Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
@julus: Bij hem verwacht ik geen serieuze date hoor. Dus qua dat kan er geen teleurstelling komen. Het is meer dat ik het eng vind en daarom hoop op afzeggen. Mijn zelfvertrouwen is het probleem in dit geval.

@sabieh: Ja weet ik, alleen ik heb het mezelf daarin wel lastig gemaakt. Want er zijn nu verwachtingen. Maar wat jij zegt, ik hoop het meestal en alle keren was het gewoon gezellig. Al vind ik deze keer wat anders.

@mibimi: Ik vind je post nogal veroordelend. Het kan toch dat je niet gelijk heel enthousiast bent of dat je je later bedenkt. Daar is niks mis mee.
Hi allen, stukje teruggelezen (en heb heel wat gemist lees ik). Mezelf een poosje niet met daten/ single-zijn beziggehouden. Puur om voor mezelf even helder te krijgen wat prio’s in mijn leven zijn en wat niet.
Heel verhelderend; meteen actie ondernomen en de coronatijd benut om lekker veel huizen te gaan bekijken en uiteindelijk een droomplek gevonden. Mezelf durven vastleggen aan een plek alleen voor mij....een ware overwinning.

Ik lees dat hier volop gedate wordt en relaties zijn ontstaan. Vraag me af hoe dat werkt anno pandemie. Hebben jullie echt 1,5 meter-dates?
Julus schreef:
14-06-2020 09:43
Muis, daar ben ik ook bang voor. Dan mis je dus altijd die spanning en ben je snel uitgekeken volgens mij. Ik denk ook dat je dan sneller open staat voor iemand die wel die gevoelens naar boven brengt en vind ik oneerlijk.

Hogrider, het was heel fijn. Het samenzijn. Het is soms niet zo zwart-wit.
Ja snap ik heel goed, ook oneerlijk naar hem toe als je er niet helemaal 100 % in zit. Stom he, heb je iemand die aan best veel voldoet en vertrouwd is en eindelijk geen drama, is er geen chemie. En verder gewoon even afwachten of je hem mist en hoe de komende weken zijn qua contact zoals je zelf al aangeeft.
Mikiniki: ik word dit jaar 30... :|
En inderdaad, wel avonturen meegemaakt haha. Geen "ik heb nog niet genoeg geleefd" taferelen waardoor de relatie op losse schroeven komt te staan.

Julus: fijn dat je date zo leuk was! Inderdaad eerst alles maar even laten bezinken en kijken hoe het loopt.
@Mibimi en Hogrider; prima als jullie in stilte onze verhalen meelezen, maar laten we het aub respectvol houden en geen veroordelingen wat jullie verbaasd over ons (de ene schrijver dit en de ander dat). Voelt aanvallend. Dit zijn onze persoonlijke ervaringen en gevoelens, tja dat is soms met hoge verwachtingen en teleurstellingen. We komen hier om ons verhaal kwijt te kunnen en ons eerste gevoel op te schrijven, soms niet rationeel maar daar helpen we elkaar mee. Laten we dit een veilige omgeving houden 😊
noumoe2019 schreef:
14-06-2020 11:40
Hi allen, stukje teruggelezen (en heb heel wat gemist lees ik). Mezelf een poosje niet met daten/ single-zijn beziggehouden. Puur om voor mezelf even helder te krijgen wat prio’s in mijn leven zijn en wat niet.
Heel verhelderend; meteen actie ondernomen en de coronatijd benut om lekker veel huizen te gaan bekijken en uiteindelijk een droomplek gevonden. Mezelf durven vastleggen aan een plek alleen voor mij....een ware overwinning.

Ik lees dat hier volop gedate wordt en relaties zijn ontstaan. Vraag me af hoe dat werkt anno pandemie. Hebben jullie echt 1,5 meter-dates?
Wat fijn om te horen dat alles goed gaat en gefeliciteerd met je droomplek! Herken het gevoel, nu ook bezig met kopen van huis en altijd lang gedacht dat ik dit met een partner zou doen. Maar het voelt goed! Als ik me goed herinner was jij de persoon die met iemand aan daten was die op wereldreis vertrok toch? Daar ooit iets van gehoord nog?

Ik heb 3 wandeldates gehad, ging prima!

@Mikiniki, bezichtiging gister was erg leuk, maar top budget en moest 1 en ander aan gedaan worden. Weer een jaren ‘30 woning in populaire wijk, dus verwacht dat weer flink overboden zal worden. Denk dat ik het laat en deze week weer vol goede moed verder ga zoeken 😁
vivi3338 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 13:15
11.80% gewijzigd
@Julus
Wat fijn dat het zo leuk was. Dat jullie zo lang samen konden zijn zegt ook wel veel. Klinkt als een hele leuke man, en misschien komt dat gevoel nog. Weet je hoe dat bij hem zit?
noumoe2019 schreef:
14-06-2020 11:40

Wat fijn een persoonlijke overwinning!

Ik durfde laatst weer een date aan en mezelf voorgehouden om afstand te bewaren. Helaas toch gezoend na een paar wijntjes, dus ik merk dat het in praktijk wel wat lastig is de 1,5 meter. Nu ziek thuis met keelpijn, moest me voor de zekerheid testen op corona. Stel ik zou positief zijn, zou ik de date, die ik niet meer spreek, hier wel over moeten vertellen. Dus daten anno nu vind ik persoonlijk ongemakkelijk.
In mijn omgeving hoor ik ook dat daten in deze tijd vaak toch eindigt met een zoen, of knuffel. Al neem je voor het niet te doen.
Vivi3338 schreef:
14-06-2020 13:13
Wat fijn om te horen dat alles goed gaat en gefeliciteerd met je droomplek! Herken het gevoel, nu ook bezig met kopen van huis en altijd lang gedacht dat ik dit met een partner zou doen. Maar het voelt goed! Als ik me goed herinner was jij de persoon die met iemand aan daten was die op wereldreis vertrok toch? Daar ooit iets van gehoord nog?

Ik heb 3 wandeldates gehad, ging prima!
3 wandeldates...klinkt fijn, zit “het” erin denk je?

Inderdaad die met die wereldreis, nog met enige regelmaat contact ook. Hij is voornemens daar te blijven maar vroeg wel of ik hem wilde komen opzoeken in australie. Voor nu niet aan de orde maar wie weet ooit...sindsdien heb ik niet meer gedate.

Een van mijn beste “eeuwige single” vriendinnen heeft nu een lover via happn en dat ziet er zo leuk uit dat het ergens natuurlijk wel een beetje kriebelt. Hoe heb jij je wandeldate leren kennen?
Muis12345 schreef:
14-06-2020 13:14
Wat fijn een persoonlijke overwinning!

Ik durfde laatst weer een date aan en mezelf voorgehouden om afstand te bewaren. Helaas toch gezoend na een paar wijntjes, dus ik merk dat het in praktijk wel wat lastig is de 1,5 meter. Nu ziek thuis met keelpijn, moest me voor de zekerheid testen op corona. Stel ik zou positief zijn, zou ik de date, die ik niet meer spreek, hier wel over moeten vertellen. Dus daten anno nu vind ik persoonlijk ongemakkelijk.
In mijn omgeving hoor ik ook dat daten in deze tijd vaak toch eindigt met een zoen, of knuffel. Al neem je voor het niet te doen.
Ik vraag me dan vooral af hoe zo’n eerste, toch al onwennige, begroeting verloopt. Zwaai je vanaf een afstandje? Lijkt me heel maf.

En tja dat zoenen, ik word er vast om afgeschoten maar ik denk dat het niet doen, bij iemand die je wel heel leuk vindt en die ander jou ook, ook stom is...
noumoe2019 schreef:
14-06-2020 13:20
3 wandeldates...klinkt fijn, zit “het” erin denk je?

Inderdaad die met die wereldreis, nog met enige regelmaat contact ook. Hij is voornemens daar te blijven maar vroeg wel of ik hem wilde komen opzoeken in australie. Voor nu niet aan de orde maar wie weet ooit...sindsdien heb ik niet meer gedate.

Een van mijn beste “eeuwige single” vriendinnen heeft nu een lover via happn en dat ziet er zo leuk uit dat het ergens natuurlijk wel een beetje kriebelt. Hoe heb jij je wandeldate leren kennen?
Het waren 3 ‘losse’ eerste dates, niet met dezelfde persoon. Helaas geen romantische klik bij alle 3, maar was ook heel laagdrempelig om even 2 uurtjes te wandelen! Begroeting is meestal gewoon zwaaien en soms wel een knuffel op het eind. Zoenen wacht ik ook nog even mee.

Toevallig dat jullie nog contact hebben en hij je heeft uitgenodigd! Wie weet als je ooit nog die kant op gaat haha.

Zelf heb ik de leukste dates via Bumble gehad, maar vaak kom ik dezelfde mensen ook wel op tinder tegen. Gebruik het liefste wel 1 app ipv meerdere tegelijk.
noumoe2019 schreef:
14-06-2020 13:24
Ik vraag me dan vooral af hoe zo’n eerste, toch al onwennige, begroeting verloopt. Zwaai je vanaf een afstandje? Lijkt me heel maf.

En tja dat zoenen, ik word er vast om afgeschoten maar ik denk dat het niet doen, bij iemand die je wel heel leuk vindt en die ander jou ook, ook stom is...
Ik bedenk me nu dat de groet eigenlijk al een knuffel was. Ik vroeg nog oh wacht mag ik je wel een knuffel geven? Zei die ja joh, nu wel. Ik had het er met hem over en hij zei dat hij ook pas sinds een week weer date omdat het nu weer ''veiliger'' voelt. Terwijl er eigenlijk nog wel een pandemie gaande is. Maar heb het idee dat dat nu soms vergeten wordt (incl door mezelf). We hadden verder wel buiten afgesproken.
En ja dat zoenen.. ik voelde me er op het moment ook niet schuldig over omdat het goed voelde en er was veel aantrekkingskracht. Maar nu ik dit heb denk ik wel even, eh niet erg slim geweest. Mja, denk als je wekelijks met verschillende mensen date en het eindigt elke keer met een zoen, dat in deze tijd niet erg handig is.
Ik heb het voor vanmiddag afgezegd. Hij legde er zo'n druk op en ik voelde me daar gewoon niet goed bij. Ik wil niet van te voren op iets vastgepind worden wat misschien als ik daar ben helemaal niet oke aan voelt. Waarom niet gewoon even wat drinken en zien hoe het loopt? Ook gezegd dat ik zenuwachtig was etc. Maar als je dan 5 minuten later weer gewoon verder gaat, dan snap je het dus niet. Ik voelde me er ook echt akelig van eigenlijk omdat hij al vanaf vanochtend 10 uur aan het appen was. Dus ik heb het niet in eens besloten ofzo, het heeft zich wel beetje opgebouwd.
Shiverrr schreef:
14-06-2020 14:30
Ik heb het voor vanmiddag afgezegd. Hij legde er zo'n druk op en ik voelde me daar gewoon niet goed bij. Ik wil niet van te voren op iets vastgepind worden wat misschien als ik daar ben helemaal niet oke aan voelt. Waarom niet gewoon even wat drinken en zien hoe het loopt? Ook gezegd dat ik zenuwachtig was etc. Maar als je dan 5 minuten later weer gewoon verder gaat, dan snap je het dus niet. Ik voelde me er ook echt akelig van eigenlijk omdat hij al vanaf vanochtend 10 uur aan het appen was. Dus ik heb het niet in eens besloten ofzo, het heeft zich wel beetje opgebouwd.
Zo te lezen was dat de juiste keuze. Prima dat er een duidelijke intentie is. Maar het moet wel goed blijven voelen en enigzins natuurlijk verlopen.
Slim Shiverrr. Ik ben het er mee eens wat er eerder gezegd werd, als je daar bent en het voelt niet goed kun je altijd nog nee zeggen. Maar als die verwachting er is en je wilt het toch niet zelf want er is geen klik oid, kan de sfeer helemaal omslaan. Daar heb je denk ik ook geen zin in. Ik heb het ook wel eens eerder gedaan, maar was er vrij zeker van dat ik het wel wilde. Maar wel met de opmerking vooraf dat ik zei dat er ook een mogelijkheid was dat er niets zou gebeuren. Vond hij prima, maar achtte de kans wel klein. Ik eigenlijk ook, maar wilde het wel gezegd hebben.
Ik zou ook liever voor een drankje gaan en dan kijken hoe het loopt, heb je dat ook voorgesteld (of lees ik er overheen)?
@Sabbieeh: Ja precies, gewoon kijken hoe het gaat en je ziet wel hoe het gaat. Als je beide weet dat je er voor openstaat moet dat toch voldoende zijn. In plaats van drammen over dingen.

@Muis: Ik had het al eerder aangegeven hoor, dat ik liever eerst wat wilde drinken en praten en kijken hoe het gaat. Eigenlijk heb ik dit vanochtend nog gezegd. Maar toen was het antwoord "ja ff". En dit is niet de enige keer dat ik het heb aangegeven. Alleen tot zover als nu is het nog nooit gekomen dat het een uur van te voren wordt afgezegd. Daar voel ik me wel beetje schuldig over.

Precies hoe jij ook zegt, als ik dan nee zeg, dan slaat heel de sfeer om. Want er waren allemaal verwachtingen die nu niet uitkomen. En uiteindelijk is nee wel nee. Maar vaak komt er wel wat gezeur bij kijken.
@Shiverrr hoef je je niet schuldig over te voelen hoor! Je moet doen wat voor jou goed voelt. En als hij dat niet kan accepteren, jammer dan. Het zou nog ongemakkelijker worden als je wel gegaan was met dit gevoel wat je nu hebt. Wat nu kan gebeuren is dat je hem hierna niet meer zal spreken, vind je dat erg?
Ik zit persoonlijk ook met een dilemma (sowieso even afwachten tot ik beter word etc.). Ik heb het al een beetje uitgelegd in mijn laatste topic.Het advies daar was vooral "move on", wat ik begrijp. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het jammer vind dat ik eigenlijk niet 'mezelf' ben geweest. Er was enorme aantrekkingskracht tijdens de date en ik wilde ook graag een stap verder, maar ik hou mezelf altijd tegen met gedachten als 'wat zal hij niet van me denken'. Daardoor kap ik het al snel af en blijf ik de jongen uittesten. Hij wilde achteraf denk ik maar 1 ding, maar ik eigenlijk ook. Terwijl ik hem daarop veroordeelde. Hij heeft netjes gebeld en gezegd dat het van hem niet meer hoeft omdat zijn gevoel dat dus zegt. Maar ik denk sinds de date al dagen aan hem, aan onze chemie. Een relatie zal het niet worden denk ik. IHet was ook niet mijn type, maar toch knaagt er iets. Ben ik gek als ik hem toch nog een berichtje stuur of hij het nog een keer, vrijblijvend, wilt proberen (en dan wel thuis)? We komen wel uit eendezelfde ''stricte'' cultuur, dus ik zit er dan ook mee dat hij laag over mij denkt als ik dit zou vragen en dit rond verteld. Al zegt hij dat hij echt niet zo is, weet niet of ik dat moet geloven.Tegelijkertijd zou ik het echt niet fijn vinden als hij zou antwoorden met nee, ben duidelijk genoeg geweest. Of iets in die richting. Probeer niet meer aan hem te denken en verder te gaan, maar het lukt niet echt..

Mijn vriendinnen zeggen vaak dat ik alles overdenk (wat je nu vast merkt) en dat ik gewoon moet doen wat ik juist vind/wil doen.Maar ik vind dat in het moment zo lastig en juist achterf denk ik aan ''what if''. Zoals nadenken over cultuur etc. Maar het lukt me maar niet om hiervan af te komen.
@Muis: Ik kan je topic zo snel even niet terug vinden. Maar voor hem hoefde het niet doordat je hem hebt uit getest of? En wil je dit niet als bevestiging voor jezelf? Ik vind het lastig wat ik zou doen, want ik weet verder niks van je situatief af. Maar soms zou ik het niet raar vinden om nog een berichtje te sturen. Dus echt afhankelijk van de situatie.

En hem spreken, hij zal vast nog wel eens beginnen. Maar we hadden niet echt goede gesprekken ofzo. Dus het is niet dat je zoiets zou missen. Alleen ik vind het wel jammer dat hij schijnbaar zoveel veranderd is in al die jaren. Terwijl we het zo goed konden vinden met elkaar jaren geleden.
@Hogrider, sooo, ben je altijd zo'n negatieveling?!
Jij geeft er ook lekker zelf invulling aan zeg
Als ik helemaal geen verwachtingen heb, dan heeft het toch ook geen zin om op 'date' te gaan.
Je kunt ook verwachtingen hebben en weten dat het anders kan zijn.
@Shiverr hoe bedoel je als bevestiging voor jezelf? Nou hij had het gevoel dat ik dacht dat hij alleen maar op 1 ding uit was (had ik echt wel redenen voor). En hij vond het niet fijn dat ik hem dat gevoel gaf. Ik weet niet zo goed of ik dat moet geloven, maar dat terzijde. Als ik hem nu een berichtje zou sturen, zou het wssch gericht zijn op het fysieke. Ik denk, weet bijna zeker, dat hij dat wel wilt. En ik ook. Maar omdat hij mij al ''afgewezen'' heeft door te zeggen dat hij niet vindt dat ik hem een goed gevoel geef, weet ik niet of ik een paar dagen later een berichtje moet sturen als ''oke, misschien heel raar en ik weet dat jij me eigenlijk niet meer wilt zien, maar toch een keer samen pizza eten bij mij thuis?''. Ik ben meer bezig met wat hij wel niet van mij denkt dan en of hij me niet meteen zal afwijzen..

Ja, mensen veranderen helaas wel. Wie weet dat jij als het nog een keer ter sprake gebracht wordt, wel wilt. En anders komt er vast wel iemand voorbij die wel eerst een drankje met je wilt doen. Vind het al sterk van je dat je de beslissing hebt gemaakt om toch niet te gaan, nadat het zo vaak uitgesteld is.
Muis12345 schreef:
14-06-2020 15:58
Ik zit persoonlijk ook met een dilemma (sowieso even afwachten tot ik beter word etc.). Ik heb het al een beetje uitgelegd in mijn laatste topic.Het advies daar was vooral "move on", wat ik begrijp. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het jammer vind dat ik eigenlijk niet 'mezelf' ben geweest. Er was enorme aantrekkingskracht tijdens de date en ik wilde ook graag een stap verder, maar ik hou mezelf altijd tegen met gedachten als 'wat zal hij niet van me denken'. Daardoor kap ik het al snel af en blijf ik de jongen uittesten. Hij wilde achteraf denk ik maar 1 ding, maar ik eigenlijk ook. Terwijl ik hem daarop veroordeelde. Hij heeft netjes gebeld en gezegd dat het van hem niet meer hoeft omdat zijn gevoel dat dus zegt. Maar ik denk sinds de date al dagen aan hem, aan onze chemie. Een relatie zal het niet worden denk ik. IHet was ook niet mijn type, maar toch knaagt er iets. Ben ik gek als ik hem toch nog een berichtje stuur of hij het nog een keer, vrijblijvend, wilt proberen (en dan wel thuis)? We komen wel uit eendezelfde ''stricte'' cultuur, dus ik zit er dan ook mee dat hij laag over mij denkt als ik dit zou vragen en dit rond verteld. Al zegt hij dat hij echt niet zo is, weet niet of ik dat moet geloven.Tegelijkertijd zou ik het echt niet fijn vinden als hij zou antwoorden met nee, ben duidelijk genoeg geweest. Of iets in die richting. Probeer niet meer aan hem te denken en verder te gaan, maar het lukt niet echt..

Mijn vriendinnen zeggen vaak dat ik alles overdenk (wat je nu vast merkt) en dat ik gewoon moet doen wat ik juist vind/wil doen.Maar ik vind dat in het moment zo lastig en juist achterf denk ik aan ''what if''. Zoals nadenken over cultuur etc. Maar het lukt me maar niet om hiervan af te komen.
Muis, laat het los.
Jullie uitgesproken intentie was juist meer serieus. Deze man zegt andere woorden dan wat zijn acties tonen. Die zou ik dus niet vertrouwen met delicate situaties. Heb ook een beetje het idee dat je nu toch maar mee wil veren in zijn wensen om zijn aandacht te behouden. Dat kan alleen maar verkeerd aflopen.
@Muis: Oh het is nog maar een paar dagen geleden dus, dat las ik even verkeerd. Ik dacht dat het al een hele tijd was geleden en je hem wilde benaderen. Maar als hij zoals Sabbieh zegt iets anders doet dan wat hij zegt, dan klinkt het niet zo heel betrouwbaar. Is het geen beter idee om gewoon verder te zoeken en een nieuwe start met iemand te maken?
@Shiverrr en Sabbieh, ik snap inderdaad wat jullie zeggen. Het is alleen na een lange tijd dat ik bij iemand weer chemie voelde. En ik dit eigenlijk wel wat meer wilde ontdekken. Vandaar dat ik hem wel weer wil benaderen. Bij mij was het meer onder het mom van 'one last time'. Maar inderdaad geen goed teken als de acties niet overeenkomen met wat hij zegt. En een beter idee om weer verder te zoeken, maar ik raak nu al weer vermoeid bij het idee dat ik dat moet doen haha. Dit zou 'makkelijk' zijn, maar misschien ook pijnlijk. Ik vind het lastig, maar denk dat jullie gelijk hebben.
Ik snap het wel hoor, want op zoek gaan naar iemand met wie het klikt is ook gewoon lastig. Alleen dat kan je beter doen dan dat je bijna zeker weet dat je gekwetst gaat worden, aangezien hij niet doet wat hij zegt. Je zou ook gewoon even een pauze kunnen inlassen als je het beu bent. Dan is het misschien over een tijdje weer leuker om iemand te gaan zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven