Heropend: maddie mccann

03-06-2020 21:29 2922 berichten
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/gr ... ~aae8cd5b/

Zou het dan toch...?
hollebollegijs schreef:
11-06-2020 22:42
Pagina 157 boek Amaral
Het echtpaar McCann verklaard dat de achterdeur dicht maar niet op slot zat.

Je verzint een ontvoering, vervolgens verklaar je de deur niet op slot te hebben gedaan, 100 meter verderop te zijn gaan tafelen en gebrekkige controles te hebben uitgevoerd (of laten uitvoeren) daarmee valt het argument dat ze de ontvoering zelf in scene hebben gezet uit "angst voor gebrekkig toezicht" wel weg.

Dit vestigde juist extra de aandacht op hun onverantwoordelijke gedrag.
In willekeurige volgorde:
Maddie kan zijn ontvoerd uit het appartement.
Maddie kan zijn weggelopen en op straat zijn ontvoerd.
Maddie kan door de ouders zijn verstopt, met of zonder hulp van derden.

Volgens mij zijn dat de smaken.
Als de ouders een rol hebben gespeeld en de in hun appartement aangetroffen lijkgeur in een kast sluit dat niet bepaald uit, dan moet je kijken wanneer Maddie zou zijn kunnen overleden en hoeveel tijd en mogelijkheden de ouders dan hebben gehad om het lijkje te verstoppen.

Om 18:00 gaat Kate met de kinderen naar het appartement. Om 18:30 vraagt Gerrie aan David Payne om even bij Kate te gaan kijken en om 19:00 uur gaat Gerrie naar het appartement en legt de kinderen om 19:30u op bed. Om 20:35u zijn ze bij het restaurant. Stel Maddie overlijdt op de één of andere manier tussen 19:30-20:25u is er nauwelijks tijd om Maddie te verstoppen.
Dat is helemaal het geval als Maddie overleed na 20:35u.

Ik denk dat het een reëel scenario is dat Maddie dood is aangetroffen door de ouders in een situatie waarbij reanimatie of eerste hulp geen zin meer hadden. Bijvoorbeeld als de ouders 's avonds laat terugkwamen of 's ochtends wakker werden. Hoe langer ze Maddie hadden moeten 'faken' hoe riskanter, dus de avond van de 2 mei of de ochtend van 3 mei lijkt mij het meest waarschijnlijk.
Eens, hollebollegijs, dat is ongeloofwaardig.
CatLady33 schreef:
11-06-2020 23:52
En deze Christian vervolgens hebben ingehuurd om het lijk weg te werken?
Hoe zou een artsenechtpaar een zwerver als Christian moeten kennen? Ik denk ook niet dat hij in de Gouden Gids stond.
Alle reacties Link kopieren
Grietje51 schreef:
11-06-2020 23:31
Hanaa en Meds, ik ben het zo ontzettend met jullie eens. Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet dat sommige mensen deze ouders nog het voordeel van de twijfel kunnen geven. Dat kan denk ik alleen als je je niet verdiept hebt in alle in en outs.
Voor mij staat de betrokkenheid van deze ouders in de verdwijning van Maddie als een paal boven water.

Iemand zei terecht dat iedereen rouw en verdriet anders uit en ervaart bij het overlijden van een naaste. Maar het gaat hier om je kind, dat gaat wel even verder dan een naaste. Een vermist kind van 3 notabene. De ouders wisten gewoon dat ze zich geen zorgen meer hoefden te maken om wat Maddie misschien moest doorstaan aan gruwelijkheden. Maddie was dood. Geen ouder, laat staan ouders op aarde die niet totaal doorgedraaid waren bij de gedachte aan.....

Vandaar hun gelatenheid, berusting, versprekingen, vreemde reacties, al vanaf dag 1. Mijn vermoeden is dat Maddie (en de tweeling) gedrogeerd werden zodat de ouders ongestoord vakantie konden vieren. En daar is iets gruwelijk misgegaan. Wsl al minstens een dag voor die avond. Ik geloof niet in pedo theorieën en sommige aantijgingen vind ik ook te ver gezocht.

Maar dat de ouders meer weten en die duitser niet de dader is ben ik van overtuigd. Ik denk ook echt dat Kate ooit gaat praten, als de tweeling volwassen zijn.
Ik denk dat het logisch is om ze dat wel te geven. Wij zitten in onze huiskamers op het internet te Sherlock Holmes-en en met halve info van half betrouwbare en onbetrouwbare bronnen. We kunnen niet onze eigen onderzoeken doen, zijn daar niet voor opgeleid, en dan denk je dat wij met zekerheid kunnen stellen dat deze mensen betrokken zijn bij de verdwijning van hun kind. Ik kan dat niet.

Wat ik alleen wel denk is dat ALS een stel dit zou kunnen, dan is het een stel net als zij dat niet emotioneel is en erg rationeel kan handelen. Dat, in combinatie met een aantal andere tegenstrijdigheden, is de reden dat ik de ouders niet echt vertrouw. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Misschien hoop ik het ergens ook wel omdat het voor het meisje beter zou zijn dan elk ander scenario. :(
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Grietje51 schreef:
11-06-2020 23:31

Maar dat de ouders meer weten en die duitser niet de dader is ben ik van overtuigd. Ik denk ook echt dat Kate ooit gaat praten, als de tweeling volwassen zijn.
Ik denk niet dat Kate ooit gaat praten.
Waarom zou ze?
Ze riskeert een rechtszaak met gevangenisstraf, gaat gehaat worden door de hele wereld en wie weet zijn er ook nog partijen die het gegeven geld voor de zoektocht naar Maddie terug zullen gaan eisen.
snug schreef:
11-06-2020 23:46
Deze twee opmerkelijke dingen komen gek genoeg weinig ter sprake. Ik kwam het net pas voor het eerst tegen:

Na de ronde van Gerry ging Matt rond 21.25 uur bij appartement 5A langs om te checken. Hij zag de deur vd kinderkamer halfopen en voor zijn gevoel was het er lichter dan verwacht. Dat terwijl Gerry de kamer op een kier had achtergelaten bij zijn check. Was het rolluik nu misschien een stuk open? Ook hoorde hij een geluid vanuit de kamer dat hij niet goed kon thuisbrengen, maar waar hij verder geen aandacht aan besteedde. Hij deed het af als een kind dat zich in de slaap omdraaide. Hij is de kamer niet ingegaan, heeft alleen even om het hoekje gekeken, zag de tweeling liggen en is weer weggegaan. Om 10 uur sloeg Kate vervolgens alarm.

Een vrouw die bij de bovenbuurvrouw van appartement 5A op bezoek was zag op de middag van Maddies verdwijning vanaf het balkon een man het hek vlak naast appartement 5A openen en de straat op lopen. Hij leek uit 5A te zijn gekomen. Ze vond het verdacht, want hij sloot het hek uiterst voorzichtig alsof hij niet gehoord wilde worden. Daarna keek hij van links naar rechts en liep snel weg. En deze man had ( :( ) lichtblond haar.

o_o
Ja daarom. Ik sluit dit scenario niet uit. Evenals een scenario waarin er iets is gebeurd. Schuld ouders. En dat zij die Duitse man hebben ingeschakeld om het lichaam mee te nemen..
Blankepit schreef:
11-06-2020 12:52
Ik denk dat we een beetje op dezelfde denklijn zitten maar verschillen in de waarschijnlijkheid van een dergelijke tijdlijn.

- Klopt, er waren weinig camera's maar wisten de McCann's dat ook.
- Vrienden in het complot lijkt me uitgesloten. Je (vakantie)vrienden vertellen je dat hun dochter dood is en of je wil meehelpen aan hun alibi. Deze mensen hebben veel te verliezen en gaan dat niet doen. Als je Kate en Gerrie als mens moet inschatten hebben ze ook niet veel empathisch vermogen om hun vrienden bij zo'n idee over de streep te trekken.
- De McCann's hebben inderdaad gehamerd :) op een ontvoering. Dit zou een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn, maar ze weten ook wel dat al snel een tijdlijn zou worden gemaakt. Ze konden er niet vanuit gaan dat door de afleiding niemand meer wat zou herinneren.
- Het is 2007 en digitale fotografie staat nog steeds een beetje in de kinderschoenen. Ik denk dat het goed mogelijk is dat foto's zijn verwijderd of dat digitaal materiaal van de foto's is verwijderd, maar echt geknoeid in de zin van photoshop lijkt me dan weer niet waarschijnlijk. Ook na het zien van de aanwijzingen op youtube.
Als de vakantievrienden ook hun kinderen drogeerden om gezellig te borrelen met vrienden dan hebben ze wel degelijk wat te verbergen.
Ik merk dat ik me op die ouders richt omdat ik niet eens over een scenario met die Duitser wil nadenken. Ik lees daar steeds maar overheen.
ikBedoelHetGoed schreef:
11-06-2020 23:42
Toevallig las ik net deze blog, Grietje. Het gaat idee een epische verspreking van Kate aan het eind van een liefdadigheidsfietstocht ten behoeve van het zoeken naar vermiste personen. Ik denk dat jij dit ook wel interessant vindt.
https://tania-cadogan.blogspot.com/2015 ... -ride.html
Ben het nu aan het lezen maar het is nogal een lap tekst. Er is hier ergens een YouTube link gepost van een interview met een man waarvan zijn zwangere vrouw (en kinderen?) vermist waren. Achteraf bleek dat hij ze vermoord had. Hij gedroeg zich tot in details zoals gerrie zich gedroeg, uitgelegd door een profiler (Hywat?) Regelmatig nee schudden, schouders ophalen, glimlachen. Echt 1 op 1 vergelijkbaar met gerrie.
Voor mijn gevoel kunnen alleen nog mensen die zich niet tot in de kleinste details verdiept hebben deze mensen nog het voordeel van de twijfel geven.

En anders ben je miz behoorlijk arrogant of wereldvreemd om de beste profilers en lichaamstaal deskundigen die voor grote bedrijven hebben gewerkt en tal van zaken opgelost hebben te betwijfelen.
Of:
De Duitse man gaat het appartement in. Vermoord daar arme Maddy. Hij hoort iemand aankomen dus legt haar gauw in de kast. Als hij merkt dat er niemand is ziet hij kans om Maddy mee te nemen uit het appartement. En haar lichaam ergens te verbergen.
ikBedoelHetGoed schreef:
11-06-2020 23:42
Toevallig las ik net deze blog, Grietje. Het gaat idee een epische verspreking van Kate aan het eind van een liefdadigheidsfietstocht ten behoeve van het zoeken naar vermiste personen. Ik denk dat jij dit ook wel interessant vindt.
https://tania-cadogan.blogspot.com/2015 ... -ride.html
Erg interessant!
hollebollegijs schreef:
11-06-2020 22:47
Ze (de groep) dronken op een avond gemiddeld 4 flessen wit en 4 flessen rood.
Staat gewoon op de rekening (is ook nooit ontkend)

Ook weer zoiets, als je bang bent voor je carrière zorg je toch dat je een verhaal in elkaar draait waarin NIET VOORKOMT dat je:

1) 100 meter verderop aan de zuip bent.
2) De achterdeur open is.
3) Je vanaf de tafel geen goed zicht hebt op het appartement
4) Je twee controles hebt laten uitvoeren door een ander.

Vriend en vijand zijn het er over eens dat ze te kort schoten in het toezicht, en de tweeling is nooit afgepakt.
Er is niks hen afgepakt. Dan hebben ze t juist toch allemaal slim gedaan?
Blankepit schreef:
11-06-2020 21:25
Nou, dit eindigt dus voorlopig met een zwijgende Duitser.
Tot volgend jaar dan maar weer, zelfde tijd, zelfde plaats?
Dit dus. Elk jaar t zelfde liedje helaas.
hollebollegijs schreef:
11-06-2020 22:57
Precies zodat de hele wereld weet dat je zulke onbezonnen dingen deed.
En ook gewoon verklaren " dit deden we de hele week al"

Ik begrijp wat je bedoelt, maar zij zien dat zelf niet als onbezonnen. Ze komen van een andere planeet.

Heb je gezien wat ze verder allemaal nog hebben gezegd en gedaan? Zij hebben zelf niet door dat hun gedrag extreem gevoelloos is/raar is.

Zie 1ste interview, slechts 3 weken na de vermissing:

Bij 09.15 zegt hij 'one evil act' has resulted in so much good' (NADAT je kind 3 weken weg is zeg je zoiets? En hoezo one evil act? Er kan nog elke dag evil met haar gebeuren.

Als je dan verder kijkt hoor je dat hij haar vermissing vergelijkt met het hebben van een lege bankrekening tijdens je studenten tijd. Alsof dat nog niet genoeg is, zegt de interviewer dat hij hoorde dat ze plannen hebben om wat door Europa te gaan reizen. En dan hebben ze het daar even tussendoor over. Beetje sightseeing.

https://www.youtube.com/watch?v=zzKS6HnTKOM
Grietje51 schreef:
12-06-2020 00:16
Er is hier ergens een YouTube link gepost van een interview met een man waarvan zijn zwangere vrouw (en kinderen?) vermist waren. Achteraf bleek dat hij ze vermoord had.
Ik heb dat filmpje gezien. Die man veinsde zijn emoties, hij kletste alsof hij het over een uitje naar de dierentuin had. Hij mocht dan zijn woordje klaar hebben, zijn ogen deden niet mee.
Bij Gerry en Kate zie ik verlammend verdriet
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 12-06-2020 00:43
7.62% gewijzigd
snug schreef:
12-06-2020 00:38
Ik heb dat filmpje gezien. Die man veinsde zijn emoties, hij kletste alsof hij het over een uitje naar de dierentuin had. Bij Gerry en Kate zie ik verlammend verdriet
Ik zie twee buitenaardse wezens.
Ellerlilalinne schreef:
12-06-2020 00:41
Ik zie twee buitenaardse wezens.
Dat krijg je als de grond onder je voeten wordt weggeslagen. En die mensen waren al nooit het type om in het openbaar hun kwetsbare emoties de vrije loop te laten.
snug schreef:
12-06-2020 00:45
Dat krijg je als de grond onder je voeten wordt weggeslagen. En die mensen waren al nooit het type om in het openbaar hun kwetsbare emoties de vrije loop te laten.

Vanaf 6.00 hij heeft niet door dat hij gefilmd wordt, Een lol dat hij heeft.
Daarna apart gedrag tijdens interview, vervolgens aan tafel moeten ze beiden weer lachen want ze sturen elkaar bijna nooit textberichten.

6.50 Heel apart gedrag en daarna ook weer.

https://www.youtube.com/watch?v=FSO7uJ8lI48

Dit is ook shocking

https://www.youtube.com/watch?v=Ly8AMyCpfjg
snug schreef:
Pulleese hoor. Zijn ogen deden niet mee....de grond en blabla. Wil jij zeggen dat je een betere analyse kan geven als al die experts en profilers die het unaniem met elkaar eens waren dat de mccans vanaf dag 1 logen? Die gast waarvan jij zegt zijn ogen deden niet mee vertoonde hetzelfde gedrag als gerrie. Pfff de arrogantie...

"En die mensen waren al nooit het type om in het openbaar hun kwetsbare emoties de vrije loop te laten."

Wat verbeeld jij je eigen wel niet?! Djeezz :facepalm:
:lightbulb: wat nou als cuddlecat achter de bank en in de kast heeft gelegen en dus het enige is waarbij de lijkhond aansloeg?Cuddlecat, ranzig lapje bacteriën, dagenlang besmeurd, één keer gewassen, hond vergist zich.
Grietje51 schreef:
12-06-2020 01:28
Djeezz :facepalm:
Slaap lekker
Ellerlilalinne schreef:
12-06-2020 01:06
Vanaf 6.00 hij heeft niet door dat hij gefilmd wordt, Een lol dat hij heeft.
Daarna apart gedrag tijdens interview, vervolgens aan tafel moeten ze beiden weer lachen want ze sturen elkaar bijna nooit textberichten.

6.50 Heel apart gedrag en daarna ook weer.

https://www.youtube.com/watch?v=FSO7uJ8lI48

Dit is ook shocking

https://www.youtube.com/watch?v=Ly8AMyCpfjg
Omg dat eerste filmpje met dat muziekje erbij ,ik krijg tranen in mijn ogen. O kleine meid wat is er toch met je gebeurd, wie heb je voor het laatst in de ogen gekeken? Wat moet je bang geweest zijn. Ik zou echt helemaal doordraaien als één van mijn kinderen dit zou overkomen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Yasmeenah82 schreef:
12-06-2020 02:48
Omg dat eerste filmpje met dat muziekje erbij ,ik krijg tranen in mijn ogen. O kleine meid wat is er toch met je gebeurd, wie heb je voor het laatst in de ogen gekeken? Wat moet je bang geweest zijn. Ik zou echt helemaal doordraaien als één van mijn kinderen dit zou overkomen.
Ik krijg ook de tranen in mijn ogen, vooral omdat mijn jongste nu ook 4 is :(.
Hoe overleef je zoiets ergs?
Voor iedereen een groene tuin
snug schreef:
12-06-2020 00:38
Bij Gerry en Kate zie ik verlammend verdriet
snug schreef:
Jij kent ze?

Ik vind dat je nogal wat aannames doet. En verder beweren mensen die wél veel te maken krijgen met personen die moeten leven met een vermiste dierbare dat het gedrag van de McCanns niet klopt met de gemeenschappelijkheden in hoe íeder slachtoffer zich in zo'n situatie gedraagt. En daarbovenop komen dan nog hun woorden die veel verklappen. Woorden die trouwens nogal overdadig worden gebruikt voor mensen die jij ziet als "overmand door verdriet". Net zo overmand als wanneer je bankrekening richting roodstand gaat, aldus Gerry. Luister gewoon eens naar wat ze zeggen.
Tja ieder zijn mening hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven