Nieuw begin
dinsdag 20 augustus 2019 om 21:37
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.
Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.
Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)
Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.
Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)
Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
vrijdag 5 juni 2020 om 20:39
vrijdag 5 juni 2020 om 20:54
Gefeliciteerd Flipje!flipje2 schreef: ↑05-06-2020 16:15.
Ik drink dagelijks melk en neem foliumzuur mét vitamine D.
Met m'n calciuminname zit het dus wel goed.
Magnesium een tijdje geprobeerd, maar dat hielp niets. Misschien moet ik veel meer groene groenten eten?
Daar zit veel magnesium in en dat neemt je lijf al iets beter op dan Mg uit tablet.
Maar ik heb weinig hoop, dit speelt al jaren. Ik heb ook wel meer problemen met mijn kuiten/benen (lipoedeem en bloedsomloop), dus er is misschien meer aan de hand. Huisarts kan er helaas niets mee.
Hier wist ik ook aan mijn rusteloze benen dat ik zwanger was.
Magnesium citraat heeft mij wel geholpen. Maar dan wel een hoge dosering ook in overleg met een arts. Ik mocht niet meer dan 400 mg. Slikken.
En langere tijd duurde het voor ik meer resultaat merkte.
Heel veel succes met je zwangerschap!
vrijdag 5 juni 2020 om 21:03
Ik ben niet zwanger maar heb ook erge last van rusteloze benen wanneer het echt niet gaat neem ik medicijnen maar die mag jij denk ik niet.
Ik leg weleens iets hoogs aan het einde van mijn bed en leg daar mijn benen op, dat helpt soms.
Wat ik ook weleens heb gehoord maar nog niet getest heb is om een stuk lavendelzeep onder je matras te leggen
Ik leg weleens iets hoogs aan het einde van mijn bed en leg daar mijn benen op, dat helpt soms.
Wat ik ook weleens heb gehoord maar nog niet getest heb is om een stuk lavendelzeep onder je matras te leggen

vrijdag 5 juni 2020 om 21:23
Ik gebruikte de ouderwetse sunlight zeep in een washandje in m'n bed. Dat hielp mij enigszins tegen restless leggs.
Meestal was het in de avond het ergst en dan helpt het ook wel om een half uurtje op de grond te liggen met je benen omhoog tegen de muur. Helaas was het niet genoeg om de hele nacht er vrij van te zijn.
Succes, vervelend gevoel! Herinner me het nog goed
Meestal was het in de avond het ergst en dan helpt het ook wel om een half uurtje op de grond te liggen met je benen omhoog tegen de muur. Helaas was het niet genoeg om de hele nacht er vrij van te zijn.
vrijdag 5 juni 2020 om 22:12
.Drijfzand_ schreef: ↑05-06-2020 19:31Flipje, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben nu 10 weken zwanger en herken de rusteloze benen helaas. Heb daar in mijn tweede zwangerschap vanaf ergens in het tweede trimester ook veel last van gehad. Vermoeidheid maakt het erger, dus echt vroeg naar bed gaan kan helpen. Ik slaap wel eens met iets tussen m'n benen. Het is alsof die gedeelde druk iets helpt. Maar het is een naar vooruitzicht voor de komende maanden, dat herken ik helemaal.
Ja de link met vermoeidheid herken ik heel sterk. En inderdaad een kussen tussen m'n benen.
vrijdag 5 juni 2020 om 22:13
.
Heb wel eens aan steunkousen gedacht ja.
Moet je dat op maat laten maken of kan ik dat gewoon ergens kopen en uitproberen?
Ik mag al vanaf 12 juni van Gent, maar van Voorburg echt pas vanaf 8 weken (reductie van aantal afspraken i.v.m. corona). Zo stom!!
Ze wilden me zelfs pas 24 juni laten komen (8 weken na terugplaatsing), maar met heel erg mijn best doen heb ik 19 juni (termijn precies 8 weken) voor elkaar kunnen krijgen...
vrijdag 5 juni 2020 om 22:19
Lilly1234 schreef: ↑05-06-2020 21:03Ik ben niet zwanger maar heb ook erge last van rusteloze benen wanneer het echt niet gaat neem ik medicijnen maar die mag jij denk ik niet.
Wat ik ook weleens heb gehoord maar nog niet getest heb is om een stuk lavendelzeep onder je matras te leggen![]()
Je dingen slikken vind ik nu wel een beetje eng hoor. Die medicijnen zijn redelijk zwaar geloof ik, en hele hoge doses supplementen kunnen ook schadelijk zijn. Ik durf niet echt goed...NorthCape schreef: ↑05-06-2020 20:54Gefeliciteerd Flipje!
Hier wist ik ook aan mijn rusteloze benen dat ik zwanger was.
Magnesium citraat heeft mij wel geholpen. Maar dan wel een hoge dosering ook in overleg met een arts. Ik mocht niet meer dan 400 mg. Slikken.
En langere tijd duurde het voor ik meer resultaat merkte.
Heel veel succes met je zwangerschap!
vrijdag 5 juni 2020 om 22:21
.cookie84 schreef: ↑05-06-2020 21:23Ik gebruikte de ouderwetse sunlight zeep in een washandje in m'n bed. Dat hielp mij enigszins tegen restless leggs.
Benen omhoog vaker geprobeerd, heeft mij nooit geholpen helaas.Lilly1234 schreef: ↑05-06-2020 21:03Ik ben niet zwanger maar heb ook erge last van rusteloze benen wanneer het echt niet gaat neem ik medicijnen maar die mag jij denk ik niet.
Wat ik ook weleens heb gehoord maar nog niet getest heb is om een stuk lavendelzeep onder je matras te leggen![]()
En die Sunlight zeep, dat zegt mn collega ook. Ook tegen kramp toch?
Daar geloof ik natuurlijk geen reet van (of is er wetenschappelijk bewijs?), maar baat het niet, schaadt het niet! Ik ben zo radeloos dat ik het ga proberen...
vrijdag 5 juni 2020 om 22:52
Oké, gelezen dat tot 250 mg Mg supplementen veilig is.
Tabletten gekocht van 100 mg, dus ik kan proberen met 1 of 2 per dag.
En magnesium olie om mee te masseren.
Ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in, maar voor die twee tientjes is het het proberen waard.
Tabletten gekocht van 100 mg, dus ik kan proberen met 1 of 2 per dag.
En magnesium olie om mee te masseren.
Ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in, maar voor die twee tientjes is het het proberen waard.
zaterdag 6 juni 2020 om 07:51
Een in de ochtend en 1 in de avond, na het eten of slapen gaan. Werkt hier het beste.
Ik heb heb het nagevraagd bij de verloskundige, huisarts, apotheker en medisch onderzoek waar ik aan mee doe. En iedereen zei dat ik magnesium kon blijven slikken.
In de ochtend slik ik z’n mama vitamine pil waar 100 mg in zit en in de avond een van 200 geloof ik.
Maar ik heb van niemand gehoord dat het schadelijk kan zijn voor het vruchtje omdat ik hier bang voor was.
Wel dat als je teveel magnesium binnen krijgt het laxerend kan werken.
Ik heb heb het nagevraagd bij de verloskundige, huisarts, apotheker en medisch onderzoek waar ik aan mee doe. En iedereen zei dat ik magnesium kon blijven slikken.
In de ochtend slik ik z’n mama vitamine pil waar 100 mg in zit en in de avond een van 200 geloof ik.
Maar ik heb van niemand gehoord dat het schadelijk kan zijn voor het vruchtje omdat ik hier bang voor was.
Wel dat als je teveel magnesium binnen krijgt het laxerend kan werken.
zaterdag 6 juni 2020 om 08:02
zaterdag 6 juni 2020 om 08:53
Hier ook erge last van gehad. Zonder zwangerschap soms ook maar tijdens was verschrikkelijk. Magnesium heeft mij nooit geholpen. Wat nog beetje rust gaf en ik in kon slapen was mentholgel op mijn benen smeren en benen niet onder de dekens. In mijn geval was het met warme benen erger als met koude benen.
zaterdag 6 juni 2020 om 09:22
Toen iemand laatst vertelde over lavendelzeep dacht ik ook van, daar geloof ik niks vanflipje2 schreef: ↑05-06-2020 22:21.
Benen omhoog vaker geprobeerd, heeft mij nooit geholpen helaas.
En die Sunlight zeep, dat zegt mn collega ook. Ook tegen kramp toch?
Daar geloof ik natuurlijk geen reet van (of is er wetenschappelijk bewijs?), maar baat het niet, schaadt het niet! Ik ben zo radeloos dat ik het ga proberen...
Maar wat je zegt wanneer je radeloos bent probeer je alles

Veel succes ermee en hopelijk geven die tabletten verlichting.
zaterdag 6 juni 2020 om 13:03
Rollen met een foam roller. Kuiten, hamstrings en billen. Of partner je laten masseren.
En als je echt niet kan slapen... Een orgasme zorgt ervoor dat het even gaat liggen zodat je in slaap kan vallen.
Ik heb het zo erg gehad dat ik er zware slaapmedicatie voor heb gekregen tijdens mijn zwangerschap. Sliep nog maar 2 uur per nacht (in sessies van 1 uur per keer). Kon ook niet liggen om te rusten overdag. Heel vreselijk Flip, veel sterkte.
Aub niet quoten
En als je echt niet kan slapen... Een orgasme zorgt ervoor dat het even gaat liggen zodat je in slaap kan vallen.
Ik heb het zo erg gehad dat ik er zware slaapmedicatie voor heb gekregen tijdens mijn zwangerschap. Sliep nog maar 2 uur per nacht (in sessies van 1 uur per keer). Kon ook niet liggen om te rusten overdag. Heel vreselijk Flip, veel sterkte.
Aub niet quoten
zaterdag 6 juni 2020 om 13:24
De 'echte' worden op maat gemaakt maar alleen als je een indicatie hebt, zoals oedeem of spataderen oidflipje2 schreef: ↑05-06-2020 22:13.
Heb wel eens aan steunkousen gedacht ja.
Moet je dat op maat laten maken of kan ik dat gewoon ergens kopen en uitproberen?
Ik mag al vanaf 12 juni van Gent, maar van Voorburg echt pas vanaf 8 weken (reductie van aantal afspraken i.v.m. corona). Zo stom!!
Ze wilden me zelfs pas 24 juni laten komen (8 weken na terugplaatsing), maar met heel erg mijn best doen heb ik 19 juni (termijn precies 8 weken) voor elkaar kunnen krijgen...
Maar je kan op internet veel alternatieven vinden die iets minder straks zitten maar ook klachten kunnen verlichten. Gewoon bij de HEMA bijvoorbeeld, maar ik heb ze gekocht bij een site waar stewardessen hun steunpanty's kunnen kopen, even googelen en je hebt hem
zaterdag 6 juni 2020 om 20:19
Ah dank voor de aanvulling, dit wist ik niet.
Maar gedurende de dag heb ik toenemend last van mijn benen, dus misschien dat overdag dragen wel zorgt voor een beter gevoel in de avond en nacht.

zondag 7 juni 2020 om 18:23
Balen!flipje2 schreef: ↑05-06-2020 16:15.
Ik drink dagelijks melk en neem foliumzuur mét vitamine D.
Met m'n calciuminname zit het dus wel goed.
Magnesium een tijdje geprobeerd, maar dat hielp niets. Misschien moet ik veel meer groene groenten eten?
Daar zit veel magnesium in en dat neemt je lijf al iets beter op dan Mg uit tablet.
Maar ik heb weinig hoop, dit speelt al jaren. Ik heb ook wel meer problemen met mijn kuiten/benen (lipoedeem en bloedsomloop), dus er is misschien meer aan de hand. Huisarts kan er helaas niets mee.
Stuk echte zeep in bed is hier ook al genoemd. Verder misschien eens bespreken met de gynaecoloog?
zaterdag 13 juni 2020 om 20:45
Onvoorstelbaar, als het aan Gent lag hadden we gisteren al mogen komen voor de eerste echo. Nu nog een week langer wachten... zucht.
Nou ja, des te mooier en duidelijker is de echo straks, dat dan weer wel.
Gelukkig heeft baby (?) mij ook even een duidelijk signaal gegeven gisteren en vandaag...
Nu gelukkig weer een beetje opgeknapt. Hopelijk was het eenmalig!
Nou ja, des te mooier en duidelijker is de echo straks, dat dan weer wel.
Gelukkig heeft baby (?) mij ook even een duidelijk signaal gegeven gisteren en vandaag...

zaterdag 13 juni 2020 om 21:24
donderdag 18 juni 2020 om 20:32
Wat lief dat je aan me denkt.
Het gaat wel goed ik heb deze weken heel goed doorstaan! Of ik nou echt zin heb in morgen: ja en nee.
Als er een verlossend woord komt ga ik er daarna meteen volle bak van genieten denk ik. Nu nog een beetje in standje zelfbescherming, toch wel.
Het gaat wel goed ik heb deze weken heel goed doorstaan! Of ik nou echt zin heb in morgen: ja en nee.
Als er een verlossend woord komt ga ik er daarna meteen volle bak van genieten denk ik. Nu nog een beetje in standje zelfbescherming, toch wel.