Single, we kletsen hier verder (deel 2)
zaterdag 13 juni 2020 om 22:05
Dubbel gevoel dus Julus.Julus schreef: ↑13-06-2020 21:50Joehoe, heb eerst heel veel moeten bijlezen. En wat lief dat jullie zo meeleven![]()
No worries, ik ben niet ontvoerd maar Qiyara wint de koelkast. Ik had een hele lange date die anders eindigde dan gedacht.
Het voelde direct vertrouwd toen we elkaar zagen. Ik had geen fuck yes gevoel, maar was enorm op mijn gemak en hij ook. Gisteravond paar uurtjes door een stad gelopen, al kletsend. Toen besloten dat hij met mij mee zou gaan. Vandaag de hele dag in mijn stad rondgebanjerd en we zouden vanavond nog ergens iets eten.
Toen kreeg hij een telefoontje en wilde hij direct naar huis, wat ik heel goed begreep. Hij pakte zijn tas en was weg.
Meteen daarna een appje waarin hij me bedankte voor alles.
Ik heb nu pas tijd om eea te laten bezinken. Hij is in 1 woord een geweldige man. Zo eentje met alle eigenschappen die iedere vrouw wenst. Ik voel geen vonk, wel een enorme klik. Het voelt alsof ik hem al jaren ken en we zijn beiden compleet onszelf. Maar die vonk ontbreekt. Toch voelde zoenen heel erg fijn, maar ik voelde geen kriebel. Ik denk ook niet dat ik verliefd op hem kan worden.
Omdat het afscheid onverwacht en heel snel kwam, hebben we nergens meer over gesproken. Hij zei wel wat dingen waaruit ik kon opmaken dat hij eea wil voortzetten. En ik..weet het echt niet. Hij is nu weg maar er is geen gemis. Het was fijn en goed maar het is niet dat ik niet kan wachten om dit weer te willen. Snappen jullie wat ik bedoel?
Ik wil graag op iedereen reageren maar het is zo veel. Dus sorry voor de egopost maar ik heb alles gelezen.
Positieve berichten grotendeels, gelukkig!
Het is lastig, iemand kan op papier perfect zijn en toch helaas de kriebels niet los maken.
Maar de vraag is dan, kan dit voor jou iets zijn wat nog kan groeien? Zo ja, dan kun je het nog wat tijd geven. Zo niet dan is dit het helaas niet.
zaterdag 13 juni 2020 om 22:09
@Jules: Klinkt wel als een geslaagde date! Fijn dat jullie je ook gelijk op je gemak voelde bij elkaar. Dat lijkt mij echt heel prettig om te hebben. Je bericht is eigenlijk overwegend positief, dus zou gevoel ook niet kunnen groeien? Want je klinkt wel enthousiast over hem en er is wel een klik. En je kan er natuurlijk ook nog even over nadenken, want wat ik wel merk is dat je na een date nog beetje "overweldigd" bent ofzo. Of iig je kijkt er nog anders tegen aan dan dat wanneer je het even hebt laten bezinken vind ik.

zaterdag 13 juni 2020 om 22:09
Karratha, dat klopt mbt uiterlijke aantrekkingskracht. Ik vind dit een lastige. Ik hoef niet perse verliefd te zijn maar moet wel iets voelen. En dat hij zo snel weg moest vond hij zelf ook jammer, maar eerder ging het over iets wat nu aan de orde was. En dus onverwacht voor hem. Hij zei dat hij morgenavond zou bellen.
Qiyara, het zegt zeker iets en daarom vind ik dit zo lastig. Had jij dat dan ook bij je vriend, dat je niet echt heel erg eager was om hem weer te zien? Want het feit dat hij opeens vertrok vond ik helemaal niet zo erg. Zo ken ik het niet. Bij mijn exen kon ik maar moeilijk afscheid nemen en keek ik echt uit om ze weer te zien. Of zou dit een gevolg zijn van dat intense samenzijn?
Qiyara, het zegt zeker iets en daarom vind ik dit zo lastig. Had jij dat dan ook bij je vriend, dat je niet echt heel erg eager was om hem weer te zien? Want het feit dat hij opeens vertrok vond ik helemaal niet zo erg. Zo ken ik het niet. Bij mijn exen kon ik maar moeilijk afscheid nemen en keek ik echt uit om ze weer te zien. Of zou dit een gevolg zijn van dat intense samenzijn?
zaterdag 13 juni 2020 om 22:14
Ik opende het gesprek niet hoor, doe ik eigenlijk nooit. Maar het was niet heel de tijd, de eerste 3/4 antwoorden ong. Daarna werd/wordt het gewoon een gesprek.Karratha schreef: ↑13-06-2020 21:52Hmm, ik weet niet. Ik vind het ook wel een essentieel verschil wie het gesprek opent. Als jij het gesprek opent en je spreekt iemand aan, dan neem ik aan dat je uit bent op een conversatie met die persoon? Dan zou ik het wel vreemd vinden als je alleen maar eenwoords - zinnen blijft spuien.
Aan de andere kant moet ik me misschien niet zo veel op het negatieve focussen. Want uiteindelijk zijn er meer vrouwen die op een leuke / spontane manier het gesprek openen en ook een leuke 'drop' doen, dan dat voorbeeld van die vrouw die alleen maar 'yes'' ''no'' en ''whatever'' zegt.
Op je andere bericht, maar het klinkt wel alsof je een hoog verwachtingspatroon hebt van mensen. Ze moeten ergens aan voldoen en alleen dan zie je geen problemen. En misschien moet je dan ook eens een gesprek aangaan met je vrienden als zij in een relatie zitten en de vriendschap laten verwateren. Want in principe moet het gewoon beide kunnen. En een relatie en vrienden zijn met iemand. Oke nu is het logisch dat hij op tijd terug wil zijn als zij hoog zwanger is. Maar waarom kan hij anders gewoon niet lekker met jou varen? Dat moet dan toch ook nog kunnen?

zaterdag 13 juni 2020 om 22:15
Julus, ik heb dat wel na lang samen zijn. Afgelopen weekend was hij er van vrijdag t/m maandag en het verlangen hem weer te zien begint nu pas weer een beetje te komen. Zie hem ook pas volgend weekend weer.
Dus kan me voorstellen dat als je elkaar voor een eerste date zolang ziet, je ook flink verzadigd bent. Mijn vriend en ik hadden de eerste paar dates korte dates. De eerste was iets van 4uurtjes. En zo bouwden we op en was er wel een steeds groeiender verlangen bij elkaar te zijn.
Dus kan me voorstellen dat als je elkaar voor een eerste date zolang ziet, je ook flink verzadigd bent. Mijn vriend en ik hadden de eerste paar dates korte dates. De eerste was iets van 4uurtjes. En zo bouwden we op en was er wel een steeds groeiender verlangen bij elkaar te zijn.

zaterdag 13 juni 2020 om 22:16
Sabieh, precies dat is dus de grote vraag. Kan het nog groeien? En het voelt ook zo dubbel dat er zo'n grote klik is en we heel goed matchen, maar dat die kriebel ontbreekt. Erg jammer. Dan wil je misschien allebei dat het werkt maar dan voelt het anders ( voor nu).
Shiver, ik kan niet anders dan positief zijn omdat hij zo'n lieverd is. Maar ook iemand die de neiging heeft om voor mij te rennen en dat is minder spannend. Er valt weinig meer te veroveren of te raden. Misschien dat mijn gevoel daarom ontbreekt. Hij is de tegenhanger van een player. Geen versierder. Wel heel duidelijk, zonder omhaal.
Ergens wil ik me er niet mee bezig houden, wat dit nu is. Het voelde goed om me totaal niet druk te maken over mannen en hun bedoelingen en nu voelt het alsof ik er iets mee moet. Ben echt te lang single
Shiver, ik kan niet anders dan positief zijn omdat hij zo'n lieverd is. Maar ook iemand die de neiging heeft om voor mij te rennen en dat is minder spannend. Er valt weinig meer te veroveren of te raden. Misschien dat mijn gevoel daarom ontbreekt. Hij is de tegenhanger van een player. Geen versierder. Wel heel duidelijk, zonder omhaal.
Ergens wil ik me er niet mee bezig houden, wat dit nu is. Het voelde goed om me totaal niet druk te maken over mannen en hun bedoelingen en nu voelt het alsof ik er iets mee moet. Ben echt te lang single

zaterdag 13 juni 2020 om 22:21
Misschien is dat ook beter. Maar het liep zo. Misschien hebben we er alles al uitgehaald wat er in zit.Qiyara schreef: ↑13-06-2020 22:15Julus, ik heb dat wel na lang samen zijn. Afgelopen weekend was hij er van vrijdag t/m maandag en het verlangen hem weer te zien begint nu pas weer een beetje te komen. Zie hem ook pas volgend weekend weer.
Er is nogal een reisafstand dus alleen voor koffie zoek je elkaar dan niet op.
Dat groeiende verlangen hoort er mi te zijn. Na de eerste date moet je verlangen hebben naar een tweede. En dat heb ik ( nu) niet. Benieuwd hoe dat komende week voelt.
zaterdag 13 juni 2020 om 22:22
Dan houd je je er gewoon niet mee bezig , kijk gewoon hoe het loopt, analyseer niet te veel en geniet van het goede wat hij te bieden heeft. Attra is volgens mij juist een groot voorstander van kriebels laten groeien omdat je dan helderder kijkt naar kwaliteiten.Julus schreef: ↑13-06-2020 22:16Sabieh, precies dat is dus de grote vraag. Kan het nog groeien? En het voelt ook zo dubbel dat er zo'n grote klik is en we heel goed matchen, maar dat die kriebel ontbreekt. Erg jammer. Dan wil je misschien allebei dat het werkt maar dan voelt het anders ( voor nu).
Ergens wil ik me er niet mee bezig houden, wat dit nu is. Het voelde goed om me totaal niet druk te maken over mannen en hun bedoelingen en nu voelt het alsof ik er iets mee moet. Ben echt te lang single![]()
Herken het wel goed hoor, maar een player, hoe spannend ook, is uiteindelijk niet het juiste relatie materiaal

zaterdag 13 juni 2020 om 22:22
Dat is het denk ik Julus, dat gevoel er iets mee te moeten. Dan ga je jezelf forceren. Je hoeft helemaal niks, alleen maar te genieten van een fijne man.
Blijf lekker dichtbij jezelf. Jullie contact ging snel en intens. Misschien even te snel en intens?
Gun jezelf je rust, morgen gelijk alweer bellen zou mij benauwen.
Maar goed, ik heb ook echt veel ruimte voor mijzelf nodig en verdwijn soms een dag of 2 uit de lucht.
Je hoeft nu niks te weten, ontdek het eerst maar. Er zijn maar weinig mensen meteen verliefd of hebben direct die vonk. Denk dat er veel ingrediënten in jullie contact zitten die het verdienen om uitgezocht te worden. Gun jezelf de tijd.
Blijf lekker dichtbij jezelf. Jullie contact ging snel en intens. Misschien even te snel en intens?
Gun jezelf je rust, morgen gelijk alweer bellen zou mij benauwen.
Maar goed, ik heb ook echt veel ruimte voor mijzelf nodig en verdwijn soms een dag of 2 uit de lucht.
Je hoeft nu niks te weten, ontdek het eerst maar. Er zijn maar weinig mensen meteen verliefd of hebben direct die vonk. Denk dat er veel ingrediënten in jullie contact zitten die het verdienen om uitgezocht te worden. Gun jezelf de tijd.

zaterdag 13 juni 2020 om 22:29
Jullie hebben gelijk, Sabieh en Qiyara. Ik zou het zo jammer en zonde vinden als ik dit zou laten schieten. Tegelijkertijd mis is iets maar wil ik dat misschien te snel. Dit is er zo eentje op wie je kunt bouwen. Je beste vriend zeg maar met wie alles zo naadloos past.
Ik hoef inderdaad niks. Het gewoon maar laten gebeuren en dan zien waar we op uit komen. Dank voor jullie inzichten! Deze week wordt voor hem spannend. We moeten gewoon rustig de tijd zijn werk laten doen. Ik wil niks analyseren.
Ik hoef inderdaad niks. Het gewoon maar laten gebeuren en dan zien waar we op uit komen. Dank voor jullie inzichten! Deze week wordt voor hem spannend. We moeten gewoon rustig de tijd zijn werk laten doen. Ik wil niks analyseren.
zaterdag 13 juni 2020 om 22:35
@Julus, spannend en lastig tegelijkertijd! Ene kant kan het nog groeien, de date was natuurlijk ook wel erg lang en intensief. Andere kant moet de chemie/aantrekking er wel zijn, anders gaat het meer als een warme vriendschap voelen. En het is herkenbaar, ook wel eens gehad dat alles op papier klopte en hij voor ‘ons’ wilde gaan. Maar ik voelde het niet.. Wat je zegt, wellicht omdat de beschikbaarheid er zo bovenop ligt (heel dubbel) maar de aantrekking miste ook. Op gegeven moment voelde de intimiteit geforceerd. Daarna meegemaakt dat er echt een wow gevoel was na een date, elkaar gelijk missen en mega aantrekking. Hield geen stand helaas vanuit zijn kant.. Maar dat gevoel was fantastisch en belangrijk.
Denk wel (vooral met zo’n goeie klik), dat het goed is om elkaar nog keer te zien. Wellicht kan je het voorzichtig bij hem aankaarten en sowieso goed om even je rust te nemen nu!
Denk wel (vooral met zo’n goeie klik), dat het goed is om elkaar nog keer te zien. Wellicht kan je het voorzichtig bij hem aankaarten en sowieso goed om even je rust te nemen nu!

zaterdag 13 juni 2020 om 22:46
Vivi, dat wat jij beschrijft wil ik voelen. En ik heb dat gehad 2 jaar geleden. Direct bij ontmoeting veel chemie en daarna ook veel gevoel. Bij hem willen zijn en niet van hem af kunnen blijven. En verder net zo attent en zorgzaam en op mijn gemak als nu. Het hele pakket. Is het gek om dat te willen?
Ik ga aankijken hoe ik me ga voelen de komende weken. We kunnen niet eerder dan over enkele weken afspreken. Dat ga ik alleen doen als ik er naar uitkijk, anders heeft dat weinig zin. Contact( behoefte) in deze weken zegt ook veel.
Ik ga aankijken hoe ik me ga voelen de komende weken. We kunnen niet eerder dan over enkele weken afspreken. Dat ga ik alleen doen als ik er naar uitkijk, anders heeft dat weinig zin. Contact( behoefte) in deze weken zegt ook veel.
zaterdag 13 juni 2020 om 22:57
Helemaal niet gek, zo wil ik het ook weer namelijk! Als ik weer aan die tijd terugdenk krijg ik spontaan weer kriebels van hoe dat toen voelde met hem. Dat je iemand ziet aankomen lopen en denkt ‘wow, die hoort bij mij’! Nu moet dat natuurlijk wel wederzijds zijnJulus schreef: ↑13-06-2020 22:46Vivi, dat wat jij beschrijft wil ik voelen. En ik heb dat gehad 2 jaar geleden. Direct bij ontmoeting veel chemie en daarna ook veel gevoel. Bij hem willen zijn en niet van hem af kunnen blijven. En verder net zo attent en zorgzaam en op mijn gemak als nu. Het hele pakket. Is het gek om dat te willen?
Maar sluit me ook wel deels bij Qiyara en Sabbieh aan, het klinkt wel alsof jullie een super klik hebben en kan ook weer zonde zijn! Zo lastig allemaal.. Ten alle tijde je onderbuikgevoel volgen!
zaterdag 13 juni 2020 om 23:57
Ik heb bij mijn, nu inmiddels ex, gemerkt dat ik de chemie toch wel echt miste. De relatie begon vooral vanuit een vertrouwd en veilig gevoel, maar ik was nooit echt verliefd of had de ‘wow’ factor. Ik had ook nooit het idee dat hij vreemdging oid en me daar ook nooit zorgen over hoefde te maken- ook het tegenovergestelde van een ‘player’. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit verliefd ben geweest, dus het niet kan vergelijken. Maar na 1,5 jaar dacht ik toch dit maakt mij niet gelukkig, want het verliefde kwam ook niet echt. Al waren er wel momenten dat ik er naar uitkeek om hem te zien, maar dat heb ik ook bij vrienden.Julus schreef: ↑13-06-2020 22:46Vivi, dat wat jij beschrijft wil ik voelen. En ik heb dat gehad 2 jaar geleden. Direct bij ontmoeting veel chemie en daarna ook veel gevoel. Bij hem willen zijn en niet van hem af kunnen blijven. En verder net zo attent en zorgzaam en op mijn gemak als nu. Het hele pakket. Is het gek om dat te willen?
Maar goed, blijkbaar kan het ook werken. Ik zou het in ieder geval een kans geven als ik zo je verhaal lees, maar het moet natuurlijk goed voelen voor jou.

zondag 14 juni 2020 om 08:54
Ik zou iemand die ik niet bijzonder aantrekkelijk vind en bij wie ik geen vonk voel, zeker niet de eerste date al bij me laten overnachten.Julus schreef: ↑13-06-2020 22:09Karratha, dat klopt mbt uiterlijke aantrekkingskracht. Ik vind dit een lastige. Ik hoef niet perse verliefd te zijn maar moet wel iets voelen. En dat hij zo snel weg moest vond hij zelf ook jammer, maar eerder ging het over iets wat nu aan de orde was. En dus onverwacht voor hem. Hij zei dat hij morgenavond zou bellen.
zondag 14 juni 2020 om 08:58
+1!Attraverso schreef: ↑11-06-2020 07:36Het gaat hier heel hard! Niet te doen om overal op te gaan reageren, sorry.
Julus hoe spannend! De date is morgen al, heel nieuwsgierig, ik duim!
Lees wel mee

@viv: aanbod huizen lijkt wat stil te vallen.. Volgende week afspraak bij de makelaar. Hoe staat jouw huizenjacht?
Waren de huizen die je bekeken hebt de moeite waard?
@attra: still going strong dus. Leuk! En nu word ik wel heel nieuwsgierig naar dat dingetje? Boert ie veel ofzo?
@camper: herken het wel. Maar ook jong bij elkaar zijn heeft zijn nadelen lijkt me. Vrienden van mij zijn jong bij elkaar, hij wou bv ook best een mooie reis maken (achteraf). Maar snap het wel. Ook ik voel me nu een beetje achter lopen en zou het liefst ook lekker truttig thuis zitten met baby en man
@mazikeen: hoe oud ben je als ik vragen mag?
En zo denk ik idd ook maar, heb je iig wat avonturen meegemaakt
@Julus: zou het idd rustig de tijd geven.. maar ook ik ben van het moet gelijk er zijn, maar zo werkt het bij mij.

zondag 14 juni 2020 om 09:43

zondag 14 juni 2020 om 10:02
Maar waarom zou je gaan als je zelfs hoopt dat hij afzegt? Als jij wel een serieuze date wil en naar zijn huis gaat, zal hij denken dat er iets gaat gebeuren. Ik wist dat ook in mijn geval, maar dat was juist ook wat ik wel wilde. Ook al wist ik nog niet of ik nog verder wil daten. Dan is het ook geen teleurstelling als het niks wordt verder. Zou dat bij jou ook zo zijn?
zondag 14 juni 2020 om 10:46
Joh. Als je daar bent en het is toch niet wat je wil mag je nog steeds nee zeggen he?
Kijk gewoon eerst rustig hoe het verloopt.
Ik herken het wel dat ik vaak door zenuwen hoop dat iemand af zegt, maar vaak heb ik het dan toch heel gezellig als ik eenmaal op date ben.

zondag 14 juni 2020 om 10:50
Eerder was het de man op wie je jaren had gewacht. 6 uur bellen, voelt als thuiskomen etc..torenhoge verwachtingen. Tegelijkertijd dek je je in door hier te zeggen dat je niks verwacht. Vervolgens blijkt het toch een tegenvaller want je voelt niet genoeg.
Is dat niet wat er elke keer fout gaat? Even leuk een paar uurtjes bellen en jullie denken allemaal dat je de man van je dromen te pakken hebt. 'Iemand waar je op kunt bouwen'. Je kent zo'n man niet. Je weet niet of je op hem kunt bouwen.
Ik zie hier (en niet alleen bij Julus) al jaren een heel duidelijk patroon.
Is dat niet wat er elke keer fout gaat? Even leuk een paar uurtjes bellen en jullie denken allemaal dat je de man van je dromen te pakken hebt. 'Iemand waar je op kunt bouwen'. Je kent zo'n man niet. Je weet niet of je op hem kunt bouwen.
Ik zie hier (en niet alleen bij Julus) al jaren een heel duidelijk patroon.
zondag 14 juni 2020 om 10:59
Wat goed gezien @hogrider. Ik ben zelf ook single en lees hier met verbazing. Er zijn drie of vier schrijvers die gewoon iedere drie maanden de ware gevonden hebben. Grote woorden: thuiskomen, alles valt vanzelf op zijn plaats, liefde en geborgenheid blablablabla.
En als hij dan afhaakt op de meest lullige manier...was het opeens toch niets.
Sorry hoor, als iemand bij mij heeft mogen slapen en ik vermaak hem dan ook nog eens de hele dag. Dan zou ik het knap lullig vinden als hij opeens na een telefoontje ( ik gok net voor het etentje dat hij zou betalen) verdwijnt. Die laat nooit meer iets horen, gok ik.
En als hij dan afhaakt op de meest lullige manier...was het opeens toch niets.
Sorry hoor, als iemand bij mij heeft mogen slapen en ik vermaak hem dan ook nog eens de hele dag. Dan zou ik het knap lullig vinden als hij opeens na een telefoontje ( ik gok net voor het etentje dat hij zou betalen) verdwijnt. Die laat nooit meer iets horen, gok ik.