Single, we kletsen hier verder (deel 2)
dinsdag 9 juni 2020 om 17:56
Ja precies! Bedankt, je verwoord het perfect. Ik ben er al mee bezig, dit wil ik niet nog eens. En zeker niet om iemand die alweer achter tig vrouwen aanloopt. Ben echt veel meer waard en dit mag mijn humeur niet blijven verpesten!Julus schreef: ↑09-06-2020 17:22Ik ken dat ook en ik wilde dat niet meer. Die knop kun je omzetten als je wil. Je beslist waar je grens ligt en wat je gelukkig maakt en als dit niet zo is, moet je dus handelen. Het niet van die ander af laten hangen. Dat maakt je sterk en onafhankelijk maar heeft tijd nodig om dat echt zo te voelen.
Ik hoop zo dat jij dit maal de juiste treft! Het is je gegund, dus ik ben zo benieuwd!!
dinsdag 9 juni 2020 om 18:09
@Julus, wat een heerlijk gevoel zeg! Wordt zelf al helemaal enthousiast als ik jouw verhaal lees haha
Nu hopen dat de chemie er in het echt ook is, maar dat kan bijna niet mis gaan als ik het zo hoor. Klinkt alsof jullie ergens al beetje verbonden zijn. Wat mij ook wel gelijk aan het denken zet over m’n laatste dates, dat miste gewoon elke keer. Merk dat ik ook weinig behoefte heb om bijv teleurstelling van het huis aan laatste date te vertellen. Vanaf nu ga ik ook voor het ‘yes’ gevoel en dat geeft rust!
@Qiyara, heb zeker wat aan het boek gehad! Veel herkenbaar qua patronen, merk dat ik de laatste dates ook ineens veel nuchter ben en inzie wat ik zelf allemaal te bieden heb. Nu iemand die daar ook bij past!
@Shiverr, je zou evt ook nog Inner Circle kunnen proberen. Had er altijd negatief beeld bij, maar zit er nu op en valt mee! Interessante en serieuze mannen, wat gesprekken lopen nu. Je moet alleen betalen om alle functies te gebruiken, dus wilde m’n account verwijderen en kreeg toen maand gratis. Slimme marketing haha.
@Karratha, ik geloof ook dat als je de juiste match hebt en verliefd bent, dat de gesprekken echt zullen vloeien! En bij verliefdheid vind je bepaalde onderwerpen die haar boeien ineens wel interessant
@Qiyara, heb zeker wat aan het boek gehad! Veel herkenbaar qua patronen, merk dat ik de laatste dates ook ineens veel nuchter ben en inzie wat ik zelf allemaal te bieden heb. Nu iemand die daar ook bij past!
@Shiverr, je zou evt ook nog Inner Circle kunnen proberen. Had er altijd negatief beeld bij, maar zit er nu op en valt mee! Interessante en serieuze mannen, wat gesprekken lopen nu. Je moet alleen betalen om alle functies te gebruiken, dus wilde m’n account verwijderen en kreeg toen maand gratis. Slimme marketing haha.
@Karratha, ik geloof ook dat als je de juiste match hebt en verliefd bent, dat de gesprekken echt zullen vloeien! En bij verliefdheid vind je bepaalde onderwerpen die haar boeien ineens wel interessant

dinsdag 9 juni 2020 om 18:13
Herken het ook hoor, ik kan mijn humeur er soms heel erg door laten verpesten. En dan als een bepaald persoon mij een ‘kruimel’ geeft, ik ineens helemaal blij ben. Ging toen herkennen dat het vooral mijn eigen gedrag was, ‘waarom heb ik een berichtje nodig om blij te voelen’?’. Als ik verliefd ben dan val ik nog steeds wel eens in het patroon, maar eigenwaarde is belangrijk! Ik kan trouwens de podcast serie ‘the baggage reclaim’ van Natalie Lue aanraden, veel interessante onderwerpen.Gelukkigworden schreef: ↑09-06-2020 17:56Ja precies! Bedankt, je verwoord het perfect. Ik ben er al mee bezig, dit wil ik niet nog eens. En zeker niet om iemand die alweer achter tig vrouwen aanloopt. Ben echt veel meer waard en dit mag mijn humeur niet blijven verpesten!
Ik hoop zo dat jij dit maal de juiste treft! Het is je gegund, dus ik ben zo benieuwd!!

dinsdag 9 juni 2020 om 18:30
Dank je wel. Ik gun het mezelf ook geloof ik, maar alleen als het allemaal klopt. Ik wijk daar niet vanaf en dat geeft inderdaad rust. Je kunt dan namelijk veel makkelijker afscheid nemen. Doordat je vasthoudt aan jouw standaard vallen ze bij bosjes af. Als je je waarde kent maakt het weinig uit als een ander jou niet ziet zitten. Dan denk je jammer, en dat was dat. Zo sta ik er al tijden in en zo zal het ook zijn als date en ik niet klikken.
Ook niet perse een relatie nodig hebben helpt. Je vindt iemand geweldig en wil dan een relatie en niet andersom ( ik wil een relatie en dan ga ik zoeken naar iemand die redelijk voldoet).
Goed bezig jij! Je doet dit voor jezelf want je hebt er de rest van je leven profijt van. Hoe dan ook werkt het in je voordeel maar het kost wel tijd en tranen.
Ook niet perse een relatie nodig hebben helpt. Je vindt iemand geweldig en wil dan een relatie en niet andersom ( ik wil een relatie en dan ga ik zoeken naar iemand die redelijk voldoet).
Goed bezig jij! Je doet dit voor jezelf want je hebt er de rest van je leven profijt van. Hoe dan ook werkt het in je voordeel maar het kost wel tijd en tranen.

dinsdag 9 juni 2020 om 18:40
@ vivi :
Ik zou juist willen dat ik wat meer had wat jij hebt, dat je blij wordt van een berichtje, genegenheid etc. (Dit afgezien van het feit dat je er natuurlijk niet in ongezonde mate afhankelijk van moet worden).
Zelf merk ik erg dat ik juist enorm terugkrabbel als het te dichtbij komt. Niet eens zozeer (of alleen) omdat ik het eng vind worden, maar ook omdat ik dan opeens niet weet of ik het eigenlijk wel wil.
Ik merk dat ik het idee van een relatie wel fijn vind, maar als een soort toekomstbeeld. Zaterdagavond zei ik hier wat over de dame waarmee ik aan het tinderen was, maar nu ze echt wil gaan afspreken, merk ik dat ik opeens terugkrabbel haha! En dan vooral omdat ik dan opeens benauwd word van het idee van een relatie. Dan opeens voelt het alsof ik er helemaal niet klaar voor ben. Da zou ik graag wat meer zoals jij hebben, dat het echt (ongeacht of de ander dan meewerkt of niet) voelt alsof je er klaar voor bent zeg maar.
Ik zou juist willen dat ik wat meer had wat jij hebt, dat je blij wordt van een berichtje, genegenheid etc. (Dit afgezien van het feit dat je er natuurlijk niet in ongezonde mate afhankelijk van moet worden).
Zelf merk ik erg dat ik juist enorm terugkrabbel als het te dichtbij komt. Niet eens zozeer (of alleen) omdat ik het eng vind worden, maar ook omdat ik dan opeens niet weet of ik het eigenlijk wel wil.
Ik merk dat ik het idee van een relatie wel fijn vind, maar als een soort toekomstbeeld. Zaterdagavond zei ik hier wat over de dame waarmee ik aan het tinderen was, maar nu ze echt wil gaan afspreken, merk ik dat ik opeens terugkrabbel haha! En dan vooral omdat ik dan opeens benauwd word van het idee van een relatie. Dan opeens voelt het alsof ik er helemaal niet klaar voor ben. Da zou ik graag wat meer zoals jij hebben, dat het echt (ongeacht of de ander dan meewerkt of niet) voelt alsof je er klaar voor bent zeg maar.

dinsdag 9 juni 2020 om 18:41
Maar Julus is dat dan voor de ander een fijne basis voor een relatie met jou? Dat diegene altijd aan deze standaard moet voldoen en altijd geweldig gevonden moet worden omdat jij anders vrij snel de relatie verbreekt?Julus schreef: ↑09-06-2020 18:30Dank je wel. Ik gun het mezelf ook geloof ik, maar alleen als het allemaal klopt. Ik wijk daar niet vanaf en dat geeft inderdaad rust. Je kunt dan namelijk veel makkelijker afscheid nemen. Doordat je vasthoudt aan jouw standaard vallen ze bij bosjes af. Als je je waarde kent maakt het weinig uit als een ander jou niet ziet zitten. Dan denk je jammer, en dat was dat. Zo sta ik er al tijden in en zo zal het ook zijn als date en ik niet klikken.
.....
dinsdag 9 juni 2020 om 18:50
Het is ook spannend hoor! En ook ik denk soms wel eens na over wat ik allemaal precies wil en of ik er klaar voor ben. Maar dit is eigenlijk alleen als ik wat ‘losse’ dates heb gehad waar de chemie/klik miste. Zodra ik iemand ontmoette met wie ik dat wel had, dan gaan alle zorgen/angsten ineens aan de kant en ga ik ervoor. Wellicht is dit ook wel bij jou het geval, maar ik blijf wel aanraden om toch gewoon wat te gaan daten. Niet dat je er dan een relatie uit verwacht, maar gewoon om het af te tasten en achter komen wat je type precies is. En eerste dates zijn toch vaak gewoon even koffie drinken, 2 uurtjes ongeveer. Maar denk dat het jou wel kan helpen om erachter te komen wat je wil! En wellicht als oefening voor small talk hahaKarratha schreef: ↑09-06-2020 18:40@ vivi :

dinsdag 9 juni 2020 om 19:00
@ vivi, maar als ik jouw berichten lees lijk je wel vrij zeker van het feit dat je écht een relatie wilt. Uiteraard wel met de juiste persoon en ga je niet aan een dood paard lopen trekken, maar je lijkt er wel van overtuigd dat je ervoor wil gaan als je de juiste persoon tegen komt.
Bij mezelf twijfel ik daar nu nog steeds aan. Wil ik echt een relatie? Of is het toch meer de sociale druk die ik voel waardoor ik vind dat ik een relatie moet hebben? Geen idee. Ik vind mijn single leven erg fijn, al kan ik me bij vlagen ook best eenzaam/zielig voelen. Maar misschien vind ik het ook wel weer fijn om me soms eenzaam/zielig te voelen. Afgelopen zaterdagavond had ik niks te doen en ben ik gewoon in mijn auto over de snelweg naar flevoland gereden met radio 538 geouwehoer aan. Beetje toeren, lekker nadenken over dingen. Lekker rust aan mijn hoofd. Fijn (soms hoor). Nou dat is niet een zaterdagavond die je trots aan de grote klok hangt, maar ik heb dan toch een heerlijke zaterdagavond met mezelf. Na thuiskomst filmpje op, lekker optijd naar bed en nog wat youtube kijken op de laptop in bed. En dan denk ik zolang ik dit soort dingen nog fijn vind, ben ik er misschien nog helemaal niet aan toe.
Het is zeg maar net zoals met trainen voor een marathon; als jij echt heel graag een marathon wil lopen, dan ga je daar in investeren, trainen. Ook al regent het en heb je geen zin : je gaat toch trainen. Zo ook met een relatie : de meeste mensen willen écht graag een relatie, en zijn daardoor bereid om de zenuwen voor bijvoorbeeld een (eerste) date opzij te schuiven en de spannnde dingen aan te gaan, omdat de (mogelijke) reward : namelijk een fijne relatie, hen de (in)spanning waard lijkt. Bij mezelf twijfel ik daar dus een beetje aan, omdat als het er op aan komt, de motivatie en zin en toewijding ontbreekt, omdat de ''hoofdprijs'' (een relatie) voor mij kennelijk nog niet zo waardevol is nog als voor veel andere mensen die écht een relatie willen. Dat ik er nog niet klaar voor ben ofzo.
Bij mezelf twijfel ik daar nu nog steeds aan. Wil ik echt een relatie? Of is het toch meer de sociale druk die ik voel waardoor ik vind dat ik een relatie moet hebben? Geen idee. Ik vind mijn single leven erg fijn, al kan ik me bij vlagen ook best eenzaam/zielig voelen. Maar misschien vind ik het ook wel weer fijn om me soms eenzaam/zielig te voelen. Afgelopen zaterdagavond had ik niks te doen en ben ik gewoon in mijn auto over de snelweg naar flevoland gereden met radio 538 geouwehoer aan. Beetje toeren, lekker nadenken over dingen. Lekker rust aan mijn hoofd. Fijn (soms hoor). Nou dat is niet een zaterdagavond die je trots aan de grote klok hangt, maar ik heb dan toch een heerlijke zaterdagavond met mezelf. Na thuiskomst filmpje op, lekker optijd naar bed en nog wat youtube kijken op de laptop in bed. En dan denk ik zolang ik dit soort dingen nog fijn vind, ben ik er misschien nog helemaal niet aan toe.
Het is zeg maar net zoals met trainen voor een marathon; als jij echt heel graag een marathon wil lopen, dan ga je daar in investeren, trainen. Ook al regent het en heb je geen zin : je gaat toch trainen. Zo ook met een relatie : de meeste mensen willen écht graag een relatie, en zijn daardoor bereid om de zenuwen voor bijvoorbeeld een (eerste) date opzij te schuiven en de spannnde dingen aan te gaan, omdat de (mogelijke) reward : namelijk een fijne relatie, hen de (in)spanning waard lijkt. Bij mezelf twijfel ik daar dus een beetje aan, omdat als het er op aan komt, de motivatie en zin en toewijding ontbreekt, omdat de ''hoofdprijs'' (een relatie) voor mij kennelijk nog niet zo waardevol is nog als voor veel andere mensen die écht een relatie willen. Dat ik er nog niet klaar voor ben ofzo.
dinsdag 9 juni 2020 om 19:10
Ik herken dit heel erg, dat benauwd worden, terugkrabbelen. Je wordt dus benauwd van het idee van een relatie, komt dat omdat je in voorgaande relaties wat slechte ervaringen hebt opgedaan? Waardoor je verwacht dat het nu weer net zo word? Of ben je te erg gewend aan de vrijheid die je nu hebt? Of iets heel anders?Karratha schreef: ↑09-06-2020 18:40@ vivi :
Je hoeft hier geen antwoord op te geven op het forum natuurlijk, maar voor jezelf kan het fijn zijn na te gaan waar die benauwdheid en het niet klaar zijn voor een relatie vandaan komt. Dat heeft mij wel geholpen uiteindelijk.
En inderdaad, zoals iemand hierboven al zegt (kan even niet meer zien wie) kan je ook daten om je date/communicatie skills op te bouwen, te kijken wie je type is enz. En niet met de verwachting van een relatie. Misschien brengt het sowieso wat meer rust als je niet teveel nadenkt over een relatie met de persoon waar je net 1 (of nog geen) date mee hebt gehad. Leer elkaar eerst rustig aan kennen, probeer niet te ver vooruit te denken daarover en laat het een beetje op z'n beloop. Je bent niemand een relatie verschuldigd na 5, 10 of 20 dates.
Ik ben helemaal niet zo goed in advies geven vind ik zelf, maar herkende veel uit je verhaal. Dus ik hoop dat je wat aan mijn gebrabbel hebt.

dinsdag 9 juni 2020 om 19:21
Mee eens. Hier ook en het is zo fijn als je in de liefde dezelfde taal spreekt. Persoonlijk wil ik geen relatie met iemand die zelf geen verantwoordelijkheid kan nemen voor eigen gevoelens.Julus schreef: ↑09-06-2020 18:30Dank je wel. Ik gun het mezelf ook geloof ik, maar alleen als het allemaal klopt. Ik wijk daar niet vanaf en dat geeft inderdaad rust. Je kunt dan namelijk veel makkelijker afscheid nemen. Doordat je vasthoudt aan jouw standaard vallen ze bij bosjes af. Als je je waarde kent maakt het weinig uit als een ander jou niet ziet zitten. Dan denk je jammer, en dat was dat. Zo sta ik er al tijden in en zo zal het ook zijn als date en ik niet klikken.
En daarnaast iemand die mij niet nodig heeft om gelukkig te zijn. Ik heb mijn eigen leven, wil niet samenwonen en/of kinderen. Wil verbinding, intimiteit, maar daarnaast m'n autonomie behouden.
En dat is een hele zoektocht geweest om iemand te vinden die datzelfde wil. Zo fijn als datgene dan eindelijk op je pad komt

Hou vertrouwen en laat de liefde lekker stromen! Geniet lekker van de voorpret. En mooi te lezen hoe dicht je bij jezelf blijft. Je verdient alleen maar het beste, wat bij jou aansluit.

dinsdag 9 juni 2020 om 19:21
Haha ik heb er zeker wat aan! En ook geen probleem om daar antwoord op te geven hoor.Mazikeen666 schreef: ↑09-06-2020 19:10Ik herken dit heel erg, dat benauwd worden, terugkrabbelen. Je wordt dus benauwd van het idee van een relatie, komt dat omdat je in voorgaande relaties wat slechte ervaringen hebt opgedaan? Waardoor je verwacht dat het nu weer net zo word? Of ben je te erg gewend aan de vrijheid die je nu hebt? Of iets heel anders?
Je hoeft hier geen antwoord op te geven op het forum natuurlijk, maar voor jezelf kan het fijn zijn na te gaan waar die benauwdheid en het niet klaar zijn voor een relatie vandaan komt. Dat heeft mij wel geholpen uiteindelijk.
En inderdaad, zoals iemand hierboven al zegt (kan even niet meer zien wie) kan je ook daten om je date/communicatie skills op te bouwen, te kijken wie je type is enz. En niet met de verwachting van een relatie. Misschien brengt het sowieso wat meer rust als je niet teveel nadenkt over een relatie met de persoon waar je net 1 (of nog geen) date mee hebt gehad. Leer elkaar eerst rustig aan kennen, probeer niet te ver vooruit te denken daarover en laat het een beetje op z'n beloop. Je bent niemand een relatie verschuldigd na 5, 10 of 20 dates.
Ik ben helemaal niet zo goed in advies geven vind ik zelf, maar herkende veel uit je verhaal. Dus ik hoop dat je wat aan mijn gebrabbel hebt.
Het is zeker geen slechte ervaring met eerdere relaties. Ik heb 2 relaties gehad in mijn leven, maar de laatste al uit 2012.
Sinds dien ben ik vrijgezel.
Ik ben als persoon denk ik een introvert die ook extraverte kanten heeft. Ik heb regelmatig in het weekend echt wel een uitje/verzetje
nodig met vrienden, dat vind ik belangrijk. Maar verder heb ik best wel een rijke innerlijke belevingswereld. Ik analyseer best veel dingen in mijn hoofd en denk veel over dingen na. Daarnaast vind ik het fijn om interessante boeken / documentaires etc. te lezen. In tegenstelling tot wat. veel mensen hebben, heb ik bijvoorbeeld niet heel sterk de behoefte om met iemand te delen wat ik allemaal heb beleefd op mijn dag. Sterker nog : als ik thuis kom na een drukke dag, vind ik het heerlijk om mijn hoofd leeg te maken en lekker in mn up een beetje te rommelen. Ik zou dan ook niet per sé nog hoeven aan te horen wat een ander heeft meegemaakt..
Heb ook niet per se een persoon nodig om mee te debatteren of om ruggespraak te krijgen over bepaalde onderwerpen, om feedback te krijgen. Ik heb in mijn hoofd hoe ik bepaalde dingen graag wil hebben en heb zelf denkend voor sommige beslissingen al uren nagedacht en alle voors/tegens tegen elkaar afgestreept om zo zelf tot een conclusie te komen en daar sta ik dan ook achter en vertrouw/geloof ik in. Dit zijn toch onderwerpen waarvan je vaak hoort van mensen dat ze graag een partner zouden hebben, maar ik vind het juist fijn om dat zelf allemaal uit te vogelen.
Aan de andere kant, dat gevoel dat ik had in mijn laatste relatie in 2012 dat je je zo fijn / thuis voelt bij een persoon, dat is ook wel weer fijn. Maar soms vraag ik me af of ik dat nog wel kan. Ik merk wel dat ik mezelf nu op mijn 31e veel moeilijker open stel dan ik deed op mijn 22e.
dinsdag 9 juni 2020 om 19:27
Ik sluit me hier volledig bij aan.Julus schreef: ↑09-06-2020 18:30Dank je wel. Ik gun het mezelf ook geloof ik, maar alleen als het allemaal klopt. Ik wijk daar niet vanaf en dat geeft inderdaad rust. Je kunt dan namelijk veel makkelijker afscheid nemen. Doordat je vasthoudt aan jouw standaard vallen ze bij bosjes af. Als je je waarde kent maakt het weinig uit als een ander jou niet ziet zitten. Dan denk je jammer, en dat was dat. Zo sta ik er al tijden in en zo zal het ook zijn als date en ik niet klikken.
dinsdag 9 juni 2020 om 19:30
Dat zegt ze toch niet? Het gaat om het kennen van jouw eigen waarde en hier niet aan twijfelen. Niet afhankelijk zijn van de opinie van een ander. Het prima vinden als iemand niet enthousiast is wat jij te bieden hebt.
Bij de juiste persoon en de juiste klik zul je beiden enthousiast zijn wat de ander te bieden heeft en verloopt het proces natuurlijk. Altijd geweldig gevonden moeten worden is een uiterste die niet van toepassing is in wat Julus aan geeft.
dinsdag 9 juni 2020 om 19:45
Ik had het tot 25 staan dacht ik. Maar ik woon ook echt in een uithoek. Qua daten lijkt het me makkelijk om in de randstad te wonen. Veel meer keuze volgens mij.Mazikeen666 schreef: ↑09-06-2020 16:23Dat is geheel terecht dat je ook je "eisen" hebt en niet zomaar gaat settelen om een relatie te hebben. Hoe hoog heb jij het aantal km's staan? Ik kom vooral hele knappe mannen met professionele foto's tegen dat ik betwijfel of ze wel echt zijn...
Oh echt? Dat idee had ik totaal niet. Ik zag juist hele "normale" mannen staan eigenlijk. Maar misschien woon jij op een betere plek haha.
En groot gelijk dat je de date hebt afgekapt. Wat een sukkel om zoiets te doen.
dinsdag 9 juni 2020 om 19:50
Mooi gezegd!Julus schreef: ↑09-06-2020 18:30Dank je wel. Ik gun het mezelf ook geloof ik, maar alleen als het allemaal klopt. Ik wijk daar niet vanaf en dat geeft inderdaad rust. Je kunt dan namelijk veel makkelijker afscheid nemen. Doordat je vasthoudt aan jouw standaard vallen ze bij bosjes af. Als je je waarde kent maakt het weinig uit als een ander jou niet ziet zitten. Dan denk je jammer, en dat was dat. Zo sta ik er al tijden in en zo zal het ook zijn als date en ik niet klikken.
En ik hoop dat jullie op fysiek ook vlak ook klikken. Ik gun je echt een leuke relatie!
dinsdag 9 juni 2020 om 19:51
Precies dat! Ik heb het opgeslagen wat je hebt gezegd. Ik wil ook oprecht zo gaan denken en zeker zijn over mezelf. Deze woorden doen me goed!Julus schreef: ↑09-06-2020 18:30Dank je wel. Ik gun het mezelf ook geloof ik, maar alleen als het allemaal klopt. Ik wijk daar niet vanaf en dat geeft inderdaad rust. Je kunt dan namelijk veel makkelijker afscheid nemen. Doordat je vasthoudt aan jouw standaard vallen ze bij bosjes af. Als je je waarde kent maakt het weinig uit als een ander jou niet ziet zitten. Dan denk je jammer, en dat was dat. Zo sta ik er al tijden in en zo zal het ook zijn als date en ik niet klikken.

dinsdag 9 juni 2020 om 19:52
Daar moet je toch een uitnodiging voor krijgen, tenminste zoiets had ik gehoord. Ik heb daar eigenlijk ook wel beetje een negatief beeld bij. Dat er echt alleen mensen op zitten die knap zijn en die dat ook heel goed van zichzelf weten. Maar dat is vast ook weer een vooroordeel haha.Vivi3338 schreef: ↑09-06-2020 18:09
dinsdag 9 juni 2020 om 20:12
@Karratha, het gaat niet zozeer over het hebben van een relatie om het te hebben natuurlijk. Zoals Julus hier ook schreef, het gaat om de persoon die je uiteindelijk gaat ontmoeten. Ik geloof ook dat als jij de juiste ontmoet, alles overboord zal gaan. Zelf vind ik het ook heerlijk om alleen te zijn, deel m’n eigen tijd in en zelf op vakantie. Daar hecht ik veel waarde aan, de juiste persoon zal daar gewoon goed inpassen. Daarnaast moet je zelf ook beetje flexibel kunnen opstellen natuurlijk.
Het lijkt alsof je het heel zwaar maakt, maar een leuke vrijblijvende date kan echt goed zijn. Je leert er een hoop van, daarnaast wordt het dan ook wat minder een taboe en wat lichamelijk contact is ook belangrijk voor een mens. Just do it; je zit niet gelijk in relatie na 1 afspraakje
Het lijkt alsof je het heel zwaar maakt, maar een leuke vrijblijvende date kan echt goed zijn. Je leert er een hoop van, daarnaast wordt het dan ook wat minder een taboe en wat lichamelijk contact is ook belangrijk voor een mens. Just do it; je zit niet gelijk in relatie na 1 afspraakje

dinsdag 9 juni 2020 om 20:23
Ah viv, wat balen zeg! Markt is bij jullie wel erg overspannen of niet?Vivi3338 schreef: ↑08-06-2020 14:17Goed gezegd! Dit merk ik ook wel aan mezelf, moet eigenlijk wel snel een ‘yes’ gevoel hebben en waar ik van onder de indruk ben. Soms vind ik mezelf wel eens frustrerend, dat ik in principe met ‘normale’ leuke gasten afspreek die iets serieus willen maar het dan gewoon niet voel..
Verder even frustratie hier.. Uiteindelijk 30k boven vraagprijs geboden, maar net gebeld dat er veel hoge biedingen waren zonder enige voorwaarden. Ben het dus niet gewordenMakelaar vond het zelf ook bizar dat het zo gelopen is en dat voor flink bedrag is overboden. Zo zat er geen berging bij het appartement en deels enkel glas. Maar waarschijnlijk een investeerder, appartement eronder werd ook voor €1500 per maand verhuurd.. Maar baal wel!
Hier helaas ook geen huis. Ook flink overboden (niet extreem) en zelfs zonder voorwaarden geboden (ook geen financiering). Dat gaat wel heel ver... Ik vind het jammer maar ben oke.
Wel een afspraak gemaakt bij de makelaar, hoop er dan beter tussen te komen.
En het yes gevoel... Dat moet zeker.
Jullie weten het mooi te omschrijven!
Hier ondertussen wel nog wat contact met ex, maar zolang ik m niet zie, kan ik het handelen.
En door alles sores met werk en drukte rondom huizen zoeken even mijn aandacht kunnen verleggen.
Zou binnenkort denk ik zelfs wel eens willen daten

Ergste luduvudu dus te boven denk ik!
Al mis ik m af en toe best wel. Hij was ook echt mn maatje en zeker dat yes gevoel...
dinsdag 9 juni 2020 om 20:37
Je kunt jezelf ook aanmelden hoor.Shiverrr schreef: ↑09-06-2020 19:52Daar moet je toch een uitnodiging voor krijgen, tenminste zoiets had ik gehoord. Ik heb daar eigenlijk ook wel beetje een negatief beeld bij. Dat er echt alleen mensen op zitten die knap zijn en die dat ook heel goed van zichzelf weten. Maar dat is vast ook weer een vooroordeel haha.
En zijn zeker niet allemaal knap (of ik ben heel veeleisend)

woensdag 10 juni 2020 om 13:18
Je kent jezelf heel goed, veel zelfkennis! En inderdaad, openstellen en verliefd worden wordt steeds lastiger. Begin 20 duik je nog head first een relatie in, maar ik merk eind 20 al dat dat niet meer zo snel gebeurt. Je weet in ieder geval wat je zoekt, en ik denk dat dat was vivi zegt wel een goede tip is, als het klopt dan klopt het. Als je twijfelt dan mist er iets. Maar geef het ook de tijd, aangezien verliefd worden langer duurt nu.Karratha schreef: ↑09-06-2020 19:21Haha ik heb er zeker wat aan! En ook geen probleem om daar antwoord op te geven hoor.
Het is zeker geen slechte ervaring met eerdere relaties. Ik heb 2 relaties gehad in mijn leven, maar de laatste al uit 2012.
Sinds dien ben ik vrijgezel.
Ik ben als persoon denk ik een introvert die ook extraverte kanten heeft. Ik heb regelmatig in het weekend echt wel een uitje/verzetje
nodig met vrienden, dat vind ik belangrijk. Maar verder heb ik best wel een rijke innerlijke belevingswereld. Ik analyseer best veel dingen in mijn hoofd en denk veel over dingen na. Daarnaast vind ik het fijn om interessante boeken / documentaires etc. te lezen. In tegenstelling tot wat. veel mensen hebben, heb ik bijvoorbeeld niet heel sterk de behoefte om met iemand te delen wat ik allemaal heb beleefd op mijn dag. Sterker nog : als ik thuis kom na een drukke dag, vind ik het heerlijk om mijn hoofd leeg te maken en lekker in mn up een beetje te rommelen. Ik zou dan ook niet per sé nog hoeven aan te horen wat een ander heeft meegemaakt..
Heb ook niet per se een persoon nodig om mee te debatteren of om ruggespraak te krijgen over bepaalde onderwerpen, om feedback te krijgen. Ik heb in mijn hoofd hoe ik bepaalde dingen graag wil hebben en heb zelf denkend voor sommige beslissingen al uren nagedacht en alle voors/tegens tegen elkaar afgestreept om zo zelf tot een conclusie te komen en daar sta ik dan ook achter en vertrouw/geloof ik in. Dit zijn toch onderwerpen waarvan je vaak hoort van mensen dat ze graag een partner zouden hebben, maar ik vind het juist fijn om dat zelf allemaal uit te vogelen.
Aan de andere kant, dat gevoel dat ik had in mijn laatste relatie in 2012 dat je je zo fijn / thuis voelt bij een persoon, dat is ook wel weer fijn. Maar soms vraag ik me af of ik dat nog wel kan. Ik merk wel dat ik mezelf nu op mijn 31e veel moeilijker open stel dan ik deed op mijn 22e.
Ik ben er in ieder geval uit dat ik niet toe ben aan een relatie. Ik heb wat gesprekken lopen, maar ik irriteer me dan zo enorm snel. Soms aan type gedrag al, en daar ben ik ook geen master in, zeker in Nederlandse taal niet, maar het is soms net alsof er een puber met mij typt met bepaalde afkortingen, en vin in plaats van vind bijvoorbeeld. Daar knap ik dan toch een beetje op af. En andere keren willen ze te snel, waardoor het mij benauwd en ik er weer vanaf zie.
Ik heb aankomende zaterdag eigenlijk een date met iemand gepland staan, app ik nu een weekje mee (hij wil niet bellen, dat accepteer ik maar toch ook wel een twijfel puntje want waarom niet?). Maar als het gesprek dan even stilvalt als ik even iets voor mezelf ben doen of aan het werk ben, krijg ik appjes "maar gaan we dit weekend daten?"
Daar hebben we het net over gehad toch? En dat herhaalt zich dan meerdere keren, beetje alsof hij perse het gesprek aan de gang wil houden, maar vraag dan eens de diepte in, in plaats van elke keer dezelfde vraag. Net was het weer even een half uurtje stil, weer de vraag "maar wanneer gaan we daten?"
Dus daar zie ik ook al tegenop, grote kans dat ik die ga afzeggen.
En ik spreek er nog eentje die het nu al heeft over vakanties samen, dat gaat me dan echt te snel. Soms draait het gesprek richting seks, dan antwoord ik niet meer want daar heb ik moeite mee. En het zijn niet eens de ergste gesprekken hoor, dingen als: ik lig in bed, wel saai zonder jou. En: ik zie liever jou in bikini. Maar daar kan ik echt niks mee met iemand die ik net een week spreek. Ik weet uit ervaring als ik daarop in ga dat het wel naar seks draait. En daar ben ik toch gereserveerd in. Ik vind dat geen onderwerp om gelijk te bespreken, leer elkaar eerst maar eens kennen.
Het zijn van die kleine dingen waardoor ik er gelijk vanaf zie, dus ik denk dat ik er echt niet aan toe ben en lekker even alleen blijf. Dit zijn ook van die typische situaties waar ik vroeger geen moeite mee had, maar nu dus wel.
woensdag 10 juni 2020 om 14:07
@Mazikeen: Wauw zoveel herkenning haha. Van je snel irriteren aan bijv. typgedrag of dat ze weer te snel willen gaan. Maar ook het deel waarbij ze op seks aansturen. Ik hou dat vaak ook af. Ook al zijn het soms van die "onschuldige" opmerkingen.
Ik snap goed dat je het wel beu raakt als hij elke keer hetzelfde vraagt, terwijl je al een date hebt afgesproken. Want waarom moet je daar 100x bevestiging in krijgen? Ziet hij je stilte als een afwijzing ofzo.
Ik snap goed dat je het wel beu raakt als hij elke keer hetzelfde vraagt, terwijl je al een date hebt afgesproken. Want waarom moet je daar 100x bevestiging in krijgen? Ziet hij je stilte als een afwijzing ofzo.
woensdag 10 juni 2020 om 15:41
Ik ben stiekem best blij dat ik niet de enige ben die dit soort ervaringen heeft (sorry haha). Ik bespreek het weleens met vriendinnen maar zij daten niet, dus kennen het date-leed niet zo en snappen mijn frustratie daarin niet. Al snappen ze de irritatie op typegedrag gelukkig wel. Vaak zijn het inderdaad onschuldige opmerkingen, maar ook onschuldige opmerkingen vind ik niet nodig als je elkaar net spreekt. Komt bij mij over alsof ze zo snel mogelijk mijn broek in willen duiken en het alleen daarom draait. Ik wil ook gezien worden wie ik ben als mens, en niet als een object. Hoe ga jij (of andere forummers) daarmee om? Ik reageer meestal niet op dat soort opmerkingen, en reageer pas weer als er een normale vraag komt. Maar misschien moet ik daarin wat sneller grenzen aangeven.Shiverrr schreef: ↑10-06-2020 14:07@Mazikeen: Wauw zoveel herkenning haha. Van je snel irriteren aan bijv. typgedrag of dat ze weer te snel willen gaan. Maar ook het deel waarbij ze op seks aansturen. Ik hou dat vaak ook af. Ook al zijn het soms van die "onschuldige" opmerkingen.
Zou ook goed kunnen ja, dat hij het ziet als een stille afwijzing. Maar als hij al onzeker wordt als ik even een uurtje niet reageer is het sowieso niet mijn man.
woensdag 10 juni 2020 om 16:33
Shiverrr schreef: ↑10-06-2020 14:07@Mazikeen: Wauw zoveel herkenning haha. Van je snel irriteren aan bijv. typgedrag of dat ze weer te snel willen gaan. Maar ook het deel waarbij ze op seks aansturen. Ik hou dat vaak ook af. Ook al zijn het soms van die "onschuldige" opmerkingen.
Nou ik begrijp jullie ook heel goed dames. En heb zelf ook als ik wat afstandelijker ben dan is het niet goed, en teveel app is het weer te veel. Het is nooit goed, heb zelf alle mannen uit mijn telefoon gegooid die me dus irriteerden of nooit wouden afspreken. Heb gewoon geen behoefte om weken contact te houden om niks. Een vriendin van mij zei je kunt toch contact houden is toch leuk? Beetje afleiding? Ik zei tegen haar nou, zo zit ik niet in elkaar. Word juist moe van mannen die alleen maar praten en niks willen afspreken, plus ik onthou niet meer wie wat heeft gezegd als het er teveel zijn. En vooral irritaties, waarom antwoordt je niet? Of ?????? Sturen, dan denk ik echt doe kalm.