hond nooit buiten
maandag 15 juni 2020 om 22:25
Hallo iedereen,
Al sinds ik klein ben heb ik altijd honden gehad (ben nu 18), mijn hele familie is gek op honden en vaak adopteren wij honden die opzoek zijn naar een nieuw huisje.
Nu woont er sinds n jaar ongeveer een nieuw gezin bij ons in het dorp die ook 2 honden hebben. Af en toe zagen we in het begin de jongste kinderen met de oudste hond lopen (toen was de 2e hond er nog niet), maar dat was het ook eigenlijk wel en het was een te grote hond voor ze en konden hem eigenlijk niet aan. Toen de puppy erbij kwam waren ze dagelijks wel 10x buiten, maar na een maand of 2 zagen we ze nooit. De ouders zie je sowieso nooit met de honden.
Nu loop ik wel eens langs dat huis of speel ik buiten met mijn honden en dan zie ik die hond boven in n kamer bij het raam op zn voorpoten staan met de gordijnen vrijwel dicht. De hond komt ook vaak maar 1 keer per dag even 5 minuutjes buiten. Ook hebben mensen gezien dat als de hond is buiten is, dat hij wel eens geschopt word. Hierover is een aantal keer melding gedaan door mensen, ook is er aangebeld en gevraagd of anderen eens de hond mogen uitlaten of ermee mogen spelen, maar deze mensen moesten er niks van hebben.
Hier zit ik dus al een hele tijd mee, omdat ik het zo ontzettend zielig vind dat zo’n hond nooit buiten komt en alleen maar boven in n kamertje zit. Ik zou met alle liefde zo’n hond in huis willen nemen en hem vertroetelen. Een hond word niet zomaar uit huis geplaatst, maar ik word hier oprecht verdrietig van. Is er iets wat ik hieraan kan doen? :/
Al sinds ik klein ben heb ik altijd honden gehad (ben nu 18), mijn hele familie is gek op honden en vaak adopteren wij honden die opzoek zijn naar een nieuw huisje.
Nu woont er sinds n jaar ongeveer een nieuw gezin bij ons in het dorp die ook 2 honden hebben. Af en toe zagen we in het begin de jongste kinderen met de oudste hond lopen (toen was de 2e hond er nog niet), maar dat was het ook eigenlijk wel en het was een te grote hond voor ze en konden hem eigenlijk niet aan. Toen de puppy erbij kwam waren ze dagelijks wel 10x buiten, maar na een maand of 2 zagen we ze nooit. De ouders zie je sowieso nooit met de honden.
Nu loop ik wel eens langs dat huis of speel ik buiten met mijn honden en dan zie ik die hond boven in n kamer bij het raam op zn voorpoten staan met de gordijnen vrijwel dicht. De hond komt ook vaak maar 1 keer per dag even 5 minuutjes buiten. Ook hebben mensen gezien dat als de hond is buiten is, dat hij wel eens geschopt word. Hierover is een aantal keer melding gedaan door mensen, ook is er aangebeld en gevraagd of anderen eens de hond mogen uitlaten of ermee mogen spelen, maar deze mensen moesten er niks van hebben.
Hier zit ik dus al een hele tijd mee, omdat ik het zo ontzettend zielig vind dat zo’n hond nooit buiten komt en alleen maar boven in n kamertje zit. Ik zou met alle liefde zo’n hond in huis willen nemen en hem vertroetelen. Een hond word niet zomaar uit huis geplaatst, maar ik word hier oprecht verdrietig van. Is er iets wat ik hieraan kan doen? :/
dinsdag 16 juni 2020 om 23:05
Jeetje wat een rare mensen in dit topic.
Wat goed dat jullie als buurt hier iets aan proberen te doen. En wat verschrikkelijk voor de honden. Er is zoveel dierenmishandeling in Nederland. Het is te erg voor woorden. Ik snap ook niet dat mensen zo kunnen zijn. Wij worden geacht de intelligentste soort te zijn.
Wat goed dat jullie als buurt hier iets aan proberen te doen. En wat verschrikkelijk voor de honden. Er is zoveel dierenmishandeling in Nederland. Het is te erg voor woorden. Ik snap ook niet dat mensen zo kunnen zijn. Wij worden geacht de intelligentste soort te zijn.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
dinsdag 16 juni 2020 om 23:07
Als je die kinderen buiten ziet met de honden, meteen naar buiten gaan met je eigen hond en samen gaan spelen. Misschien blijven ze dan wat langer buiten. Neem ook speeltjes mee, dat vinden de kinderen misschien leuk waardoor ze wat langer buiten blijven. Uiteindelijk wordt dit dan misschien routine waardoor ze elke keer langer buiten blijven.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
dinsdag 16 juni 2020 om 23:17
Dus het is niet waar wat je eerder schreef?ivylady93 schreef: ↑15-06-2020 22:57Ze hebben volgens mij geen familie in de buurt en degene met wie wij allemaal contact hebben kennen hun niet persoonlijk. De kinderen zijn ook wat apart en zie je niet echt met vriendjes of vriendinnetjes. Ik probeer op facebook of iets wel eens te zoeken naar bekenden van ze, maar kan niet veel vinden. Vind het zo lastig, van niemand moeten ze wat hebben.
Niet zo netjes van je. Heb je ze nou wel of niet gesproken.
Btw "men" ziet mij ook nooit met de hond. Hond met rugzakje en ik loop liever relaxt. Dus laat ik haar snachts uit. Ergens tussen 3 en 5 want de buurhond wordt dan om 6 uur alweer uitgelaten.
Heerlijk rustig en mop kan even op haar gemak snuffen.
Dus wie weet wat ze over mij zeggen
dinsdag 16 juni 2020 om 23:31
Je gaat tussen 3 en 5 je hond uitlaten? Sta je daar speciaal voor op?strings-attached schreef: ↑16-06-2020 23:17Dus het is niet waar wat je eerder schreef?
Niet zo netjes van je. Heb je ze nou wel of niet gesproken.
Btw "men" ziet mij ook nooit met de hond. Hond met rugzakje en ik loop liever relaxt. Dus laat ik haar snachts uit. Ergens tussen 3 en 5 want de buurhond wordt dan om 6 uur alweer uitgelaten.
Heerlijk rustig en mop kan even op haar gemak snuffen.
Dus wie weet wat ze over mij zeggen![]()
dinsdag 16 juni 2020 om 23:57
Onzin.Prinsesmaxima2019 schreef: ↑16-06-2020 21:14Tsja maar dat jij niet uitblinkt in je liefde
Voor dieren is allang bekend gezien je reacties in het topic over de hond Tommy.
Ik ben gek op dieren. Ik hou alleen niet van het fenomeen huisdier. Het blijkt in dit topic ook wel weer dat het een ontzettend onhandige uitvinding is.
woensdag 17 juni 2020 om 00:01
Zal ik zeker is proberen! Dankje voor je ideeCleopatraVII schreef: ↑16-06-2020 23:07Als je die kinderen buiten ziet met de honden, meteen naar buiten gaan met je eigen hond en samen gaan spelen. Misschien blijven ze dan wat langer buiten. Neem ook speeltjes mee, dat vinden de kinderen misschien leuk waardoor ze wat langer buiten blijven. Uiteindelijk wordt dit dan misschien routine waardoor ze elke keer langer buiten blijven.
woensdag 17 juni 2020 om 00:02
Soms wel ja. Even een dutje dan lekker stuk lopen met hond.rozadefloza schreef: ↑16-06-2020 23:31Je gaat tussen 3 en 5 je hond uitlaten? Sta je daar speciaal voor op?
woensdag 17 juni 2020 om 07:45
Rare mensen in dit topic???CleopatraVII schreef: ↑16-06-2020 23:05Jeetje wat een rare mensen in dit topic.
Wat goed dat jullie als buurt hier iets aan proberen te doen. En wat verschrikkelijk voor de honden. Er is zoveel dierenmishandeling in Nederland. Het is te erg voor woorden. Ik snap ook niet dat mensen zo kunnen zijn. Wij worden geacht de intelligentste soort te zijn.![]()
Het is pas raar dat iemand op let hoe vaak een hond wordt uitgelaten hoor!
woensdag 17 juni 2020 om 08:18
Dat is helemaal niet raar. Dat valt toch op als je er naast woont. Het is juist goed dat er mensen zijn die dat doen. Die dieren kunnen zelf niemand bellen om om hulp te vragen he.
Het is raar dat je als mens vindt dat je niks aan mishandeling en verwaarlozing hoeft te doen 'omdat het een huisdier is en die mensen mogen zelf weten wat ze ermee doen'. Wat ben je dan voor mens?
woensdag 17 juni 2020 om 08:25
Dat ze verwaarloosd worden, is een aaname. Niemand weet zeker of die dieren niet buiten komen.CleopatraVII schreef: ↑17-06-2020 08:18Dat is helemaal niet raar. Dat valt toch op als je er naast woont. Het is juist goed dat er mensen zijn die dat doen. Die dieren kunnen zelf niemand bellen om om hulp te vragen he.
Het is raar dat je als mens vindt dat je niks aan mishandeling en verwaarlozing hoeft te doen 'omdat het een huisdier is en die mensen mogen zelf weten wat ze ermee doen'. Wat ben je dan voor mens?
woensdag 17 juni 2020 om 08:33
Dat weten we wel, want de buren hebben gezegd dat ze de honden niet uitlaten omdat ze daar geen tijd voor hebben.
woensdag 17 juni 2020 om 08:41
Vreselijk hoor. Kan me echt opwinden hierover.
Ik had ook zulke buren. Grote hond kwam alleen in de kleine tuin voor zijn behoefte, die vervolgens gewoon bleef liggen.
Gelukkig zijn ze verhuisd.
In de jaren zijn er zo 3 honden voorbij gekomen. Telkens geprobeerd te praten. Dat grote honden veel moeten lopen, geen hele dagen alleen kunnen, hun behoefte opgeruimd mogen worden enz.
Helaas kun je er niks aan doen. Je kunt ze aanklagen, dan krijgen ze thuiscoaching. En als dat allemaal niet lukt wordt de hond weg gehaald. Nou dan kopen ze een nieuwe.
Wat denk je? In een land waar iedere gek (letterlijk én figuurlijk) recht heeft op het krijgen van een kind en waar een kind bij aangetoonde verwaarlozing maanden, zo niet jaren, samen met de ouders in trajecten zit, en bij een uit huis plaatsing de ouders doodleuk voor kind 2 ( of 3, 4 of 5) gaan. Dat in dat land de dietenrechten fatsoendelijk zijn geregeld?
Ik had ook zulke buren. Grote hond kwam alleen in de kleine tuin voor zijn behoefte, die vervolgens gewoon bleef liggen.
Gelukkig zijn ze verhuisd.
In de jaren zijn er zo 3 honden voorbij gekomen. Telkens geprobeerd te praten. Dat grote honden veel moeten lopen, geen hele dagen alleen kunnen, hun behoefte opgeruimd mogen worden enz.
Helaas kun je er niks aan doen. Je kunt ze aanklagen, dan krijgen ze thuiscoaching. En als dat allemaal niet lukt wordt de hond weg gehaald. Nou dan kopen ze een nieuwe.
Wat denk je? In een land waar iedere gek (letterlijk én figuurlijk) recht heeft op het krijgen van een kind en waar een kind bij aangetoonde verwaarlozing maanden, zo niet jaren, samen met de ouders in trajecten zit, en bij een uit huis plaatsing de ouders doodleuk voor kind 2 ( of 3, 4 of 5) gaan. Dat in dat land de dietenrechten fatsoendelijk zijn geregeld?
de wereld wacht om ontdekt te worden
woensdag 17 juni 2020 om 11:29
Na het eerste bericht dacht ik arme honden... Maar hoe meer ik lees hoe meer medelijden ik heb met die mensen. Wat een ongezonde situatie om daar te wonen zeg.
Buurtpolitie is al meerdere keren geweest. De honden zullen er dus gezond uitzien. Ook geef je zelf toe dat ze WEL uitgelaten worden, maar volgens jullie standaard te weinig.
Aan jouw berichten te lezen wordt hun huis dus elke minuut van de dag door minstens 1 buur tegelijk in de gaten gehouden. Wat een zieke gestoorde actie zeg. Wie weet durven ze niet eens de honden uit te laten, bang om jullie constant over zich heen te krijgen. Want blijkbaar oordelen jullie niet alleen over de honden maar ook over de kinderen.
Ik geloof echt dat jullie oprecht bezorgd zijn, maar de dierenpolitie is geweest en die zijn niet bezorgd. Dus ga verder met je eigen leven en laat die mensen met rust. Maar nee, jullie gaan met 10+ samen dit gezin lastig vallen.. Dat spoort echt niet. Ze kunnen beter de politie op jullie af sturen.
Buurtpolitie is al meerdere keren geweest. De honden zullen er dus gezond uitzien. Ook geef je zelf toe dat ze WEL uitgelaten worden, maar volgens jullie standaard te weinig.
Aan jouw berichten te lezen wordt hun huis dus elke minuut van de dag door minstens 1 buur tegelijk in de gaten gehouden. Wat een zieke gestoorde actie zeg. Wie weet durven ze niet eens de honden uit te laten, bang om jullie constant over zich heen te krijgen. Want blijkbaar oordelen jullie niet alleen over de honden maar ook over de kinderen.
Ik geloof echt dat jullie oprecht bezorgd zijn, maar de dierenpolitie is geweest en die zijn niet bezorgd. Dus ga verder met je eigen leven en laat die mensen met rust. Maar nee, jullie gaan met 10+ samen dit gezin lastig vallen.. Dat spoort echt niet. Ze kunnen beter de politie op jullie af sturen.
woensdag 17 juni 2020 om 12:27
AMEN!!CleopatraVII schreef: ↑17-06-2020 08:18Dat is helemaal niet raar. Dat valt toch op als je er naast woont. Het is juist goed dat er mensen zijn die dat doen. Die dieren kunnen zelf niemand bellen om om hulp te vragen he.
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
woensdag 17 juni 2020 om 12:42
Buurtpolitie kijkt niet verder dan of zo’n hond eten en drinken krijgt. We wonen dicht bij elkaar, als ik ook maar mijn tuin uitloop kan ik hun huis zien en die hond in dat raam. Dit is al een jaar zo, dus dat zij ‘niet durven’ is een nutteloze opmerking. De kinderen oordeel ik niet en niemand niet, zijn al blij dat zij die arme beesten in ieder geval een paar minuutjes op t gras laten. Ook valt niemand hen lastig. Nogmaals, na een jaar valt dit gewoon op.Koetje86 schreef: ↑17-06-2020 11:29Na het eerste bericht dacht ik arme honden... Maar hoe meer ik lees hoe meer medelijden ik heb met die mensen. Wat een ongezonde situatie om daar te wonen zeg.
woensdag 17 juni 2020 om 18:01
woensdag 17 juni 2020 om 18:11
is ook een idee , is T.O weer rustig
woensdag 17 juni 2020 om 23:20
Ik had al eerder gereageerd maar schoot mij ineens binnen. Weten de buren ook dat de kinderen zo kort met de hond lopen? Misschien vertellen ze aan papa en mama wel anders.. Of een keer de kinderen toevallig tegemoet lopen, hond laten spelen en heel algemeen beginnen over het uitlaten, beweging die ze nodig hebben enz. Misschien zet het ze wel aan het denken.