Single, we kletsen hier verder (deel 2)
zondag 14 juni 2020 om 17:21

zondag 14 juni 2020 om 17:34
Nee hoor, ik lees deze dames al een aantal jaar, vandaar mijn reactie. Ben juist zeer positief ingesteld. Een beetje kritisch reageren mag best, daar is het een forum voor.
zondag 14 juni 2020 om 17:43
En als er geen opbouwende en goed bedoelde feedback gegeven mag worden, als alles vooral veilig en niet confronterend moet blijven...begin dan een app groepje. Op een forum ben je te lezen en mag er gereageerd worden.
zondag 14 juni 2020 om 18:09
Even een vraag aanvullend op contact met hem zoeken: moet ik dat nu sowieso niet doen? Ik heb mij laten testen op corona en wel contact met hem gehad de 2 dagen voordat ik klachten kreeg. Hij zou dus wel bij het contactonderzoek horen mocht de uitslag positief zijn. Moet hij nu al weten dat ik ziek ben en mij heb laten testen, of gewoon afwachten tot de uitslag? Date dilemma's anno 2020 ..
zondag 14 juni 2020 om 18:37
Dat vind ik geen dilemma, waarom iemand ongerust maken?Muis12345 schreef: ↑14-06-2020 18:09Even een vraag aanvullend op contact met hem zoeken: moet ik dat nu sowieso niet doen? Ik heb mij laten testen op corona en wel contact met hem gehad de 2 dagen voordat ik klachten kreeg. Hij zou dus wel bij het contactonderzoek horen mocht de uitslag positief zijn. Moet hij nu al weten dat ik ziek ben en mij heb laten testen, of gewoon afwachten tot de uitslag? Date dilemma's anno 2020 ..
zondag 14 juni 2020 om 18:42
Geen contact zoeken. Dit zou je dan weer gebruiken als reden om in contact te komen. Mocht het zo zijn dat je het wel hebt, dan moet je wel wat laten weten idd.Muis12345 schreef: ↑14-06-2020 18:09Even een vraag aanvullend op contact met hem zoeken: moet ik dat nu sowieso niet doen? Ik heb mij laten testen op corona en wel contact met hem gehad de 2 dagen voordat ik klachten kreeg. Hij zou dus wel bij het contactonderzoek horen mocht de uitslag positief zijn. Moet hij nu al weten dat ik ziek ben en mij heb laten testen, of gewoon afwachten tot de uitslag? Date dilemma's anno 2020 ..
zondag 14 juni 2020 om 18:46
zondag 14 juni 2020 om 18:52
Ja, dat is ook weer waar. Het kwam bij me op toen mn vriendin het tegen me zei. Maar dan laat ik het hierbij.RedRoseThorn schreef: ↑14-06-2020 18:49Eens met Shiver en Attra. Klinkt een beetje als een "smoes" om weer contact op te nemen. Ik vind dat het voor vrienden die je nog gaat zien iets anders is.
zondag 14 juni 2020 om 21:02
Eens met de rest, geen contact opnemen zo lang je niks zeker weet.
Hier gaat het op het moment kut. Wordt al zo'n 24 uur genegeerd door mijn date en ben inmiddels op snapchat verwijderd. Had gisteravond meerdere appjes gestuurd en kreeg geen reactie. 's nachts probeerde ik hem te bellen (ik was oppervrolijk en wilde even kletsen, had kort daarvoor nog een snap van hem gehad dus wist dat hij wakker was) . Kreeg eerst lijn bezet, en daarna dat het nummer niet bereikbaar was. Eind van de middag gezegd dat ik me zorgen maak met de vraag of er iets is, geen reactie. Gebeld maar wordt ook niet opgenomen.
Ik had gisteravond een thuisfeestje met een vriend van me. Dit wist date. Date wist ook dat ik ooit 1x met hem gezoend heb, maar dat er verder geen aantrekkingskracht tussen ons is en dat we niet in een bed zouden slapen.
Snap er oprecht niets van en voel me er aardig shit door.
Niet quoten svp, haal dit later misschien nog weg.
Hier gaat het op het moment kut. Wordt al zo'n 24 uur genegeerd door mijn date en ben inmiddels op snapchat verwijderd. Had gisteravond meerdere appjes gestuurd en kreeg geen reactie. 's nachts probeerde ik hem te bellen (ik was oppervrolijk en wilde even kletsen, had kort daarvoor nog een snap van hem gehad dus wist dat hij wakker was) . Kreeg eerst lijn bezet, en daarna dat het nummer niet bereikbaar was. Eind van de middag gezegd dat ik me zorgen maak met de vraag of er iets is, geen reactie. Gebeld maar wordt ook niet opgenomen.
Ik had gisteravond een thuisfeestje met een vriend van me. Dit wist date. Date wist ook dat ik ooit 1x met hem gezoend heb, maar dat er verder geen aantrekkingskracht tussen ons is en dat we niet in een bed zouden slapen.
Snap er oprecht niets van en voel me er aardig shit door.
Niet quoten svp, haal dit later misschien nog weg.
zondag 14 juni 2020 om 21:50
Flaffy, je vriend had toch nare ervaringen in vorige relaties en daardoor wat angstig om weer iets serieus aan te gaan?
Vind je het dan verstandig om een man (met wie je hebt gezoend) thuis uit te nodigen voor een feestje met jullie 2 waarna hij dan nog blijft slapen ook (omdat jullie te veel zouden drinken of zo? Waarom moet hij zonodig blijven slapen?)
Dat zou alleszins erg ver over mijn grens gaan. Ik ben hier zowat de oudste, kan/zal waarschijnlijk daaraan liggen maar ik ken echt niemand in mijn familie- of vriendenkring met een relatie waar dit een optie zou zijn.
Ik oordeel totaal niet over jou, iedereen doet wat hij wil. Deze reactie komt enkel als antwoord en persoonlijke mening op jouw bericht.
Eerlijk, mocht mijn date me vertellen over zo'n feestje bij hem thuis met een vriendin dan zou hij niet bij me passen en stop ik het daten.
Vind je het dan verstandig om een man (met wie je hebt gezoend) thuis uit te nodigen voor een feestje met jullie 2 waarna hij dan nog blijft slapen ook (omdat jullie te veel zouden drinken of zo? Waarom moet hij zonodig blijven slapen?)
Dat zou alleszins erg ver over mijn grens gaan. Ik ben hier zowat de oudste, kan/zal waarschijnlijk daaraan liggen maar ik ken echt niemand in mijn familie- of vriendenkring met een relatie waar dit een optie zou zijn.
Ik oordeel totaal niet over jou, iedereen doet wat hij wil. Deze reactie komt enkel als antwoord en persoonlijke mening op jouw bericht.
Eerlijk, mocht mijn date me vertellen over zo'n feestje bij hem thuis met een vriendin dan zou hij niet bij me passen en stop ik het daten.
zondag 14 juni 2020 om 21:56
Wat vervelend, Flaffy. Is de reden dat je naar dat thuisfeestje met die vriend bent gegaan? Zoals ik het nu lees, zou ik als ik jou was wel stoppen met hem te benaderen. Trekken aan een dood paard heeft geen zin, en mijn eigen ervaring daarmee is, dat je iemand alleen nog maar verder weg duwt.
W.b.t. mijn eigen tinder avonturen : ik vind het zo enorm lastig. Op tinder kun je iemand zo slecht 'lezen', en ik merk dat ik ook best wantrouwend ben naar de gemiddelde tinder-persoon, omdat het natuurlijk allemaal best vluchtig en oppervlakkig is. Echte persoonlijke interesse en respect is (lijkt) vaak ver te zoeken. Daardoor heb ik mijn ''muur'' best hoog opgetrokken, en beëindig ik redelijk snel een gesprek of match als ik het idee heb dat er -in welke vorm dan ook- een kink in de kabel zit, als er iets niet in de haak lijkt of als ik ook maar het kleinste idee heb dat de persoon aan de andere kant niet integer is jegens mij.
Daardoor vind ik sommige teksten ook heel lastig te interpreteren. Nu ook heb ik een leuke match, maar zijn teksten zijn een beetje plagend. Dan vraag ik me dus heel erg af in hoeverre dat flirten is, of in hoeverre er gewoon met mij gesold wordt. Ik heb één foto met mijn hond, en zijn eerste opmerking was dat hij erg twijfelde m.b.t. wie hij nu leuker vond, mij of mijn hond. Daar reageer ik dan nog met een kwinkslag op, en zijn reactie daarop was weer : Hoe ga jij aan mij bewijzen dat jij leuker bent dan je hond?
Enerzijds denk ik dan : hmm, deze persoon probeert mij gewoon te prikkelen, je moet proberen met een scherpe reactie terug te komen. Anderzijds denk ik : ik vind dit geen prettige vorm van communiceren. Moet ik mezelf nu gaan verkopen aan jou ofzo, of wat is de bedoeling? Met andere woorden : hoe serieus moet ik zijn uitlatingen nemen? Ik vind dat op tinder zo enorm lastig, omdat je niet weet wat voor persoon er aan de andere kant van de lijn zit. Het kan arrogant bedoeld zijn, zo van ''ik ben een enorme catch, ga jij maar eens aan mij vertellen waarom wij moeten gaan daten?'', maar het kan ook gewoon voor de lol bedoeld zijn, met een knipoog en dus onschuldig.
Ik heb best wel wat zelfspot en ben daardoor wel eens redelijk ver mee gegaan met iemand daarin, totdat diegene echt grof werd. Toen besefte ik dus dat hij niet op een 'leuke' manier mij probeerde te prikkelen, maar dat hij me gewoon zat te treiteren, misschien wel tijdens een hang avondje met vrienden ofzo. Aan de andere kant zijn er misschien ook wel voorbeelden waarbij ik een match/date te snel heb afgekapt omdat ik mezelf tegen zoiets wilde beschermen, terwijl het helemaal niet slecht bedoeld was. Waar trek je die grens en hoe kwetsbaar wil je je opstellen.
W.b.t. mijn eigen tinder avonturen : ik vind het zo enorm lastig. Op tinder kun je iemand zo slecht 'lezen', en ik merk dat ik ook best wantrouwend ben naar de gemiddelde tinder-persoon, omdat het natuurlijk allemaal best vluchtig en oppervlakkig is. Echte persoonlijke interesse en respect is (lijkt) vaak ver te zoeken. Daardoor heb ik mijn ''muur'' best hoog opgetrokken, en beëindig ik redelijk snel een gesprek of match als ik het idee heb dat er -in welke vorm dan ook- een kink in de kabel zit, als er iets niet in de haak lijkt of als ik ook maar het kleinste idee heb dat de persoon aan de andere kant niet integer is jegens mij.
Daardoor vind ik sommige teksten ook heel lastig te interpreteren. Nu ook heb ik een leuke match, maar zijn teksten zijn een beetje plagend. Dan vraag ik me dus heel erg af in hoeverre dat flirten is, of in hoeverre er gewoon met mij gesold wordt. Ik heb één foto met mijn hond, en zijn eerste opmerking was dat hij erg twijfelde m.b.t. wie hij nu leuker vond, mij of mijn hond. Daar reageer ik dan nog met een kwinkslag op, en zijn reactie daarop was weer : Hoe ga jij aan mij bewijzen dat jij leuker bent dan je hond?
Enerzijds denk ik dan : hmm, deze persoon probeert mij gewoon te prikkelen, je moet proberen met een scherpe reactie terug te komen. Anderzijds denk ik : ik vind dit geen prettige vorm van communiceren. Moet ik mezelf nu gaan verkopen aan jou ofzo, of wat is de bedoeling? Met andere woorden : hoe serieus moet ik zijn uitlatingen nemen? Ik vind dat op tinder zo enorm lastig, omdat je niet weet wat voor persoon er aan de andere kant van de lijn zit. Het kan arrogant bedoeld zijn, zo van ''ik ben een enorme catch, ga jij maar eens aan mij vertellen waarom wij moeten gaan daten?'', maar het kan ook gewoon voor de lol bedoeld zijn, met een knipoog en dus onschuldig.
Ik heb best wel wat zelfspot en ben daardoor wel eens redelijk ver mee gegaan met iemand daarin, totdat diegene echt grof werd. Toen besefte ik dus dat hij niet op een 'leuke' manier mij probeerde te prikkelen, maar dat hij me gewoon zat te treiteren, misschien wel tijdens een hang avondje met vrienden ofzo. Aan de andere kant zijn er misschien ook wel voorbeelden waarbij ik een match/date te snel heb afgekapt omdat ik mezelf tegen zoiets wilde beschermen, terwijl het helemaal niet slecht bedoeld was. Waar trek je die grens en hoe kwetsbaar wil je je opstellen.
zondag 14 juni 2020 om 22:00
zondag 14 juni 2020 om 22:05
Klopt inderdaad. Hij moest blijven slapen inderdaad omdat we wat drankjes wilden drinken en ver weg woont. Hmm, ik snap je punt ook. Maar hij heeft van te voren niet gezegd dat hij het niet oké vond ofzo. En het negeren staat me nu vooral zo tegen. Als hij het niet fijn vond oid kan ik dat best begrijpen en daar wil ik best het gesprek over aangaan, maar dat gaat nu dus niet.Attraverso schreef: ↑14-06-2020 21:50Flaffy, je vriend had toch nare ervaringen in vorige relaties en daardoor wat angstig om weer iets serieus aan te gaan?
zondag 14 juni 2020 om 22:08
De vriend was bij mij thuis. Ja ik laat hem nu ook met rust, hoe moeilijk ik dat ook vind.Campercamping schreef: ↑14-06-2020 21:56Wat vervelend, Flaffy. Is de reden dat je naar dat thuisfeestje met die vriend bent gegaan? Zoals ik het nu lees, zou ik als ik jou was wel stoppen met hem te benaderen. Trekken aan een dood paard heeft geen zin, en mijn eigen ervaring daarmee is, dat je iemand alleen nog maar verder weg duwt.
Dat verhaal met die hond snap ik wel, ik zou dat ook niet moeten want ik kan dan geen goed antwoord verzinnen. Ik heb het liefste gewoon ''simpele'' gespreken over het dagelijks leven van de ander via de app, wel met een beetje humor.
zondag 14 juni 2020 om 22:10
Dankjewel. Nee, hij heeft er niets over gezegd. Dat steekt me ook zo. Mocht hij er echt een probleem mee gehad hebben had ik het best willen afzeggen, geen probleem.RedRoseThorn schreef: ↑14-06-2020 21:51Ugh, dikke knuffel flaffy.
In de uitleg van Attra kan ik me ook wel vinden. Heeft date laten weten dat hij er problemen mee had/heeft?
zondag 14 juni 2020 om 22:12
Ik zou ook niet meteen zeggen dat ik dat niet ok vind want ik vind niet dat ik hem iets te verbieden heb tijdens deze prille date fase waarin we elkaar nog moeten leren kennen.
Ik zou het wel laten bezinken, niets meteen beslissen of zeggen vanuit emotie. Maar als de emotie gezakt is zou ik wel contact opnemen en mijn mening zeggen. Jou negeren is niet netjes.
Ik zou het wel laten bezinken, niets meteen beslissen of zeggen vanuit emotie. Maar als de emotie gezakt is zou ik wel contact opnemen en mijn mening zeggen. Jou negeren is niet netjes.
zondag 14 juni 2020 om 22:12
@Flaffy: Wat rot zeg
. Ik kan het wel begrijpen dat hij het niet leuk vindt, want eerlijk is eerlijk ik had het zelf ook niet leuk gevonden. Alleen ik weet ook dat zulke dingen gewoon vaak gebeuren (gewoon bij iemand blijven slapen) na een feestje. Maar dan kan hij het iig wel uitspreken en je gewoon vertellen dat hij ermee wil stoppen. Dit is gewoon super lullig, terwijl jullie al zo serieus waren. En aan de andere kant, hij moet je ook gewoon vertrouwen dat je ook niet in 1 bed slaapt of iets doet met hem.
Ik zou hem laten doen en niks meer laten horen. Je hebt nu al meerdere pogingen gedaan en hij heeft er niks mee gedaan. En als je nog wel een keer contact wil, zou ik het pas over een tijdje doen zodat dit allemaal een beetje heeft kunnen zakken.
@Camper: Hmm ja lastig dat je nooit echt weet hoe iemand het bedoelt. Het kan ook gewoon een "leuke" openingszin zijn ipv de standaard "hoi". Maar ik zou niet heel de tijd zo'n gesprek willen voeren met zulke humor. Je kan het even aan kijken en blijf je het vervelend vinden dat je er gewoon mee stopt?

Ik zou hem laten doen en niks meer laten horen. Je hebt nu al meerdere pogingen gedaan en hij heeft er niks mee gedaan. En als je nog wel een keer contact wil, zou ik het pas over een tijdje doen zodat dit allemaal een beetje heeft kunnen zakken.
@Camper: Hmm ja lastig dat je nooit echt weet hoe iemand het bedoelt. Het kan ook gewoon een "leuke" openingszin zijn ipv de standaard "hoi". Maar ik zou niet heel de tijd zo'n gesprek willen voeren met zulke humor. Je kan het even aan kijken en blijf je het vervelend vinden dat je er gewoon mee stopt?
zondag 14 juni 2020 om 22:16
Ja ik begrijp ook wel dat hij het niet leuk vind inderdaad. Hoewel het heel leuk was heb ik er ook wel spijt van, want het is me het niet waard om hem hierdoor te verliezen, daar vind ik hem echt te leuk voor. Maar inderdaad, dat stukje vertrouwen mis ik en dat is nogal de basis. Ik ga inderdaad de komende dagen niets van me laten horen, in de hoop dat hij in die tijd wel contact opneemt.Shiverrr schreef: ↑14-06-2020 22:12@Flaffy: Wat rot zeg. Ik kan het wel begrijpen dat hij het niet leuk vindt, want eerlijk is eerlijk ik had het zelf ook niet leuk gevonden. Alleen ik weet ook dat zulke dingen gewoon vaak gebeuren (gewoon bij iemand blijven slapen) na een feestje. Maar dan kan hij het iig wel uitspreken en je gewoon vertellen dat hij ermee wil stoppen. Dit is gewoon super lullig, terwijl jullie al zo serieus waren. En aan de andere kant, hij moet je ook gewoon vertrouwen dat je ook niet in 1 bed slaapt of iets doet met hem.
zondag 14 juni 2020 om 22:16
Om die reden zou ik ook niets gezegd hebben. Ik had niet gewild dat hij iets zou afzeggen omdat ik het vroeg. Ik zou me daar slecht over gevoeld hebben.
Dat zou willen zeggen dat jij vanaf nu alles met hem zou moeten bespreken dat jij zou willen doen met een vriend en dat hij dan zou moeten zeggen of dat 'mag' doorgaan of niet.
zondag 14 juni 2020 om 22:17
Dat snap ik ook wel weer. Maar ik vind het niets voor hem om het niet te zeggen als het hem dwars zit. Ik denk ook wel dat hij dat doet inderdaad, dat hoop ik in ieder geval.Attraverso schreef: ↑14-06-2020 22:12Ik zou ook niet meteen zeggen dat ik dat niet ok vind want ik vind niet dat ik hem iets te verbieden heb tijdens deze prille date fase waarin we elkaar nog moeten leren kennen.
zondag 14 juni 2020 om 22:19
Maar als hij het niet leuk vond, dan had hij het gewoon moeten uitspreken ipv dit. Ik hoop dat je nog iets hoort van hem zodat je het kan afsluitenFlaffy schreef: ↑14-06-2020 22:16Ja ik begrijp ook wel dat hij het niet leuk vind inderdaad. Hoewel het heel leuk was heb ik er ook wel spijt van, want het is me het niet waard om hem hierdoor te verliezen, daar vind ik hem echt te leuk voor. Maar inderdaad, dat stukje vertrouwen mis ik en dat is nogal de basis. Ik ga inderdaad de komende dagen niets van me laten horen, in de hoop dat hij in die tijd wel contact opneemt.