Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Dat kan zeker zo zijn. Ik zou een aantal van mijn exen nooit via een datingsite gevonden hebben. Ik viel voor ze in het wild. Niet iedereen komt er goed uit op een foto maar is des te leuker in het echt. De keren dat het echte plaatje anders en beter was dan op de foto kan ik me goed herinneren. Positief verrast. Maar ze hadden wel al iets want anders had ik ze niet geliked.q
Fijn dat iedereen hetzelfde herkent qua veiligheid en stabiliteit! Klinkt ook vanzelfsprekend uiteraard, maar zag wel een patroon toen ik ging nadenken waarom ik ‘het’ niet voelde bij m’n laatste dates terwijl het prima jongens waren. Maar elke keer waren er dan toch dingen die onrust gaven en nu wel achter dat ik dat in ieder geval een afknapper vind 😅 Beetje spanning mag wel uiteraard!

@Muis, leuk dat je weer met iemand contact hebt! Ik zou inderdaad aanraden om nu eerst even rustig een paar dagen te kletsen en dan daarna een rondje wandelen of drankje ipv thuis. Dan voel je je toch wat meer kwetsbaar, altijd aan te raden om op neutraal gebied elkaar te zien.

@Mikiniki, spannend ook voor jou met de makelaar! Zelf heb ik geen aankoop makelaar, maar is wellicht nog een optie als het niet lukt. Morgen weer een bezichtiging, qua locatie mijn favoriet en geen populaire jaren ‘30 woning dus wellicht meer kans nu haha.

@Shiverr, verstandig om het helemaal te stoppen. Zo te horen voelde het instabiel en onrust, geen goeie combi en loopt vast nog een leuker iemand rond! Al is er altijd fijner als je iemand al kent.

@Julus, klinkt inderdaad alsof hij het ook beetje laat doodbloeden nu. Wat je zegt; hardlopers zijn doodlopers.. Gelukkig sta je er nuchter in en weer ervaring rijker.

Hier nog rustig qua daten, wel wat contacten lopen en iemand heeft nu gevraagd om maandag een rondje te wandelen. Ik vind hem zeker interessant, we zijn even oud maar hij woont nog wel met huisgenoten en grote vriendengroep vanuit studie. Dat heb ik een stuk minder en erg zelfstandig, maar wellicht past het wel 🙂 Hij is duidelijk extravert, ik ben beetje combi van beide. Maar 1 manier om erachter te komen, om op date te gaan!
En herkenbaar wat Julus zegt; aantal met wie ik heb gedate/exen had ik op een app niet op gevallen! Vaak ontstaan uit vriendschap of vakantie, dan zie je alles toch anders en flink verliefd geworden. Ook wel dates gehad waarvan ik dacht dat het helemaal m’n type zou zijn (van foto’s) qua uiterlijk etc, maar dan toch niet klikte 😅 Probeer het beeld dus ook beetje los te laten, al heb ik toch altijd wel een zwak voor lange mannen met donker haar en diepe stem.. Zucht haha
Flaffy schreef:
17-06-2020 19:49
We praten nu, en ik wilde iets afspreken voor morgen maar hij ziet niet de noodzaak om dat te doen en vind via de app prima. Tot zover geeft hij inderdaad toe dat hij het stopt vanwege zijn vertrouwensissues, dus dat het bij hem ligt. Hij heeft geen zin om twijfels te hebben bij iemand, wat ik ook snap. Ik vroeg of er iets is wat zijn twijfels weg kan halen, maar dat weet hij niet.

Daar denk ik inderdaad ook wel over na, al denk ik niet dat het voor hem uberhaupt een optie is. En dat snap ik ook wel, en ik had ook wel het idee dat we daarin redelijk op 1 lijn lagen, anders had ik het niet gedaan. Ik vat het zeker ook niet oordelend op, vind het juist wel fijn om ook de andere kant ervan te lezen zeg maar. En dankjewel.
Als een man hotel de botel van je is dan zijn er geen obstakels. Als er obstakels zijn dan issie niet gek op je. En geen enkele rationele conversatie gaat daar verandering in brengen. Je kunt mensen niet dwingen jou leuk te vinden.

Je bent te snel emotioneel betrokken geraakt. Gevoel is leuk, maar je moet dat de eerste paar maanden op afstand kunnen houden, zodat je objectief kunt bekijken of iemand wel bij je past en goed voor je is. Ik las dat mensen ongeveer 3 maanden een masker op kunnen houden, daarna wordt dat steeds lastiger. Als iedereen dat zou kunnen dan zou dat heel veel leed schelen.

Hij is niet geïnteresseerd in je en is alleen maar beleefd. Je zou de eer aan jezelf moeten houden en weglopen en niet meer omdraaien.
Vivi3338 schreef:
18-06-2020 18:53
En herkenbaar wat Julus zegt; aantal met wie ik heb gedate/exen had ik op een app niet op gevallen! Vaak ontstaan uit vriendschap of vakantie, dan zie je alles toch anders en flink verliefd geworden. Ook wel dates gehad waarvan ik dacht dat het helemaal m’n type zou zijn (van foto’s) qua uiterlijk etc, maar dan toch niet klikte 😅 Probeer het beeld dus ook beetje los te laten, al heb ik toch altijd wel een zwak voor lange mannen met donker haar en diepe stem.. Zucht haha
Nu weet ik zeker dat we tweeling zijn :lol: hier ook dezelfde voorkeur! 😆
Mikiniki schreef:
18-06-2020 19:32
Hahah goede smaak! 😁 En eigenlijk ook wel wat ouder, dan komt de stem wat meer tot z’n recht en de eerste grijzen jaren..

Moet nu echt beetje ‘wennen’ om wat meer van dezelfde leeftijd (eind 20) te daten, maar heb gemerkt dat met iets oudere mannen het snel een situatie wordt dat ik tegen hem ga opkijken (betere baan, koophuis etc) en de verhouding beetje scheef loopt. En zij weer denken dat het gewoon even ‘voor de leuk’ is en daarna makkelijk verder gaan naar moeder voor hun kinderen. Het is beetje een patroon geweest, nu maar eens doorbreken.
Vivi3338 schreef:
18-06-2020 19:53
Hahah goede smaak! 😁 En eigenlijk ook wel wat ouder, dan komt de stem wat meer tot z’n recht en de eerste grijzen jaren..

Moet nu echt beetje ‘wennen’ om wat meer van dezelfde leeftijd (eind 20) te daten, maar heb gemerkt dat met iets oudere mannen het snel een situatie wordt dat ik tegen hem ga opkijken (betere baan, koophuis etc) en de verhouding beetje scheef loopt. En zij weer denken dat het gewoon even ‘voor de leuk’ is en daarna makkelijk verder gaan naar moeder voor hun kinderen. Het is beetje een patroon geweest, nu maar eens doorbreken.
Haha dat snap ik ook wel weer.
Al merk ik wel dat dat een paar jaar later echt wel bijtrekt.
Mijn ex was ong 10jr ouder. Maar daar verder nooit iets van gemerkt, behalve dan dat hij een fase verder was uiteindelijk (trouwen/kids).
Maar qua financiën, samenwonen, levelen geen probleem.

Al zijn de meeste mannen van eind 20 gewoon nog niet zo ver.
In de regel dan he 😅
@flaffy: wat enorm jammer dat het zo moet lopen. En als jij een gesprek wilt (wat ik goed snap), zou ik het wel proberen. Voor jezelf, qua afsluiten.
Al kun je het niet forceren natuurlijk.

@julus: dat klinkt alsof hij het idd een beetje laat doodbloeden. Maar gelukkig sta je er hetzelfde in!

@muis: hier geen fwb ervaring. Wel scharrels, maar dat was dan vaak meer in de fase van kijken of er meer in zat. Lijkt me erg raar elkaar alleen maar te contacten voor de sex.. Maar dat is denk ik ook per persoon anders.
Doctorguilty schreef:
18-06-2020 16:48
Twijfelen jullie wel eens aan jezelf of je het 'beeld' hoe je jouw potentiele partner voor je ziet, moet bijstellen?

Ik bedoel : ik vind mijzelf echt wel een leuke man, en ik heb ook wel een bepaald beeld in mijn hoofd waaraan mijn potentiële partner aan moet voldoen. Zowel qua innerlijk als uiterlijk. Dit is geen ''harde'' eisenlijst die bestaat uit heel duidelijke criteria, maar als het op vrouwen aan komt is er bij mij wel vrij duidelijk een grens tussen vrouwen die ik wél zie als mijn potentiële partner en vrouwen die vrijwel direct richting de 'no' kant gaan.

Tegelijkertijd ben ik nu wel 31 en dus nog altijd single. Er zijn wel vrouwen die zich (even oneerbiedig gezegd) hebben 'aangeboden' bij mij, maar dat waren dan nooit vrouwen waarvan ik dacht : ''Ja, dat is haar''.

Vanaf dat punt kun je twee kanten op denken : of je volhardt in het beeld, vertrouwt erop dat je vroeg of laat de juiste ontmoet, en mocht dat niet zo zijn, dan blijf je alleen. Of je gaat eens kritisch naar het selectieproces in je hoofd kijken. Iets dat nooit heel bewust is ge creëerd, maar wel in de loop der jaren zo is gegroeid. Hoe zit dit bij jullie?
Nee eigenlijk niet. Ik heb vaak wel gelijk een bepaalde nieuwsgierigheid of iets waarvan ik denk ah leuk.
Tenminste offline 😆 al las ik hier laatst op viva, ik moet wel een beetje 'off guard' zijn.
Dus er niet teveel mee bezig zijn en dan overvalt het me vaak een beetje. Werkt het best.
Lijstjes horen daar dus niet bij😂

En, uiteindelijk vind je heus wel iemand. Ook al ben je 'al 31' (vraag me gelijk af wat ik dan zelf moet als 31+🙈)
Gewoon wachten op het Yes gevoel (we houden m erin).
Dat heb je nu eenmaal niet met iedereen..
Doctorguilty: ik denk dat je teveel over analyseert daarover. Als je het niet voelt, dan voel je het niet. En als jij een bepaald beeld hebt waaraan je vrouw moet voldoen, dan is dat toch geen probleem. Iedereen heeft wel een bepaald beeld waaraan een partner moet voldoen. Pas als je continu 'out of your league' zoekt dan zou ik m'n beeld gaan bijstellen.
Mikiniki schreef:
18-06-2020 19:32
Nou maak er dan maar drieling van :biggrin:
Mazikeen666 schreef:
18-06-2020 21:23
Doctorguilty: ik denk dat je teveel over analyseert daarover. Als je het niet voelt, dan voel je het niet. En als jij een bepaald beeld hebt waaraan je vrouw moet voldoen, dan is dat toch geen probleem. Iedereen heeft wel een bepaald beeld waaraan een partner moet voldoen. Pas als je continu 'out of your league' zoekt dan zou ik m'n beeld gaan bijstellen.
Dat is het precies! Als het juiste gevoel er is, is het goed.
Sabbieehhhh schreef:
18-06-2020 21:32
Nou maak er dan maar drieling van :biggrin:
Gezellig!
Attraverso schreef:
18-06-2020 08:01
Weet je zeker dat je dit op jezelf moet betrekken? Doen vader en ik ook soms, mijmeren over vroeger toen mijn grootouders nog leefden, heerlijk vind ik dat. Het was ook een mooie tijd.
Mijmeren hoort er af en toe bij, maar bij mijn moeder gaat het wel iets verder dan dat. Bij haar is echt duidelijk dat zij ook precies het (pensionado) leven zo wil meemaken, zoals mijn opa en oma dat hadden. En dat hoef ik niet op mezelf te betrekken, maar dat doe ik wel automatisch een beetje helaas. Het zal er ook mee te maken hebben dat ik zelf uiteindelijk ook een huisje, boompje, beestje leven nog altijd voor mij zie. Als ik zelf nu ervan was overtuigd dat ik geen kinderen wilde, dan stapte ik er sneller overheen. Nu sluimert er toch een beetje een schuldgevoel, ook jegens mezelf.

Door corona en thuis werken wordt dat ook wel versterkt. Er gaan genoeg dagen voorbij waarop ik denk : wat ben ik in hemelsnaam aan het doen met mijn leven? Ik scrollde op mijn telefoon in mijn foto album naar vorig jaar rond deze tijd en ik schrok een beetje van het contrast. De corona tijd is ook alweer een beetje gewend na 4 maanden bijna, maar er zijn natuurlijk helemaal geen events meer. Vorig jaar werden ook al mijn vriendinnen dertig dus extra groot feest bijna elk zomerse weekend, in aanvulling van festivals en alles. Ik weet nog wel dat ik vorig jaar zomer soms echt dacht : mijn single leven is echt perfect. In wekte ook bij een werkgever met een erg sociale afdeling met veel jonge/outgoing mensen. Elke week was wel volgepland, weekends ook. Nu is het voor mij soms echt een beetje de tijd uitzitten.

Dat verandert ook wel weer, daar vertrouw ik op. Maar het is wel een overgangsfase waarin veel dingen wegvallen die altijd vanzelfsprekend waren, en ik heb best moeite om die ook weer op te vullen met nieuwe dingen. Dit maat het ook alleen maar lastiger om een relatie te beginnen vind ik, want als je zoals ik nu zo weinig meemaakt, heb je ook vrij weinig gespreksstof, en is sowieso volgens mij mijn mentale hersenactiviteit wat suffer/trager dan normaal. Alsof alles een beetje in een soort slaap modus staat. En dan denk ik : wie wil er nou een partner die bijna de hele dag achter de computer zit voor werk, en dan alleen de deur uit gaat voor boodschappen en een rondje hardlopen en heel af en toe even langs bij een vriendin. Dan zie ik een stelletje samen op een bankje zitten praten buiten, en dan denk ik : ik zou niet eens weten waar ik het over moet hebben ?! Schaam me dood als ik dat dagpatroon zou moeten bespreken met een date :D
Ritmodelanoche schreef:
18-06-2020 22:32
Mijmeren hoort er af en toe bij, maar bij mijn moeder gaat het wel iets verder dan dat. Bij haar is echt duidelijk dat zij ook precies het (pensionado) leven zo wil meemaken, zoals mijn opa en oma dat hadden. En dat hoef ik niet op mezelf te betrekken, maar dat doe ik wel automatisch een beetje helaas. Het zal er ook mee te maken hebben dat ik zelf uiteindelijk ook een huisje, boompje, beestje leven nog altijd voor mij zie. Als ik zelf nu ervan was overtuigd dat ik geen kinderen wilde, dan stapte ik er sneller overheen. Nu sluimert er toch een beetje een schuldgevoel, ook jegens mezelf.

Door corona en thuis werken wordt dat ook wel versterkt. Er gaan genoeg dagen voorbij waarop ik denk : wat ben ik in hemelsnaam aan het doen met mijn leven? Ik scrollde op mijn telefoon in mijn foto album naar vorig jaar rond deze tijd en ik schrok een beetje van het contrast. De corona tijd is ook alweer een beetje gewend na 4 maanden bijna, maar er zijn natuurlijk helemaal geen events meer. Vorig jaar werden ook al mijn vriendinnen dertig dus extra groot feest bijna elk zomerse weekend, in aanvulling van festivals en alles. Ik weet nog wel dat ik vorig jaar zomer soms echt dacht : mijn single leven is echt perfect. In wekte ook bij een werkgever met een erg sociale afdeling met veel jonge/outgoing mensen. Elke week was wel volgepland, weekends ook. Nu is het voor mij soms echt een beetje de tijd uitzitten.

Dat verandert ook wel weer, daar vertrouw ik op. Maar het is wel een overgangsfase waarin veel dingen wegvallen die altijd vanzelfsprekend waren, en ik heb best moeite om die ook weer op te vullen met nieuwe dingen. Dit maat het ook alleen maar lastiger om een relatie te beginnen vind ik, want als je zoals ik nu zo weinig meemaakt, heb je ook vrij weinig gespreksstof, en is sowieso volgens mij mijn mentale hersenactiviteit wat suffer/trager dan normaal. Alsof alles een beetje in een soort slaap modus staat. En dan denk ik : wie wil er nou een partner die bijna de hele dag achter de computer zit voor werk, en dan alleen de deur uit gaat voor boodschappen en een rondje hardlopen en heel af en toe even langs bij een vriendin. Dan zie ik een stelletje samen op een bankje zitten praten buiten, en dan denk ik : ik zou niet eens weten waar ik het over moet hebben ?! Schaam me dood als ik dat dagpatroon zou moeten bespreken met een date :D
Ik lees veel herkenning. En dat komt nu door de corona tijd uiteraard. Maar het voelt alsof we niks te bieden hebben, geen gespreksstof, saai leven. Ik heb geen tips, maar misschien is het fijn om te weten dat je niet de enige bent die er nu zo over denkt. Ik zit deze tijd ook maar uit, met daarnaast de goede hoop dat het huisje boompje beestje ooit nog komt.

Ik las hierboven iets over saai en spannend in een relatie. Ik ga voor saai, heb mijn portie spannend wel gehad ondertussen.
Hier even een update, vanavond bij mijn date geweest. We hebben veel geknuffeld en fijn gepraat en willen het toch nog een kans geven. Hij wist blijkbaar niet dat de vriend van me zou blijven slapen, dus we hebben nu afgesproken dit soort dingen beter te communiceren. Hij is wel wat huiverig er nu en ik ook, maar we willen rustig verder kijken hoe het gaat. Heb ook aangegeven dat ik het negeren niet ok vond en dit begreep hij.

Hij bleek me gemist te hebben en dat was heel fijn, omdat dat voor mij ook zo was.

Ik zal morgen even op jullie reageren.
Toch goed dat je bij hem bent geweest dan Flaffy. Jullie zijn nog niet klaar met elkaar :)
En goed dat je hebt afgesproken om beter te communiceren.
Ik herken ook wat jullie schrijven over de dagen die allemaal hetzelfde zijn. Voor mij is het thuiswerken voorlopig normaal. Het is niet anders.
Flaffy schreef:
18-06-2020 23:42
Hier even een update, vanavond bij mijn date geweest. We hebben veel geknuffeld en fijn gepraat en willen het toch nog een kans geven. Hij wist blijkbaar niet dat de vriend van me zou blijven slapen, dus we hebben nu afgesproken dit soort dingen beter te communiceren. Hij is wel wat huiverig er nu en ik ook, maar we willen rustig verder kijken hoe het gaat. Heb ook aangegeven dat ik het negeren niet ok vond en dit begreep hij.

Hij bleek me gemist te hebben en dat was heel fijn, omdat dat voor mij ook zo was.

Wat simpele miscommunicatie al niet kan veroorzaken...

Fijn dat jullie er toch uit gekomen zijn. Ik hoop dat dit de zaken ook echt opgehelderd heeft en er betere communicatie komt.
Flaffy schreef:
18-06-2020 23:42

Dat is fijn!

Maar ben wel van mening dat het onderliggende probleem van zijn bindingsangst er wel zal blijven. Het negeren en in eerste instantie niet willen afspreken omdat hij er klaar mee was komt natuurlijk niet zomaar. Dus goed om het voorzichtig aan te kijken! Wel jammer dat het nu van beide kanten huiverig is, zo hoort het in de beginfase niet te zijn. Maar een nieuwe kans en betere communicatie zal hopelijk veel helpen 🙂
Flaffy fijn en pas een beetje op jezelf. Ben het met vivi eens en daarnaast hoop ik dat je niet het boetekleed aantrekt of toebedeeld krijgt.
Het is zijn angst, dat kan alleen hij aan gaan met zichzelf. Die angst mag er zijn en ook bespreekbaar zijn, maar jij bent er niet verantwoordelijk voor.
Je hebt niks verkeerd gedaan, er is mis communicatie geweest van beide kanten. En bij hem wakkert het veel oude pijn aan, wat logisch is in een relatie.
Wat niet logisch is en ik echt in zoveel relaties zie gebeuren, dat de ander voor deze pijn verantwoordelijk gehouden wordt en/of gaat proberen het op te lossen.
Hoop dat jullie het achter jullie kunnen laten en weer genieten.
Wat een verrassende wending Flaffy. Ik hoop dat jullie hier uit komen. Het weekend staat net voor de deur, hopelijk hebben jullie tijd om van elkaar te genieten.
Oeh Flaffy, ik schrik er een beetje van hoe snel hij van verliefd, naar "het is klaar en ik heb je niks meer te zeggen", naar weer terug verliefd gaat. Indien jij niet zo had aangedrongen op toch real life bespreken, denk je dat de uitkomst hetzelfde was geweest en hij dan contact had opgenomen? (dit klinkt misschien heel bot, maar wat ik probeer te zeggen: ik vind dat jij wel heel veel verantwoordelijkheid op je geschoven krijgt voor het laten slagen van de relatie)

Ik hoop wel echt voor je dat het nu weer goed gaat en dat dit geholpen heeft.
redrosethorn wijzigde dit bericht op 19-06-2020 10:16
Reden: nuancering
22.44% gewijzigd
Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn ex een ander heeft. We zijn exact een jaar uit elkaar. Wat me het meest verwonderde: ik had hartkloppingen en verdriet verwacht wanneer ik daar ooit achter zou komen maar het deed me niets.
Ze is trouwens heel anders dan ik en alles wat hij me steeds zei wat hij wou. Hij was altijd jaloers op oudere rijke mannen met jonge stoeipoezen aan hun zijde. Ze is veel jonger (schat rond de 30) en uitdagender, sexyer gekleed, een partygirl-type (hij is +50) Ben er zeker van dat hij voor haar veel beter zal zijn dan hij ooit voor mij was want hier gaan zijn hormonen meewerken en dat was bij mij niet het geval. Dat zei hij meerdere keren, dat hij me mooi, leuk en aantrekkelijk vond en altijd al een vrouw wou die zo zorgzaam was maar nooit verliefdheid (lees: geilheid) voor me had gevoeld.
Dat is er duidelijk wel met mijn date nu, wat een verschil, op elk vlak.
Dan mag je blij zijn dat het zo is gelopen want je wil geen man die niet geil van je word/je niet zo aantrekkelijk vind. Je ex is onvolwassen want hij heeft het nodig om op zijn leeftijd met eyecandy aan zijn arm te lopen. Dat is voor het plaatje: kijk mij nou eens in trek zijn bij een jonge stoot. Egostreling. Als hij dat belangrijker vindt dan de rest..tja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven