Nieuw begin

20-08-2019 21:37 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.

Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.

Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)

Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn nieuws!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Yeay! Wat een fijn bericht!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het echt nauwelijks geloven. Zo snel en soepel tot nu toe!

Als ik zeg: nu gaat het gewoon misschien in 1x goed! Dan herinnert mijn man me nog wel even aan het feit dat dit wel terugplaatsing nummer drie was. En het was ook wel spannend natuurlijk, uiteindelijk tot aan ons laatste cryootje. Voor hem was dit alles toch ook wel weer een hele belevenis, merk ik dan aan hem.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Heerlijk nieuws Flipje :yes:!!!
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
19-06-2020 16:36
Januari! ;-D
Oh sorry ik dacht begin feb haha
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk voor jullie Flipje, gefeliciteerd!!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Superfijn dat je het voorafgaande proces alweer een beetje los kunt laten. En logisch dat niet iedereen (je partner) dat zomaar kan. Mijn man belandde na de geboorte van onze tweede in een burnout. Nu was de “zwanger-worden-miskramen-periode” niet de enige oorzaak, maar het speelde zeker mee.
Alle reacties Link kopieren
Flip, vraag: doe je nu eigenlijk nog steeds een NIPT of is er echt geen kans na die PGS? Ik weet niet hoe dat werkt..?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws van de echo!

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar wel of geen nipt nodig nu
Alle reacties Link kopieren
Ja gevoelsmatig zou ik zeggen dat het nu goed moet zijn maar ik weet ook dat er soms toch eeneiige tweelingen kunnen ontstaan uit ‘normale’ embryo’s die worden teruggeplaatst, dus ik weet niet hoe zeker je blijft dat ze chromosomaal in orde zijn. Vandaar mijn vraag.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Zoals je na de NIPT nog steeds een vruchtwaterpunctie moet doen als er iets aan de hand lijkt, zo wordt aan ons nu ook de NIPT nog aangeraden.

De cellen die getest zijn waren in orde, maar het kindje dat nu groeit komt natuurlijk uit andere cellen uit dat embryo. In theorie is er een mozaïcisme mogelijk waarbij in de onderzochte cellen een afwijking is gemist.

Die kans is natuurlijk wel héél erg klein, dus erg zenuwachtig ben ik niet voor de NIPT. :) De 20-weken echo is natuurlijk wel weer een heel belangrijk ding, net zoals voor ieder ander. Maar dat duurt gelukkig nog heel lang.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat fijn dat de echo goed was! :thumbsup:
Tijdje niet actief geweest, maar wat een ontzettend fijn nieuws Flip! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Zo blij voor jullie flipje!
Alle reacties Link kopieren
Nog 2 nachtjes en dan weer een echo.
Wanneer staat de NIPT gepland?
Alle reacties Link kopieren
Miss_Bean schreef:
08-07-2020 21:35
Nog 2 nachtjes en dan weer een echo.
Wanneer staat de NIPT gepland?
.
Ook vrijdag, denk ik?
Mogen ze dat al afnemen bij 11 weken?

Ik weet alleen niet hoe het nu gaat, wegens medische indicatie krijg ik hem vergoed maar gaat dat dan ook via de verloskundige? Weet iemand dat?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik had de NIPT laten prikken met 11.6wkn. Dus ik denk dat dat idd al kan.

Verzekeringstechnisch, geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Kan inderdaad vanaf 11 weken. Als je de nipt in Nederland laat doen (dan krijg je dus bv geen geslacht), gaat het via de verloskundige. Volgens mij ook als je een medische indicatie hebt, tenzij ze je dan eerst naar een geneticus willen sturen. Overigens wordt het dan wel vergoed, maar gaat het wel van je eigen risico af. Dus grote kans dat je het alsnog zelf betaalt, maar ok.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
08-07-2020 21:51
Kan inderdaad vanaf 11 weken. Als je de nipt in Nederland laat doen (dan krijg je dus bv geen geslacht), gaat het via de verloskundige. Volgens mij ook als je een medische indicatie hebt, tenzij ze je dan eerst naar een geneticus willen sturen. Overigens wordt het dan wel vergoed, maar gaat het wel van je eigen risico af. Dus grote kans dat je het alsnog zelf betaalt, maar ok.
.
Haha, dacht je dat mijn eigen risico niet allang op was.....?
:proud:

Vorige keer was ik in het VUmc (ik ben toen pas na de 20-weken echo weer in de eerste lijns zorg beland.

De nipt met medische indicatie (TRIDENT 1 studie) was toen wel een ander traject dan de nipt zonder medische indicatie (TRIDENT 2 studie)
Ik kon bijvoorbeeld niet kiezen tussen wel of geen nevenbevindingen, die zouden sowieso gedaan worden. En de uitslag moest ook sowieso telefonisch of op de poli, terwijl die "normaal" ook kan worden gemaild.

Ik zal het even navragen..
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja, de jouwe waarschijnlijk wel ja. Was meer ter informatie :-). Ik vond het destijds een beetje flauw dat ze steeds zeggen dat alle verloskundige dingen gratis zijn, maar dat je dan allerlei noodzakelijke onderzoeken toch gewoon betaalt. Prima hoor, mijn keuze voor een kind en zo, maar zeg dan ook niet dat het gratis is. Sorry, persoonlijke frustratie.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha :proud:

Sowieso zijn de woorden "gratis" en "zorg" eigenlijk een rare combinatie... Dat dingen vergoed worden uit de verzekering maakt ze ook nog niet gratis.

Het maakt mij allemaal niet uit als ik dingen moet betalen, dankzij de goede NL'se gezondheidszorg heb ik nu mijn meisje! :love:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard! Ik ben ook heel blij met de mogelijkheden in Nederland, ik ben een bewust alleenstaande moeder, en de opties die ik hier heb, had ik in heel veel andere landen ook niet gehad. Dat ik daar dan een deel van moest betalen, is meer dan prima.
Alle reacties Link kopieren
In belgie deden ze eerst de Nipt vanaf 10 weken + geslacht.
(je kon dan op diverse locaties in NL prikken)

Later kon je bijna overal in NL prikken vanaf 11.0 zonder geslacht.

Fijn dat het tot nu zo goed gaat Flip!
Alle reacties Link kopieren
Vanessakusje1987 schreef:
10-07-2020 10:36
In belgie deden ze eerst de Nipt vanaf 10 weken + geslacht.
(je kon dan op diverse locaties in NL prikken)

Later kon je bijna overal in NL prikken vanaf 11.0 zonder geslacht.

Fijn dat het tot nu zo goed gaat Flip!
.
Ja klopt, maar met medische indicatie loopt het dus net weer wat anders dan zonder medische indicatie.

Ik ga het straks vragen.

Pffffff doodeng weer hoor!
Vanmiddag pas aan de beurt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes vanmiddag!! Je weet het: ik duim dat het er allemaal weer prachtig mooi uitziet!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven