Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Ik denk dat het wel goed zit met Julus en hun een lange eerste date hebben. Net als dat ze lang kunnen telefoneren.
Hoop het en ben benieuwd.
Shiverrr schreef:
13-06-2020 13:33
Ja ben wel heel benieuwd waar Julus blijft met haar update.

Niet quoten aub, wil dit nog wel weghalen.
Als je er in principe niets tegen hebt zou je misschien gewoon een drankje kunnen doen? Heel vrijblijvend en kun je daarna beslissen wat je wil. Alleen al fijn om wat date ervaring op te doen en misschien helpt dat ook juist met je onzekerheid.
@Flaffy: Ja is ook zo hoor en ervaring op doen is altijd goed.
shiverrr wijzigde dit bericht op 13-06-2020 21:18
81.22% gewijzigd
@Muis: Maar jullie hebben het voor de date niet over de bedoeling van de ander? Ik wist van te voren altijd dat mn date ook serieus op zoek was naar een relatie. Dus dan loop je toch minder snel tegen het probleem aan dat de ander uiteindelijk alleen maar seks wil?
Shiverrr schreef:
13-06-2020 14:49
@Flaffy: Nouja ik zou dus eerst gewoon een keer een drankje willen doen en pas de 2e keer evt. naar zijn huis. Tenzij het wel zo goed moet voelen, maar zoiets verwacht ik niet haha. Maar ervaring op doen is sowieso ook goed natuurlijk. Alleen de insteek is zo anders, dat het natuurlijk weer extra spanning geeft. Echt ik maak het mezelf zo moeilijk met dat getwijfel en die onzekerheid :facepalm: Waarom kan ik niet gewoon 'ja of nee' zeggen. Ik word daar zelf dus ook moe van he.
En wil hij dat ook? Ik vind dat ook heel normaal, eerst op neutraal terrein afspreken. Het is ook lastig met die onzekerheid, misschien daarom het dan ook juist gewoon doen? Dan merk je vanzelf of het iets voor je is of juist totaal niet.
@Flaffy: Ik heb het niet zo letterlijk gezegd. Heb gisteren wel aangegeven dat ik iemand eerst wat beter wil leren kennen en een soort van (vertrouwens)band opbouwen. Hij had het erover dat zoiets toch ook kon. Je kon toch vrienden zijn met benefits. Maar dit zou mijn voorwaarde zijn, waar ik niet van afwijk (dat weet hij niet hoor). Verder hebben we nog niet super veel gepraat dus ik weet ook niet of hij het meent. Maargoed het is sowieso handig voor mezelf om te weten of ik het wil/durf en er voor open sta. Want de vraag komt regelmatig terug.
@Shiver, Goed dat je wel zo aangegeven hebt. Je zou voor kunnen stellen om een drankje buitenshuis te doen? Wil hij dat niet dan is het gelijk duidelijk en is het exit.

Ik heb friens with benefits ook wel eens gedaan, maar wij wisten beide van elkaar dat we geen relatie met elkaar wilden, maar wel fijne seks. Dan kan het goed gaan.
Jawel, maar het komt ook voor dat de date wel zegt dat hij niet goed weet wat hij wilt, gewoon een leuke tijd en geen ONS/FWB en we zien het wel. Maar dat na de eerste date wel erg duidelijk is wat die wil. Of er is gewoon dan meer lust/aantrekkingskracht dan echt liefde / chemie en dat weet je vantevoren niet. En dan denk ik bij mezelf soms dat ik niet zo naïef had moeten zijn omdat het toch Tinder is. Maar goed, heb zelf ook een relatie uit Tinder gehad dus het kan wel.

Anders kan ik er inderdaad op inspelen en aangeven of wel / niet hetzelfde wil zoals jij ook aangeeft in jouw eigen post.
muis12345 wijzigde dit bericht op 13-06-2020 17:46
50.20% gewijzigd
Afspreken kan dan altijd toch? Dan weet je ook of je er voor open staat. Zolang je er zelf geen verwachtingen van hebt en niet teleurgesteld wordt als het toch anders uitpakt.
muis12345 wijzigde dit bericht op 13-06-2020 17:45
64.14% gewijzigd
@muis: Wil je mn quotes weghalen uit je berichten?
Attraverso schreef:
13-06-2020 13:27
Ik begin me een beetje zorgen te maken over Julus....
Inmiddels deel ik je gevoel wel. Hopelijk is het echt een mega lange, knusse date..
Ja, ik hoop ook echt dat ze zo in de wolken is dat de update er even bij in is geschoten!
Bij nader inzien niet wat ik wil uitdragen.
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 13-06-2020 23:12
98.34% gewijzigd
Karratha, wat mij opvalt dat je het vooral heel erg buiten jezelf zoekt. Jij voelt je eenzaam en wilt dit opvullen door met anderen dingen te doen. Eenzaamheid is iets van jou, je omgeving veranderd nu eenmaal. Dat is een gegeven. Eenzaamheid kan jezelf aanpakken door naar binnen te keren en te voelen en ervaren.

En ik snap het best hoor, heb me ook weleens eenzaam gevoelt. Maar weet inmiddels ook dat een relatie dat gat echt niet gaat vullen en je dat ook niet moet willen. Zware taak voor een partner. Je zou het zelf moeten kunnen, wat heb je nodig dat jij je minder eenzaam voelt?

En daarnaast zijn er tientallen vrijgezellen. Ikzelf ook een periode van ruim 5 jaar en eigenlijk 8. Want toen had ik voor het laatst echt een serieuze lange relatie. Dus maak het ook minder zwaar door je te bedenken dat je echt niet de enige bent. En een relatie is ook niet het walhalla, een grotere spiegel is er niet en ik vind hem best confronterend nu ik weer in iets beginnends zit.
Maak het wat kleiner voor jezelf en wees dankbaar dat jouw vriend nog tijd voor je maakt. En kijk naar wat je wel hebt ipv wat niet.
RedRoseThorn schreef:
13-06-2020 20:36
Ja, ik hoop ook echt dat ze zo in de wolken is dat de update er even bij in is geschoten!
Ik duim heel hard hier.
@ Qiyara:

Ik vind dat eerlijk gezegd best meevallen. Nu sinds een week of 2,5/3 komt mijn sociale leven weer een beetje op gang, maar daarvoor in corona tijd heb ik 9 weken bijna volledig alleen doorgebracht en waren de enige mensen die ik sprak de dame bij AH achter de kassa en mijn ouders.
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 08:12
59.45% gewijzigd
En vriendschappen kunnen veranderen, los van of de vrienden in een relatie komen. Heb je zelf geen hobby's waar je nieuwe mensen kan ontmoeten? Sta jij zelf wel open voor nieuwe vriendschappen of veranderde vriendschappen?

En inderdaad uiteindelijk kan niemand een leegte vullen, dat moet je zelf doen.
Qiyara schreef:
13-06-2020 21:04
Karratha, wat mij opvalt dat je het vooral heel erg buiten jezelf zoekt. Jij voelt je eenzaam en wilt dit opvullen door met anderen dingen te doen. Eenzaamheid is iets van jou, je omgeving veranderd nu eenmaal. Dat is een gegeven. Eenzaamheid kan jezelf aanpakken door naar binnen te keren en te voelen en ervaren.

En ik snap het best hoor, heb me ook weleens eenzaam gevoelt. Maar weet inmiddels ook dat een relatie dat gat echt niet gaat vullen en je dat ook niet moet willen. Zware taak voor een partner. Je zou het zelf moeten kunnen, wat heb je nodig dat jij je minder eenzaam voelt?

En daarnaast zijn er tientallen vrijgezellen. Ikzelf ook een periode van ruim 5 jaar en eigenlijk 8. Want toen had ik voor het laatst echt een serieuze lange relatie. Dus maak het ook minder zwaar door je te bedenken dat je echt niet de enige bent. En een relatie is ook niet het walhalla, een grotere spiegel is er niet en ik vind hem best confronterend nu ik weer in iets beginnends zit.
Maak het wat kleiner voor jezelf en wees dankbaar dat jouw vriend nog tijd voor je maakt. En kijk naar wat je wel hebt ipv wat niet.
hier sluit ik mij bij aan.
Lees het eens terug, samen met jouw vorige posts. Het valt voor mij namelijk op dat iemand die slecht tegen "negativiteit" kan, je veel dingen zelf negatief ervaart/maakt.
@Karratha, ik ben het eens met Qiyara. In plaats van afvragen ‘waarom ben ik de persoon die in deze situatie zit’ kan je beter eens nadenken hoe je dit zelf wil oplossen. Een ander persoon/relatie gaat dit niet op magische wijzen veranderen. Groot deel van mijn vriendinnen zitten ook in relatie, maar voel nooit alsof ik iets moet ‘inleveren’. Je bent situaties erg aan het analyseren en vrienden aan het oordelen, het is beter om gewoon bij jezelf te blijven en je eigen acties.
@Karratha: Maar ik lees wel dat je steeds veel "eisen" stelt of hoge verwachtingen hebt. Dus wanneer het niet zoals het gaat als jij het in je hoofd hebt, dan is het dus gelijk een probleem. Zo komt het iig over. Misschien moet je minder van mensen verwachten en niet zo snel een mening of oordeel uitspreken.

Ik moest trouwens nog wel even aan je denken. Had net tinder gesprek met een man en ik gaf ook aantal keer met 1 woord antwoord. Maar serieus er viel gewoon vrij weinig te zeggen anders. Of je moet express een nette zin gaan vormen.
Het is trouwens niet oordelend bedoeld he, dat wil ik nog even duidelijk maken.Dus die vriend die een kind krijgt en maar twee uurtjes mee kan varen, die verwijt ik helemaal niets.
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 08:13
79.57% gewijzigd
Joehoe, heb eerst heel veel moeten bijlezen. En wat lief dat jullie zo meeleven :)
No worries, ik ben niet ontvoerd maar Qiyara wint de koelkast. Ik had een hele lange date die anders eindigde dan gedacht.
Het voelde direct vertrouwd toen we elkaar zagen. Ik had geen fuck yes gevoel, maar was enorm op mijn gemak en hij ook. Gisteravond paar uurtjes door een stad gelopen, al kletsend. Toen besloten dat hij met mij mee zou gaan. Vandaag de hele dag in mijn stad rondgebanjerd en we zouden vanavond nog ergens iets eten.
Toen kreeg hij een telefoontje en wilde hij direct naar huis, wat ik heel goed begreep. Hij pakte zijn tas en was weg.
Meteen daarna een appje waarin hij me bedankte voor alles.

Ik heb nu pas tijd om eea te laten bezinken. Hij is in 1 woord een geweldige man. Zo eentje met alle eigenschappen die iedere vrouw wenst. Ik voel geen vonk, wel een enorme klik. Het voelt alsof ik hem al jaren ken en we zijn beiden compleet onszelf. Maar die vonk ontbreekt. Toch voelde zoenen heel erg fijn, maar ik voelde geen kriebel. Ik denk ook niet dat ik verliefd op hem kan worden.
Omdat het afscheid onverwacht en heel snel kwam, hebben we nergens meer over gesproken. Hij zei wel wat dingen waaruit ik kon opmaken dat hij eea wil voortzetten. En ik..weet het echt niet. Hij is nu weg maar er is geen gemis. Het was fijn en goed maar het is niet dat ik niet kan wachten om dit weer te willen. Snappen jullie wat ik bedoel?

Ik wil graag op iedereen reageren maar het is zo veel. Dus sorry voor de egopost maar ik heb alles gelezen.
Positieve berichten grotendeels, gelukkig!
Shiverrr schreef:
13-06-2020 21:26

Ik moest trouwens nog wel even aan je denken. Had net tinder gesprek met een man en ik gaf ook aantal keer met 1 woord antwoord. Maar serieus er viel gewoon vrij weinig te zeggen anders. Of je moet express een nette zin gaan vormen.
Hmm, ik weet niet. Ik vind het ook wel een essentieel verschil wie het gesprek opent. Als jij het gesprek opent en je spreekt iemand aan, dan neem ik aan dat je uit bent op een conversatie met die persoon? Dan zou ik het wel vreemd vinden als je alleen maar eenwoords - zinnen blijft spuien.

Aan de andere kant moet ik me misschien niet zo veel op het negatieve focussen. Want uiteindelijk zijn er meer vrouwen die op een leuke / spontane manier het gesprek openen en ook een leuke 'drop' doen, dan dat voorbeeld van die vrouw die alleen maar 'yes'' ''no'' en ''whatever'' zegt.
Julus schreef:
13-06-2020 21:50
Joehoe
Leuk dateverslag :D

Ik weet niet of ik je nu moet feliciteren of ehh? Het klinkt als de perfecte date, en die vonk. Tja, dat blijft een ongrijpbaar iets.
Hoe belangrijk vind je zo'n vonk? Het grootste gewin lijkt me dat je je vertrouwd voelt bij iemand, dat is al redelijk zeldzaam, althans bij mij wel.

En als ik je tekst leest, en dat is een eigen interpretatie van jouw tekst, dan bekruipt mij het gevoel dat het bij jou aan uiterlijke aantrekkingskracht ontbreekt? Of zit ik er dan naast?

Wel jammer en een beetje apart dat hij zo plotseling weg moest, hopelijk ben je er een beetje achter waarom dat was en geeft dat je geen dubbel gevoel. In ieder geval dat je date zo lang duurde is helemaal leuk. Ben jaloers een beetje!
Julus schreef:
13-06-2020 21:50
Joehoe, heb eerst heel veel moeten bijlezen. En wat lief dat jullie zo meeleven :)
No worries, ik ben niet ontvoerd maar Qiyara wint de koelkast. Ik had een hele lange date die anders eindigde dan gedacht.
Het voelde direct vertrouwd toen we elkaar zagen. Ik had geen fuck yes gevoel, maar was enorm op mijn gemak en hij ook. Gisteravond paar uurtjes door een stad gelopen, al kletsend. Toen besloten dat hij met mij mee zou gaan. Vandaag de hele dag in mijn stad rondgebanjerd en we zouden vanavond nog ergens iets eten.
Toen kreeg hij een telefoontje en wilde hij direct naar huis, wat ik heel goed begreep. Hij pakte zijn tas en was weg.
Meteen daarna een appje waarin hij me bedankte voor alles.

Ik heb nu pas tijd om eea te laten bezinken. Hij is in 1 woord een geweldige man. Zo eentje met alle eigenschappen die iedere vrouw wenst. Ik voel geen vonk, wel een enorme klik. Het voelt alsof ik hem al jaren ken en we zijn beiden compleet onszelf. Maar die vonk ontbreekt. Toch voelde zoenen heel erg fijn, maar ik voelde geen kriebel. Ik denk ook niet dat ik verliefd op hem kan worden.
Omdat het afscheid onverwacht en heel snel kwam, hebben we nergens meer over gesproken. Hij zei wel wat dingen waaruit ik kon opmaken dat hij eea wil voortzetten. En ik..weet het echt niet. Hij is nu weg maar er is geen gemis. Het was fijn en goed maar het is niet dat ik niet kan wachten om dit weer te willen. Snappen jullie wat ik bedoel?

Ik wil graag op iedereen reageren maar het is zo veel. Dus sorry voor de egopost maar ik heb alles gelezen.
Positieve berichten grotendeels, gelukkig!
Het klinkt wel erg goed! Wel intens zo'n lange date. En een vonk kan toch groeien?
En verliefd, ik ben op mijn vriend ook niet verliefd. Wel voel ik liefde, vertrouwd gevoel en alsof ik hem jaren ken. Verliefdheid zegt mij niet zoveel.
Jullie hebben zolang met elkaar genoten, dat zegt toch wel wat en als het zoenen ook fijn was.
Laat het even bezinken, je hoeft het nu ook nog niet te weten. Misschien denk je morgen of in de loop van de week er weer anders over.
Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven