Asociale buren

02-05-2020 22:28 218 berichten
Ik heb een buurman die nogal dol is op harde muziek. Helaas zijn onze portiekwoningen niet gebouwd met dikke muren, dus het dreunt altijd heel erg door. Vorige week buurman om 2 uur 's nachts aangesproken, hij deed toen open met een ballon in zn handen. Deed enorm rustig, begreep dat het wel hard stond en het was geregeld. Per ongeluk wel aangegeven welk huisnummer ik was, maar het leek me oké.

Vandaag weer de muziek kneiterhard. Ik heb toevallig hoofdpijn en kan het niet zo goed hebben nu. Ik lig met gedreun in bed en dat is niet fijn. Verder mag hij doen wat hij wil, maar een tikkeltje zachter mag wel.

Dus ik naar zijn huis, bel aan. Dacht, de vorige keer was hij ook redelijk, dus dit kan gewoon. Het is ook 10 uur geweest dus het is al laat. Hij opent zijn raam en roept "Weet je wel hoe laat het is? Als je nog een keer overdag aanbelt met problemen dan pak ik je. Ik weet waar je woont."
Ik had nog geen woord gezegd, en ben snel weer naar huis gedaan.

Maar wat kan ik nu? Ik heb wel de politie gebeld, maar die doen er niks mee. Zeggen alleen "Misschien zat hij niet goed in zijn vel. Laat hem maar afkoelen."

Voel me eerlijk gezegd een beetje overrompeld.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Er wordt vaak gedacht dat je tot 10 uur 's avonds schijt aan de buren mag hebben maar dat is dus echt niet zo. Ik kan me hier echt kwaad om maken dat het zo moeilijk is om iets gedaan te krijgen. Tot 5 uur 's nachts herrie maken, hoe verzin je het?
Ik heb de politie ondertussen al meedere keren gebeld hoor, was gewoon een soort van update. Gisteravond stond het niet zó luid dus ik liet hem gaan. Oordoppen in en redelijk geslapen. Maar toen ik naar de WC moest om 5 uur stond het dus nog gewoon aan.

Politie begint me volgens mij ook een beetje zat te raken, maarja er valt gewoon niet met die man te praten. Hij had vandaag ook weer ruzie op straat met iemand die hij helemaal kapot schold en bedreigde. Ik ben gewoon ook een beetje bang voor zo'n man.
Corvidae schreef:
02-06-2020 18:26
Politie begint me volgens mij ook een beetje zat te raken

Goed zo. Dan zullen ze binnenkort wel eens een keer in actie komen. Je weet wel, hun werk doen en zo.
Ik ga niet teveel informatie plaatsen vanwege eventuele herkenbaarheid, maar buurman is vandaag aangehouden. Heeft een meisje in elkaar geslagen en is vervolgens gaan schuilen in zijn huis. Politie heeft zijn deur ingeramd en heeft hem afgevoerd.

Toen het ambulance personeel de status van het meisje vertelde hoorde ik de agenten reageren met "Dat verandert het, misschien zelfs poging tot doodslag."

Hopen dat hij een tijdje op het bureau mag blijven, is het hier iig rustig :whistle:
.
.
Oh! Even lekker rustig slapen vannacht! :jump:
Ozo.
Het is maar goed dat je zelf niet bij hem aan de deur bent geweest meer O_O fijn type zo te horen. Ik hoop datje voorlopig van hem af bent.
Miek_ schreef:
03-05-2020 22:07
Dit is wel heel kort door te bocht. Een feestje thuis kan prima, dat is echt niet elke week. Ik ga toch niet de verjaardag van mijn kind in de kroeg vieren of mijn eigen verjaardag (waar laat ik dan mijn kind en het bezoek hun kinderen?). Een BBQ op een zwoele avond moet ook kunnen en laten we eerder zijn, die feestjes duren zelden of nooit tot diep in de nacht. Bij ons alleen met oud & nieuw (als we er dan al zijn) en dan echt niet tot de vroege uurtjes want daar houdt kindlief 's ochtends echt geen rekening mee. Dit is precies wat ik bedoel dat mensen niets meer kunnen verdragen van elkaar.
ik heb in een grote flat gewoond, tien verdiepingen en in totaal 120 woningen. Telt u even mee? Gemiddeld vier personen per woning = 120 x 4 = 480.
Alle 480 slechts één keer per jaar jarig. Feestje moet kunnen. Dat was dus elk weekend bal en soms ook doordeweeks. Ik was zo blij dat ik kon verhuizen.
Corvidae schreef:
08-06-2020 20:17
Ik ga niet teveel informatie plaatsen vanwege eventuele herkenbaarheid, maar buurman is vandaag aangehouden. Heeft een meisje in elkaar geslagen en is vervolgens gaan schuilen in zijn huis. Politie heeft zijn deur ingeramd en heeft hem afgevoerd.

Toen het ambulance personeel de status van het meisje vertelde hoorde ik de agenten reageren met "Dat verandert het, misschien zelfs poging tot doodslag."

Hopen dat hij een tijdje op het bureau mag blijven, is het hier iig rustig :whistle:
Wat heerlijk voor je! Gerechtigheid!
Echt een doodenge gast was het dus.Waarschijnlijk ook aan coke denk ik zo. Hoe oud was hij ongeveer?
pokkewijf schreef:
08-06-2020 21:00
ik heb in een grote flat gewoond, tien verdiepingen en in totaal 120 woningen. Telt u even mee? Gemiddeld vier personen per woning = 120 x 4 = 480.
Alle 480 slechts één keer per jaar jarig. Feestje moet kunnen. Dat was dus elk weekend bal en soms ook doordeweeks. Ik was zo blij dat ik kon verhuizen.
Vreselijk lijkt me dat. Goed dat je daar weg bent.
merle78 schreef:
08-06-2020 22:43
Wat heerlijk voor je! Gerechtigheid!
Echt een doodenge gast was het dus.Waarschijnlijk ook aan coke denk ik zo. Hoe oud was hij ongeveer?
Ik schat hem in de eerste helft van de 20. Vandaag weer politie aan de deur gehad, deden buurtonderzoek en vroegen wat mensen gezien hadden.

Ik heb in ieder geval wel lekker geslapen vannacht. Hopelijk blijft het nog een tijdje stil. Geen idee wat er nu precies gaat gebeuren, daar komen we achter. Ik weet ook niet wat een woningbouw doet met huurders waarbij deuren worden ingeramd door de politie.
Corvidae schreef:
09-06-2020 12:16
Ik schat hem in de eerste helft van de 20. Vandaag weer politie aan de deur gehad, deden buurtonderzoek en vroegen wat mensen gezien hadden.

Ik heb in ieder geval wel lekker geslapen vannacht. Hopelijk blijft het nog een tijdje stil. Geen idee wat er nu precies gaat gebeuren, daar komen we achter. Ik weet ook niet wat een woningbouw doet met huurders waarbij deuren worden ingeramd door de politie.
Mijn ervaring is niet heel veel. Bij iemand in onze flat van de woningbouw werd ook de deur in geramd. We hoorden wat rumoer op de galerij, dus gingen kijken. Agenten met getrokken wapens die riepen dat we naar binnen moesten :biggrin: ze kwamen hem van zijn bed lichten. Maar hij woont er nog steeds.
Mocht hij een lange gevangenisstraf krijgen, dan heb je wel kans dat zijn huur wordt opgezegd denk ik.
Triest dat het zo ver heeft moeten komen. Ik bedoel voor jou komt dit "mooi uit" maar er is wel iemand (zwaar) gewond geraakt door die engnek.

Hoop voor je dat hij een tijd zal moeten zitten. Op zich is een ingestampte deur door de politie overwegend geen reden om het huurcontract op te zeggen. Een familielid van mij woont in een portiek en haar onderbuurvrouw heeft bewust brand aangestoken in haar huis (suïcidaal) maar na een opname kon ze weer naar huis wat de bewoners uiteraard best spannend vonden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Nou helaas, buurman is net weer thuis gekomen. Maar nu staat hij in ieder geval wel in het systeem dus ik hoop dat als ik weer overlast heb dat de telefoontjes wat serieuzer worden genomen.
Corvidae schreef:
09-06-2020 16:37
Nou helaas, buurman is net weer thuis gekomen. Maar nu staat hij in ieder geval wel in het systeem dus ik hoop dat als ik weer overlast heb dat de telefoontjes wat serieuzer worden genomen.
Gooi je er gewoon zijn bedreigingen bij.
pokkewijf schreef:
08-06-2020 21:00
Ook in een flat heb je geen 120 directe buren. Meestal 4 (links, rechts, boven, onder) en met een beetje pech als het een gehorige flat is 8 (schuin boven en onder). Ik heb zelf ook in een appartement gewoond en het is echt wel een verschil of je directe buren een feestje geven of je paar deuren verder. Je kan niet verwachten dat de buren nooit een feestje geven of hun verjaardagen niet vieren.
Corvidae schreef:
09-06-2020 12:16

Ik heb er wel ervaring mee toen een achterbuurman (onder invloed van drugs) voor de zoveelste keer een feestje met zichzelf had om 2 uur 's nachts op een doordeweekse dag waarbij de muziek zo hard stond dat het klonk alsof de speaker naast mijn bed stond (ander gebouw en er zat nog een straat tussen...). Daar hebben ze de deur ook open gebroken omdat hij zo onder invloed was dat hij niet eens door had dat de politie voor hem buiten stond. Aangezien de gordijnen open stonden heeft de hele straat mee kunnen genieten. Het was een huurwoning en hij is uiteindelijk nooit meer teruggekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven