Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Merys schreef:
03-06-2020 23:53
Wordt mijn naam hier ijdel gebruikt? :wtf:
Nee totaal niet. Maar kan even geen ander voorbeeld bedenken.
Je doet niks vreemds ofzo.

Sabjuhhhh dan? Die komt hier waarschijnlijk ook al langer.
Is dat ook een pappenheimer?

Nou ja zoals ik al eerder schreef, geen verkeerde intenties maar gewoon een voorbeeld.
Ben nu te moe om mijn brein aan het werk te zetten :)

Of is een pappenheimer iemand negatiefs?! Dan moet mijn zin heel anders geformuleerd worden!!
Peixe schreef:
03-06-2020 23:52
Ik kom hier al 100 jaar maar neem om de zoveel tijd een nieuwe nick sinds dat domme loepje.
Ik hecht aan mijn privacy. De mensen hier die het moeten weten herkennen me na een nickwissel ook wel. Maar fijn als het echte leven niet jaar na jaar kan loepen als ik herkend word.

Niet tof als er dan soort van sancties komen op zoiets.
Ik wissel niet voor Jan met de korte achternaam.
Maar als het je enkel om je loepgschiedenis te doen is, kun je toch een herkenbare nick nemen en dezelfde avatar aanhouden?
redbulletje schreef:
04-06-2020 07:00
Maar als het je enkel om je loepgschiedenis te doen is, kun je toch een herkenbare nick nemen en dezelfde avatar aanhouden?

Het gaat om de herkenbaarheid. In mijn geval dan.
Alle reacties Link kopieren
Betalen zodat ze je identiteit kunnen achterhalen? Het moet niet gekker worden! Draai het dan om. Als ze een leuk bedrag willen storten, zal ik overwegen of ik mijn rekeningnummer geef :P

Als je iemands identiteit wil weten, vraag het dan gewoon. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Niq schreef:
04-06-2020 00:24
Nee totaal niet. Maar kan even geen ander voorbeeld bedenken.
Je doet niks vreemds ofzo.

Sabjuhhhh dan? Die komt hier waarschijnlijk ook al langer.
Is dat ook een pappenheimer?

Nou ja zoals ik al eerder schreef, geen verkeerde intenties maar gewoon een voorbeeld.
Ben nu te moe om mijn brein aan het werk te zetten :)

Of is een pappenheimer iemand negatiefs?! Dan moet mijn zin heel anders geformuleerd worden!!

Dat was een grapje ;).
Maar dit is toch ook niet jouw eerste nick?
Och jee, ik zie de grapjes ineens niet meer. Dan wordt het ernstig.
Ik wilde serieus rond een uur of 1 nog je naam verwijderen :biggrin:

En klopt, ik kom hier al sinds de tijd iedereen het in zijn broek deed van het lachen. Heb toen ook echt Tena Ladies aan moeten schaffen.
De ernstigste keer was dat ik met mijn burostoel en al naar achter flikkerde en 14 hechtingen in mijn kop moest laten nieten.
Ik mis dat ;)
Peixe schreef:
03-06-2020 23:52
Ik kom hier al 100 jaar maar neem om de zoveel tijd een nieuwe nick sinds dat domme loepje.
Ik hecht aan mijn privacy. De mensen hier die het moeten weten herkennen me na een nickwissel ook wel. Maar fijn als het echte leven niet jaar na jaar kan loepen als ik herkend word.

Niet tof als er dan soort van sancties komen op zoiets.
Ik wissel niet voor Jan met de korte achternaam.

Vandaar dat ik ook (al een paar keer) aangaf dat de voorwaarde hiervoor is dat je moet kunnen anonimiseren zonder verlies van je account. Je moet je verleden los kunnen koppelen van je account als je om de zoveel wil 'verversen'. Maar dat hoeft niet door je account zelf op te geven. Het is zelfs een beetje een rare regeling dat dit nodig is.
Mods, ik ben nog wel benieuwd naar jullie beleidskader vanuit de eigenaar. Je ziet nu de positieve reacties op dit topic. Maar je ziet ook de negatieve reacties op het beleid en hoe dit wordt vorm gegeven tot nu toe. Zowel de positieve kant als de negatieve kant lijkt te worden ingevuld door 'de mod van de dag/hoe je pet staat'. En het nogal discutabele 'het beleid staat niet ter discussie' en het censureren, lijkt ook te suggereren dat het beleid bepaald wordt door de eigen invulling van mods.

Dat in combinatie met de dramatische technische ondersteuning en het gebruik van het forum als reclamekliko, suggereert dat er helemaal geen beleidskader is vanuit de eigenaar. Of dat het beleid is; 'kijk maar hoe lang je het met minimale middelen in de lucht kan houden terwijl het nog wat reclame inkomsten genereert'.Het lijkt alsof eigenaar eigenlijk helemaal geen interesse heeft in het forum en dat er bewust een sterfhuisconstructie is; zo min mogelijk energie er in steken en dan zien we wel wanneer het omvalt.

En dan is deze 'vraag het de mods'-excercitie ook vrij zinloos. Vandaar mijn vraag wat nou eigenlijk de doelstelling en het kader is wat de beheerder mee krijgt vanuit de eigenaar. Waar doen we dit voor?
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 12:51
Reden: Sanoma is exit
6.20% gewijzigd
-Shifty- schreef:
04-06-2020 08:11
Vandaar dat ik ook (al een paar keer) aangaf dat de voorwaarde hiervoor is dat je moet kunnen anonimiseren zonder verlies van je account. Je moet je verleden los kunnen koppelen van je account als je om de zoveel wil 'verversen'. Maar dat hoeft niet door je account zelf op te geven. Het is zelfs een beetje een rare regeling dat dit nodig is.

Ik zou het willen omdraaien: ik heb het altijd raar gevonden dat hier de behoefte is om regelmatig op anoniem te gaan en een nieuw account te nemen. Ik ken geen enkel ander forum waar dat gebeurt.
Dat waarom een aantal forummers op anoniem gaan is toch al vaker uitgelegd, een bekende die je hier op Viva heeft gevonden en die niks met jouw verleden of wat dan ook te maken heeft.
Ik nam op andere forums wel regelmatig een andere naam, maar geen account-delete of anonimisatie. Maar dat was omdat ik gewoon niet altijd dezelfde naam wou hebben.

Wat ik leuk vond op EZ-boards is dat als je van avatar wisselde je oude avatar nog bij je oude postings bleef staan.
Onnodig, maar leuk snufje.
RikM schreef:
04-06-2020 09:15
Ik zou het willen omdraaien: ik heb het altijd raar gevonden dat hier de behoefte is om regelmatig op anoniem te gaan en een nieuw account te nemen. Ik ken geen enkel ander forum waar dat gebeurt.

Het gevoel van veiligheid is hier nogal afwezig. Dat komt mede door de opzet van het forum en het onbetrouwbaar beheren van het forum. Dan kan verificatie van gebruikers helpen. Maar het argument van 'privacy' tegen een verificatie van je account, is in dat opzicht ook een valide argument, aangezien de beheerder heeft aangetoond niet betrouwbaar te zijn. Ethisch verantwoord handelen of veiligheid waarborgen is tot op heden nou niet bepaald een sterk punt geweest. Dus is er ook geen hoge verwachting dat ze betrouwbaar om gaan met je gegevens.
Veiligheid ligt voor een heel groot deel bij jezelf, nooit teveel info blootgeven op een forum.
Daarvan kan je echt de schuld niet bij de beheerder leggen. En met verificaties met 10 cent los je niks op.

Er zijn forums waar je je alleen mag aanmelden met een emailadres van je provider. Nou en hoeveel aliassen kan je daar tegenwoordig wel niet bij aanmaken.
Het forum is gebaseerd op het anoniem maar inhoudelijk delen van gevoelige en persoonlijke informatie. Dat is volgens mij de kracht en de basis van dit forum; persoonlijke dingen delen.

Dat je voorzichtig bent in het koppelen naar persoonsgegevens is een tweede. Maar in de basis zou de beheerder een omgeving mogen bieden die voldoende veilig is om persoonlijke dingen te delen. Dat er vrijwel geen rem is op forumgekkies, stalkers en aanverwanten ondergraaft die veilige omgeving. Dat de beheerder onethisch en onbetrouwbaar handelt ook.
redbulletje schreef:

Meestal doe ik dat ook. Deze keer even niet.
Maar evengoed...dat is mijn beslissing, moet geen 'straf' aan vast hangen.
RikM schreef:

Nou gefeliciteerd dat jij geen rare exen en nieuwsgierige schoonfamilie hebt.
RikM schreef:

Die andere forums zijn doorgaans kleiner en minder goed bezocht. Ze hebben lang niet altijd een loepfunctie die jarenlang teruggaat, ze komen minder goed boven in Google en er komen minder gekken op af.
redbulletje schreef:
Als je dan herkent wordt is de rest weer makkelijk te googlen.
Ik heb inmiddels alles in dit topic meegelezen en nu tijd om weer even te reageren.

Op een van de eerste pagina’s vraag ik iets technisch, maar ik lees voordat feesback over de manier van modereren en banbeleid. Ik begrijp dat dit (misschien met name voor de “oudgedienden”) ook erg belangrijk is voor een forum.

Hoe ik het zelf zie: ik lees al sinds een paar jaar mee. Maar dan ook echt veel mee. Pas sinds een jaar heb ik een account aangemaakt en post ik sporadisch. Nog voordat ik een account had, had ik redelijk door hoe verhoudingen tussen bepaalde forummers en op bepaalde topics lagen.

Waarom vertel ik dit? Afgelopen paar pagina’s is het gegaan over privacy en anonimiseren. Ik weet het niet zeker, maar ik kan me zo voorstellen dat er meer mensen zijn zoals ik: met name meelezen en af en toe posten. Ik doe dit heel bewust omdat ik anoniem wil blijven. Wat ik zelf overigens ook jammer vind, want vaak besluit ik niet te reageren omdat ik te herkenbaar zou worden. Het voorstel om dus een cent te betalen en zo je account te koppelen, of dat je geen nickwissels meer mag, daar ben ik absoluut tegen. Ik hoop ook echt dat stel zoiets wordt doorgevoerd, dit tijdig wordt gemeld, zodat ik op anoniem kan gaan en alles kan wissen. Mijn anonimiteit behouden is namelijk erg belangrijk voor me.
-Shifty- schreef:
04-06-2020 08:41
Knip lang verhaal
Nog maar een keertje: Sanoma is niet langer de eigenaar van Viva.
anoniem_234989 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 11:13
80.94% gewijzigd
safrat schreef:
04-06-2020 10:55

En daarom moet dat hele verhaal weer gequote worden?
safrat schreef:
04-06-2020 10:55

DPG Media uit Vlaanderen. Dus geen Finnen maar Belgen.
Peixe schreef:
04-06-2020 10:59
En daarom moet dat hele verhaal weer gequote worden?

Waarschijnlijk forummen die megaquoters niet mobiel. Want bij mobiel forummen zijn die herhalende lange lappen tekst echt heel hinderlijk.
Poppy_del_Rio schreef:
04-06-2020 11:04
Waarschijnlijk forummen die megaquoters niet mobiel. Want bij mobiel forummen zijn die herhalende lange lappen tekst echt heel hinderlijk.
Ik vind het meer gedoe om op de mobiel een quote deels aan te passen. Maar de lange quote heb ik nu aangepast.
safrat schreef:
04-06-2020 11:15
Ik vind het meer gedoe om op de mobiel een quote deels aan te passen. Maar de lange quote heb ik nu aangepast.

Dat is ook enorm vervelend. Het forum zou sowieso echt veel mobiel vriendelijker moeten worden gemaakt. Ik heb speciaal voor dit forum een adblocker moeten installeren op mijn telefoon omdat er anders te veel clutter is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven