Nieuw begin

20-08-2019 21:37 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.

Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.

Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)

Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
22-05-2020 16:25
Jaaa zeker! :hyper: :woa:


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

EEN STREEP! EEN FOKKING STREEP! GEFELICITEERD!!!! :blob:
Alle reacties Link kopieren
Nou, die sprinter is dus onderweg Flip!

Wel weer een mooi verhaal voor junior: wie wist als eerst dat ik onderweg was?
Eh, even denken hoor, het hele Viva Forum....
Alle reacties Link kopieren
:rolling:
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa! Gefeliciteerd! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
22-05-2020 16:50
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

EEN STREEP! EEN FOKKING STREEP! GEFELICITEERD!!!! :blob:
.
Zooooooo ik kon je hier horen!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Yeah yeah :cheer2:
.
Afbeelding
.
:yes: :hello: :kneel: :applause:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
:love:
Oh wauw wat lopen ze prachtig op!
Alle reacties Link kopieren
Mooi hoor hoe ie oploopt! Helemaal blij van
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Toppie !! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Wauw Flipje, dat ziet er goed uit!
Alle reacties Link kopieren
Leest er hier misschien ook iemand mee met verstand van P&O zaken? Misschien nog een stille meelezer? :A:
Mijn contract loopt namelijk nu af op de dag dat ik 33 weken zwanger ben, super onhandig dus.

Wat zouden dan mijn rechten zijn m.b.t. zwangerschaps- en bevallingsverlof en uitkering? Wat zijn er voor regelingen?
Klop ik daarvoor aan bij het UWV of bij mijn oude werkgever?
flipje2 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 20:42
38.19% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Flipje je krijgt dan vanuit het uwv zwangerschapsverlof. Gewoon 16 weken. Je kunt kiezen vanaf 34 of 36 weken tot die tijd ww en na die tijd kun je ook weer ww aanvragen.

Ik zat vanaf 7w thuis zolang je recht hebt op ww heb je recht op wazo
Alle reacties Link kopieren
En dan gaan die 16 weken niet van je ww recht af, of hoe werkt dat?

Ik heb ononderbroken gewerkt sinds dec. 2011, dus dat is dan precies 9 jaar.

Nou ja, hopen dat ik straks met mijn buik toch nog een baan weet te vinden, want dat heb ik natuurlijk het liefst.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Gaan niet van je ww af. Staan er als het goed is los van. Aangezien je zolang hebt gewerkt heb je ruimschoots recht op ww.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je trouwens ziek worden vanwege de zwangerschap krijg je geen ww maar ziektewet wat 100% van je loon is. Weet alleen niet zeker of dat wel van je ww recht af gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ziektewet gaat niet van je WW recht af en zwangerschapsverlof ook niet.

Contract moet aflopen binnen de 10 weken voor je verlof (dus je moet tot minimaal 24 of 26 weken werken) om recht te hebben op zwangerschapsverlof, maar daar val je binnen, krijg je idd via UWV.

Fijn die mooie oploop Flip! Wanneer ben je uitgerekend?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn, dan hoef ik me daar niet zoveel zorgen om te maken.

Oploop is echt prachtig he! Nu wachten tot maandag voor de bloedtest, dan hoor ik van Gent hoe nu verder.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Weet je zeker dat je contract niet verlengd wordt?

Maar je zo inderdaad eerst een uitkering krijgen vanuit de WAZO en pas daarna zou eventueel je WW starten.
Alle reacties Link kopieren
Lilly1234 schreef:
23-05-2020 23:43
Gefeliciteerd!
Weet je zeker dat je contract niet verlengd wordt?

Maar je zo inderdaad eerst een uitkering krijgen vanuit de WAZO en pas daarna zou eventueel je WW starten.
.
Ja, 100% zeker. Los van het feit dat er geen vacatures zijn voor de positie die ik zoek, kunnen mensen vanuit mijn huidige functie binnen ons bedrijf nooit doorstromen.

Dat heeft dus ook niet te maken met mijn functioneren of met mijn zwangerschap.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
23-05-2020 22:57
Ziektewet gaat niet van je WW recht af en zwangerschapsverlof ook niet.

Contract moet aflopen binnen de 10 weken voor je verlof (dus je moet tot minimaal 24 of 26 weken werken) om recht te hebben op zwangerschapsverlof, maar daar val je binnen, krijg je idd via UWV.

Fijn die mooie oploop Flip! Wanneer ben je uitgerekend?
Dit klopt niet. De ww mag aflopen binnen 10w voor je verlof. Ww telt mee als werk. Ik zat vanaf 7w thuis en heb gewoon wazo gekregen.
Maakt voor Flipje in dit geval niet uit.
Wat een mooie oplopende testen grote Flip!!
Leuk om nog even samen met je te kunnen schrijven! Ik denk dat je gelijk loopt met mn schoonzusje 🥰🥰
Alle reacties Link kopieren
83angel schreef:
24-05-2020 08:14
Dit klopt niet. De ww mag aflopen binnen 10w voor je verlof. Ww telt mee als werk. Ik zat vanaf 7w thuis en heb gewoon wazo gekregen.
Maakt voor Flipje in dit geval niet uit.
Ohja da’s waar. Toen het bij mij gebeurde had ik geen recht op WW dus daar niet over nagedacht.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
flipje2 schreef:
23-05-2020 16:45
Yeah yeah :cheer2:
.
Foto
.
:yes: :hello: :kneel: :applause:
Prachtig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven