Wat vinden jullie van deze naam?
donderdag 4 juni 2020 om 06:56
Onze eerste zoon begint met een M. Nu 33 weken zwanger van de 2e. Geslacht nog onbekend. Vanaf het begin dachten we uit de namen te zijn, maar nu slaat de twijfel toe.
Het toeval wil dat we weer een naam met een m mooi vinden.
Mart (en Merle voor een meisje).
Ik blijf hem mooi vinden, toch twijfel ik ineens, maar het zullen de hormonen vast zijn
.
Wilde hem toch even hier droppen.
Het toeval wil dat we weer een naam met een m mooi vinden.
Mart (en Merle voor een meisje).
Ik blijf hem mooi vinden, toch twijfel ik ineens, maar het zullen de hormonen vast zijn

Wilde hem toch even hier droppen.
paardenkracht wijzigde dit bericht op 04-06-2020 07:20
12.03% gewijzigd
woensdag 10 juni 2020 om 12:14
Mare is inderdaad ook een mooie naam. Het hoefde overigens niet perse met een m te zijn. Zo vonden we Danee ook erg mooi voor een meisje en ik toevallig Dante of dinand voor een jongen. Dat vond mijn man alleen niet zo.FunnyFace8 schreef: ↑09-06-2020 08:47Mart en Merle vind ik wel aardige namen, maar niet heel spannend ofzo. Morris vind ik daarentegen wel een super leuke naam. Als je namen met een M leuk vindt, dan vind ik Max leuker dan Mart. En Mila, Mara, Maya of Mare leuker dan Merle. Ook allemaal niet super uniek, maar wel iets meer pit. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Als je het zelf maar mooi vind, dan maakt de rest toch niet uit?
Mart en Merle vonden we allebei mooi.
Morris waren we toen meteen over uit en nog steeds. Hopelijk hebben we voor ons nu weer zo’n naam gekozen.

woensdag 10 juni 2020 om 12:31
Wat lief! Dankjewel!hippie_meisje schreef: ↑10-06-2020 12:16Prachtige namen allemaal TO!
Laat Jut en Jul gerust los, dit kan makkelijk!
woensdag 10 juni 2020 om 13:06
Ah dankjewel! Ja ik ben me er steeds meer zeker van. Ik vind Mart inderdaad stoer. Maar ook leuk voor later.
Morris zou eigenlijk Merle heten als het een meisje was. Altijd gedacht dat bij spruit 2 we dan wel voor een andere naam zouden gaan. Maar Merle blijft gewoon de favoriet.
Al krijg ik steeds meer het gevoel dat het een Mart wordt

Dankjewel voor alle reacties. Ook al zijn die gemengd, zijn ze overwegend positief

woensdag 10 juni 2020 om 13:34
Dat klopt, maar je naam geeft mensen vaak wel een beeld. Het helpt niet om als vrouw van 1.60 met blond krullerig haar Lieve te heten, wanneer je solliciteert op een leidinggevende functie. Is al zat onderzoek naar gedaan.FunnyFace8 schreef: ↑09-06-2020 09:20Tenzij je een heel popperige naam hebt als Cinderella of Lieve vind ik een naam meestal niet opvallen of sturen. Ik ken vrouwen met specifiek vrouwelijke namen die harde leidinggevenden op kantoor zijn, of kapitein op de grote vaart. Maar je kan natuurlijk ook een neutrale naam als Robin of Renée hebben en heel zacht en schattig zijn. Je naam is niet je persoonlijkheid.
Nou vind ik Merle niet in die categorie vallen trouwens. Vind Merle gewoon niet zo'n mooie naam.
woensdag 10 juni 2020 om 13:38
donderdag 11 juni 2020 om 22:34
Mijn dochter en zoon hebben ook beiden dezelfde voorletter. We wilden daarom eigenlijk een andere voornaam voor onze zoon. Maar dit was gewoon de naam. Behalve hun eerste letter zijn hun namen verder totaal verschillend.
Ik vind het zelf totaal niet jut en jul. Wel hebben we onze zoon een tweede naam gegeven. Dat gaat met de post tot nog toe altijd goed, omdat het of op voornaam of op voorletters gaat. Ik ben nog steeds blij dat we voor deze namen hebben gekozen.
Ik vind het beide prima namen.
Ik vind het zelf totaal niet jut en jul. Wel hebben we onze zoon een tweede naam gegeven. Dat gaat met de post tot nog toe altijd goed, omdat het of op voornaam of op voorletters gaat. Ik ben nog steeds blij dat we voor deze namen hebben gekozen.
Ik vind het beide prima namen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag