Me vriendin is zwanger. Maar.....

08-06-2020 13:43 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames/heren.

Mijn vriendin is momenteel 7 weken zwanger laat achter gekomen wegens menstruatie wat vaker bij haar later komt.. door de pil heen is dit gebeurd.. zij heeft vroeger een zware depressie gehad en daarbij een angststoornis ontwikkeld wat dan heel goed gaat maar ook periodes dat het helemaal niet goed gaat en ze de hele dag in bed ligt veel huilt en dus heel bang is. Nu is ze niet blij met de zwangerschap omdat ze nog aan zichzelf wilt werken om hier overheen te komen en bang is dat ze niet goed voor het kind kan zorgen als ze dus weer een periode krijgt waarin het slecht gaat. Ik ben natuurlijk wel blij met de zwangerschap en weet niet zo goed of ik verder met haar wil en kan als ze de zwangerschap zal afbreken.... ik weet het allemaal even niet meer en ben ten einde raad op dit moment... me vriendin en ik zijn trouwens beide 23 jaar. Hoor graag tips of adviezen.

Groeten
En ik kan me voorstellen dat het voor je vriendin ook heel erg moeilijk is. Ze geeft zelf aan dat het door haar depressie geen goed idee kan zijn. Dat zegt ze niet zomaar he.

Verplaats je eens in haar
Wat wil je van je vriendin?
Dat ze tegen haar zin in zwanger is? Dat ze tegen haar zin in 9 maanden lang een kind moet dragen in haar buik? Dat ze tegen haar zin in last heeft van zwangerschapskwalen? Dat er tegen haar zin in allemaal hormonen door haar lijf gieren? Dat ze tegen haar zin in moet bevallen? Dat ze tegen haar zin in een kind moet opvoeden? Dat ze een schuldgevoel heeft omdat ze niet goed voor het kind kan zorgen?

En volgens mij voelt ze ook wel aan dat je haar depressie niet begrijpt. Hoe wil je samen een kind opvoeden als je ook geen respect toont naar de moeder van je kind?
Fiom kan, maar ik zou ook een verwijzing naar de pop-poli vragen. Dat is een afdeling voor zwangere vrouwen met psychische problemen. Daar kunnen ze jullie tijdens en na de zwangerschap helpen.
Lorriemeisie1997 schreef:
08-06-2020 15:52
Kun je mij ergens ook misschien begrijpen? Hallo is ook mijn kind he niet alleen van haar. Wie weet dat juist haar eigen kindje zorgt voor afleiding enzo enzo en dat ze dus vanzelf over die depressie heen groeit. Hoe meer afleiding hoe beter?!
En kun jij de reacties van de forummers, waarvan er een aantal zelf kinderen hebben (ik niet) begrijpen?
Zwanger worden en bevallen kan bijna iedere vrouw, dat is niet zo moeilijk.
Een kind goed opvoeden en een fijne toekomst geven dat is een hele andere zaak.
08-06-2020 15:44
Ja ik denk idd als ze er gewend aan zal zijn dat het idd goedkomt...
Nee, zo werkt dat echt niet. Toon eens respect voor je vriendin. Het gaat alleen maar over jou. Weet jij echt wat een depressie inhoudt?
Kun je mij ergens ook misschien begrijpen? Hallo is ook mijn kind he niet alleen van haar. Wie weet dat juist haar eigen kindje zorgt voor afleiding enzo enzo en dat ze dus vanzelf over die depressie heen groeit. Hoe meer afleiding hoe beter?!
en wat als dat niet het geval is? Dat ze een postnatale depressie krijgt? Enig idee wat dat met haar doet, met jou doet en het belangrijkste, jullie kindje doet?
En echt, ga je eens verdiepen in wat depressie inhoudt. Je wekt de indruk dat je echt geen idee hebt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Zwangerschapshormonen, depressie en een 23-jarige zijn meestal geen goede combinatie.
Laat je vriendin aub zsm een afspraak bij een abortuskliniek inplannen. Hoe sneller, hoe beter! Je kunt geen weken gaan bakkeleien. Hak die knoop door, ondersteun je vriendin en denk in het belang van het mogelijke kind dat uit dit klompje cellen (meer is het niet!) zou kunnen groeien, niet uit je/jullie eigen egoïsme.

Een kind krijgen lost geen depressie op, je krijgt er eerder een depressie van.

Oh ja: Laat jullie fatsoenlijk voorlichten over anticonceptie, anders heb je straks weer hetzelfde probleem.
Ja wie weet...
En wie weet kan ze het allemaal niet aan, en vervalt ze in een mega depressie omdat jij egoïstisch je zin door wil drammen.
anoniem_396531 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 20:05
1.29% gewijzigd
Haar lichaam, haar keus.
Ik snap dat het voor jou best lastig is omdat jij die keus niet kan en mag maken. Als je daardoor uiteindelijk niet bij haar wil blijven, dan is dat jouw keus. Maar probeer haar niet te 'dwingen' een kind te krijgen als ze dat niet wil. Dat zou wel écht héél asociaal zijn. het is haar lichaam, haar keus.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
lilalinda schreef:
08-06-2020 17:28
ze zakt in een depressie, en jij forceert haar een kind te krijgen

ik hoop dat ze je dumpt
Precies dit. Ga haar steunen in haar keuze en hou ajb op met jouw wens op te dringen. Wat een egoïsme zie ik hier tov je vriendin en een mogelijk kind. Schrijnend gewoon. Zie je dan echt niet dat ze er echt niet gelukkig mee is en echt niet klaar voor is?! Zelfs al hebben we haar kant niet gehoord, in jouw deel spat het er al vanaf.... dat zegt toch genoeg?
Niet alles gelezen maar ik vind veel opmerkingen heel flauw. Hij had een condoom moeten gebruiken, hij had geen seks moeten hebben. Volgens mij is TO juist degene die verantwoording wil nemen daarvoor en zijn vriendin niet.
Annewiep schreef:
08-06-2020 22:07
Niet alles gelezen maar ik vind veel opmerkingen heel flauw. Hij had een condoom moeten gebruiken, hij had geen seks moeten hebben. Volgens mij is TO juist degene die verantwoording wil nemen daarvoor en zijn vriendin niet.
Misschien wel doen.
08-06-2020 16:17
Ik begrijp zeker dat het geen onwil is. En ik merk het nu ook aan haar... normaal is ze opgemaakt haren gedaan leuke kleren aan en tip top... is nu ook even weinig van te zien... erg bleek niet opgemaakt knotje in haar haren en jogging pak aan... wel gedoucht ... grens aan het opzoeken??
Grens aan het opzoeken??.
Oef..Beste TO, je hebt echt geen idee wat een depressie inhoud en eveneens onderschat je een kind opvoeden enorm..
Ik bedoel dat niet gemeen tegen je, maar ik zou je willen adviseren nog wat jaartjes te wachten voordat je aan kinderen begint.
Nu een kind laten komen gaat waarschijnlijk niet goed zijn voor je vriendin, niet voor het kind, en uiteindelijk ook niet voor jou.
Ik snap dat je graag een kindje wil, maar daar is echt nog tijd genoeg voor.
Wacht er a.u.b. nog mee, zoals je op mij overkomt moet je zelf ook nog een beetje opgroeien en dingen leren.
Ik begrijp niet zo goed dat to nu zo afgefakkeld wordt omdat hij aangeeft dat hij niet weet of hij bij haar kan blijven in het geval van een abortus. Ze zijn samen verantwoordelijk voor dit ‘probleem’ en ze hebben beiden een andere mening. Oké. Vriendin is depressief, maar dat maakt niet dat TO ineens achter een abortus hoeft te staan. En als dat tegen zijn wil gebeurd kan ik me best voorstellen dat het heel ingewikkeld is om samen verder te gaan. En als de situatie zo precair is dat een zwangerschap echt echt echt niet kan, moet je zorgen voor betere AC. Samen.

Als het andersom is en vrouw besluit het kind te houden terwijl de man het niet wil en haar daarom verlaat is het wel oké. Althans, dat lees ik vaak hier op het forum. Waarom in dit geval dan niet?
Ik heb de OP goed gelezen en de vele reacties snel gescand. Ik zie dat veel mensen het FIOM aanraden. Ik ben het hier heel grondig mee eens.

Ik ben momenteel drie maanden ongepland zwanger en ik wist in het begin absoluut niet welke keuze ik moest maken. Alle opties stonden open. Het FIOM heeft me ontzettend geholpen door objectief naar me te luisteren en doordachte vragen te stellen waardoor ik steeds dichter bij een keuze kwam.

Voor beide partijen is een gesprek met het FIOM een goede optie. Ik zou dit onafhankelijk van elkaar doen. Je vriendin maakt de uiteindelijke keuze en dat is haar goed recht. Niemand anders kan haar dwingen tot een keuze. Waar ze het meest aan heeft is een partner die haar onvoorwaardelijk steunt. Geloof me, die heb ik gruwelijk gemist in mijn proces.
maxendemaximonsters wijzigde dit bericht op 08-06-2020 22:36
0.13% gewijzigd
Hands_On schreef:
08-06-2020 21:38
Precies dit. Ga haar steunen in haar keuze en hou ajb op met jouw wens op te dringen. Wat een egoïsme zie ik hier tov je vriendin en een mogelijk kind. Schrijnend gewoon. Zie je dan echt niet dat ze er echt niet gelukkig mee is en echt niet klaar voor is?! Zelfs al hebben we haar kant niet gehoord, in jouw deel spat het er al vanaf.... dat zegt toch genoeg?
Eens!.
Je bent echt heel egoïstisch bezig TO.
Zoals LilaLinda ook zei; Jouw vriendin is depressief, en jij probeert er een kind door te drukken.
Zie je dan niet wat een slecht idee dat voor jouw vriendin, het kind, en jou ook, zal zijn??.
Je beweert zoveel van je vriendin te houden, maar ik lees vooral veel egoïsme, naïviteit, onbegrip en gebrek aan verstand.
Annewiep schreef:
Ja echt superflauw, zijn vriendin moet zich maar door haar depressie heenworstelen en daarbij ook nog tegen haar zin in zwanger zijn, want die twee dingen zijn opzichzelf staand niet al zwaar genoeg. Dan moet ze een kind baren en opvoeden met een man die haar niet begrijpt of steunt. Een man die denkt dat een depressie wel overgaat als ze eenmaal aan het kind went en haar afleiding geeft.
Een man die niet inziet dat er een grote mogelijkheid ligt dat dit juist voor EXTRA moeilijkheden zorgt. Daarbij is er het risico op een pnd.
To's vriendin is blijkbaar sowieso al gevoelig voor depressies en kan dan niet voor zichzelf zorgen. Maarja dat is een grens opzoeken denkt TO.
Een depressie waait zo wel over als vriendin afleiding heeft, en een kind opvoeden is een makkie. Niet stressvol of uitputtend ofzo.
Dat er voor t kind een risico op een instabiele moeder ligt is ook niet erg. Dat moeder daaraan onderdoor gaat. Dat t kind daar last van krijgt en schade van oploopt. Want kind heeft toch een vader die hem/haar graag wil. Dan komt alles vast goed. Heel flauw inderdaad, die opmerkingen. 3 levens gaan mogelijk de moeilijkheden in, maarja TO wil t kind zo graag. Dan moet je niet nadenken maar gewoon je zin doorduwen.
08-06-2020 14:03
Ik ben zelf stabiel en wil er graag voor zorgen.. is toch ook mijn kind...
En dat siert je enorm.

Maar het is en blijft haar buik. En als jij een goede partner bent, steun je haar in welke keuze ze ook maakt.
jurkmetstipjes schreef:
08-06-2020 22:25
Ik begrijp niet zo goed dat to nu zo afgefakkeld wordt omdat hij aangeeft dat hij niet weet of hij bij haar kan blijven in het geval van een abortus. Ze zijn samen verantwoordelijk voor dit ‘probleem’ en ze hebben beiden een andere mening. Oké. Vriendin is depressief, maar dat maakt niet dat TO ineens achter een abortus hoeft te staan. En als dat tegen zijn wil gebeurd kan ik me best voorstellen dat het heel ingewikkeld is om samen verder te gaan. En als de situatie zo precair is dat een zwangerschap echt echt echt niet kan, moet je zorgen voor betere AC. Samen.

Als het andersom is en vrouw besluit het kind te houden terwijl de man het niet wil en haar daarom verlaat is het wel oké. Althans, dat lees ik vaak hier op het forum. Waarom in dit geval dan niet?
Dat vind ik dus ook niet oké. Een goede man en vader steunt zijn partner in welke keuze zo ook maakt. Zij is degene die draagt en moet bevallen OF aborteren.
jurkmetstipjes schreef:

Niemand zegt dat hij het ineens maar oké moet vinden, maar wel dat er gewoon omstandigheden zijn waarom het beter kan zijn.
Daarnaast zegt niemand dat hij bij haar moet blijven, maar dat het handig is om niet alles tegelijkertijd te bedenken/doen, dus stap voor stap. Eerst een beslissing nemen over wat te doen en daarna moet hij gaan nadenken wat hij wil. Buiten dat hij misschien niet achter abortus staat, kan het ook zijn dat zijn vriendin misschien toch helemaal geen kinderen wil omdat ze bang is het niet aan te kunnen. Dan lijkt het mij logisch dat hij het uitmaakt als hij op termijn wel kinderen wil. Maar voor nu moeten ze zich focussen op de ongewenste zwangerschap. De relatie komt daarna wel.
Zijn vriendin was aan de pil en beiden waren er van overtuigd dat dit voldoende was. En over het algemeen is dit ook voldoende.

Annewiep schreef:

Misschien toch maar even doen? Het verhaal is een stuk genuanceerder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
jurkmetstipjes schreef:

en dat heeft TO niet gedaan, hij weet dat zijn vriendin labiel is, en maakt haar verantwoordelijk voor de AC

als het gaat om (ongewenste) zwangerschappen is het niet eerlijk, maar hebben mannen en vrouwen geen gelijke rol in. De vrouw is altijd eindbepalend of de zwangerschap verder gaat of stopt.
Enige wat een man kan doen, is zorgen dat hij zelf verantwoordelijk is voor de AC, en niet neuken met malloten, dat helpt ook
Annewiep schreef:
Een abortus is net zo goed je verantwoordelijkheid nemen.
jurkmetstipjes schreef:

Sowieso haar lichaam. Altijd. Maar nu ook: haar depressie, die maar zo uit de hand kan lopen, als ze geen medicatie meer mag slikken en beïnvloed wordt door hormonen.
Later is nu
Annewiep schreef:

Een abortus is (zeker in dit geval) ook verantwoording nemen. Jammer dat TO en jij dat niet zien.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven