Me vriendin is zwanger. Maar.....

08-06-2020 13:43 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames/heren.

Mijn vriendin is momenteel 7 weken zwanger laat achter gekomen wegens menstruatie wat vaker bij haar later komt.. door de pil heen is dit gebeurd.. zij heeft vroeger een zware depressie gehad en daarbij een angststoornis ontwikkeld wat dan heel goed gaat maar ook periodes dat het helemaal niet goed gaat en ze de hele dag in bed ligt veel huilt en dus heel bang is. Nu is ze niet blij met de zwangerschap omdat ze nog aan zichzelf wilt werken om hier overheen te komen en bang is dat ze niet goed voor het kind kan zorgen als ze dus weer een periode krijgt waarin het slecht gaat. Ik ben natuurlijk wel blij met de zwangerschap en weet niet zo goed of ik verder met haar wil en kan als ze de zwangerschap zal afbreken.... ik weet het allemaal even niet meer en ben ten einde raad op dit moment... me vriendin en ik zijn trouwens beide 23 jaar. Hoor graag tips of adviezen.

Groeten
Lorriemeisie1997 schreef:
08-06-2020 14:07
Klopt maar ik kan dan niet verder met haar. Ik vind zoiets moord . Ik kan zoiets niet vergeven
Als je haar om zoiets gaat verlaten, zou ik niet samen aan een kind beginnen. Dat klinkt namelijk niet zo liefdevol, naar mij toe dan. GA echt eens praten met fiom en/of huisarts. Als ze echt zo depressief geweest is, misschien ook nog met haar behandelaar. Hoe groot is het gevaar voor haar, als ze met medicatie moet stoppen?
Later is nu
Klopt maar ik kan dan niet verder met haar. Ik vind zoiets moord . Ik kan zoiets niet vergeven
tja, dan had je niet met een moordenaar moeten neuken
08-06-2020 14:08
Hoezo draait het om mij? Met de juiste behandeling kan ze toch geholpen worden waardoor het misschien beter zal gaan met haar?

En hoe goed en fijn is dit voor het kind als moeder niet geholpen kan worden?
Later is nu
Phoebemeaculpa schreef:
08-06-2020 14:01
Mijn vriendin, niet me.

Ga eerst met haar naar de huisarts en bespreek het daarmee. Die kan je tips geven en doorverwijzen. Heeft meer nut dan een forum raadplegen.
Oww en laat je vriendin de gebruiksaanwijzing lezen van de pil want bij goed gebruik wordt je niet zwanger.
Word je.

On topic: ik denk dat je vriendin verstandig is. Ze slikt niet voor niks de pil. En depressies zijn écht niet leuk, en als hormonen dan ook nog op hol slaan...
hoe kan een menstruatie later komen, door de pil??

als je ons wil foppen, moet je wel zorgen dat de details kloppen hoor

en nu weer huiswerk maken!!
lilalinda schreef:
08-06-2020 14:12
hoe kan een menstruatie later komen, door de pil??

als je ons wil foppen, moet je wel zorgen dat de details kloppen hoor

en nu weer huiswerk maken!!
Dit is nu eenmaal de situatie dus dit soort reacties zal ik negeren. Ik vraag hier adviezen omdat ik het niet meer weet. Toch bedankt voor het meedenken 🙏
08-06-2020 14:14
Dit is nu eenmaal de situatie dus dit soort reacties zal ik negeren. Ik vraag hier adviezen omdat ik het niet meer weet. Toch bedankt voor het meedenken 🙏
als je vriendin de pil niet goed gebruikt, dan kan haar menstruatie fluctueren, en ze zwanger raken
als je dat had gemerkt, had je condooms moeten gebruiken
Hoe lang hebben jullie een relatie?
Wonen jullie samen?
Hebben jullie beiden een inkomen?

Een kind krijgen is een hele verantwoordelijkheid en daar zit je de rest van je leven aan vast.

In periodes dat het heel slecht gaat met je vriendin, sta jij er alleen voor.

Vind je dit een goede basis om een kind te krijgen?

En weggaan bij je vriendin als zij de zwangerschap wil afbreken omdat zij er nog niet aan toe is en eerst aan zichzelf wil werken. Vind ik persoonlijk ook geen stevig fundament om de zwangerschap door te zetten.

Schakel een professioneel hulpverlener in. En ga naar de huisarts voor betere anticonceptie en gebruik condooms.
Leuke nick voor een vent.. :nut:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
TO, ik snap je wel. Ik zou ook niet weten of ik wel verder zou kunnen met mijn partner na abortus. Maar zeg dit alsjeblieft niet tegen je vriendin! De keuze voor wel/niet een kindje moet hier niet van afhangen. Een baby/kind is heel zwaar. Als ze het niet ziet zitten, dan is dat in haar situatie heel begrijpelijk. Sterkte! Hoop dat jullie er uit komen :hug:
viva-life22 schreef:
08-06-2020 14:18
Hoe lang hebben jullie een relatie? 1 jaar
Wonen jullie samen? Ja
Hebben jullie beiden een inkomen? Ja

Een kind krijgen is een hele verantwoordelijkheid en daar zit je de rest van je leven aan vast.

In periodes dat het heel slecht gaat met je vriendin, sta jij er alleen voor. Die zorg ik wil ik op me nemen

Vind je dit een goede basis om een kind te krijgen?
Nee... maar ik wil het toch graag houden
En weggaan bij je vriendin als zij de zwangerschap wil afbreken omdat zij er nog niet aan toe is en eerst aan zichzelf wil werken. Vind ik persoonlijk ook geen stevig fundament om de zwangerschap door te zetten.

Schakel een professioneel hulpverlener in. En ga naar de huisarts voor betere anticonceptie en gebruik condooms.
Intotheunknown schreef:
08-06-2020 14:20
TO, ik snap je wel. Ik zou ook niet weten of ik wel verder zou kunnen met mijn partner na abortus. Maar zeg dit alsjeblieft niet tegen je vriendin! De keuze voor wel/niet een kindje moet hier niet van afhangen. Een baby/kind is heel zwaar. Als ze het niet ziet zitten, dan is dat in haar situatie heel begrijpelijk. Sterkte! Hoop dat jullie er uit komen :hug:
juist wel vertellen

TO's vriendinneke heeft recht te weten, dat hij haar gezondheid niet serieus neemt
ExodusRedux schreef:
08-06-2020 14:09
Dan had je condooms moeten gebruiken. Je weet dat de pil niet 100% is. Anticonceptie is niet alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw maar ook van de man.
Dit. Keer een miljoen.
Intotheunknown schreef:
Dankjewel !!
Praat met je vriendin en dus ook met de huisarts of de FIOM.
Een zwangerschap/bevalling en een kind opvoeden is zeker niet niks.
Heel mooi maar het is niet alleen leuk en makkelijk.
Zelfs als je alles voor elkaar "lijkt" te hebben is het nog steeds niet makkelijk.
En jullie situatie maakt het uiteraard nog lastiger dus praten en je goed over allerlei zaken laten inlichten. En dan bedoel ik, slikt je vriendin bijvoorbeeld bepaalde medicatie die ze misschien tijdens de zwangerschap niet mag slikken en wat voor effect dat op haar kan hebben. Dus huisarts en Fiom inschakelen.
Succes en sterkte!
Klopt maar ik kan dan niet verder met haar. Ik vind zoiets moord. Ik kan zoiets niet vergeven
Dat is makkelijk gezegd.
Stel nu dat de medicijnen die zij gebruikt schadelijk zijn voor het kind en stoppen met die medicijnen schadelijk is voor haar? Dus dat het kind misschien een serieuze afwijking er aan over houdt? Of dat ze na de bevalling niet in staat is om voor het kind te zorgen door haar depressies? Hoe leuk is het voor een kind om een ouder te hebben die niet voor je kan zorgen? Daarnaast is ze aan de pil, dus dat is om een zwangerschap te voorkomen! Dus eigenlijk is het gewoon niet het juiste moment, dat geeft ze zelf aan.

Moord roepen is wel heel makkelijk. Ten eerste is het nu nog een hoopje cellen dat nog lang niet kan overleven buiten de baarmoeder. Ten tweede is het nogal een ongenuanceerd opvatting over abortus. Ten derde jouw vriendin denkt ondanks haar problemen (of misschien juist door haar problemen) veel verder door over wat de consequenties zijn van het krijgen en hebben van een kind. En vooral denkt ze in het belang van het kind. En daar gaat het in eerste instantie gewoon om!
dianaf wijzigde dit bericht op 08-06-2020 14:25
2.05% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Je zal geboren worden als ongewenst kind :-(

Hoe wil jij voor jouw kind én jouw depressieve vriendin zorgen? En ook nog als kostwinner fulltime werken?

Of denk je dat jouw depressieve vriendin dat allemaal vrolijk gaat doen omdat jij dit kind wél wilt?

Niet elke depressie is met een pilletje opgelost.

Succes met de situatie.

P.s. Jouw vriendin is geen moordenaar maar juist verstandig en wijs.
Geen enkel kind zou ongewenst geboren hoeven te worden.
Is dit een verkapt anti-abortus topic?
Dahlia74 schreef:
08-06-2020 14:26
Is dit een verkapt anti-abortus topic?
dan is het verkappen niet erg zorgvuldig gegaan
Willen en kunnen zijn twee grote verschillen. Heb jij haar wel eens meegemaakt toen ze zwaar depressief was?
viva-life22 schreef:
08-06-2020 14:26
Willen en kunnen zijn twee grote verschillen. Heb jij haar wel eens meegemaakt toen ze zwaar depressief was?
Nee dat niet.. van haar ouders begreep ik het volgende.. niet eten kilo’s afvallen. Niet douchen haar ouders moesten er dan echt eronder zetten... huilen angstig weken in bed liggen niet zichzelf verzorgen..
En het kind, moet dat ongewenst geboren worden, als kind van een bijstandsmoeder? Vader er vandoor?

Ik vind je houding enigszins stuitend, omdat die zwart-wit uitgaat van wat jij wilt, en je niet nadenkt over gevolgen voor anderen (de moeder, het ongewenste kind).

Jullie hebben niet gekozen voor een kind. Het is heel goed mogelijk dat met alle goede bedoelingen de relatie onder de druk van een kind toch kapot gaat - dat gebeurt extreem vaak en er is geen reden om aan te nemen dat jullie daar immuun voor zijn.

Ik vind abortus ook een dramatisch iets maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand die er tegen is dan aanbiedt om zijn leven lang voor dat kind te zorgen. Nee, er wordt een mening aan een vrouw opgelegd en daarna mag zij de gevolgen dragen.

Je hebt samen een volwassen probleem gecreëerd, daar past niet bij dat je alleen roept wat jij wilt en de gevolgen bij een ander neerlegt.
Dus: Ongewenst kind, alleenstaande moeder. En jij lekker vrij.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
08-06-2020 14:32
Nee dat niet.. van haar ouders begreep ik het volgende.. niet eten kilo’s afvallen. Niet douchen haar ouders moesten er dan echt eronder zetten... huilen angstig weken in bed liggen niet zichzelf verzorgen..
en het lijkt jou een goed idee, dat ze een kind krijgt?
Dat is de moeder die je voor je kind wil??
lilalinda schreef:
08-06-2020 14:33
en het lijkt jou een goed idee, dat ze een kind krijgt?
Dat is de moeder die je voor je kind wil??
Dus dan kunnen wij dus nooit kinderen krijgen ?
08-06-2020 14:34
Dus dan kunnen wij dus nooit kinderen krijgen ?
jij wel hoor, maar niet met haar, tenminste niet nu
Misschien over een paar jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven