Vaccinatie, kind 9 jaar voorbereiden?

17-06-2020 11:12 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje krijgt morgen zijn vaccinaties. Heel suf misschien, maar ik vraag me af of ik het hem beter nu vertel of morgen als we er zijn?

Hij heeft vorig jaar heel nare ervaringen gehad met verdovingsspuiten nadat hij een tand uit zijn mond was gevallen en deze terug geplaatst moest worden.

Vraag het me ook af omdat ik zelf vroeger echt panisch was voor naalden (nu niet meer, ik geef ook bloed en daar is hij ook al een keer mee naar toe geweest).

Nu al vertellen en een beetje voorbereiden, of gewoon als we onderweg zijn? Wat zouden jullie doen/hoe hebben jullie dat gedaan?
girasole3 schreef:
17-06-2020 14:42
Als jij uit wilt stralen dat je hem klein wilt houden: be my guest.
Ja en mijn man wil ik ook klein houden, die is 40 en noem ik ook schatje. En hey, ondanks dat ik van flinke bellen wijn hou zeg ik toch wijntje.

Sjonge, da’s toch helemaal de vraag niet hoe ik hem moet noemen.
Geen tips helaas.
Mijn dochter is samen met haar vriendinnetjes de 9 jaars prik gaan halen.
Die prik leek bijna wel een statussymbool. :D
Luci_Morgenster schreef:
17-06-2020 14:39
Dan moet je daarna zeker geen ijs geven.

Kroket met een half verdoofde mond kan ik uit eigen ervaring ook afraden. :clown:
Reficul schreef:
17-06-2020 14:48
Geen tips helaas.
Mijn dochter is samen met haar vriendinnetjes de 9 jaars prik gaan halen.
Die prik leek bijna wel een statussymbool. :D
Haha ook cool!
Nemain• schreef:
17-06-2020 11:39
O. Het was gewoon een prik, geen mishandeling of bijna dood ervaring.
Dat kun jij niet voor een ander bepalen natuurlijk! Genoeg kinderen die met een naar gevoel naar een vorige prik terug kijken dus als daar dan iets fijns als een stom ijsje tegenover mag staan waarom zou je dat dan niet doen?
Nemain• schreef:
17-06-2020 12:11
Omdat ik bij elke medische handeling mijn kind niet volprop met ijs en cadeautjes? Traumatisch inderdaad.
Een ijsje trakteren of volproppen is niet echt hetzelfde? Of geef jij ze dan de hele doos?
Draakje2018 schreef:
17-06-2020 15:00
Dat kun jij niet voor een ander bepalen natuurlijk! Genoeg kinderen die met een naar gevoel naar een vorige prik terug kijken dus als daar dan iets fijns als een stom ijsje tegenover mag staan waarom zou je dat dan niet doen?
Waarom wel? Een fijn gevoel kan alleen door eten en cadeaus opgewekt worden? Of door zorg en aandacht en een fijn kopje thee?
Man, wat een hysterie hier! :rofl:
Honey, you should see me in a crown
Draakje2018 schreef:
17-06-2020 15:01
Een ijsje trakteren of volproppen is niet echt hetzelfde? Of geef jij ze dan de hele doos?
IJs vooraf beloven is niet op ijs trakteren, maar inzetten als een beloning.
Eurus schreef:
17-06-2020 15:03
Man, wat een hysterie hier! :rofl:
Zou bijna behoefte hebben aan ijs.
Nemain• schreef:
17-06-2020 15:02
Waarom wel? Een fijn gevoel kan alleen door eten en cadeaus opgewekt worden? Of door zorg en aandacht en een fijn kopje thee?
Zorg ,aandacht, kopje thee en ijsje, het ene sluit het andere niet uit natuurlijk.
Nemain• schreef:
17-06-2020 15:03
IJs vooraf beloven is niet op ijs trakteren, maar inzetten als een beloning.
Dat ligt er maar net aan hoe je het brengt.
Draakje2018 schreef:
17-06-2020 15:04
Zorg ,aandacht, kopje thee en ijsje, het ene sluit het andere niet uit natuurlijk.
Nee, maar op voorhand beloven en achteraf als het wat tegenviel een kop thee maken vind jij precies hetzelfde?
Nemain• schreef:
17-06-2020 15:06
Nee, maar op voorhand beloven en achteraf als het wat tegenviel een kop thee maken vind jij precies hetzelfde?
Jij bent gewoon aan het drammen, wil jij misschien een ijsje?
Hou toch op, jij geeft je kind niks, klaar! Helemaal goed! Ik ga na de prik met mijn kind een ijsje halen, ook helemaal goed! Accepteren dat er mensen zijn die het anders doen dan jij is een grote kunst!
Draakje2018 schreef:
17-06-2020 15:08
Jij bent gewoon aan het drammen, wil jij misschien een ijsje?
Hou toch op, jij geeft je kind niks, klaar! Helemaal goed! Ik ga na de prik met mijn kind een ijsje halen, ook helemaal goed! Accepteren dat er mensen zijn die het anders doen dan jij is een grote kunst!
Ik dram, maar jij niet? Ook gek.
Je bent zelfs boos :hihi:
Nemain• schreef:
17-06-2020 15:08
Ik dram, maar jij niet? Ook gek.
Je bent zelfs boos :hihi:
Nee ik ben niet boos, ik ken jou niet dus waarom zou ik, jij leest mijn bericht boos.
Maar ik stop hiermee, nutteloos
Draakje2018 schreef:
17-06-2020 15:12
Nee ik ben niet boos, ik ken jou niet dus waarom zou ik, jij leest mijn bericht boos.
Maar ik stop hiermee, nutteloos
Uitroeptekens etc. Mellow is het niet :hihi:
Luci_Morgenster schreef:
17-06-2020 14:41
Voor corona mocht je gewoon mee. Ik gok nu ook, als je maar 1,5 meter van de prikddames afblijft en de 200 andere kinderen en prikdames als je op een grote locatie gaat.
Voor de corona mocht je inderdaad iemand mee hebben om je op te vangen, maar vanwege de corona zijn er regels aangescherpt. Dat was hier dus geen begeleider mee of de afspraak opschorten.
Zeilboot76 schreef:
17-06-2020 15:15
Voor de corona mocht je inderdaad iemand mee hebben om je op te vangen, maar vanwege de corona zijn er regels aangescherpt. Dat was hier dus geen begeleider mee of de afspraak opschorten.
Maar zat daar dan geen contactmoment aan gekoppeld? Ik heb even teruggekeken en zag dat de oorspronkelijke afspraak ook gekoppeld was aan een contactmoment met vragenlijst om in te vullen...
Jeetje, dat mensen serieus vallen over een ijsje na zoiets als een vaccinatie. Ik hoor gekkere beloftes dan dat hoor.
Stel je voor dat je je kind teveel zou verwennen met zoiets als een ijsje :facepalm:
SimoneEline schreef:
17-06-2020 15:57
Jeetje, dat mensen serieus vallen over een ijsje na zoiets als een vaccinatie. Ik hoor gekkere beloftes dan dat hoor.
Stel je voor dat je je kind teveel zou verwennen met zoiets als een ijsje :facepalm:
Lastig wel dat begrijpend lezen.
SimoneEline schreef:
17-06-2020 15:57
Vallen over... lees wat beter :idee:
Ik kan prima lezen, dank je :yes:
Lezen wellicht, begrijpen is een ander verhaal.
Haha, want ik spreek nu uiteraard met de elite van het Viva forum zeker.

@TO, ik hoop dat je iets met de antwoorden kunt, en alvast succes met de vaccinatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven