Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nemain• schreef:
03-06-2020 15:15
Ik snap die behoefte aan regels niet zo. Paar basisregels oké, maar niet mogen quoten en andere suffe shit waar dan op beheerd moet worden gaat toch nergens over? Het is hier toch geen kleuterklas?
Ja, eens. Dan moeten mods zich druk gaan maken over quotes, terwijl ik liever gewoon een forum wil waar ze tijd hebben om eens te kijken hoe de onderlinge verhoudingen zijn.
yasmijn schreef:
03-06-2020 14:28
Ik wil die quote functie ook wel kwijt. 🤨

Even de tekst selecteren en schuin maken en/of vet gaat prima en daaronder reageren, gaat prima.

Zo dus.
Dat lijkt me nou onzinnig. Wat wel zinvol is is op de quote kunnen klikken om bij het oorspronkelijke bericht te komen zodat je de context kan lezen.
Op alle versies kon dat, behalve op deze.
Cookielover schreef:
03-06-2020 15:15
Oh ja, en geen afbeeldingen kunnen quoten zou ook heel fijn zijn.
Superleuk juist.

Maar laten we vooral lekker van alles gaan verbieden!
Dat zijn toch allemaal futiliteiten? Een fatsoenlijk werkend forum waar je niet om de haverklap een waarschuwing of ban krijgt voor de stomste dingen en waar racisme geen kans meer krijgt is toch veel belangrijker?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
03-06-2020 15:21
Dat zijn toch allemaal futiliteiten? Een fatsoenlijk werkend forum waar je niet om de haverklap een waarschuwing of ban krijgt voor de stomste dingen en waar racisme geen kans meer krijgt is toch veel belangrijker?
Dat bereik je met nog meer regelen op die 100 die er al zijn. Snap dat dan ;)

:facepalm:
Een van de vragen was of permabannelingen weer terug mogen komen en we hebben nu besloten dat een permabanneling die terug wil komen, de CM moet mailen zodat we kunnen beoordelen of diegene weer terug mag komen. Zolang er geen verzoek is gedaan, wordt iemand weer geband. We kijken dan uiteraard naar de reden van de permaban.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Melden jullie dan ook hier dat jullie een gepermabande weer loslaten?
doornroosje9 schreef:
Ja vind ik ook.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Nemain• schreef:
03-06-2020 15:50
Ja, dat zou ik ook wel willen weten.
Beter wel, anders gaat 'iedereen' weer staffen.
Nemain• schreef:
03-06-2020 15:17
Dat lijkt me nou onzinnig. Wat wel zinvol is is op de quote kunnen klikken om bij het oorspronkelijke bericht te komen zodat je de context kan lezen.
Op alle versies kon dat, behalve op deze.
Eens!

Lange quotes, onder de negeer quotes, plaatjes quoten : je doet t er maar mee als volwassen, zelfstandige vrouw , zonder sneeuwvlokjesmentaliteit.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Wat Nemain zegt :)
Nina, stuur een mailtje!!!! :cheer:
Nemain• schreef:
Daar zitten wat haken en ogen aan, dus ik kom hier nog op terug.

Nemain• schreef:
In het bantopic:
De permaban van .... is ongedaan gemaakt.

En please niet betalen Mods. Dan moeten we straks ėn de adblock om jullie te dwarsbomen betalen ên jullie betalen om redenen die ik niet begrijp.

Verder geloof ik niet in een poll, tenzij jullie precies kunnen zien dat de hoofdnick al een stem uitgebracht heeft en de puppets moeten zwijgen.

Ik geloof wél dat jullie hier gelegenheid geven dingen aan te dragen, dat jullie serieus meelezen en dat jullie twee prima in staat zijn in te schatten wat haalbaar en belangrijk is. En houdt daarbij alsjeblieft de post van Marana uit het begin van dit topic over het ontsporen van regeltjes bij goede bedoelingen heel goed voor ogen. Daar staat wat mij betreft de belangrijkste kritiek in met een hele heldere uitleg.

En neem alsjeblieft gewoon de tijd. Haastwerk om jezelf te bewijzen is alleen maar slecht voor het vertrouwen in plaats van goed. Nou ja, ik zeg dit stellig, maar dat is natuurlijk slechts mijn mening.
feow wijzigde dit bericht op 03-06-2020 16:27
0.36% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
doornroosje9 schreef:
Absoluut!

En geen plaatjes kunnen quoten vind ik helemaal geen goed idee, dat doen we namelijk best vaak in het TTT (tegen tegentuinen topic), graag die mogelijkheid behouden dus.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
feow schreef:
03-06-2020 16:26
In het bantopic:
De permaban van .... is ongedaan gemaakt.

En please niet betalen Mods. Dan moeten we straks ėn de adblock om jullie te dwarsbomen betalen ên jullie betalen om redenen die ik niet begrijp.

Verder geloof ik niet in een poll, tenzij jullie precies kunnen zien dat de hoofdnick al een stem uitgebracht heeft en de puppets moeten zwijgen.

Ik geloof wél dat jullie hier gelegenheid geven dingen aan te dragen, dat jullie serieus meelezen en dat jullie twee prima in staat zijn in te schatten wat haalbaar en belangrijk is. En houdt daarbij alsjeblieft de post van Marana uit het begin van dit topic over het ontsporen van regeltjes bij goede bedoelingen heel goed voor ogen. Daar staat wat mij betreft de belangrijkste kritiek in met een hele heldere uitleg.

En neem alsjeblieft gewoon de tijd. Haastwerk om jezelf te bewijzen is alleen maar slecht voor het vertrouwen in plaats van goed. Nou ja, ik zeg dit stellig, maar dat is natuurlijk slechts mijn mening.
We nemen je mening zeker heel erg ter harte! En in het bantopic vermelden, vind ik best een goede optie.

ModeratorViva schreef:
Daar zitten wat haken en ogen aan, dus ik kom hier nog op terug.
Nou, op sommige wil ik me wel even voorbereiden ipv weer uit het niets bedreigingen te moeten ontvangen.
Nemain• schreef:
03-06-2020 16:33
Nou, op sommige wil ik me wel even voorbereiden ipv weer uit het niets bedreigingen te moeten ontvangen.
Haatsneren komen ook van mensen die om de haverklap van nick wisselen zonder een (perma)bangeschiedenis, dus dat maakt niet zoveel uit.

Enige echt zinnige advies blijft neem contact op met admins van goedwerkende fora (bokt) om tot een relaxter modbeleid te kunnen komen en hopelijk sturen jullie de TD ook op cursus.
redbulletje schreef:
03-06-2020 16:37
Haatsneren komen ook van mensen die om de haverklap van nick wisselen zonder een (perma)bangeschiedenis, dus dat maakt niet zoveel uit.

Enige echt zinnige advies blijft neem contact op met admins van goedwerkende fora (bokt) om tot een relaxter modbeleid te kunnen komen en hopelijk sturen jullie de TD ook op cursus.
Een haatsneer vind ik toch wel wat anders dan ik kom je kind verkrachten of ik zet een mes in je nek. Dus ja, voor mij maakt het wel uit.
Nemain• schreef:
03-06-2020 16:33
Snap ik absoluut! En er wordt ook echt gekeken naar de achtergrond en reden van die permaban. Als je wil, kun je aangeven via pb om wie het gaat. Sowieso mensen zoals Sapsorrow met al haar nicks worden niet toegelaten en ook weer geband wanneer we hard kunnen maken dat ze terug zijn.

ModeratorViva schreef:
03-06-2020 16:42
Snap ik absoluut! En er wordt ook echt gekeken naar de achtergrond en reden van die permaban. Als je wil, kun je aangeven via pb om wie het gaat. Sowieso mensen zoals Sapsorrow met al haar nicks worden niet toegelaten en ook weer geband wanneer we hard kunnen maken dat ze terug zijn.
Fijn om te lezen. Dus zulke mensen kunnen niet zomaar toegelaten worden, mooi.
Cateautje schreef:
Nina, stuur een mailtje!!!! :cheer:
Heb ik destijds ook gedaan, permaban is teruggedraaid en dit is toen vlgs mij ook vermeld in het bantopic.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik dacht al, ik zie hier geen Nina. Maar ik snap hem, Nina ga ze mailen!!
ModeratorViva schreef:
03-06-2020 16:42
. Sowieso mensen zoals Sapsorrow met al haar nicks worden niet toegelaten en ook weer geband wanneer we hard kunnen maken dat ze terug zijn.
En fijn dat er nu gewoon iemand bij zijn naam wordt genoemd :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven