Heropend: maddie mccann

03-06-2020 21:29 2922 berichten
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/gr ... ~aae8cd5b/

Zou het dan toch...?
In augustus 2019 deed Mark Perlin van het Cybernetics lab in Pittsburg (VS), een verzoek aan de Engelse politie en de McCann's om de DNA samples uit 2007 te mogen onderzoeken met nieuwe en betere technieken.
Ik heb er verder niets meer over gehoord en het zal vast wel geweigerd zijn. Weet iemand meer?
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
12-06-2020 13:39
Jammer dat je niet kan teruggaan in de tijd.
Als ze nu dit onderzoek opnieuw zouden kunnen beginnen mét de juiste mensen en zonder iemand in bescherming te nemen, was er meer opgehelderd geraakt denk ik

Ondertussen zijn alle bewijzen wel weg
Als we terug in de tijd konden gaan, zou ik Madeleine redden.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
harissa schreef:
12-06-2020 13:21
Ik lees steeds dat de huurauto dagen open heeft gestaan om te luchten.
Waar kan ik die informatie vinden? Is dat een getuigenis van iemand? Ik ben benieuwd naar de bron.
Het staat ook gewoon in de officiële politiedocumenten. Zoek op pj files.
Ellerlilalinne schreef:
12-06-2020 13:41
Als we terug in de tijd konden gaan, zou ik Madeleine redden.
En nog wat andere kinderen ook.
Shuri schreef:
12-06-2020 13:45
En nog wat andere kinderen ook.
Nou zeg dat wel. :(
Wat ik zo merkwaardig vind: waarom gaat een ontvoerder niet door de deuren, die weliswaar dicht waren (voor- en achterdeur) maar niet op slot, maar via het raam, dat notabene maar voor de helft open gaat, met een kind in de armen? Dan moet je toch wel worstelen om met kind en al eruit te klimmen. Waarom zo moeilijk als de deuren makkelijk open gaan.
Dat verhaal lijkt dus niet te kloppen van de McCanns....
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
boontje89 schreef:
12-06-2020 12:48
De autosleutel zou ik dan juist weer logisch vinden als ze haar toen nog verplaatst hebben. 1 van de honden sloeg geloof ik ook aan bij de drempel van de bestuurdersportier. Transfer vis hun handen oid op de sleutel. Dat shirtje vind ik dan gekker; je gaat als je het lichaam wil verbergen dan toch niet nog haar shirt uittrekken ofzo. Misschien lag het wel onder haar in de kast maar waarom zou je dat dan ook niet weggooien.
Even een opmerking tussendoor. Wat betreft de sporen op/in auto en op autosleutels zijn volgens mij meerdere verklaringen mogelijk. Ze kunnen reeds weken eerder zijn aangebracht, namelijk tijdens de eerste dagen van de vermissing, óf, en/of, later als de auto is gebruikt om Maddie's lichaam (nog eens) te verplaatsen. Het gaat om dezelfde huurauto die de ouders tijdens die eerste dagen gehuurd hebben, om deze een paar weken later opnieuw te huren. In de tussentijd hadden ze een andere auto gehuurd.. Dit was eerder in het topic benoemd, toch?
idd_ wijzigde dit bericht op 12-06-2020 13:55
5.16% gewijzigd
koreana schreef:
12-06-2020 13:49
Wat ik zo merkwaardig vind: waarom gaat een ontvoerder niet door de deuren, die weliswaar dicht waren (voor- en achterdeur) maar niet op slot, maar via het raam, dat notabene maar voor de helft open gaat, met een kind in de armen? Dan moet je toch wel worstelen om met kind en al eruit te klimmen. Waarom zo moeilijk als de deuren makkelijk open gaan.
Het hele ontvoeringsverhaal is een verzinsel.
Blankepit schreef:
12-06-2020 12:29
Een paar dingen: Er is een mogelijkheid dat Madeleine al eerder stierf en op zijn minst meerdere uren op bepaalde plaatsen gelegen heeft; achter de bank en in de kast. Zo kan de ontbinding die nodig was beter verklaard worden.

De broek en blouse van Kate zou ze kunnen hebben aangehad terwijl ze het dode meisje heeft vastgehouden. Het rode T-shirt van Madeleine kan Maddie hebben gedragen. Cuddle Cat kan een tijd bij het levenloze lichaampje hebben gelegen als vorm van troost.

De autosleutels heb ik veel meer moeite mee: Die auto hebben ze pas 25 dagen na de vermissing gehuurd.
Toen ze overleed? En daarna is het uitgetrokken?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
koreana schreef:
12-06-2020 13:49
Het raam kon niet verder open dat de ontvoerder het daarna weer dicht gedaan heeft (om geen aandacht te trekken)?

Anders vind ik het ook wel erg raar.
hannaa45 schreef:
12-06-2020 13:51
Het hele ontvoeringsverhaal is een verzinsel.
Dat moet haast wel, omdat ze ook tegenstrijdige verklaringen afgaven over wat ze in eerste instantie 'aantroffen' en daarna weer veranderden.
Ook het feit dat Maddie's bed onbeslapen leek. Dat zie je op de politiefoto's van de avond van 3 mei 2007.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Ellerlilalinne schreef:
12-06-2020 13:53
Het raam kon niet verder open dat de ontvoerder het daarna weer dicht gedaan heeft (om geen aandacht te trekken)?

Het zijn schuiframen. De rechterkant kon open, met zo'n hendel waar je op een knopje moet drukken om hem te ontgrendelen, en die rechterkant schoof dan over de vastzittende linkerkant.
De ramen waren iets van 2 foot hoog en breed, dat betekent dat de klimruimte is 30 cm breed. Dat is behoorlijk wurmen om doorheen te komen, zeker met een kind in je armen.

Ook bijzonder dat het kind niet wakker werd, maar dat kan ook aan de Calpol hebben gelegen.
dubbel
Ellerlilalinne schreef:

Het enige spoor op het raam was van Kate, een handafdruk op de binnenkant van de ruit.
koreana schreef:
Dat moet haast wel, omdat ze ook tegenstrijdige verklaringen afgaven over wat ze in eerste instantie 'aantroffen' en daarna weer veranderden.
Ook het feit dat Maddie's bed onbeslapen leek. Dat zie je op de politiefoto's van de avond van 3 mei 2007.
Ik zag in een filmpje hoe ze samen moesten nadoen voor reconstructie wat had plaatsgevonden, wat ze hadden gedaan in het appartement na de ontdekking. Weet niet of dat filmpje echt was. Maar het was een heeeeeeeeeeel raar gezicht wat die twee deden. Echt heel raar. Dan zie je echt dat ze 'anders' zijn.
koreana schreef:
12-06-2020 13:55
Het zijn schuiframen. De rechterkant kon open, met zo'n hendel waar je op een knopje moet drukken om hem te ontgrendelen, en die rechterkant schoof dan over de vastzittende linkerkant.
De ramen waren iets van 2 foot hoog en breed, dat betekent dat de klimruimte is 30 cm breed. Dat is behoorlijk wurmen om doorheen te komen, zeker met een kind in je armen.

Ook bijzonder dat het kind niet wakker werd, maar dat kan ook aan de Calpol hebben gelegen.
Maar ja, stel dat ze haar een slaapmiddel hebben gegeven, dan weet zo’n ontvoerder dat toch niet? En je gaat niet een kind uit bed trekken en meenemen met de kans dat ze het op een schreeuwen zet ‘s avonds. Tenzij die ontvoerder haar zelf bedwelmd heeft.
Ellerlilalinne schreef:
12-06-2020 13:58
Ik zag in een filmpje hoe ze samen moesten nadoen voor reconstructie wat had plaatsgevonden, wat ze hadden gedaan in het appartement na de ontdekking. Weet niet of dat filmpje echt was. Maar het was een heeeeeeeeeeel raar gezicht wat die twee deden. Echt heel raar. Dan zie je echt dat ze 'anders' zijn.
Heb je een link?
Weet iemand dat filmpje te vinden dat ze bezig zijn met een reconstructie samen met de ouders??

GEVONDEN

Hier!

Ik dacht al even dat ik het gedroomd had.

Begint bij 5.15 wtf zijn ze aan het doen? Zie ook hoe die agenten in de deur kijken.

https://www.youtube.com/watch?v=S1KjwFkXeLk&t=8s

Als iemand dit kan uitleggen, GRAAG!
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 12-06-2020 14:33
57.01% gewijzigd
pamelacourson schreef:
12-06-2020 13:59
Heb je een link?
Ben FF zoeken.
madamecannibale schreef:
12-06-2020 12:51
Hier bijvoorbeeld een artikel over hoe de gedachtes van een hondengeleider de hond kunnen beïnvloeden:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3078300/

En voor wie denkt dat de hondengeleider niet wist welke auto van de McCanns was raad ik aan het filmpje nog eens heel goed te bekijken:

https://youtu.be/FTF4JTLeOWA
Als die laatste het filmpje was die ook in de Netflix serie te zien was, snap ik wel dat ik toen dacht: begeleider blijft de hele tijd bij de auto staan en roept hond bij zn naam terug.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
pamelacourson schreef:
12-06-2020 13:58
Maar ja, stel dat ze haar een slaapmiddel hebben gegeven, dan weet zo’n ontvoerder dat toch niet? En je gaat niet een kind uit bed trekken en meenemen met de kans dat ze het op een schreeuwen zet ‘s avonds. Tenzij die ontvoerder haar zelf bedwelmd heeft.
Precies!
dubbel
koreana wijzigde dit bericht op 12-06-2020 14:09
97.17% gewijzigd
De afleveringen van Richard Hall laten in de eerste aflevering dat nadoen van die deuren en ramen zien.

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... KFwId3g0fM
Ik vind dit zo'n interessant filmpje:
https://youtu.be/JM0fcuhndGI

Over de bekentenissen van de McCanns en waarom het bekentenissen zijn.
simbalabimba schreef:
12-06-2020 13:52
Toen ze overleed? En daarna is het uitgetrokken?
Geen idee. Een kadaverspeurhond rook een lijkgeur aan het shirt. Zeg het maar. Het is in ieder geval een spoor dat wijst naar betrokkenheid van de ouders.
Lijkgeur op de kleren van Kate? Sporen die wijzen op betrokkenheid van de ouders.
Lijkgeur in je huurauto? Idem schuldig dito.

Er is geen enkel spoor van een ontvoering door een onbekende. Geen vingerafdruk, geen haar, geen schilfertje.
Hoe je dan kan uitgaan van een ontvoering en betrokkenheid van de ouders niet eens meer wil onderzoeken ontgaat mij geheel.

De reactie van de ouders op deze honden? Eerst beantwoord Kate de directe vraag van interviewster Sandra gewoon niet en houdt een blablaverhaal: maybe you should ask the judiciary because they have examined all evidence. I mean we are also Madeleine's mum and dad and we are desperate for people to help us find Madeleine which is why we are here today. The majority of people are inherently good and I believe the majority of people in Portugal are inherently good people and I am asking them if they will help us spread this message to that person or people

Dan voegt Gerry er sarcastisch aan toe:
Ask the dogs, Sandra.
I can tell you that we have also looked at evidence about (haha) cadaver dogs and they are incredibly unreliable. That's what the evidence shows, if they are tested scientifically.
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 12-06-2020 14:33
41.94% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven