Vaccinatie, kind 9 jaar voorbereiden?
woensdag 17 juni 2020 om 11:12
Mijn zoontje krijgt morgen zijn vaccinaties. Heel suf misschien, maar ik vraag me af of ik het hem beter nu vertel of morgen als we er zijn?
Hij heeft vorig jaar heel nare ervaringen gehad met verdovingsspuiten nadat hij een tand uit zijn mond was gevallen en deze terug geplaatst moest worden.
Vraag het me ook af omdat ik zelf vroeger echt panisch was voor naalden (nu niet meer, ik geef ook bloed en daar is hij ook al een keer mee naar toe geweest).
Nu al vertellen en een beetje voorbereiden, of gewoon als we onderweg zijn? Wat zouden jullie doen/hoe hebben jullie dat gedaan?
Hij heeft vorig jaar heel nare ervaringen gehad met verdovingsspuiten nadat hij een tand uit zijn mond was gevallen en deze terug geplaatst moest worden.
Vraag het me ook af omdat ik zelf vroeger echt panisch was voor naalden (nu niet meer, ik geef ook bloed en daar is hij ook al een keer mee naar toe geweest).
Nu al vertellen en een beetje voorbereiden, of gewoon als we onderweg zijn? Wat zouden jullie doen/hoe hebben jullie dat gedaan?
woensdag 17 juni 2020 om 14:47
Ja en mijn man wil ik ook klein houden, die is 40 en noem ik ook schatje. En hey, ondanks dat ik van flinke bellen wijn hou zeg ik toch wijntje.
Sjonge, da’s toch helemaal de vraag niet hoe ik hem moet noemen.
woensdag 17 juni 2020 om 14:53
Kroket met een half verdoofde mond kan ik uit eigen ervaring ook afraden.

woensdag 17 juni 2020 om 15:00
Dat kun jij niet voor een ander bepalen natuurlijk! Genoeg kinderen die met een naar gevoel naar een vorige prik terug kijken dus als daar dan iets fijns als een stom ijsje tegenover mag staan waarom zou je dat dan niet doen?

woensdag 17 juni 2020 om 15:02
Waarom wel? Een fijn gevoel kan alleen door eten en cadeaus opgewekt worden? Of door zorg en aandacht en een fijn kopje thee?Draakje2018 schreef: ↑17-06-2020 15:00Dat kun jij niet voor een ander bepalen natuurlijk! Genoeg kinderen die met een naar gevoel naar een vorige prik terug kijken dus als daar dan iets fijns als een stom ijsje tegenover mag staan waarom zou je dat dan niet doen?

woensdag 17 juni 2020 om 15:03
IJs vooraf beloven is niet op ijs trakteren, maar inzetten als een beloning.Draakje2018 schreef: ↑17-06-2020 15:01Een ijsje trakteren of volproppen is niet echt hetzelfde? Of geef jij ze dan de hele doos?

woensdag 17 juni 2020 om 15:04

woensdag 17 juni 2020 om 15:06
Nee, maar op voorhand beloven en achteraf als het wat tegenviel een kop thee maken vind jij precies hetzelfde?Draakje2018 schreef: ↑17-06-2020 15:04Zorg ,aandacht, kopje thee en ijsje, het ene sluit het andere niet uit natuurlijk.
woensdag 17 juni 2020 om 15:08
Jij bent gewoon aan het drammen, wil jij misschien een ijsje?
Hou toch op, jij geeft je kind niks, klaar! Helemaal goed! Ik ga na de prik met mijn kind een ijsje halen, ook helemaal goed! Accepteren dat er mensen zijn die het anders doen dan jij is een grote kunst!

woensdag 17 juni 2020 om 15:08
Ik dram, maar jij niet? Ook gek.Draakje2018 schreef: ↑17-06-2020 15:08Jij bent gewoon aan het drammen, wil jij misschien een ijsje?
Hou toch op, jij geeft je kind niks, klaar! Helemaal goed! Ik ga na de prik met mijn kind een ijsje halen, ook helemaal goed! Accepteren dat er mensen zijn die het anders doen dan jij is een grote kunst!
Je bent zelfs boos

woensdag 17 juni 2020 om 15:12
Uitroeptekens etc. Mellow is het nietDraakje2018 schreef: ↑17-06-2020 15:12Nee ik ben niet boos, ik ken jou niet dus waarom zou ik, jij leest mijn bericht boos.
Maar ik stop hiermee, nutteloos

woensdag 17 juni 2020 om 15:15
Voor de corona mocht je inderdaad iemand mee hebben om je op te vangen, maar vanwege de corona zijn er regels aangescherpt. Dat was hier dus geen begeleider mee of de afspraak opschorten.Luci_Morgenster schreef: ↑17-06-2020 14:41Voor corona mocht je gewoon mee. Ik gok nu ook, als je maar 1,5 meter van de prikddames afblijft en de 200 andere kinderen en prikdames als je op een grote locatie gaat.
woensdag 17 juni 2020 om 15:27
Maar zat daar dan geen contactmoment aan gekoppeld? Ik heb even teruggekeken en zag dat de oorspronkelijke afspraak ook gekoppeld was aan een contactmoment met vragenlijst om in te vullen...Zeilboot76 schreef: ↑17-06-2020 15:15Voor de corona mocht je inderdaad iemand mee hebben om je op te vangen, maar vanwege de corona zijn er regels aangescherpt. Dat was hier dus geen begeleider mee of de afspraak opschorten.
woensdag 17 juni 2020 om 16:30
Lastig wel dat begrijpend lezen.SimoneEline schreef: ↑17-06-2020 15:57Jeetje, dat mensen serieus vallen over een ijsje na zoiets als een vaccinatie. Ik hoor gekkere beloftes dan dat hoor.
Stel je voor dat je je kind teveel zou verwennen met zoiets als een ijsje![]()
Honey, you should see me in a crown

woensdag 17 juni 2020 om 16:31
Vallen over... lees wat beterSimoneEline schreef: ↑17-06-2020 15:57Jeetje, dat mensen serieus vallen over een ijsje na zoiets als een vaccinatie. Ik hoor gekkere beloftes dan dat hoor.
Stel je voor dat je je kind teveel zou verwennen met zoiets als een ijsje![]()