Single, we kletsen hier verder (deel 2)
maandag 8 juni 2020 om 14:48
@Qijara: Ik vind het echt leuk voor je, dat het zo goed gaat! Zoiets geeft toch weer hoop dat je maar 1 keer de goede moet treffen. Maar 500 vragen beantwoorden, wow dat is echt veel. Is dat nodig om een profiel te krijgen op die site?
@sabbieh: Nouja ik ken hem nog maar 2 weken natuurlijk. Maar omdat we voor de 1e date ook niet elke dag hebben gepraat is het idd niet anders. Alleen dan ga ik toch twijfelen van 'ja meende hij het wel wat hij zei?'. Dat ik toch ergens bevestiging wil uithalen en dat zou in dit geval een appje zijn. Super stom eigenlijk, want dat zegt nog niks.
@Gelukkigworden: Dat gevoel heb ik dus ook een beetje. Aan de andere kant ik kan zelf ook gewoon wat sturen. Want waarom moet de jongen altijd als eerste beginnen? Maar misschien idd maar wachten tot vanavond en dan wat sturen.
@sabbieh: Nouja ik ken hem nog maar 2 weken natuurlijk. Maar omdat we voor de 1e date ook niet elke dag hebben gepraat is het idd niet anders. Alleen dan ga ik toch twijfelen van 'ja meende hij het wel wat hij zei?'. Dat ik toch ergens bevestiging wil uithalen en dat zou in dit geval een appje zijn. Super stom eigenlijk, want dat zegt nog niks.
@Gelukkigworden: Dat gevoel heb ik dus ook een beetje. Aan de andere kant ik kan zelf ook gewoon wat sturen. Want waarom moet de jongen altijd als eerste beginnen? Maar misschien idd maar wachten tot vanavond en dan wat sturen.
maandag 8 juni 2020 om 14:49
Fijn dat het je heeft geholpen! En het is misschien altijd goed om het terug te lezen als je even wat minder goed in je vel zit. Maar laat je geluk niet van een jongen afhangen he! Want ook zonder een jongen kan je een leuk leven hebben.Gelukkigworden schreef: ↑08-06-2020 14:45Ik heb vandaag een brief aan mezelf geschreven. Klinkt een beetje gek maar in therapie stelde ze dat voor en toen niks mee gedaan maar vandaag dacht ik laat ik het is doen. Gewoon opgeschreven wat ik wil, hoe ik me voel en wat ik eraan ga doen. En dat luchtte erg op, dus als ik me eens down voel pak ik die er maar weer bij!![]()
maandag 8 juni 2020 om 14:54
Je hebt helemaal gelijk! Dat heb ik ook opgeschreven dat ik er gewoon mag zijn met en zonder vent. En niet wil leven in wat nog kan komen maar gelukkig mag zijn met wat ik nu heb. En zeker op dit moment niet zoeken, wil gewoon even rust. Even geen geforceerde gesprekken, dates die op niks uit lopen, en niet malen meer in mijn hoofd over dat ik dingen anders had moeten doen. Het is wat het is, en als iets voorbestemd is dan komt het wel. Zo niet dan is het niet voor mij bestemd.
maandag 8 juni 2020 om 15:11
@Gelukkigworden: Het is denk ik idd goed om ook te ervaren dat het leven ook leuk is zonder een man en dat je daarom niet minder leuk bent. En wie weet, wil je over een hele tijd wel weer op zoek en daar is dan ook niks mis mee. Je moet doen waar jij je fijn bij voelt!
@Redrosethorn: En dan krijg je aan de hand van je antwoorden een match? Maar als het nog niet druk was toen jij er zat. Dan zal in het gebied waar ik woon, vast niet zoveel zijn haha.
@Redrosethorn: En dan krijg je aan de hand van je antwoorden een match? Maar als het nog niet druk was toen jij er zat. Dan zal in het gebied waar ik woon, vast niet zoveel zijn haha.
maandag 8 juni 2020 om 15:17
maandag 8 juni 2020 om 15:34
Je hebt gelijk! Maar merk zelf dat ik het iets te persoonlijk oppak de afwijzing, en omdat het vaker voor komt toch maar even niet! Denk nu ook te bang om weer mezelf open te stellen en even een pauze doet me denk ik goed!Shiverrr schreef: ↑08-06-2020 15:11@Gelukkigworden: Het is denk ik idd goed om ook te ervaren dat het leven ook leuk is zonder een man en dat je daarom niet minder leuk bent. En wie weet, wil je over een hele tijd wel weer op zoek en daar is dan ook niks mis mee. Je moet doen waar jij je fijn bij voelt!

maandag 8 juni 2020 om 15:34
Dank jullie wel allemaal!
Shiver, je kan op ok cupid inderdaad zoveel vragen beantwoorden als je wil em daarnaast ook je profiel invullen met persoonlijke informatie. En ik was al 5 jaar single en mijn account gedeactiveerd als ik even date pauze nodig had. Dus dan zit je zo aan 500 vragen.
Je krijgt iedereen te zien, maar ook de match scores. En de vragen zijn erg grappig en soms ook doorslaggevend om niet op een profiel te reageren.
Ik heb super leuke dates gehad via OKC en dit is mijn tweede relatie via die site.
Mijn vriend en ik spreken echt dezelfde (liefdes) taal, dat is zo prettig.
Er zitten wel veel expats en het gaat er niet zo hard als op Tinder of happn (alleen in het begin als je er net op zit), maar dat vond ik wel heel relaxed.
Shiver, je kan op ok cupid inderdaad zoveel vragen beantwoorden als je wil em daarnaast ook je profiel invullen met persoonlijke informatie. En ik was al 5 jaar single en mijn account gedeactiveerd als ik even date pauze nodig had. Dus dan zit je zo aan 500 vragen.
Je krijgt iedereen te zien, maar ook de match scores. En de vragen zijn erg grappig en soms ook doorslaggevend om niet op een profiel te reageren.
Ik heb super leuke dates gehad via OKC en dit is mijn tweede relatie via die site.
Mijn vriend en ik spreken echt dezelfde (liefdes) taal, dat is zo prettig.
Er zitten wel veel expats en het gaat er niet zo hard als op Tinder of happn (alleen in het begin als je er net op zit), maar dat vond ik wel heel relaxed.
maandag 8 juni 2020 om 15:36
Hou je ons op de hoogte? En anders zelf iets sturen als je er gek van word. Is ook niet de bedoeling maar wel begrijpelijk.

maandag 8 juni 2020 om 15:58
Dank allemaal! Blijf het ook bizar vinden.. Zag mezelf er al helemaal zitten, volgende keer paar proberen om wat meer nuchter in te staan en niet al alles in m’n hoofd inrichten haha. Het is erg vervelend dat er zoveel investeerders in de stad zijn die alles opkopen
@Qiyara, super leuk om te horen! Heb veel aan je adviezen gehad en wat jij beschrijft is ook precies zoals het zou moeten zijn. Na een paar eerste dates met het ‘mwah’ of ‘wel gezellig’ gevoel merk ik dat het gewoon niet genoeg is. Zoals het bij jou is gegaan (gelijk goed gevoel) is hoe het ik ook wil. Dan maar wat kritischer etc, maar zoveel twijfels is ook niks!
@Shiverr, ik herken je gevoel wel hoor! Mijn ervaring is dat het appen na een succesvolle eerste date juist meer wordt, omdat je elkaar nu beter kent etc en nog enthousiaster bent. Ik zou niet teveel afwachten, is het leven te kort voor. Als jij je er vervelend onder voelt dat er niks gebeurd, dan gewoon zelf initiatief nemen. Als hij enthousiast is dan waardeert hij het wel!
@Qiyara, super leuk om te horen! Heb veel aan je adviezen gehad en wat jij beschrijft is ook precies zoals het zou moeten zijn. Na een paar eerste dates met het ‘mwah’ of ‘wel gezellig’ gevoel merk ik dat het gewoon niet genoeg is. Zoals het bij jou is gegaan (gelijk goed gevoel) is hoe het ik ook wil. Dan maar wat kritischer etc, maar zoveel twijfels is ook niks!
@Shiverr, ik herken je gevoel wel hoor! Mijn ervaring is dat het appen na een succesvolle eerste date juist meer wordt, omdat je elkaar nu beter kent etc en nog enthousiaster bent. Ik zou niet teveel afwachten, is het leven te kort voor. Als jij je er vervelend onder voelt dat er niks gebeurd, dan gewoon zelf initiatief nemen. Als hij enthousiast is dan waardeert hij het wel!
maandag 8 juni 2020 om 16:50
Dat is iets wat ik me niet meer wil afvragen. Als ik zin heb om te appen, dan app ik. En als dat aan de andere kant als te veel overkomt of voor afknappen zorgt dan is het geen match.Shiverrr schreef: ↑08-06-2020 14:36Oke ik heb alleen zaterdag 2 berichtjes met hem uitgewisseld en verder helemaal niks meer. Ergens maakt het me toch onzeker om niks te horen, terwijl het echt niet anders is dan hiervoor. En hij vraagt toch niet zomaar of ik nog een 2e keer wil afspreken? Maargoed na mn vorige ervaring vertrouw ik het niet zo zegmaar.
Wat kan ik het beste doen: vanavond zelf appen of het van hem laten afhangen?
Niet dat ik overdrijf maar minstens een paar keer per dag enkele berichtjes over en weer en af en toe ‘s avonds even bellen is toch maar heel normaal in de date fase.
maandag 8 juni 2020 om 16:53
Klinkt helemaal niet gek. Doe ik ook wel eens. Mijn frustratie van me afschrijven na een relatiebreuk bijvoorbeeld. Kan echt deugd doen!Gelukkigworden schreef: ↑08-06-2020 14:45Ik heb vandaag een brief aan mezelf geschreven. Klinkt een beetje gek maar in therapie stelde ze dat voor en toen niks mee gedaan maar vandaag dacht ik laat ik het is doen. Gewoon opgeschreven wat ik wil, hoe ik me voel en wat ik eraan ga doen. En dat luchtte erg op, dus als ik me eens down voel pak ik die er maar weer bij!![]()
maandag 8 juni 2020 om 19:26
We hebben geappt en hij wil het bij 1 date laten en heeft netjes uitgelegd waarom. Ik snap het wel, want ik had niet het wow gevoel, maar ik dacht zoiets moet misschien ook wel groeien? En we vonden het beide een gezellige avond, dus was ik ook wel enthousiast erover. Eigenlijk kan ik ook wel oprecht zeggen dat ik het niet erg vind? Misschien doordat ik altijd gereserveerd ben of dat het van mijn kant ook niet helemaal goed zat. Maar ik had het wel een kans gegeven om te kijken of het wat kon worden. Want misschien moet een gevoel ook gewoon groeien? Vandaar vanmiddag ook die onzekerheid.
Hij heeft het iig super netjes gedaan, daar mogen echt meer mannen een voorbeeld aannemen.
Ik ga me zometeen ook bij okcupid aanmelden, nu ben ik wel heel benieuwd!
Hij heeft het iig super netjes gedaan, daar mogen echt meer mannen een voorbeeld aannemen.
shiverrr wijzigde dit bericht op 08-06-2020 19:33
12.04% gewijzigd
maandag 8 juni 2020 om 19:32
Shiverrr schreef: ↑08-06-2020 19:26We hebben geappt en hij wil het bij 1 date laten en heeft netjes uitgelegd waarom. Ik snap het wel, want ik had niet het wow gevoel, maar ik dacht zoiets moet misschien ook wel groeien? En we vonden het beide een gezellige avond, dus was ik ook wel enthousiast erover. Eigenlijk kan ik ook wel oprecht zeggen dat ik het niet erg vind? Misschien doordat ik altijd gereserveerd ben of dat het van mijn kant ook niet helemaal goed zat. Hij heeft het iig super netjes gedaan, daar mogen echt meer mannen een voorbeeld aannemen.
Hmm een beetje wat je al verwachtte! Fijn dat je het niet erg vind, nu heb je wel duidelijkheid.
Wat ik me afvroeg, zijn er mannen die na maanden soms weer contact opnemen? Zo van, het is niks geworden met de rest. Jij was toch wel leuk? Dat ze dan terugdenken en toch een tweede date willen? (Bij mij nooit gebeurd hoor). Maar met het aanbod van tegenwoordig vroeg ik me dat zo af, de keuze is natuurlijk reuze.
maandag 8 juni 2020 om 19:35
Shiverrr schreef: ↑08-06-2020 19:26We hebben geappt en hij wil het bij 1 date laten en heeft netjes uitgelegd waarom. Ik snap het wel, want ik had niet het wow gevoel, maar ik dacht zoiets moet misschien ook wel groeien? En we vonden het beide een gezellige avond, dus was ik ook wel enthousiast erover. Eigenlijk kan ik ook wel oprecht zeggen dat ik het niet erg vind? Misschien doordat ik altijd gereserveerd ben of dat het van mijn kant ook niet helemaal goed zat. Maar ik had het wel een kans gegeven om te kijken of het wat kon worden. Want misschien moet een gevoel ook gewoon groeien? Vandaar vanmiddag ook die onzekerheid.
Fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Dan kun je het loslaten en verder gaan

maandag 8 juni 2020 om 19:37
@Gelukkigworden: Ik snap ook wel wat hij bedoelt, dus dat is wel fijn. Alleen waar het in dit topic ook al over ging, misschien moet je wel gelijk een wow gevoel hebben? Ik weet het niet, daar moet ik nog steeds achter komen haha.
Zou kunnen natuurlijk dat ze het toch leuk vonden en het nog een kans willen geven. Of ze hopen dat ze makkelijke seks kunnen krijgen. Ik denk dat het eraan ligt hoe het is geeindigd en hoe de gesprekken toen waren.
Zou kunnen natuurlijk dat ze het toch leuk vonden en het nog een kans willen geven. Of ze hopen dat ze makkelijke seks kunnen krijgen. Ik denk dat het eraan ligt hoe het is geeindigd en hoe de gesprekken toen waren.
maandag 8 juni 2020 om 19:44
Ja wat je zegt met het wow gevoel, durf ik niet te zeggen. Bij mijn ex kreeg ik dat juist pas bij de tweede date, eerste date is vaak toch spannend. Dus ik denk dat het ook later kan komen, maar tegenwoordig krijg je daar de kans niet voor. Of mensen beweren altijd een wow te moeten voelen, ik heb dat nog nooit meegemaakt. Maar wel dat ik dacht ja! Dit voelt goed, ik wil kijken hoe dit loopt.Shiverrr schreef: ↑08-06-2020 19:37@Gelukkigworden: Ik snap ook wel wat hij bedoelt, dus dat is wel fijn. Alleen waar het in dit topic ook al over ging, misschien moet je wel gelijk een wow gevoel hebben? Ik weet het niet, daar moet ik nog steeds achter komen haha.
Ja precies! Was ook meer een vraag uit interesse, zie het niet zo snel gebeuren. Maar ik denk wel door alle keuze het soms lastig is, zoveel opties, leuke gesprekken etc.
maandag 8 juni 2020 om 19:57
Ben het met je eens, het moet niet meteen wow zijn, wel leuk en zin geven in meer. Laat je daar niet van af brengen.Shiverrr schreef: ↑08-06-2020 19:26We hebben geappt en hij wil het bij 1 date laten en heeft netjes uitgelegd waarom. Ik snap het wel, want ik had niet het wow gevoel, maar ik dacht zoiets moet misschien ook wel groeien? En we vonden het beide een gezellige avond, dus was ik ook wel enthousiast erover. Eigenlijk kan ik ook wel oprecht zeggen dat ik het niet erg vind? Misschien doordat ik altijd gereserveerd ben of dat het van mijn kant ook niet helemaal goed zat. Maar ik had het wel een kans gegeven om te kijken of het wat kon worden. Want misschien moet een gevoel ook gewoon groeien? Vandaar vanmiddag ook die onzekerheid.
Goed dat hij het netjes heeft afgesloten, dat gebeurt niet zo vaak.
Succes!
maandag 8 juni 2020 om 19:59
Ja, dat had ik al meerdere keren, mannen die na 1 of 2 dates laten weten dat ze een leukere match hebben of gewoon verdwijnen en dan na enkele weken weer opduiken en zeggen dat het met een andere date niets is geworden, ze mss een verkeerde keuze hebben gemaakt blablabla... ga ik nooit op in maar voel wel wat leedvermaak.Gelukkigworden schreef: ↑08-06-2020 19:32Wat ik me afvroeg, zijn er mannen die na maanden soms weer contact opnemen? Zo van, het is niks geworden met de rest. Jij was toch wel leuk? Dat ze dan terugdenken en toch een tweede date willen? (Bij mij nooit gebeurd hoor). Maar met het aanbod van tegenwoordig vroeg ik me dat zo af, de keuze is natuurlijk reuze.
maandag 8 juni 2020 om 21:30
maandag 8 juni 2020 om 22:20
Een wow gevoel mag maar hoeft niet.Shiverrr schreef: ↑08-06-2020 19:37@Gelukkigworden: Ik snap ook wel wat hij bedoelt, dus dat is wel fijn. Alleen waar het in dit topic ook al over ging, misschien moet je wel gelijk een wow gevoel hebben? Ik weet het niet, daar moet ik nog steeds achter komen haha.
Gewoon gezellig is oké. Een 'meh ik heb hier geen zin in' = niet oké.
Vriendschappen bouw je ook meestal niet binnen een maand. Een band opbouwen duurt vaak even.
Een relatie is investeren.
Maaarrr... dat betekent niet dat het nooit zo pats boem gaat. Altijd is er wel het koppel ergens te vinden dat op slag verliefd is en daarna 50 jaar samen het volhoudt. Met één vriendin was ik binnen twee weken vrienden. Soms gaat het wel zo snel.
Nu 1 jr daten en 6 mnd relatie. 'Wow' kwam pas na 5 maanden. Waarom? Ik vond hem wel leuk, maar voelde me onrustig. Dat is eerder onprettig dan gezellige vlinders. Ik wist niet waar het allemaal heen ging, het was nog onduidelijk. Gingen we nou voor de relatie of niet, haakt hij niet af, is dit wat ik wil? Mijn liefdesleven bestond tot dan alleen uit lange stiltes, korte dateperiodes en af en toe teleurstelling.
Mijn hart had tijd nodig om te binden. De dates waren wel gezellig en ik vond hem wel aantrekkelijk, vooral hoe vaker ik hem zag.
Dus ik ben doorgegaan, want 'ergens' klopte het wel.