 plaatjes betreft?!Calamitycat schreef: ↑03-06-2020 16:26En geen plaatjes kunnen quoten vind ik helemaal geen goed idee, dat doen we namelijk best vaak in het TTT (tegen tegentuinen topic), graag die mogelijkheid behouden dus.
Een link waar je op kan klikken is toch genoeg.

woensdag 3 juni 2020 om 17:29
Bij 10 plaatjes kan degene die quote dat toch even uit de quote halen.
Kom op zeg. We kunnen toch zelf nadenken enzo.
Alles maar in regels vatten is onmogelijk.
Moet je dan eerst een e-learning doen om te mogen forummen? En dan elk jaar overnieuw om opnieuw je certificaat vernieuwen?

woensdag 3 juni 2020 om 17:48
Waar zeg ik dat?!
Ik wil gewoon de mogelijkheid om een of meerdere plaatjes per post te kunnen quoten, gewoon zoals het nu is dus. Waarom zou dat via een link moeten? Laat de technische dienst nou eerst maar eens wat bugs oplossen i.p.v. allerlei nieuwe functies in te bouwen.
Verder eens met Peixe.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
woensdag 3 juni 2020 om 17:49
Jongens, volgens mij wordt het 'niet quoten' en 'geen plaatjes quoten' niet als nieuwe spelregel bedoeld, maar als wens richting TD om dit technisch onmogelijk te maken.
Niet dat ik achter die wensen sta, maar het is toch evident dat het hier niet om nieuwe regeltjes kan gaan waar een moderator dan weer achter aan moet huppelen?
Niet dat ik achter die wensen sta, maar het is toch evident dat het hier niet om nieuwe regeltjes kan gaan waar een moderator dan weer achter aan moet huppelen?

woensdag 3 juni 2020 om 18:02
O sorry, ik begreep dat je alle plaatjes wilde zien in quotes, en dacht dat er soms 10 in een posting stonden. Mijn foutCalamitycat schreef: ↑03-06-2020 17:48Waar zeg ik dat?!
Ik wil gewoon de mogelijkheid om een of meerdere plaatjes per post te kunnen quoten, gewoon zoals het nu is dus. Waarom zou dat via een link moeten? Laat de technische dienst nou eerst maar eens wat bugs oplossen i.p.v. allerlei nieuwe functies in te bouwen.
Verder eens met Peixe.

woensdag 3 juni 2020 om 18:14
Het zou het mooist zijn als het technisch mogelijk is om het forum naar eigen behoefte in te kunnen stellen, maar goed, eerst maar 'ns zien dat er uberhaupt een basisfunctionaliteit gerealiseerd wordt.C⨀urage schreef: ↑03-06-2020 17:49Jongens, volgens mij wordt het 'niet quoten' en 'geen plaatjes quoten' niet als nieuwe spelregel bedoeld, maar als wens richting TD om dit technisch onmogelijk te maken.

woensdag 3 juni 2020 om 18:21
Dat is fijn! Ik stuur je ook een pb.ModeratorViva schreef: ↑03-06-2020 16:42Snap ik absoluut! En er wordt ook echt gekeken naar de achtergrond en reden van die permaban. Als je wil, kun je aangeven via pb om wie het gaat. Sowieso mensen zoals Sapsorrow met al haar nicks worden niet toegelaten en ook weer geband wanneer we hard kunnen maken dat ze terug zijn.
woensdag 3 juni 2020 om 19:09
Dat kan in het TTT soms best voorkomen maar zoveel plaatjes wil ik persoonlijk nooit quoten hoor, dat is zelfs mij teveel van het goede

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

woensdag 3 juni 2020 om 20:45
Ik wil nog even benadrukken dat ik niet voor een betaalforum ben, maar suggereerde om bijvoorbeeld 10 cent over te maken om geverifieerd lid te worden met aanvullende opties (bijvoorbeeld staffen/plaatjes/linkjes). Ik kan het misschien niet goed uitleggen omdat het als betalen om te mogen forummen gezien wordt, maar ik bedoel het als verificatiemethode. Het geeft meer waarde aan een account en haalt bijvoorbeeld de intentie weg bij forumgekkies, permabannelingen, spammers, trollen, kinderen om iedere keer terug te komen met nieuwe accounts.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 20:56
5.20% gewijzigd

woensdag 3 juni 2020 om 20:54
Ik denk dat je meer waarde aan een account zou kunnen geven door te kunnen anonimiseren zonder je account kwijt te raken. Loskoppelen en anonimiseren van de eerdere posts is voldoende; daar hoef je een account niet voor op te offeren.
Dat voorkomt dat er constant nieuwe accounts worden aangemaakt om je verleden op te schonen, en wat tevens misbruikt wordt om je banverleden te omzeilen.
Je kan dit versterken door de accounts op te waarderen door er na een bepaald aantal bijdragen bepaalde rechten aan te koppelen zoals met de plaatjesplakrechten (bijvoorbeeld stafrecht).
Dat voorkomt dat er constant nieuwe accounts worden aangemaakt om je verleden op te schonen, en wat tevens misbruikt wordt om je banverleden te omzeilen.
Je kan dit versterken door de accounts op te waarderen door er na een bepaald aantal bijdragen bepaalde rechten aan te koppelen zoals met de plaatjesplakrechten (bijvoorbeeld stafrecht).

woensdag 3 juni 2020 om 21:01
Ik denk dat dat niet zal werken, want het forum blijft levendig door telkens nieuwe aanwas. En als ik 10 cent moet overmaken en me officieel moet registreren voor één topic, dan begin ik er niet aan. Het was wat mij betreft meer een vrijwillige optie voor de forumverslaafden die een volledig reclamevrije goed functionerende site zouden kunnen krijgen door een abonnement. Maar punt 1 zou het forum zich dan eerst moeten bewijzen dat ze dat product zouden kunnen leveren uiteraard en dat zie ik in mijn wildste dromen niet voor me, als je ziet hoe moeizaam kleine technische mankementen worden verholpen.-Shifty- schreef: ↑03-06-2020 20:45Ik wil nog even benadrukken dat ik niet voor een betaalforum ben, maar suggereerde om bijvoorbeeld 10 cent over te maken om geverifieerd lid te worden met aanvullende opties (bijvoorbeeld staffen/plaatjes/linkjes). Ik kan het misschien niet goed uitleggen omdat het als betalen om te mogen forummen gezien wordt, maar ik bedoel het als verificatiemethode. Het geeft meer waarde aan een account en haalt bijvoorbeeld de intentie weg bij forumgekkies, permabannelingen, spammers, trollen, kinderen om iedere keer terug te komen met nieuwe accounts.

woensdag 3 juni 2020 om 21:19
redbulletje schreef: ↑03-06-2020 21:01Ik denk dat dat niet zal werken, want het forum blijft levendig door telkens nieuwe aanwas. En als ik 10 cent moet overmaken en me officieel moet registreren voor één topic, dan begin ik er niet aan. Het was wat mij betreft meer een vrijwillige optie voor de forumverslaafden die een volledig reclamevrije goed functionerende site zouden kunnen krijgen door een abonnement. Maar punt 1 zou het forum zich dan eerst moeten bewijzen dat ze dat product zouden kunnen leveren uiteraard en dat zie ik in mijn wildste dromen niet voor me, als je ziet hoe moeizaam kleine technische mankementen worden verholpen.
Mee eens het is een grotere barrière. Dat heeft voordelen en nadelen. Maar ik bedoel het dus als verificatie niet als betalen.
Betalen voor een goed werkend forum vind ik betalen voor het opruimen van je eigen zooi. Lever dan eerst de komende 10 jaar een wel functionerend forum, praten we dan verder.

woensdag 3 juni 2020 om 21:30
Duur grapje als je meerdere nicks hebt. Bovendien wil ik hoe dan ook anoniem zijn en dus niet mijn nick aan mijn naw gekoppeld hebben.-Shifty- schreef: ↑03-06-2020 20:54Ik denk dat je meer waarde aan een account zou kunnen geven door te kunnen anonimiseren zonder je account kwijt te raken. Loskoppelen en anonimiseren van de eerdere posts is voldoende; daar hoef je een account niet voor op te offeren.

woensdag 3 juni 2020 om 21:31
Klopt. Dan haken al die eendagsvliegen af die toch voor wat reuring zorgen.Luci_Morgenster schreef: ↑03-06-2020 21:27Het gaat mij om die verificatie. Als je dat zo gaat regelen/eisen van je gebruikers gaat het forum geheid dood.
Meeste mensen willen dat niet. En zeer terecht. En je oppert het als oplossing voor iets waar gewoon een andere oplossing voor is. Ander soort moderatie.

woensdag 3 juni 2020 om 21:34
Eens.Luci_Morgenster schreef: ↑03-06-2020 21:27Het gaat mij om die verificatie. Als je dat zo gaat regelen/eisen van je gebruikers gaat het forum geheid dood.
Meeste mensen willen dat niet. En zeer terecht. En je oppert het als oplossing voor iets waar gewoon een andere oplossing voor is. Ander soort moderatie.

woensdag 3 juni 2020 om 21:35
Luci_Morgenster schreef: ↑03-06-2020 21:27Het gaat mij om die verificatie. Als je dat zo gaat regelen/eisen van je gebruikers gaat het forum geheid dood.
Hoe voorkom je met modereren dat forumgekkies doorlopend accounts kunnen aanmaken?

woensdag 3 juni 2020 om 21:36
Duur grapje? Als je 10 cent vraagt dan kan je voor 1 euro al 10 accounts vraagt. En als je 1 cent vraagt werkt het ook. Het voorkomt bijvoorbeeld wel die dreiggekkie die dan niet zo makkelijk terug komt.

woensdag 3 juni 2020 om 21:39

woensdag 3 juni 2020 om 21:42
Voor de diehards vormt het geen belemmering, maar het is wel een te hoge drempel voor de broodnodige nieuwelingen die vaak maar 1 of 2 topics posten. Maar die voorkomen wel dat een forum een inteeltclubje wordt.