Single, we kletsen hier verder (deel 2)
vrijdag 12 juni 2020 om 19:28
vrijdag 12 juni 2020 om 20:22
Ik hou het ook rustig dit weekend
Het contact met laatste date is doodgebloed, waren teveel twijfels en voelt alsof ik wat meer rust in m’n hoofd heb nu. Huizenjacht gaat verder, morgen een bezichtiging en van de week nog 1! Probeer er nu wat meer nuchter in te staan zodat de teleurstelling niet te groot is als er weer wordt overgeboden. Voelt bijna net als daten joh haha.
@Shiverr, ben benieuwd of het dit keer wel door zal gaan
En anders lekker weekendje voor jezelf!
@Redrose, heb jij nog leuk contact met iemand op dit moment of aan het daten?
@Mikiniki, benieuwd hoe jouw huizenjacht gaat. Het valt niet mee..
@Shiverr, ben benieuwd of het dit keer wel door zal gaan
vivi3338 wijzigde dit bericht op 12-06-2020 22:16
13.31% gewijzigd
vrijdag 12 juni 2020 om 22:08
Ja dat vind ik ook. Hij had er wel moeite mee (werd ook emotioneel) maar ik vond het inderdaad ergens ook wel fijn dat hij zich kwetsbaar op durfde te stellen. Dat is ook juist zo fijn, dat we daar zo over kunnen praten.Julus schreef: ↑09-06-2020 15:18Wat ik heeel postief vind is dat hij heel goed over zijn angsten kan praten. Hij laat je dus toe. Het is aan jou om daarmee om te gaan op een manier die ook voor jou goed voelt. Zolang je maar blijft communiceren kom je een heel eind. Jullie leggen nu een stevige fundering.
Lief van je. Nee van mij hoeft dat inderdaad nog niet zo, omdat we wel exclusief zijn en hij wel duidelijk serieus met me is. Ik geloof wel dat dat nog komt. En zo niet, dan maakt dat het niet minder rot. Hoe bevalt cupid?Shiverrr schreef: ↑09-06-2020 08:04@Joy: Wel fijn dat je het hebt doorgezet en dat het uiteindelijk iets is geworden. En ik denk dat je daar ook wel een punt hebt, je hart moet zich weer leren te 'binden'. Nu ben ik iig zo gewend om alleen te zijn, wat ik ergens ook prima vind en het ook eng is om je weer open te stellen voor iemand.
@Vivi: Ik zou het wel een kans hebben gegeven om te kijken of het wat kon worden. Maar misschien is het wel beter om gelijk een goede klik te hebben. Ik denk dat je na afloop vaak toch enthousiaster bent, dan dat je het even hebt laten bezinken. Want er waren echt wel leuke dingen aan hem, maar er waren ook punten waarover ik toch wel erg twijfelde en waar we echt heel erg uit elkaar lagen.
Jammer dat je dat laatste tijd niet meer hebt gehad. Heb je trouwens nog contact met die jongen waarmee je misschien iets zou gaan drinken?
@Flaffy: Wel lief van je dat je zoveel begrip voor hem hebt en hem niet onder druk zet dat het perse een naam moet hebben! Maar als er niks veranderd tussen jullie en dat het alleen een 'naam' heeft, dan is het misschien ook wel minder belangrijk. Als dit voor hem wat minder druk geeft.
Als ik vanmiddag nog zin heb, ga ik me aanmelden bij okcupid. Toch wel benieuwd of dat wat is.
Dankjewel! Lukt ook wel aardig nu ik best wel merk dat het wederzijds is

vrijdag 12 juni 2020 om 22:11
Leuk dat je weer kunt bezichtigen. Ik denk hoe rot genoeg ook dat je in deze gekke huizenmarkt nuchterheid wel nodig hebt. Fijn dat je die rust ervaart, en blijkbaar was het dan toch geen match als hij het ook heeft laten doodbloeden.Vivi3338 schreef: ↑12-06-2020 20:22Ik hou het ook rustig dit weekendHet contact met laatste date is doodgebloed, waren teveel twijfels en voelt alsof ik wat meer rust in m’n hoofd heb nu. Huizenjacht gaat verder, morgen een bezichtiging en van de week nog 1! Probeer er nu wat meer nuchter in te staan zodat de teleurstelling niet te groot is als er weer wordt overgeboden. Voelt bijna net alsof daten joh haha.
@Shiverr, ben benieuwd of het dit keer wel door zal gaanEn anders lekker weekendje voor jezelf!
vrijdag 12 juni 2020 om 22:55
Pfff wat is het toch altijd dubbel.
Ik heb een goede vriendin, en het leuke is dat ik zowel met haar als haar vriend heel goed kan opschieten. Nu zijn zij typisch zo'n stel dat al sinds onderbouw middelbare school bij elkaar is, en ik heb wel eens een beetje het idee dat ze wel uit eten ofzo willen, maar dan vinden ze het op de 1 of andere manier altijd gezellig als ik mee ga. Beetje vreemde setting misschien, zo'n stelletje en dan ik erbij, maar we doen het wel vaker en ik vind het best gezellig, omdat ik met haar vriend dus ook zo leuk kan kletsen.
Zij zitten echt volop in het huisje, boompje, beestje leven. Huisje met een tuin, auto op de oprit, vriendin is zwanger. Op dat soort momenten vliegt het me soms best aan, en denk ik : pff, dit wil ik ook. Lekker settelen. Het leven hoeft van mij niet groots met verre reizen, een internationale carriere en weet ik veel wat. Partner, fijn huisje met fijne tuin, boodschapjes doen voor het weekend en lekker samen koken/eten. Wijntje op de bank.
Maar vervolgens duik ik weer mijn eigen leven in, en dan raakt het ook weer snel op de achtergrond en denk ik : die single. vrijheid, is toch eigenlijk ook wel verdomd fijn. Herkennen jullie dat?
Ik heb een goede vriendin, en het leuke is dat ik zowel met haar als haar vriend heel goed kan opschieten. Nu zijn zij typisch zo'n stel dat al sinds onderbouw middelbare school bij elkaar is, en ik heb wel eens een beetje het idee dat ze wel uit eten ofzo willen, maar dan vinden ze het op de 1 of andere manier altijd gezellig als ik mee ga. Beetje vreemde setting misschien, zo'n stelletje en dan ik erbij, maar we doen het wel vaker en ik vind het best gezellig, omdat ik met haar vriend dus ook zo leuk kan kletsen.
Zij zitten echt volop in het huisje, boompje, beestje leven. Huisje met een tuin, auto op de oprit, vriendin is zwanger. Op dat soort momenten vliegt het me soms best aan, en denk ik : pff, dit wil ik ook. Lekker settelen. Het leven hoeft van mij niet groots met verre reizen, een internationale carriere en weet ik veel wat. Partner, fijn huisje met fijne tuin, boodschapjes doen voor het weekend en lekker samen koken/eten. Wijntje op de bank.
Maar vervolgens duik ik weer mijn eigen leven in, en dan raakt het ook weer snel op de achtergrond en denk ik : die single. vrijheid, is toch eigenlijk ook wel verdomd fijn. Herkennen jullie dat?
vrijdag 12 juni 2020 om 23:01
Ja herkennen we zeker. Ik ook, vriendin van mij wilt graag zwanger worden. Dan stel je jezelf vragen zoals, word ik ooit zwanger? Wil ik kinderen? Wat als ik nou nooit de juiste match vind... Euhm of dat ik mezelf voorspiegel zoals ik vroeger dacht dat ik nu zou leven. Dus getrouwd zou zijn en kinderen zou hebben. Maar je weet het niet, vrijgezel zijn heeft ook zo zijn voordelen. Maar ik heb ontiegelijk veel gedate en daar word ik ook niet vrolijk van. Alleen als je het niet blijft proberen loop je misschien wel de liefde mis? Het is zo ontzettend moeilijk en vooral erg dubbel. Maar de meeste mensen in dit topic hebben deze gevoelens wel of gehad.Campercamping schreef: ↑12-06-2020 22:55Pfff wat is het toch altijd dubbel.
zaterdag 13 juni 2020 om 01:18
Ja dit herken ik ook. Vrienden die al vanaf middelbare samen zijn, nu koopwoning, tuin, gezinswagen, kids en hond hebben. Helemaal compleet. En dan steekt het bij mij ook wel een beetje waarom dat niet is gelukt. En dat ze zo'n leuke partner lijken te hebben (weet natuurlijk nooit hoe het achter gesloten deuren is), en dat wil ik dan ook. Vooral betreft kids, ik begin toch een druk te voelen met leeftijd. Wilde altijd jong moeder worden..Campercamping schreef: ↑12-06-2020 22:55Pfff wat is het toch altijd dubbel.
En dan denk ik ook wel na over de voordelen van het vrijgezel zijn, het is ook heerlijk zo alleen vind ik, geen rekening te hoeven houden met iemand anders, doen wat ik wil. Maar met de juiste partner moet dat allemaal ook mogelijk zijn. En gelukkig kan je tegenwoordig als vrouw ook zonder man kinderen krijgen. Dat traject ga ik over een aantal jaar maar proberen als het dan nog niet gelukt is een partner te vinden. En dat geeft wel weer wat rust, dat alles alsnog mogelijk is. Ik denk dat iedereen die de ware Harrie nog niet heeft gevonden dat wel een beetje heeft. Vooral bij de perfecte sprookjesverhalen met jeugdliefde en alles erop en eraan.
Ik denk soms wel dat het misschien een voordeel is, als je lang single bent en daar ten volle van hebt genoten, dan heb je (hopelijk!) geen crisis op een bepaald moment in je leven dat je ineens allemaal nieuwe gekke dingen wilt proberen omdat je dat nooit gedaan hebt en gaat twijfelen aan al je levenskeuzes. Dat heb ik namelijk ook zien gebeuren, dat de perfecte bubbel ineens knapte omdat de sleur erin schoot, of omdat een van de twee de wilde haren toch nog niet kwijt was. Maar het kan zijn dat ik dat alleen maar op die manier analyseer om mezelf een beetje positief te houden hoor haha!
Alles heeft z'n voor en nadelen. En de mensheid zit toch een beetje hebberig in elkaar, veel mensen willen hebben wat ze zelf missen. Zijn ze single, en zien ze gelukkige stelletjes dan willen ze dat ook. En andersom net zo goed. Ik denk dat de mens een beetje zo in elkaar zit, anders was ons ras niet zover gekomen. Maar nu ga ik misschien teveel filosoferen

Ik ben heeeeeeel benieuwd naar julus haha, daarvoor kwam ik speciaal nog even middernacht het forum op. Maar het is gezellig daar denk ik

zaterdag 13 juni 2020 om 08:41
Nee weet ik en van mij ook niet richting jou:)RedRoseThorn schreef: ↑12-06-2020 13:53Het was ook geen kritiek op jou. Gewoon een mogelijke verklaring hoe ze het opgevat heeft.
Alleen de gedachtegang die jij schetst is bij dat soort dames wel precies wat mij ergert. Of in het geheel geen initiatief nemen, of alleen maar een ''hoi''.
En tja, dan moet het gesprek toch een bepaalde start krijgen, dus ik probeer dan wat. En dan vind ik het zo makkelijk om dan kennelijk overal naar een belediging te zoeken. Dat is een beetje van dat gedrag dat pubers hebben als ze met hun vrienden zijn en hun ouders komen opeens langs ; alles wat ze dan zeggen wordt afgedaan als pfff wat belachelijk, jezus wat een onzin, waar slaat dit op, wat zeggen ze nou toch weer...
Dan denk ik wel van tsja, je moet het wel samen doen natuurlijk.
Maar zoals sommigen al zeggen, misschien moet ik me ook af gaan vragen of ik hier wel klaar voor ben. Dat is sowieso iets waar ik best wel mee worstel. Ik denk dat ik wel klaar ben voor een relatie, maar dat tinder gewoon niet mijn manier is. Hoe dan wél in deze tijd zie ik nog even niet voor me, maar ik zie nu als ik mijn eigen posts terug lees wel in dat het ook niet gauw goed is. Iemand die te snel wil stoort mij, en iemand die niet genoeg meewerkt stoort me ook. Over het algemeen voel ik dat het me stoort als er aan me wordt getrokken, als er verwachtingen ontstaan.
Zoals die ene dame op tinder die na een kort gesprekje of (i) wil daten en nummers uitwisselen of (ii) geirriteerd raakt als je (niet snel) genoeg reageert. Ik merk dat dat me meteen benauwt, omdat iemand dingen van je verwacht.
zaterdag 13 juni 2020 om 09:16
@Karratha: Maarja wat moet je anders dan hoi zeggen? Ik zeg altijd zoiets als 'hee of hoi'. Het gesprek kan daarna toch ook op gang komen. Wat ik me wel goed kan voorstellen is dat het je benauwd dat iemand moeilijk gaat doen als je niet snel genoeg reageert. Eigenlijk is benauwen misschien niet het goede woord. Het is gewoon super irritant dat ze gelijk antwoord verwachten.
Ik merk wel nu ik meer voor daten open sta, mezelf ook minder irriteer en het meer een kans wil geven. Al heb ik nog steeds wel bepaalde dingen waar ik niet tegen kan of irritant vind. Maar dat heeft iedereen wel denk ik.
Ik merk wel nu ik meer voor daten open sta, mezelf ook minder irriteer en het meer een kans wil geven. Al heb ik nog steeds wel bepaalde dingen waar ik niet tegen kan of irritant vind. Maar dat heeft iedereen wel denk ik.

zaterdag 13 juni 2020 om 10:54
Klopt, maar het alleen ''hoi'' zeggen is ook niet per sé mijn punt (al zou je, als je toch een gesprekje wil openen, ook wel een iets betereShiverrr schreef: ↑13-06-2020 09:16@Karratha: Maarja wat moet je anders dan hoi zeggen? Ik zeg altijd zoiets als 'hee of hoi'. Het gesprek kan daarna toch ook op gang komen. Wat ik me wel goed kan voorstellen is dat het je benauwd dat iemand moeilijk gaat doen als je niet snel genoeg reageert. Eigenlijk is benauwen misschien niet het goede woord. Het is gewoon super irritant dat ze gelijk antwoord verwachten.
voorzet kunnen geven om meteen een gesprekje op gang te brengen).
Wat ik bedoel is wat redrose zegt, dat ik dan 'hoi' terugzeg en vervolgens een gesprekje probeer te openen, en dat redrose van mening was
dat ze die dame wel begreep want ik vroeg haar iets in het Nederlands wat ik misschien beter in het Engels had kunnen doen (of andersom, geen idee). Dat vind ik zwaar irritant. Iemand probeert iets, en of het nu een geslaagde poging is of niet, je ziet meteen aanleiding om geirriteerd, beledigd, gekwetst te zijn en neemt daardoor een hele kinderachtige/arrogante houding aan door alleen maar met éénwoords antwoorden te komen op iemand die een gesprek probeert te openen. Dan vraag ik me dus af, waar ben je dan naar op zoek?
Goed dat jij iig merkt dat je je minder snel irriteert haha. Ik heb dat kennelijk nog niet. Eerlijk gezegd heb ik sowieso een beetje een ''graag of niet'' houding, dus daarom dat ik me ook zo stoor aan mensen die meteen om het minste of geringste ''moeilijk'' gaan lopen doen.
zaterdag 13 juni 2020 om 11:56
Maar het leek vrij duidelijk dat ze geen Nederlands sprak. Het is dan vanuit jou toch ook een kleine moeite om even in het Engels aan te geven wat je zei en daar dan evt een beetje een grapje van te maken?Karratha schreef: ↑13-06-2020 10:54Klopt, maar het alleen ''hoi'' zeggen is ook niet per sé mijn punt (al zou je, als je toch een gesprekje wil openen, ook wel een iets betere
voorzet kunnen geven om meteen een gesprekje op gang te brengen).
Wat ik bedoel is wat redrose zegt, dat ik dan 'hoi' terugzeg en vervolgens een gesprekje probeer te openen, en dat redrose van mening was
dat ze die dame wel begreep want ik vroeg haar iets in het Nederlands wat ik misschien beter in het Engels had kunnen doen (of andersom, geen idee). Dat vind ik zwaar irritant. Iemand probeert iets, en of het nu een geslaagde poging is of niet, je ziet meteen aanleiding om geirriteerd, beledigd, gekwetst te zijn en neemt daardoor een hele kinderachtige/arrogante houding aan door alleen maar met éénwoords antwoorden te komen op iemand die een gesprek probeert te openen. Dan vraag ik me dus af, waar ben je dan naar op zoek?
Goed dat jij iig merkt dat je je minder snel irriteert haha. Ik heb dat kennelijk nog niet. Eerlijk gezegd heb ik sowieso een beetje een ''graag of niet'' houding, dus daarom dat ik me ook zo stoor aan mensen die meteen om het minste of geringste ''moeilijk'' gaan lopen doen.
Daarnaast geeft niet ieder profiel veel aanleiding om met meer dan hoi te beginnen.
Ik blijf erbij, je zoekt naar dingen om het op af te kappen. Dan heeft Tinder oid voor jou dus geen zin. En dat is niet erg, maar dan zul je moeten kijken naar andere manieren om mensen te ontmoeten, mits dit echt is wat je wil. Misschien kun je beter eerst eens met jezelf in beraad of je uberhaupt aan daten toe bent.

zaterdag 13 juni 2020 om 12:07
Ik vond eigenlijk dat ik al aardig veel moeite deed door met volzinnen te reageren op steeds enkele woorden.Sabbieehhhh schreef: ↑13-06-2020 11:56Maar het leek vrij duidelijk dat ze geen Nederlands sprak. Het is dan vanuit jou toch ook een kleine moeite om even in het Engels aan te geven wat je zei en daar dan evt een beetje een grapje van te maken?
Daarnaast geeft niet ieder profiel veel aanleiding om met meer dan hoi te beginnen.
Ik blijf erbij, je zoekt naar dingen om het op af te kappen. Dan heeft Tinder oid voor jou dus geen zin. En dat is niet erg, maar dan zul je moeten kijken naar andere manieren om mensen te ontmoeten, mits dit echt is wat je wil. Misschien kun je beter eerst eens met jezelf in beraad of je uberhaupt aan daten toe bent.
zaterdag 13 juni 2020 om 12:08
@Karratha: Ik vind je ook wel erg moeilijk doen hoor. Want net als in je voorbeeld, what? Mensen zeggen hier toch ook wel eens 'wat?' als ze het niet snappen? Ja, misschien is het netter om te zeggen 'what do you mean' oid maar dat gebeurt in het Nederlands ook niet altijd. Wil toch niet gelijk zeggen dat ze geirriteerd is?
Ik ben het wel met Sabieeh eens dat je moet bedenken of je uberhaupt wel wil daten. Als het zoveel negativiteit oproept, is het toch ook niet goed?
Ik ben het wel met Sabieeh eens dat je moet bedenken of je uberhaupt wel wil daten. Als het zoveel negativiteit oproept, is het toch ook niet goed?
zaterdag 13 juni 2020 om 12:44
Spannend Vivi! Hoop dat het lukt!Vivi3338 schreef: ↑12-06-2020 20:22Ik hou het ook rustig dit weekendHet contact met laatste date is doodgebloed, waren teveel twijfels en voelt alsof ik wat meer rust in m’n hoofd heb nu. Huizenjacht gaat verder, morgen een bezichtiging en van de week nog 1! Probeer er nu wat meer nuchter in te staan zodat de teleurstelling niet te groot is als er weer wordt overgeboden. Voelt bijna net als daten joh haha.
@Shiverr, ben benieuwd of het dit keer wel door zal gaanEn anders lekker weekendje voor jezelf!
Hier ook huizen nieuws, terwijl de voorspelling september was, krijg ik de sleutel nu echt al over een maand! Super spannend en dan moet er plotseling toch nog een hoop geregeld worden.
Gisteren had ik een date! Was erg gezellig maar toen ik hem in de eerste instantie zag bekroop me een beetje een gevoel. Dus ik weet niet wat het is. Het was wel een leuke avond!
zaterdag 13 juni 2020 om 13:24
@Vivi: Fijn dat het je meer rust geeft nu het contact met je date gestopt is. Wel spannend weer 2 bezichtigingen. Hopelijk is het wat voor je! Haha ja je zou het bijna kunnen vergelijken toch
@redrosethorn: Wat voor gevoel kreeg je? Maar leuk dat je een leuke avond hebt gehad. Zit er een 2e date in?

@redrosethorn: Wat voor gevoel kreeg je? Maar leuk dat je een leuke avond hebt gehad. Zit er een 2e date in?
zaterdag 13 juni 2020 om 13:27
Ik begin me een beetje zorgen te maken over Julus....
Karratha ik begin een gesprek op Tinder gewoon met een begroeting en niets meer omdat je soms helemaal geen reactie krijgt. Daarom doe ik in eerste instantie niet veel moeite.
Leuk RedRose, intussen nog contact gehad? Welk gevoel? Positief of negatief?
Karratha ik begin een gesprek op Tinder gewoon met een begroeting en niets meer omdat je soms helemaal geen reactie krijgt. Daarom doe ik in eerste instantie niet veel moeite.
Leuk RedRose, intussen nog contact gehad? Welk gevoel? Positief of negatief?
zaterdag 13 juni 2020 om 14:28
Hoi allemaal,
Ik sluit me ook aan bij dit topic! Ik wist niet dat dit er was. Anders had ik geen aparte topic over mijn laatste tinderdate hoeven te openen
Ik merk dat ik nog goed moet werken aan wat wil ik ipv vooral willen dat de ander mij wilt, als dat een beetje logisch klinkt. Kan er echt van balen als ik 'afgewezen' word, terwijl ik diegene niet eens leuk vond. Ik merk ook dat ik veel behoefte heb aan fysiek contact, dit misschien ook laat zien tijdens een date, waardoor de focus meteen daarop gelegd wordt. En dan tegelijkertijd teleurgesteld ben dat hij alleen seks wilde oid, terwijl ik daar ook erg naar hintte. Maar aan de andere kant wil ik ook gewoon een leuke vriend, huisje boompje beestje etc. Ben zoekende naar wat ik wil, maar daar kom ik denk ik hopelijk ook achter door te gaan daten.
Vanwege corona heb ik ook niet echt kunnen daten met anderen, dus dat komt nu pas weer op gang.
Ik weet wel dat ik nu al een beetje vermoeid raak van het daten haha. Maar ben het wel van plan vaker te doen komende tijd, dus lijkt me fijn om hier onderdeel van te zijn! Probeer actiever te zijn op dit forum dan ik nu al ben. Ik word wel een beetje moe van Tinder, Hinge, gezellig, maar lijken dezelfde types te zijn.
Ik sluit me ook aan bij dit topic! Ik wist niet dat dit er was. Anders had ik geen aparte topic over mijn laatste tinderdate hoeven te openen

Ik merk dat ik nog goed moet werken aan wat wil ik ipv vooral willen dat de ander mij wilt, als dat een beetje logisch klinkt. Kan er echt van balen als ik 'afgewezen' word, terwijl ik diegene niet eens leuk vond. Ik merk ook dat ik veel behoefte heb aan fysiek contact, dit misschien ook laat zien tijdens een date, waardoor de focus meteen daarop gelegd wordt. En dan tegelijkertijd teleurgesteld ben dat hij alleen seks wilde oid, terwijl ik daar ook erg naar hintte. Maar aan de andere kant wil ik ook gewoon een leuke vriend, huisje boompje beestje etc. Ben zoekende naar wat ik wil, maar daar kom ik denk ik hopelijk ook achter door te gaan daten.
Vanwege corona heb ik ook niet echt kunnen daten met anderen, dus dat komt nu pas weer op gang.
Ik weet wel dat ik nu al een beetje vermoeid raak van het daten haha. Maar ben het wel van plan vaker te doen komende tijd, dus lijkt me fijn om hier onderdeel van te zijn! Probeer actiever te zijn op dit forum dan ik nu al ben. Ik word wel een beetje moe van Tinder, Hinge, gezellig, maar lijken dezelfde types te zijn.