Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste

Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Zo, ik heb weer heel wat gemist. Even bij lezen en reageren:

Zonderling Een kloppend hartje :love:

Nb1990 Overtijd/getest?

Es1234 Inmiddels wel ongesteld? Of zit je nog in spanning?

IWI Verhuisd! Yeay, inmiddels al helemaal thuis in het nieuwe huis?

Michh0804 Spannend! Hopelijk een positieve test over een aantal dagen

Jinger6 Jeetje, wat heftig en enorm verdrietig! Wat zitten jullie in een emotionele rollercoaster! Heel veel sterkte de komende tijd!

Minixx2020 Yeay, gefeliciteerd! Ik snap de onzekerheid bij een lichte streep, maar een streep is een streep!

Milian1 Bij mij is het ook weer begonnen met bruinige afscheiding, 2 weken later was ik echt ongesteld. Hopelijk is dit weer het positieve begin van een cyclus!

Bloemmetje2 Balen! Met goede moed naar de 2e ronde!

Sillenelle Toch maar ovulatietesten gebruiken een week voor de verwachte eisprong. Ik snap dat het bij jou allemaal nog wat extra spannend is!

Peer_92 Wat spannend! Hoe is er gereageerd op jullie bod?

Hier is het rustig. De menstruatie is na 5 dagen geëindigd. Ik hou de app bij qua temperaturen, eens kijken of ik daar wijzer uit kan worden.
Ik noteer dit als de 1e poging omdat ik nu echt 5 dagen ongesteld ben geworden.

Dit was trouwens wel een stuk heftiger als de bloedingen bij de ring. Voornamelijk helder bloed, met een beetje stolsels. Maar de 2e en 3e dag wel zo heftig dat ik om het uur op de wc zat om de tampon te wisselen.

Blij te weten dat het iig nog allemaal werkt!
Jeetje, wat is er veel geschreven!

Zonderling, ja lastig hè dat gezond eten. Ik was ook erg aan het snaaien toen..

Jammer Bloemmetje, op naar de volgende ronde, wij lopen wel ongeveer gelijk denk ik..

Spannend Peer, wat leuk dat je een bod hebt gedaan op een huis! Is het bod geaccepteerd?

Passingthrough, Ben helaas ongesteld geworden. Tot gister, dus ook echt wel lang deze keer voor mijn doen. Ik ga een deze dagen met de ovulatie testen beginnen. Eens even kijken hoe alles zit. Ik denk dat de eerste menstruatie na mijn miskraam niet helemaal goed is geweest nu ik deze ervaren heb.
Velen die weer richting het wachtbankje gaan! Wat duurt het lang hè, tenminste, zo ervaar ik het wel :facepalm:

Zebrastrepen al op het wachtbankje?

Andijviestamppot hoe gaat het nu bij jou?

Hier over een aantal dagen m'n NOD. Voel me totaal niet zwanger maar dat zegt natuurlijk ook niks. Afgelopen dagen veel steken, maar dat heb ik wel vaker aan het einde van m'n cyclus.

Bod op het huis is geaccepteerd :cheer: nu nog het voorlopige koopcontract tekenen, dan is het echt definitief. Wordt wel druk komende tijd, maar erg veel zin in :)
Gefeliciteerd Peer met het huis!

Ik ben echt ongesteld geworden ook al is de vorige bloeding niet helemaal weg geweest, wel exact na 27 dagen dus mijn oude cyclus. Dus ik ben blij hopelijk is hierna alles weer normaal :-)
@PassingThrough:

Ja, we zijn helemaal gewend. Heel fijn!
Geeft ook weer rust nu en we hebben lekker veel ruimte in dit nieuwe huis, dus dat is ook lekker.

Fijn dat bij jou alles weer normaal lijkt te werken.. Op naar de vruchtbare dagen!
Es1234 ah, jammer dat je ongesteld geworden bent. Hopelijk helpen de ovulatietesten je meer zicht te krijgen op je cyclus. En adijvie dus ook ongesteld. Wel fijn dat het 27 dagen was!

Jouw menstruatie klinkt heftig, passingthrough, maar wel fijn dat je weet dat alles werkt.

En Peer... gefeliciteerd met het huis!!!!! :D Wat leuk! En spannende dagen, 15e je NOD.
Ik duim voor iedereen op het wachtbankje (en de ook voor de rest, natuurlijk ;) )!

Ik ben nu 8 en een halve week. Over precies een week is de termijnecho al. Best wel vroeg!
Wauw peer, gefeliciteerd met jullie huis! :cheer2: Ik duim voor meer goed nieuws met een positieve test! Ben je van plan dit weekend te testen?

Andijvie fijn dat je cyclus weer netjes 27 dagen is! Op naar de vruchtbare dagen!

Passing fijn dat je menstruatie achter de rug is.

Grand_allegro hoe gaat het nu? Nog moe en misselijk?

zonderling nog een weekje en je mag weer even spieken naar de kleine garnaal! :hyper:

ambracia hoe gaat het met jou? Vorige ronde liepen we ongeveer gelijk op, jij nu ook (bijna) op het wachtbankje?

Vanochtend een positieve ovulatietest, dus bijna op het wachtbankje! :jump:

Zijn er nog aankomende NODs naast die van Peer?
Wat is er enorm veel gebeurd en geschreven!

Jinger, allereerst een hele dikke knuffel en heel veel sterkte. Wat een nare 'verrassing'. Hoop dat jullie er samen goed mee om kunnen gaan.

Peer Wat goed, een huis! Gefeliciteerd! Inmiddels zal de koopakte wel getekend zijn.

Zonderling Gefeliciteerd!
en Minixx ook!! Ik weet niet meer of ik dat al gezegd had, ik heb wel meegelezen maar ben erg druk geweest. Wat fijn om goed nieuws te hebben.
@Zonderling, misschien lukt dat gezond eten straks wel weer. Leg niet teveel druk op jezelf zou ik zeggen ;)

Sille, hoop dat je op tijd was! Spannend weer.

Passingthrough Fijn dat je nu één normale menstruatie hebt gehad. Werkt het dus iig allemaal wel!

Ik heb nog geen NOD, ben ongesteld geworden zoals ik had verwacht, en ben nu juist aan het wachten op vruchtbare dagen! spannend. Lopen paar dingen in ons leven niet helemaal zoals gepland dus ben nog niet ontembaar ongeduldig. Gelukkig maar.
Goedemorgen dames, sorry ben een tijdje afwezig geweest vanwege drukte rondom werk, opleiding etc. Ik verwacht zaterdag een eisprong en mijn nod is 27 juni we zijn druk aan het klussen deze week, dus wie weet!

Ik zal dit weekend even de tijd nemen om bij te lezen!
Gefeliciteerd met jullie huis @ peer!

Fijn om te horen dat jullie weer een normale menstruatie hebben gehad @Andijviestamppot en @Passingthrough. Laat die vruchtbare dagen maar komen!

@zebrastrepen Het gaat nu weer goed, lief dat je het vraagt. Ik denk toch dat het van mijn menstruatie kwam, al was die deze keer heel maf O_o Soms uren of dagen geen bloed en dan weer ineens een zondvloed. Kon er geen peil op trekken en dacht wel drie keer dat het al voorbij was en dan kwam het weer. Nu lijkt het wel echt gestopt. Heb vanochtend voor de zekerheid nog getest en het was negatief, zoals ik al verwachtte. Dus we mogen er weer tegenaan :D
En voor jou is het nu weer even afwachten na de positieve ovulatietest zag ik.

@Sustainability Dan lopen wij misschien een beetje gelijk, ik zit op cyclus dag 6. Mijn app denkt ovulatie over 8 dagen, maar ik ga wel testen doen, omdat de app er de vorige twee keer nogal ver naast zat.
Ships, en heel bericht getypt en alles weg :-(

Ik reageer zo nog even op alles.

Omdat ik nog niet zeker ben van mijn cyclus ben ik vanaf vandaag begonnen met ovulatietesten. Ik had vandaag al een lichtroze streepje. Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. De eerste zit nu iig in mijn plakboek :-)

https://www.mupload.nl/img/v8m5h8dfe.jpg

Wie van jullie heeft ervaring met deze testen? Is het gebruikelijk dat je gelijk al een streepje ziet? En hoe moet ik dit nu echt interpreteren? Is dit al het begin van mijn ovulatie?
Ik zit nu op cyclusdag 12.
passingthrough wijzigde dit bericht op 12-06-2020 13:36
Reden: Toevoeging tekst
22.78% gewijzigd
Zebrastrepen schreef:
23-05-2020 10:29
En hoe gaat het met jou Apennootje? Is het vol te houden zonder medicatie?
Sorry voor mijn late reactie ben even een tijdje offline geweest door drukte.

Ik merk dat ik meer pijn heb, logisch natuurlijk en meer vermoeid ben. Ik voel me er wel ok bij misschien ook omdat ik weet waar ik het voor doe. Soms zijn er wel dagen dat ik denk jeetje ik hoop dat het gauw raak is.. je bent nu al een hele poos medicijnvrij met pijn en zonder resultaat. Maar over het algemeen ben ik gewoon positief! Lief dat je er naar vraagt.
Jinger6 schreef:
26-05-2020 11:52
Nou dames...Zeg maar nee dan...
Ja hoor, 2 kloppende hartjes :@@:
Hahaha we lagen helemaal in een deuk. Zoveel grapjes over gemaakt, omdat we zo sterk een 1 kind wens hadden. Ik zag mn vriend ook helemaal wit wegtrekken. Hij zei tegen de VK beduusd: nou van bijna geen kinderwens naar 2 kinderen :lol:

Nu een paar uur later en intens blije (schoon) ouders, beginnen wij het ook erg leuk te vinden. Ik ben overigens pas 7 weken, iets korter dan we dachten. Uitgerekende datum wordt ingeschat tussen 12 en 16 jan, maar waarschijnlijk de 12e.

@ Bozz, jij ook een positieve test, wat fijn joh! Gefeliciteerd!
Jeetje, net verder gelezen en zie dat het helaas niet fijn is afgelopen. Veel sterkte gewenst!
anoniem_237849 wijzigde dit bericht op 12-06-2020 13:55
8.18% gewijzigd
Quote verwijderd
passingthrough wijzigde dit bericht op 12-06-2020 14:03
Reden: verwijderen quote
88.72% gewijzigd
Apennootje schreef:
12-06-2020 13:45
Sorry voor mijn late reactie ben even een tijdje offline geweest door drukte.

Ik merk dat ik meer pijn heb, logisch natuurlijk en meer vermoeid ben. Ik voel me er wel ok bij misschien ook omdat ik weet waar ik het voor doe. Soms zijn er wel dagen dat ik denk jeetje ik hoop dat het gauw raak is.. je bent nu al een hele poos medicijnvrij met pijn en zonder resultaat. Maar over het algemeen ben ik gewoon positief! Lief dat je er naar vraagt.
Waar heb jij medicatie voor gehad dan? Hopelijk is het snel raak, en heb je ook snel minder last van jouw klachten.
PassingThrough schreef:
12-06-2020 13:50
Even verder lezen..........
Shit las het idd net ook al :(
PassingThrough schreef:
12-06-2020 13:51
Waar heb jij medicatie voor gehad dan? Hopelijk is het snel raak, en heb je ook snel minder last van jouw klachten.
Ik gebruik al jarenlang antidepressiva en daarbij medicatie tegen chronische zenuw en gewrichtspijnen. Alles dat ik al jaren gebruik is niet geschikt in deze situatie dus moest gaan afkicken omdat direct stoppen niet mocht.
PassingThrough schreef:
12-06-2020 13:34
Ships, en heel bericht getypt en alles weg :-(

Ik reageer zo nog even op alles.

Omdat ik nog niet zeker ben van mijn cyclus ben ik vanaf vandaag begonnen met ovulatietesten. Ik had vandaag al een lichtroze streepje. Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. De eerste zit nu iig in mijn plakboek :-)

https://www.mupload.nl/img/v8m5h8dfe.jpg

Wie van jullie heeft ervaring met deze testen? Is het gebruikelijk dat je gelijk al een streepje ziet? En hoe moet ik dit nu echt interpreteren? Is dit al het begin van mijn ovulatie?

Zijn dit de sensitive testen?

Ik had op dag 12 met de gewone ook al een streep en op dag ovulatie een dikkere streep die soms zelfs donkerder was dan de controlestreep.
Ik heb vanmorgen weer een goede echo gehad. Baby liep op termijn en was heeeeel beweeglijk :heart:
Da Silva wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad! Zo vanzelfsprekend is dat helemaal niet weet ik uit ervaring. Dus alleen maar heel fijn dat alles oké was!

Veel dames weer vruchtbare dagen en wachtbankje he? Spannend over 2 weekjes.
Hier zijn de vruchtbare dagen weer begonnen. Ik ga ook geen ovulatietesten doen, dat maakt het voor mij wat beladen.
We maken gewoon gebruik van de komende dagen en daarna nemen we geduldig plaats op het wachtbankje.
NOD zal rond 30 juni zijn.
Duimen maar 🙏🙏🙏
PassingThrough schreef:
12-06-2020 13:34
Sommige vrouwen hebben een basis level LH in hun lichaam, dan krijg je altijd een streepje. Op CD 12 kan het ook al het begin kunnen zijn van de piek, dus misschien vandaag wel knallend positief! Bij mij is de test altijd heel wit en dan opeens net zo positief als de controle streep.

Wat naar Apennootje van de pijn. Je doet het ergens voor en je staat nog met lege handen. Lijkt me moeilijk :hug:

Wat fijn dat de kleine het goed doet en zo beweegt DaSilva!

Hier een witte test vanochtend. Moet morgen of overmorgen ongesteld worden dus deze ronde hoogstwaarschijnlijk weer niet raak. Ga straks bloed doneren (mag niet zwanger) maar ook het koopcontract tekenen! Ik vind het wel erg jammer, maar ik merk dat ik goed door de wachtweken kom.

Hopelijk heeft de rest meer geluk deze ronde.
peer_92 wijzigde dit bericht op 13-06-2020 07:34
Reden: Taalfoutje
0.32% gewijzigd
Wat mij wel helpt om nuchter te blijven tijdens de wachtweken was dit:

https://www.countdowntopregnancy.com/ea ... mptoms.php

Gevonden op de site van Zebrastrepen :P

De symptomen die meer worden geregistreerd door zwangere vrouwen, worden vaak ook geregistreerd door niet-zwangere vrouwen. Gevoelige borsten bijvoorbeeld maar 1,3 keer meer. Tja, daar was ik niet zo onder de indruk van :) Bovendien zie je dat ze pas meer worden geregistreerd aan het einde van de cyclus. Dus de meeste pijntjes zeggen écht niks :)
Ah jammer Peer! Fijn dat het relativeren met de info op de website helpt.

Wat fijn DaSilva! Gefeliciteerd!

Je weet inderdaad waar je het voor doet Apennootje. Ik hoop dat het snel raak is!

Bloemmetje en bloemman: zet em op de komende dagen!

Passing bij mij zijn de gewone ovulatietesten van sensitest meestal niet heel donker, zoals je op de eedere foto kan zien. Het zou kunnen dat dit al je piek is, kan ook dat die nog moet komen. Hoe was de test van vandaag?

Grand vervelend van je rare menstruatie, maar gelukkig al weer snel de vruchtbare dagen in zicht!

Hier op het wachtbankje, nog een dag of 10 geduld opbrengen. NOD ronde 2 op 24 juni.
Peer zebrastrepen
Net weer getest, en nu geen streepje.
Eergisteren had ik een test van de Action gebruikt, en daar kreeg ik ook een steepje. Maar die geeft alleen aan of er iets in je urine zit, en kun je niet echt de hevigheid zien. Vandaar dat ik de Sensitest had gebruikt.

Die was gisteren dus iets lichter dan de controlestreep, en vandaag helemaal niets.

Ik ga er dan maar vanuit dat het al geweest is
Het is maar goed dat we deze week sowieso bijna elke dag hebben geklust (groot voordeel van de Corona, we werken allebei vanuit huis dus geen reistijd en daarnaast geen hobby's in de avonden).

Ik ben benieuwd! Over een week of 2 dan maar voor de zekerheid een testje 😁.

Ik ga nu wel nog elke dag de ovulatietesten doen. Wellicht dat de cyclus toch nog een beetje in de war is.

Peer succes met tekenen! Wanneer krijgen jullie de sleutel? En wanneer willen jullie over?

DaSilva wat heerlijk! Heeft het ook voor waterige pretogen gezorgd?
@Peer balen van de negatieve test. Hoelang ben je nu precies bezig? Wel goed hoor om te je niet te zeer te focussen op de symptomen. Want idd, die kunnen zowel een beginnende zwangerschap als een menstruatie betekenen.... Hopelijk is het snel raak!!

@zebrastrepen dankjewel!! Haha ;) spannend weer.
Voor jou ook, nog een dag of 10 geduld... En dan hopelijk een mooie positieve test. Duimen maar!!

@passing dan heb je waarschijnlijk je eisprong gehad! Fijn... Dan kun je weer deelnemen op t wachtbankje en is t hopelijk raak 🙏🙏

Hier zijn de vruchtbare dagen aangebroken maar nog geen signalen van een eisprong. Ik doe ook geen testen dus 100% zeker weet ik het niet. Maar da's ook niet zo erg. Ik heb een regelmatige cyclus dus weer ongeveer wanneer mn vruchtbare dagen eindigen.

Hoe is t verder met iedereen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven