Single, we kletsen hier verder (deel 2)
vrijdag 12 juni 2020 om 12:45
Naja ik snap haar (mogelijke) irritatie wel. Ik had persoonlijk eerder de vraag in Engels gesteld of ze ook Nederlands spreekt. Dan weet je zeker dat je elkaar begrijpt. Het was fijn geweest als je nog even had herhaald wat je in het Nederlands tegen haar zei zodat ze zich niet in de maling genomen voelt. Dat zou ik een beetje hebben.
Verder hier niet over in zitten. Bij mij stoppen gesprekken ook wel eens direct na een wederzijdse hoi.
Verder hier niet over in zitten. Bij mij stoppen gesprekken ook wel eens direct na een wederzijdse hoi.

vrijdag 12 juni 2020 om 13:02
De date gaat door. Na een paar dagen contact nog even afgestemd. Ben erg benieuwd, het is vooral nieuwsgierigheid en wie weet wat er uitrolt. Ik verwacht niks dus er kan niks tegenvallen.
Er zitten er veel die alleen aandacht willen heb ik het idee. Dan wissel je 3 zinnen en dat was dat. Dan is er toch weer aandacht en egostreling geweest. Maar vaker loopt een gesprek moeizaam of is het niet interessant. Het filtert mooi uit, want waarom je tijd verdoen aan iets wat niet loopt of goed voelt?
Er zitten er veel die alleen aandacht willen heb ik het idee. Dan wissel je 3 zinnen en dat was dat. Dan is er toch weer aandacht en egostreling geweest. Maar vaker loopt een gesprek moeizaam of is het niet interessant. Het filtert mooi uit, want waarom je tijd verdoen aan iets wat niet loopt of goed voelt?

vrijdag 12 juni 2020 om 13:23
Nja dat vind ik dan sowieso al lastige mensen, die om het minste of geringste dan geïrriteerd zijn en overal dan iets kwetsends / slechts in zien. Meteen zo'n negatieve tendens ontstaat er dan, terwijl die absoluut niet zo bedoeld is.RedRoseThorn schreef: ↑12-06-2020 12:45Naja ik snap haar (mogelijke) irritatie wel. Ik had persoonlijk eerder de vraag in Engels gesteld of ze ook Nederlands spreekt. Dan weet je zeker dat je elkaar begrijpt. Het was fijn geweest als je nog even had herhaald wat je in het Nederlands tegen haar zei zodat ze zich niet in de maling genomen voelt. Dat zou ik een beetje hebben.
Ik probeer tenminste nog een gesprekje op gang te brengen in plaats van alleen maar hoi/ja/nee. Vrij makkelijk om dan ook nog naar mij te wijzen omdat ik zus of zo kennelijk fout doe..
Ik krijg op tinder ook wel eens een berichtje van iemand dat ik denk : ehh, oke. Maar tenzij het overduidelijk kwetsend bedoeld is, probeer ik de goede bedoeling van iemand in te zien. Maar hoe dan ook, gelukkig kun je iemand net zo snel weer verwijderen als dat iemand gekomen is.
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 12-06-2020 13:35
8.21% gewijzigd

vrijdag 12 juni 2020 om 13:30
Succes Julus, nog steeds slenteren?Julus schreef: ↑12-06-2020 13:02De date gaat door. Na een paar dagen contact nog even afgestemd. Ben erg benieuwd, het is vooral nieuwsgierigheid en wie weet wat er uitrolt. Ik verwacht niks dus er kan niks tegenvallen.
Ja precies, ik besteed ook geen aandacht meer aan negativiteit. Merk sowieso dat ik door alle negativiteit in de media over corona, racisme, economie, een beetje snel klaar ben met al dat gezeik.
Op tinder zijn er gewoon soms mensen die meteen de negativiteit in duiken. Gisteren ook weer zo iemand ''Ehh Karratha, voordat we helemaal leuk gaan lopen doen, wat zoek je eigenlijk op tinder?'' Dat vind ik ook weer meteen zo suggestief klinken, alsof ik mezelf eerst moet bewijzen dat ik goede intenties heb. Terwijl ik me absoluut niet genoodzaakt voel iets te bewijzen tegenover een persoon die ik nauwelijks ken. Ik snap opzich wel waar de vraag vandaan komt, maar dan nog

vrijdag 12 juni 2020 om 14:11
Karratha, dat gebeurt mij ook vaak hoor.
Dan spreekt een dame me aan (haast nooit meer dan een hee/ hoi / hai), en dan antwoord ik wat terug. Ik ga niet uren zitten nadenken over een mega unieke reactie, dus als ze bijvoorbeeld ver weg woont ''Hey leuke foto's en jeetje waar kom jij helemaal vandaan'' ofzo. Maar sommigen zijn gewoon om alles beledigd of zoeken overal wat achter.
Dan vraag je waar ze vandaan komen, en dan krijg je ''Hoezo, kom je me meteen opzoeken dan? Ik hoef geen vreemden aan mn deur'' Nou sorry hoor, dan maar niet. Desnoods zeg je ''provincie brabant'' ofzo. Dan kun je weer door over carnaval, weet ik veel ik probeer ook maar wat
Dan spreekt een dame me aan (haast nooit meer dan een hee/ hoi / hai), en dan antwoord ik wat terug. Ik ga niet uren zitten nadenken over een mega unieke reactie, dus als ze bijvoorbeeld ver weg woont ''Hey leuke foto's en jeetje waar kom jij helemaal vandaan'' ofzo. Maar sommigen zijn gewoon om alles beledigd of zoeken overal wat achter.
Dan vraag je waar ze vandaan komen, en dan krijg je ''Hoezo, kom je me meteen opzoeken dan? Ik hoef geen vreemden aan mn deur'' Nou sorry hoor, dan maar niet. Desnoods zeg je ''provincie brabant'' ofzo. Dan kun je weer door over carnaval, weet ik veel ik probeer ook maar wat

vrijdag 12 juni 2020 om 14:24
Nou ja, de vraag wat zoek je of waarvoor zit je op tinder is op zich heel logisch. Als je beiden andere intenties hebt is het ook een beetje zonde om dan het heel leuk te hebben en vervolgens erachter te komen dat jullie beiden wat anders willen.Karratha schreef: ↑12-06-2020 13:30Succes Julus, nog steeds slenteren?
Ja precies, ik besteed ook geen aandacht meer aan negativiteit. Merk sowieso dat ik door alle negativiteit in de media over corona, racisme, economie, een beetje snel klaar ben met al dat gezeik.
Op tinder zijn er gewoon soms mensen die meteen de negativiteit in duiken. Gisteren ook weer zo iemand ''Ehh Karratha, voordat we helemaal leuk gaan lopen doen, wat zoek je eigenlijk op tinder?'' Dat vind ik ook weer meteen zo suggestief klinken, alsof ik mezelf eerst moet bewijzen dat ik goede intenties heb. Terwijl ik me absoluut niet genoodzaakt voel iets te bewijzen tegenover een persoon die ik nauwelijks ken. Ik snap opzich wel waar de vraag vandaan komt, maar dan nog![]()
Maar als ik jou zo mee lees de afgelopen dagen, je lijkt echt overal redenen en excuses te zoeken om maar niet een stapje verder te gaan in de contacten. Is dit wel het juiste moment voor jou om op datingsites te zitten?
vrijdag 12 juni 2020 om 14:39
@Julus, fijn dat je je alweer wat beter voelt en alvast heel veel plezier!! Hopelijk klikt het goed, maar verstandig dat je er nuchter in staat. Time will tell
@Karratha, het blijft tinder he.. Alles is gewoon vluchtig en 70% zit er gewoon om ‘even te kijken’ en gesprekje af en toe. Wellicht een ander platform uitproberen? Al sluit ik me wel beetje bij Sabbieh aan, als je er negatief instaat qua afspreken en wat je nou precies wil dan is het wellicht handig om het dan ook niet teveel op te zoeken. Levert alleen maar irritaties op voor jezelf, dan zal niks voldoen. De dame die wil afspreken omdat jullie via via elkaar kennen, is prima toch? Juist leuk dat ze enthousiast is, je spreekt jezelf soms een beetje tegen wat je raakt weer geïrriteerd als iemand niet terug praat maar ook als er enthousiasme is. Wat wil je precies uit de dating apps halen?
@Karratha, het blijft tinder he.. Alles is gewoon vluchtig en 70% zit er gewoon om ‘even te kijken’ en gesprekje af en toe. Wellicht een ander platform uitproberen? Al sluit ik me wel beetje bij Sabbieh aan, als je er negatief instaat qua afspreken en wat je nou precies wil dan is het wellicht handig om het dan ook niet teveel op te zoeken. Levert alleen maar irritaties op voor jezelf, dan zal niks voldoen. De dame die wil afspreken omdat jullie via via elkaar kennen, is prima toch? Juist leuk dat ze enthousiast is, je spreekt jezelf soms een beetje tegen wat je raakt weer geïrriteerd als iemand niet terug praat maar ook als er enthousiasme is. Wat wil je precies uit de dating apps halen?
vrijdag 12 juni 2020 om 14:52
In de maling genomen? Hij reageert op haar 'Hi' toch al in het Engels en ik neem aan dat je in Nederland gewoon in het Nederlands aan iemand kan vragen of die persoon Nederlands praat.RedRoseThorn schreef: ↑12-06-2020 12:45Naja ik snap haar (mogelijke) irritatie wel. Ik had persoonlijk eerder de vraag in Engels gesteld of ze ook Nederlands spreekt. Dan weet je zeker dat je elkaar begrijpt. Het was fijn geweest als je nog even had herhaald wat je in het Nederlands tegen haar zei zodat ze zich niet in de maling genomen voelt. Dat zou ik een beetje hebben.
Ik vind haar erg onbeleefd.
Maar ik kom op Tinder vaak veel te mooie mannen met professionele mannen tegen die dan bij een match meteen een lang Engelstalig bericht sturen dat ze een serieuze relatie zoeken en hoe fantastisch ze mijn profiel vinden (standaard tekst uiteraard) en dat zijn dan stuk voor stuk valse profielen van oplichters.
vrijdag 12 juni 2020 om 15:02
@Jules:Veel plezier Jules! Ik ben heel benieuwd hoe je date gaat zijn.
@Karratha: Maar gelijk weten wat een ander zoekt op tinder is toch handig? Ik wil liever niet eerst een heel gesprek voeren en er dan achter komen dat we beide verschillende dingen willen. Zonde van mijn tijd. Dus ik vind dat eigenlijk best een normale vraag en kan daar niks negatiefs in zien eigenlijk.
@Karratha: Maar gelijk weten wat een ander zoekt op tinder is toch handig? Ik wil liever niet eerst een heel gesprek voeren en er dan achter komen dat we beide verschillende dingen willen. Zonde van mijn tijd. Dus ik vind dat eigenlijk best een normale vraag en kan daar niks negatiefs in zien eigenlijk.
vrijdag 12 juni 2020 om 15:07
Eens, veel gestelde vraag.Shiverrr schreef: ↑12-06-2020 15:02
vrijdag 12 juni 2020 om 15:21
Wow dat gaat de goede kant op zeg! Lukt het nog een beetje om wat leuks te verzinnen qua afspraakjes?Attraverso schreef: ↑12-06-2020 14:56Julus fijn dat je je beter voelt en de date doorgaat! Veel plezier
Wij zitten ergens aan date 8 of zo...
vrijdag 12 juni 2020 om 15:28
ik bedoel meer, dat er iets gezegd wordt in een taal die ze niet begrijpt en er dan vervolgens overheen gepraat wordt zonder uit te leggen wat hij precies vroeg. Op zich is What? Ook niet een vraag waaruit veel moeite spreekt, dat is ook waar. Misschien leef ik me te erg in in haarAttraverso schreef: ↑12-06-2020 14:52In de maling genomen? Hij reageert op haar 'Hi' toch al in het Engels en ik neem aan dat je in Nederland gewoon in het Nederlands aan iemand kan vragen of die persoon Nederlands praat.
Ik vind haar erg onbeleefd.
Maar ik kom op Tinder vaak veel te mooie mannen met professionele mannen tegen die dan bij een match meteen een lang Engelstalig bericht sturen dat ze een serieuze relatie zoeken en hoe fantastisch ze mijn profiel vinden (standaard tekst uiteraard) en dat zijn dan stuk voor stuk valse profielen van oplichters.
vrijdag 12 juni 2020 om 15:33
Veel corona maatregelen zijn versoepeld maar door mijn beroep hou ik mijn bubbel nog klein en zijn de mogelijkheden beperkt. Maar hij heeft er begrip voor en we vervelen ons niet.
Alles is nog nieuw he

vrijdag 12 juni 2020 om 15:38
Zal aan mij liggen hoor, ik reageerde eigenlijk uit de ergernis dat ik een Nederlandstalige tekst in mijn profiel heb, vaak match met Franstaligen zonder tekst zodat ik niet kon merken dat ze Fr zijn en dan blijkt dat ze geen woord NL kennen.RedRoseThorn schreef: ↑12-06-2020 15:28ik bedoel meer, dat er iets gezegd wordt in een taal die ze niet begrijpt en er dan vervolgens overheen gepraat wordt zonder uit te leggen wat hij precies vroeg. Op zich is What? Ook niet een vraag waaruit veel moeite spreekt, dat is ook waar. Misschien leef ik me te erg in in haar![]()
Blijkt dan dat ze niet eens de moeite hadden genomen om even een blik op de tekst te werpen en niet wisten dat ik Vlaamse ben. Maar dat probleem hebben jullie uiteraard niet in NL.
vrijdag 12 juni 2020 om 16:06
Wat leuk dat je al zoveel dates hebt gehad! Staan jullie er allebei beetje hetzelfde erin qua wat jullie willen/gevoelens enzo?Attraverso schreef: ↑12-06-2020 14:56Julus fijn dat je je beter voelt en de date doorgaat! Veel plezier
Wij zitten ergens aan date 8 of zo...
vrijdag 12 juni 2020 om 17:17
Qua gevoelens zit hij verder dan ik maar heb het liever zo dan omgekeerd.
Hoe we de toekomst en een relatie zien is heel gelijklopend.
Er is wel een dingetje wat ik niet gewend ben en waar ik me soms wat aan stoor maar dat ligt helemaal aan mezelf. Ik ga hem er (tot nu toe) niet mee lastigvallen aangezien hij er heel open over is en duidelijk erg enthousiast over ‘ons’.
vrijdag 12 juni 2020 om 18:36
Ik snap dat je het liever zo hebt dan omgekeerd, minder kans op teleurstelling of gekwetst te worden. Maar wel fijn dat je weet dat hij er serieus in staat en dat jullie visie op de toekomst en relatie wel een beetje gelijk is.Attraverso schreef: ↑12-06-2020 17:17Qua gevoelens zit hij verder dan ik maar heb het liever zo dan omgekeerd.
Hoe we de toekomst en een relatie zien is heel gelijklopend.
Er is wel een dingetje wat ik niet gewend ben en waar ik me soms wat aan stoor maar dat ligt helemaal aan mezelf. Ik ga hem er (tot nu toe) niet mee lastigvallen aangezien hij er heel open over is en duidelijk erg enthousiast over ‘ons’.
Je zou het 'dingetje' altijd nog bespreekbaar kunnen maken als je het heel erg storend vindt. Zoiets zou ik wel doen, voordat je het echt helemaal beu bent en je grens eigenlijk al bereikt is.