Single, we kletsen hier verder (deel 2)

vrijdag 19 juni 2020 om 19:33
Jullie hebben een mooie modus gevonden zo te lezen. Eentje waar je allebei blij van wordt. Mooie combi van samenzijn en toch je eigen leven daarnaast behouden. Veel plezier!Qiyara schreef: ↑19-06-2020 18:17Ik werk maar 32uur dus ik heb gelukkig 3 dagen weekend. Heerlijk. En ja geeft super veel voldoening.
Mijn vriend zie ik 1 keer in de 2 weken 3 nachten. Vanavond eindelijk weer![]()
Hij woont op 2uur reizen en daarnaast heeft hij een dochter in co ouderschap. Die betrekken we pas in onze relatie als het echt serieus is.
Vooralsnog vind ik het heerlijk zo. Ben zo gewend aan alleen zijn en we leren elkaar zo heel fijn en rustig kennen. Echt ruimte om tussendoor goed te relativeren, de boel van een afstandje te bekijken en me niet mee te laten sleuren in al die hormonen.

vrijdag 19 juni 2020 om 19:37
Ritmo leuke dingen heb je gepland. En een bootje..oeh. Heerlijk! Aankomende week kansen genoeg om te varen vanwege de hoge temperaturen. Volgens mij weet jij je prima te vermaken. Het zit hem niet in de afwezigheid van activiteiten, maar in de waarde die jij er aan toekent. Zo interpreteer ik het iig. Want als je naar de feiten kijkt ben jij ondernemend. Met goed gezelschap is het misschien nog gezelliger, maar je doet het wel.
Als je dat blijft doen komt er echt een keer iemand die in jouw bootje stapt.
Als je dat blijft doen komt er echt een keer iemand die in jouw bootje stapt.
zaterdag 20 juni 2020 om 02:33
https://youtu.be/lUVeUSIlQiI
Ik moest hiermee aan dit topic denken. Kijken vanaf 2 uur en 2 minuten. Gaat over zelf perfect willen zijn en alles op orde hebben voor je een relatie begint, en anders er niet aan willen beginnen omdat je niks te bieden hebt. Dat wordt hier heel mooi besproken.
Ik moest hiermee aan dit topic denken. Kijken vanaf 2 uur en 2 minuten. Gaat over zelf perfect willen zijn en alles op orde hebben voor je een relatie begint, en anders er niet aan willen beginnen omdat je niks te bieden hebt. Dat wordt hier heel mooi besproken.
zaterdag 20 juni 2020 om 10:48
Heel interessant Mazikeen, ook wel bijzonder om dan toch te zien hoe ogenschijnlijk heel normale mensen met precies dezelfde issues kampen als ik, terwijl ik soms als. enige me zo voel.
Dit is voor mij ook de hoofdreden dat ik eigenlijk niet durf te daten. Telkens denk ik wel : ik moet eerst [...] verbeteren, anders ben ik geen goede partner en heb ik ook de ander niks te bieden, etc. etc. Dat heb ik ook met mannen die mij leuk vinden. Een van die mannen heeft een eigen onderneming en ik ben ''maar''gewoon in loondienst. Dan voegt hij me toe op facebook, en zie ik hoe hij op maandagochtend bij een ondernemersnetwerkontbijt etc. etc zit, en dan denk ik : tja ik zit maar gewoon weer achter mijn bureau. Beste man, ik ben geen lelijke vrouw dus ik snap dat je me misschien wel interessant vindt, maar jij bent zo uitgekeken op mij. En zo is er altijd wel wat.
@ ritmo : ik hoop het maar.
. Nu de fiets op.
Dit is voor mij ook de hoofdreden dat ik eigenlijk niet durf te daten. Telkens denk ik wel : ik moet eerst [...] verbeteren, anders ben ik geen goede partner en heb ik ook de ander niks te bieden, etc. etc. Dat heb ik ook met mannen die mij leuk vinden. Een van die mannen heeft een eigen onderneming en ik ben ''maar''gewoon in loondienst. Dan voegt hij me toe op facebook, en zie ik hoe hij op maandagochtend bij een ondernemersnetwerkontbijt etc. etc zit, en dan denk ik : tja ik zit maar gewoon weer achter mijn bureau. Beste man, ik ben geen lelijke vrouw dus ik snap dat je me misschien wel interessant vindt, maar jij bent zo uitgekeken op mij. En zo is er altijd wel wat.
@ ritmo : ik hoop het maar.

zaterdag 20 juni 2020 om 11:09
Ai bovenstaande gedachtegang is heel gevaarlijk, die onzekerheid en jezelf een persoon of iets niet waard vinden is echt iets waar je aan moet werken. Niet onherkenbaar van vroeger, heb die onzekerheid ook wel eens gehad als ik met een ‘succesvol’ iemand wat had. Mijn eerste relatie was ook zo, hij DACHT zichzelf beter te vinden dan mij en ik kon daar moeilijk mee omgaan. Maar toen koos ik voor mezelf; alleen gaan reizen, nieuwe baan, meer sporten en daten. Dat voelde goed! En drie keer raden wie daarna ineens mij terug wilde..Ritmodelanoche schreef: ↑20-06-2020 10:48Heel interessant Mazikeen, ook wel bijzonder om dan toch te zien hoe ogenschijnlijk heel normale mensen met precies dezelfde issues kampen als ik, terwijl ik soms als. enige me zo voel.
@ ritmo : ik hoop het maar.. Nu de fiets op.
Ga aub jezelf wat meer waarderen als persoon en schrijf desnoods op wat je aan jezelf leuk vind en wat jou een goede partner maakt. Daar heeft een succesvolle baan niks mee te maken, maar jou als mens. Je niet zo laten intimideren!

zaterdag 20 juni 2020 om 11:42
Daar draait het om inderdaad. Ken je waarde. Veel mannen hoeven helemaal geen enorm succesvolle vrouw of eentje die groots is op allerlei vlakken. Die willen een vrouw op wie ze gek zijn om wie ze is. Die hen steunt en liefheeft. Want dat is waar liefde om draait. Samen een team zijn, ook of juist als het even tegenzit. Iemand met wie je alles aankunt. En dat zit hem in eigenschappen en karakter, niet in die dikke baan of mooi huis. Sowieso ga je toch voor degene die past qua denkwijze. Als je zelf niet statusgericht of materialistisch bent zul je daar ook op selecteren. Je moet elkaar daarin vinden. Als iemand mij niet goed genoeg vindt dan zegt dat niks over mijn waarde maar alles over de zijne. Geen match dus.
Als de ander jou interessant vindt dat heeft hij daar zijn redenen voor. Mooi toch? Wie ben ik om te bepalen dat je mij niet leuk mag vinden? Dat mag je dan accepteren en koesteren.
Als de ander jou interessant vindt dat heeft hij daar zijn redenen voor. Mooi toch? Wie ben ik om te bepalen dat je mij niet leuk mag vinden? Dat mag je dan accepteren en koesteren.
zaterdag 20 juni 2020 om 11:50
Dit.Julus schreef: ↑20-06-2020 11:42Daar draait het om inderdaad. Ken je waarde. Veel mannen hoeven helemaal geen enorm succesvolle vrouw of eentje die groots is op allerlei vlakken. Die willen een vrouw op wie ze gek zijn om wie ze is. Die hen steunt en liefheeft. Want dat is waar liefde om draait. Samen een team zijn, ook of juist als het even tegenzit. Iemand met wie je alles aankunt. En dat zit hem in eigenschappen en karakter, niet in die dikke baan of mooi huis. Sowieso ga je toch voor degene die past qua denkwijze. Als je zelf niet statusgericht of materialistisch bent zul je daar ook op selecteren. Je moet elkaar daarin vinden. Als iemand mij niet goed genoeg vindt dan zegt dat niks over mijn waarde maar alles over de zijne. Geen match dus.
Kleine toevoeging, mannen hebben dit net zo goed andersom he. Ik heb een best leuke functie, en mannen spreken hierin daadwerkelijk uit dat ze daar moeite mee hebben want willen zelf de kostwinner etc zijn, terwijl ik zoveel meer ben dan een baan en het mij echt niet uit maakt wat iemand doet als diegene maar gelukkig is in wat hij doet.
Maar ook in dat geval, dan is het helaas gewoon niet de juiste match. Opkijken tegen een ander is nooit nodig, gaat om de persoon die erachter zit en of die goed bij jou past.

zaterdag 20 juni 2020 om 12:09
Ik ben een stille meelezer,soms plaats ik een reactie,maar ik kan er niet over mee praten denk ik,omdat ik niet date.
Maar Qiyara het is toch goed dat je rustig aan doet.
En ik wens je al het moois natuurlijk.
Ik zie juist om me heen dat mensen zo snel gaan samen wonen,een vriend van me,leerde via tinder een vrouw kennen.
Ik mag haar heel erg graag,maar binnen 4 mnden zijn ze gaan samen wonen.
En ik hoop dat ze bij elkaar blijven,want hij heeft best veel pech gehad in de liefde.
Maar Qiyara het is toch goed dat je rustig aan doet.
En ik wens je al het moois natuurlijk.
Ik zie juist om me heen dat mensen zo snel gaan samen wonen,een vriend van me,leerde via tinder een vrouw kennen.
Ik mag haar heel erg graag,maar binnen 4 mnden zijn ze gaan samen wonen.
En ik hoop dat ze bij elkaar blijven,want hij heeft best veel pech gehad in de liefde.
zaterdag 20 juni 2020 om 12:29
zaterdag 20 juni 2020 om 12:51
Ritmodelanoche: ik ben het eens met alle tips die je hier krijgt. Maar ik snap je gevoel.. ik had (en heb met vlagen) dat ook, mezelf niet goed genoeg vinden, niets te bieden hebben, en daarom het al niet proberen, omdat zij meer succes hebben in het leven dan ik. Daar zou het inderdaad niet om moeten draaien, maar het is heel lastig als je je eigen waarde nog niet goed kent. Vooral de angst 'jij bent zo uitgekeken op mij' zit dan heel diep.

zaterdag 20 juni 2020 om 13:11
Dan is het zaak om eerst aan je eigenwaarde te gaan werken. Dan is de kans groter dat je tegen iemand aanloopt met wie het werkt. Zo behoedt je jezelf ook voor teleurstellende ervaringen die alleen maar voor nog minder eigenwaarde zorgen. Wat is nu een jaartje ( of 2) aan tijd die je steekt in persoonlijke ontwikkeling? Daar heb je de rest van je leven profijt van.
Enne..het is nooit de juiste timing voor een relatie aangezien wij allemaal in beweging zijn. Ook in een relatie kun je met baanverlies of ziekte te maken krijgen. En daar deal je dan samen mee.
Enne..het is nooit de juiste timing voor een relatie aangezien wij allemaal in beweging zijn. Ook in een relatie kun je met baanverlies of ziekte te maken krijgen. En daar deal je dan samen mee.
zaterdag 20 juni 2020 om 16:20
@Ritmodelanoche: Ene kant snap ik je wel, wat je bedoelt met 'hij is zo op me uitgekeken'. Maar je bent natuurlijk wel meer dan je baan en die andere dingen, dat kan hij toch beter zelf beoordelen? Want wat jij niet leuk vindt aan jezelf, vindt hij misschien wel geweldig.
Ik vraag me het ook altijd af, waarom sportschooltypes mij liken op tinder. Want ik ben wat te zwaar (wel hard aan het werk eraan) dus dan denk ik echt wel oprecht 'huh waarom zouden ze dat doen?'. Als je zelf duidelijk met een gespierd lichaam op de foto staat en/of in de sportschool. En het is er niet 1, maar het zijn er dus best wel veel. Dusja in dit opzicht is het beetje hetzelfde beschrijft, maar dan niet baan gericht.
Ik vraag me het ook altijd af, waarom sportschooltypes mij liken op tinder. Want ik ben wat te zwaar (wel hard aan het werk eraan) dus dan denk ik echt wel oprecht 'huh waarom zouden ze dat doen?'. Als je zelf duidelijk met een gespierd lichaam op de foto staat en/of in de sportschool. En het is er niet 1, maar het zijn er dus best wel veel. Dusja in dit opzicht is het beetje hetzelfde beschrijft, maar dan niet baan gericht.
zaterdag 20 juni 2020 om 16:27
In de liefde is het niet helemaal ‘soort zoekt soort’ natuurlijk. Als jij minder in de sportschool te vinden bent, maar hij wel dan hoeft dat niet te betekenen dat hij jouw profiel per definitie niet leuk vindt toch? Dan zal er iets zijn wat hem aanspreekt, misschien vindt hij rondingen heel aantrekkelijkShiverrr schreef: ↑20-06-2020 16:20@Ritmodelanoche: Ene kant snap ik je wel, wat je bedoelt met 'hij is zo op me uitgekeken'. Maar je bent natuurlijk wel meer dan je baan en die andere dingen, dat kan hij toch beter zelf beoordelen? Want wat jij niet leuk vindt aan jezelf, vindt hij misschien wel geweldig.
Ik vraag me het ook altijd af, waarom sportschooltypes mij liken op tinder. Want ik ben te zwaar (wel hard aan het werk eraan) dus dan denk ik echt wel oprecht 'huh waarom zouden ze dat doen?'. Als je zelf duidelijk met een gespierd lichaam op de foto staat en/of in de sportschool. En het is er niet 1, maar het zijn er dus best wel veel. Dusja in dit opzicht is het beetje hetzelfde beschrijft, maar dan niet baan gericht.

zaterdag 20 juni 2020 om 16:35
@Vivi: Daar heb je gelijk in hoor. Het is ook min of meer een aanname dat wanneer hij veel in de sportschool te vinden is, hij wel waarde hecht aan iemands figuur. Want het kan idd dat hij van rondingen houdt, want ik krijg aan de andere kant ook complimenten erover van mannen. Dus ja het is idd maar waar je van houdt denk ik. Alleen dat is wel de eerste gedachte die ik heb als ik het zie. Maar dat zegt misschien meer over mijn denkwijze.
zaterdag 20 juni 2020 om 19:40
Dat denk ik inderdaad ook wel, daarom kijken we het nu ook voorzichtig aan, ik wil er niet meteen nu een label op plakken. En inderdaad, zo hoort het niet te zijn, maar ik denk wel da het met de tijd minder zal worden, en zo niet, dan zal het uiteindelijk stoppen hoe jammer ook.Vivi3338 schreef: ↑19-06-2020 00:10Dat is fijn!
Maar ben wel van mening dat het onderliggende probleem van zijn bindingsangst er wel zal blijven. Het negeren en in eerste instantie niet willen afspreken omdat hij er klaar mee was komt natuurlijk niet zomaar. Dus goed om het voorzichtig aan te kijken! Wel jammer dat het nu van beide kanten huiverig is, zo hoort het in de beginfase niet te zijn. Maar een nieuwe kans en betere communicatie zal hopelijk veel helpen![]()
Daar heb je zeker ook gelijk in, ik let ook zeker wel op, wil mezelf niet voorbij lopen door de verliefdheid. Ik voel me niet verantwoordelijk, want als we het van te voren beter hadden besproken was er geen probleem geweest, of in ieder geval minder. Hoe is het bij jullie? Nog steeds alles fijn samen?Qiyara schreef: ↑19-06-2020 07:22Flaffy fijn en pas een beetje op jezelf. Ben het met vivi eens en daarnaast hoop ik dat je niet het boetekleed aantrekt of toebedeeld krijgt.
Het is zijn angst, dat kan alleen hij aan gaan met zichzelf. Die angst mag er zijn en ook bespreekbaar zijn, maar jij bent er niet verantwoordelijk voor.
Je hebt niks verkeerd gedaan, er is mis communicatie geweest van beide kanten. En bij hem wakkert het veel oude pijn aan, wat logisch is in een relatie.
Wat niet logisch is en ik echt in zoveel relaties zie gebeuren, dat de ander voor deze pijn verantwoordelijk gehouden wordt en/of gaat proberen het op te lossen.
Hoop dat jullie het achter jullie kunnen laten en weer genieten.
Iedereen bedankt voor jullie adviezen Was heel fijn in deze situatie.
Ik zie hem morgenavond weer. Had wel al eerder samen willen zijn, maar ik heb een druk sociaal weekend(voor het eerst weer, heel leuk) en daar kan ik na de afgelopen maanden nu ontzettend van genieten dus dat is ook heel fijn.
flaffy wijzigde dit bericht op 20-06-2020 20:37
5.59% gewijzigd
zaterdag 20 juni 2020 om 19:42
Ja absoluut, nog een keer zoiets en dan is het, hoe rot ook, wel klaar. Ik heb eerder een relatie gehad wat op dat gebied niet goed zat en dat gebeurd me echt niet nog een keer.Mazikeen666 schreef: ↑19-06-2020 11:18Ik sluit me ook aan bij Julus, en bij RedRoseThorn
Flaffy, denk aan jezelf en raak jezelf niet kwijt. Als het nu opgelost is; super fijn! Dat verdien je. Maar ik hoop wel dat als het nog een keer gebeurt dat het dan exit is?
zaterdag 20 juni 2020 om 19:49
@Ritmo, wat lastig en een vervelende samenloop dat je nu minder contact hebt met bepaalde vrienden. Is het niet een idee om een van de andere vrienden te vragen om af te spreken? Misschien pakt dat onverwacht heel leuk uit. Wat leuk een fietstocht met zwemmen! Daar zul je vast van genieten, alvast veel plezier!

zaterdag 20 juni 2020 om 22:21
Flaffy zo te lezen houd je je grens goed in de gaten. Hopelijk doen er zich geen akkefietjes meer.
Ik heb nog contact met hem gehad. Vrij kort, net als de vorige keer. En hij gaf aan dat hij maandagavond gaat bellen. De vraag kwam naar boven wat we nu willen en dat moet nog duidelijk worden. Ik wilde vanwege de goede match nog eens kijken hoe een tweede date zou verlopen maar ik twijfel aan zijn interesse. Ik hoor wel wat hij maandag gaat zeggen. Ik vind het nu moeizaam gaan, want ineens is het contact minimaal. Als iemand zo draait vind ik dat nooit een goed teken. Van alles naar niks, dat ken ik maar al te goed. Jammer, maar ik vind dat ik meer verdien. Het blijft gek na de date en contact dat we hadden.
Ik heb nog contact met hem gehad. Vrij kort, net als de vorige keer. En hij gaf aan dat hij maandagavond gaat bellen. De vraag kwam naar boven wat we nu willen en dat moet nog duidelijk worden. Ik wilde vanwege de goede match nog eens kijken hoe een tweede date zou verlopen maar ik twijfel aan zijn interesse. Ik hoor wel wat hij maandag gaat zeggen. Ik vind het nu moeizaam gaan, want ineens is het contact minimaal. Als iemand zo draait vind ik dat nooit een goed teken. Van alles naar niks, dat ken ik maar al te goed. Jammer, maar ik vind dat ik meer verdien. Het blijft gek na de date en contact dat we hadden.

zaterdag 20 juni 2020 om 22:44
Leuk Flaffy, dat je weer een sociaal weekend hebt. Voor mij was 3 weken terug het eerste sociale weekend (pinksteren), en dat heeft me echt veel goed gedaan. Ook wel weer wat nieuwe energie gegeven om ''er weer wat van te gaan maken''. Ik zat daarvoor namelijk zonder overdrijven al een week of 10 thuis lamlendig te zijn.
Vandaag een heerlijke dag gehad. Wat is het toch eigenlijk belangrijk om lekker de deur uit te gaan en wat blijft de racefiets daar toch een ideaal middel voor. Lekker door de (prachtige) omgeving rijden op plekken waar je normaal niet zo snel komt. In de ochtend rustig opgestart en pas rond een uur of 11 vertrokken. Heb het niet té gek gemaakt en ergens tussen 2 en half 3 was ik terug. Dan ga je lekker douchen, haren laten drogen in het zonnetje op het balkon en dan nog even op het fietsje naar het centrum wat snuisterijen halen bij de hema, kruidvat etc. En voor je het weet is het tijd om te avondeten.
Die spirit moet ik er gewoon een beetje inhouden. Die dagen doordeweeks met thuiswerken (en om de 45 minuten naar het viva forum grijpen) zijn al killing genoeg, moet er echt voor zorgen dat ik dat in mijn vrije tijd en weekenden niet doorzet door ook buiten werk op de bank te blijven hangen en internet af te struinen. Het geeft me ook wel een goed gevoel over mezelf, zo v an : zie je wel, ik ben ook een persoon die kan genieten van natuur, sport, buiten zijn, misschien ben ik wel hartstikke leuk als partner
In ieder geval, bedankt voor jullie fijne berichten, ik kom weer een beetje in de positieve flow terecht. Want eerlijk gezegd had ik afgelopen weken soms echt een moment van : dit begint wel iets te veel op een depressie te lijken. Fijne avond nog:) (Langste dag vandaag, vanaf morgen wordt het langzaam weer wat minder lang licht. Ik hou van zomer, maar dat lange licht hoeft van mij niet zo nodig).
Vandaag een heerlijke dag gehad. Wat is het toch eigenlijk belangrijk om lekker de deur uit te gaan en wat blijft de racefiets daar toch een ideaal middel voor. Lekker door de (prachtige) omgeving rijden op plekken waar je normaal niet zo snel komt. In de ochtend rustig opgestart en pas rond een uur of 11 vertrokken. Heb het niet té gek gemaakt en ergens tussen 2 en half 3 was ik terug. Dan ga je lekker douchen, haren laten drogen in het zonnetje op het balkon en dan nog even op het fietsje naar het centrum wat snuisterijen halen bij de hema, kruidvat etc. En voor je het weet is het tijd om te avondeten.
Die spirit moet ik er gewoon een beetje inhouden. Die dagen doordeweeks met thuiswerken (en om de 45 minuten naar het viva forum grijpen) zijn al killing genoeg, moet er echt voor zorgen dat ik dat in mijn vrije tijd en weekenden niet doorzet door ook buiten werk op de bank te blijven hangen en internet af te struinen. Het geeft me ook wel een goed gevoel over mezelf, zo v an : zie je wel, ik ben ook een persoon die kan genieten van natuur, sport, buiten zijn, misschien ben ik wel hartstikke leuk als partner

In ieder geval, bedankt voor jullie fijne berichten, ik kom weer een beetje in de positieve flow terecht. Want eerlijk gezegd had ik afgelopen weken soms echt een moment van : dit begint wel iets te veel op een depressie te lijken. Fijne avond nog:) (Langste dag vandaag, vanaf morgen wordt het langzaam weer wat minder lang licht. Ik hou van zomer, maar dat lange licht hoeft van mij niet zo nodig).