Me vriendin is zwanger. Maar.....

08-06-2020 13:43 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames/heren.

Mijn vriendin is momenteel 7 weken zwanger laat achter gekomen wegens menstruatie wat vaker bij haar later komt.. door de pil heen is dit gebeurd.. zij heeft vroeger een zware depressie gehad en daarbij een angststoornis ontwikkeld wat dan heel goed gaat maar ook periodes dat het helemaal niet goed gaat en ze de hele dag in bed ligt veel huilt en dus heel bang is. Nu is ze niet blij met de zwangerschap omdat ze nog aan zichzelf wilt werken om hier overheen te komen en bang is dat ze niet goed voor het kind kan zorgen als ze dus weer een periode krijgt waarin het slecht gaat. Ik ben natuurlijk wel blij met de zwangerschap en weet niet zo goed of ik verder met haar wil en kan als ze de zwangerschap zal afbreken.... ik weet het allemaal even niet meer en ben ten einde raad op dit moment... me vriendin en ik zijn trouwens beide 23 jaar. Hoor graag tips of adviezen.

Groeten
Hebben jullie een relatie?
Er is een organisatie het Fiom, deze kan jullie hierbij heel erg goed helpen maak hier een afspraak er is vast ook een locatie bij jou in de buurt.

https://fiom.nl/
Nou, als jij haar laat vallen om haar keus is dat jouw keuze...
Ik vind het niet sjiek. Maar ja, het draait om jouw?
Of zou je een toekomstig eventueel kind een goede en stabiele toekomst willen geven ?
Mijn vriendin, niet me.

Ga eerst met haar naar de huisarts en bespreek het daarmee. Die kan je tips geven en doorverwijzen. Heeft meer nut dan een forum raadplegen.
Oww en laat je vriendin de gebruiksaanwijzing lezen van de pil want bij goed gebruik wordt je niet zwanger.
en wat is jouw aandeel? jij bent de verwekker?
en hoe kun je nou blij zijn, met een zwangerschap, waar de zwangere niet blij mee is??
hannaa45 schreef:
08-06-2020 14:00
Hebben jullie een relatie?
Ja relatie
Phoebemeaculpa schreef:
08-06-2020 14:01
Mijn vriendin, niet me.

Ga eerst met haar naar de huisarts en bespreek het daarmee. Die kan je tips geven en doorverwijzen. Heeft meer nut dan een forum raadplegen.
Oww en laat je vriendin de gebruiksaanwijzing lezen van de pil want bij goed gebruik wordt je niet zwanger.
Bedankt voor je Nederlandse les 😘
Sunnie1968 schreef:
Nou, als jij haar laat vallen om haar keus is dat jouw keuze...
Ik vind het niet sjiek. Maar ja, het draait om jouw?
Of zou je een toekomstig eventueel kind een goede en stabiele toekomst willen geven ?
Ik ben zelf stabiel en wil er graag voor zorgen.. is toch ook mijn kind...
Phoebemeaculpa schreef:
Mijn vriendin, niet me.

Niet waar en een enorme kutopmerking in deze. :nope:

Verder eens met iedereen: ga naar fiom of huisarts.
Ik neem aan dat jij de vader bent, maar raak wat in de war van je nick
Later is nu
Lorriemeisie1997 schreef:
08-06-2020 14:03
Maar het is haar buik
zij heeft gewoon recht het af te breken
Dreamer schreef:
08-06-2020 14:04

Klopt ik ben de vader..
Bel met FIOM, zij kunnen je helpen in jouw situatie en het beste advies geven.
Dreamer schreef:
08-06-2020 14:04

Klopt ik ben de vader..
08-06-2020 14:03
Idd... het draait om jou!
Egoïstisch
anoniem_63a0a8fa7b4b3 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 14:07
1.80% gewijzigd
lilalinda schreef:
08-06-2020 14:05
Maar het is haar buik
Dit. Baas in eigen buik.
lilalinda schreef:
08-06-2020 14:05
Maar het is haar buik
Klopt maar ik kan dan niet verder met haar. Ik vind zoiets moord . Ik kan zoiets niet vergeven
Sunnie1968 schreef:
08-06-2020 14:06
Idd... het draait om jou!
Egoïstisch
Hoezo draait het om mij? Met de juiste behandeling kan ze toch geholpen worden waardoor het misschien beter zal gaan met haar?
Lastige situatie. Ik zou het inderdaad eerst met de huisarts en Fiom bespreken.
Jullie zijn jong, studeren of werken jullie? Wonen jullie nog thuis of alleen.
Wonen jullie überhaupt samen?
Hebben jullie familie die jullie kunnen ondersteunen?
08-06-2020 14:07
Klopt maar ik kan dan niet verder met haar. Ik vind zoiets moord . Ik kan zoiets niet vergeven
Dan had je condooms moeten gebruiken. Je weet dat de pil niet 100% is. Anticonceptie is niet alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw maar ook van de man.
Jouw vriendin zou contact op kunnen nemen met het FIOM. https://fiom.nl/over-fiom/contactgegevens Zij kunnen haar daar het beste helpen met antwoorden op haar vragen en twijfels. Dit is een onafhankelijk bureau.

Ik vind het wel lovenswaardig dat jouw vriendin kritische vragen stelt over of ze wel geschikt is als ouder op dit moment. Want als je helemaal stabiel bent, kan het best pittig zijn. En ik vind het alleen maar heel knap van haar dat ze een kind een stabiele moeder gunt.

Voor jou heeft het FIOM als man ook een pagina: https://fiom.nl/ongewenst-zwanger/abort ... en-abortus en je kunt zeker contact met ze opnemen om het er over hebben.

Voor nu is het belangrijk om te kijken wat met name jouw vriendin wil. Zij is momenteel degene die twijfelt over de zwangerschap/ouderschap én degene die het kind moet dragen/baren. Blijf met elkaar communiceren.

En of je bij elkaar kunt blijven als ze toch besluit tot een abortus, is iets dat nu niet speelt. Sowieso moet je er voor waken dat je dit niet als pressiemiddel gaat gebruiken om te voorkomen dat ze wel voor een abortus kiest. Maar dat is pas later, want ook als er wel een kind komt, kan een relatie uit gaan.

Succes.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Baas in eigen buik. Als zij het niet wil, heb je weinig in te brengen.
ExodusRedux schreef:
08-06-2020 14:09
Dan had je condooms moeten gebruiken. Je weet dat de pil niet 100% is. Anticonceptie is niet alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw maar ook van de man.
En dit.
ga zo snel mogelijk samen naar het Fiom of psycholoog of via doorverwijzing van de huisarts naar ander hulpverlening toe voor gesprekken.
Ik wens jullie veel sterkte.
Tęssa44- schreef:
Er is een organisatie het Fiom, deze kan jullie hierbij heel erg goed helpen maak hier een afspraak er is vast ook een locatie bij jou in de buurt.

https://fiom.nl/

Ik herhaal hem nog maar een x.

Ga samen met je vriendin naar het Fiom. Echt doe dat. Wacht er niet te lang mee, zij kunnen jullie helpen. Óók jou als je vriendin voor abortus kiest, zij kunnen jou helpen dit dan te verwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven