Single, we kletsen hier verder (deel 2)

maandag 22 juni 2020 om 15:06
O ja, overgevoelige mannen ook inderdaad! Dat was mijn date ook wel een beetje. Onzeker ook.
Je bent elkaar niks verplicht als je alleen nog maar chat of 1 date gehad hebt.
Als je dat allebei hetzelfde ziet is er gee probleem maar ik snap dat je dacht huh? En er geen zin meer in had.
Denken ze dan echt dat je gelijk commitment hebt?
Ik denk te weten waarom mijn date ineens leek af te haken. Ik kon hem nog niet de bevestiging geven die hij mij al tijdens het bellen gaf. Ook niet tijdens de date waarbij hij net zo overenthousiast was. Hij kroop in zijn hol en ik kan en wil niet door het stof om hem genoeg te bevestigen. En ik heb uitgelegd hoe het bij mij zat, het hoe en waarom. Dat leek niks te helpen.
Zeldverzekerdheid en vooral down to earth past beter bij mij.
Je bent elkaar niks verplicht als je alleen nog maar chat of 1 date gehad hebt.
Als je dat allebei hetzelfde ziet is er gee probleem maar ik snap dat je dacht huh? En er geen zin meer in had.
Denken ze dan echt dat je gelijk commitment hebt?
Ik denk te weten waarom mijn date ineens leek af te haken. Ik kon hem nog niet de bevestiging geven die hij mij al tijdens het bellen gaf. Ook niet tijdens de date waarbij hij net zo overenthousiast was. Hij kroop in zijn hol en ik kan en wil niet door het stof om hem genoeg te bevestigen. En ik heb uitgelegd hoe het bij mij zat, het hoe en waarom. Dat leek niks te helpen.
Zeldverzekerdheid en vooral down to earth past beter bij mij.

maandag 22 juni 2020 om 16:31
Jules, dat lijken mij dan ook mannen die weinig zelfreflectie of zelfbeheersing hebben, en erg impulsief handelen. Dat is nooit slim, want je bent hierin met zijn tweeën en alleen het door beiden gedeelde gevoel telt. Als je zo impulsief reageert/voelt kan in het beste geval de ander alleen rustig de tijd nemen om te kijken of hetzelfde gevoel opkomt. Als je de neiging hebt om impulsief te reageren moet je begrijpen dat je de ander bijna dwingt vrij snel op de rem te gaan staan.

maandag 22 juni 2020 om 17:01
Klopt. En voor dat laatste moet je dus kunnen reflecteren. Sowieso is het nooit een goed teken als iemand zo snel en makkelijk switcht in zijn gevoel. Dan klopt er iets niet: of hij voelde het niet ( echt), of hij voelt het wel echt zo maar stopt dat weg. In beide gevallen komt daar een reactie op, maar niet de reactie waarop hij hoopte. En in beide gevallen is het voor mij iets wat ik niet wil. Liever een gedoseerde man die gezonde interesse heeft, waarbij het kan groeien. Van twee kanten. Het beste is als je hierin allebei gelijk opgaat, zowel qua gevoel, als in het uiten ervan. Misschien schrok hij zelf van zijn overenthousiasme en nam het af. We weten het niet maar goed voelt het niet. Ik denk dat iedere zichzelf respecterende en stabiele man/vrouw op de rem zou gaan staan in de hoop dat het stabiliseert. Dat heb ik aan willen kijken maar we kwamen niet tot elkaar. Dan trek ik mijn conclusie.Antoon69 schreef: ↑22-06-2020 16:31Jules, dat lijken mij dan ook mannen die weinig zelfreflectie of zelfbeheersing hebben, en erg impulsief handelen. Dat is nooit slim, want je bent hierin met zijn tweeën en alleen het door beiden gedeelde gevoel telt. Als je zo impulsief reageert/voelt kan in het beste geval de ander alleen rustig de tijd nemen om te kijken of hetzelfde gevoel opkomt. Als je de neiging hebt om impulsief te reageren moet je begrijpen dat je de ander bijna dwingt vrij snel op de rem te gaan staan.

maandag 22 juni 2020 om 17:02
Dank!Mazikeen666 schreef: ↑22-06-2020 16:47Julus: klinkt als een onzekere man inderdaad. Goed dat je niet door het stof gaat om het tegendeel te bewijzen!

maandag 22 juni 2020 om 17:26
Mooi Julus, goede zelfzorg en compassie. Je verdient alleen maar het beste en zo'n onzekere man zal continu zijn angsten projecteren. Heb je inderdaad niks aan.
Het is het wachten waard hoor als je eenmaal de juiste treft. Ben blij dat ik mijzelf heb gegund niet meer voor minder te gaan. En jij gunt het jezelf ook en daar word je echt voor beloond.
Ik zag daten ook als heel leerzaam en ik geloof in de wet van aantrekking. Ik wilde zo graag een stabiele relatie met iemand met zelfvertrouwen en een goede autonomie. En iemand die begrijpt dat emoties iets van jezelf zijn en mij daar niet verantwoordelijk voor maakt. Maar om steun, empathie of knuffels vraagt als het nodig is. Iemand die echt goed is in communiceren van zijn gevoelens en behoeften.
Maar daarvoor had ikzelf ook nog een weg te gaan, de nodige zelfreflectie, patronen doorbreken etc etc. En dat is gelukt met al dat gedate.
En de man die ik erg graag altijd wilde, die heb ik nu hoor. Hij heeft al het bovenstaande. Echt te grappig.
Nu was ik blijkbaar daar klaar voor en dan komt hij. Voor jou ook, zeker weten. Lees altijd zoveel goede dingen waarvan ik denk, ja! De man waar je uiteindelijk mee een relatie krijgt mag in z'n handjes knijpen.
Het is het wachten waard hoor als je eenmaal de juiste treft. Ben blij dat ik mijzelf heb gegund niet meer voor minder te gaan. En jij gunt het jezelf ook en daar word je echt voor beloond.
Ik zag daten ook als heel leerzaam en ik geloof in de wet van aantrekking. Ik wilde zo graag een stabiele relatie met iemand met zelfvertrouwen en een goede autonomie. En iemand die begrijpt dat emoties iets van jezelf zijn en mij daar niet verantwoordelijk voor maakt. Maar om steun, empathie of knuffels vraagt als het nodig is. Iemand die echt goed is in communiceren van zijn gevoelens en behoeften.
Maar daarvoor had ikzelf ook nog een weg te gaan, de nodige zelfreflectie, patronen doorbreken etc etc. En dat is gelukt met al dat gedate.
En de man die ik erg graag altijd wilde, die heb ik nu hoor. Hij heeft al het bovenstaande. Echt te grappig.
Nu was ik blijkbaar daar klaar voor en dan komt hij. Voor jou ook, zeker weten. Lees altijd zoveel goede dingen waarvan ik denk, ja! De man waar je uiteindelijk mee een relatie krijgt mag in z'n handjes knijpen.
maandag 22 juni 2020 om 19:34
Ik ben weer terug van mijn wandeldate! Grappig dat ik het eerder hier plaats dan aan mijn vriendinnen vertel
Maar was geslaagd! Leuk gekletst, geflirt en een bescheiden kus op het eind. Hij was heel anders dan ik dacht, in mijn hoofd was hij heel extravert maar eigenlijk heel rustig en traditioneel (voor 26 jarige jongen). Niet direct kriebels of ‘wow’ gevoel, maar wel een chemie/aantrekking dit keer en veel raakvlakken. Een goede basis om maar zo te zeggen
Een duidelijke ‘ja’ voor volgende keer, iets wat ik in ieder geval voor eerst heb sinds de laatste date ervaringen.
Was redelijk korte wandeling (net geen 2 uur), dus hij stelde voor om volgende keer hapje te eten. We gaan het zien! Ik probeer er open in te staan en het op me af te laten komen.
Maar was geslaagd! Leuk gekletst, geflirt en een bescheiden kus op het eind. Hij was heel anders dan ik dacht, in mijn hoofd was hij heel extravert maar eigenlijk heel rustig en traditioneel (voor 26 jarige jongen). Niet direct kriebels of ‘wow’ gevoel, maar wel een chemie/aantrekking dit keer en veel raakvlakken. Een goede basis om maar zo te zeggen
Was redelijk korte wandeling (net geen 2 uur), dus hij stelde voor om volgende keer hapje te eten. We gaan het zien! Ik probeer er open in te staan en het op me af te laten komen.

maandag 22 juni 2020 om 19:43
Qiyara, je woorden doen me goed. Dank je wel! Ik sta er open voor en denk dat ik mijn lessen in de afgelopen jaren geleerd hebt. Ik ben er klaar voor, bring him on! De man die jij nu hebt wil ik ook. Eens kijken wat het universum in petto heeft.
Vivi, wat leuk! Zo fijn voor je dat het goed klikte en dat je zelfs chemie voelde. Nu komt het lastige deel: het grote wachten maar zo te lezen willen jullie graag een vervolg
Vivi, wat leuk! Zo fijn voor je dat het goed klikte en dat je zelfs chemie voelde. Nu komt het lastige deel: het grote wachten maar zo te lezen willen jullie graag een vervolg

maandag 22 juni 2020 om 19:44
maandag 22 juni 2020 om 20:44
@Attra: Ik heb het vanochtend nog gelezen, maar ik zou me daar ook niet prettig bij voelen. Dat hij een goede vriendin heeft oke, maar dat hij het altijd over haar heeft en haar erbij moet halen in gesprekken. Dat klinkt gewoon niet goed eigenlijk. Maargoed dat hebben meer mensen hier al gezegd volgens mij, dus je bent niet degene die problemen heeft hoor. Dus als je er iets van zou zeggen, laat je dat ook zeker niet aanpraten. Ga je er iets van zeggen of?
@Vivi: Leuk dat jullie ook gelijk 2e date hebben afgesproken! Lijkt me ook wel eens fijn, iemand vinden waarmee je gelijk een klik hebt. Hadden jullie al lang geappt voor de date?
@Vivi: Leuk dat jullie ook gelijk 2e date hebben afgesproken! Lijkt me ook wel eens fijn, iemand vinden waarmee je gelijk een klik hebt. Hadden jullie al lang geappt voor de date?
maandag 22 juni 2020 om 20:46
Ja, de eerste keer dat hij haar weer aanhaalt. Wel enkel face to face.Shiverrr schreef: ↑22-06-2020 20:44@Attra: Ik heb het vanochtend nog gelezen, maar ik zou me daar ook niet prettig bij voelen. Dat hij een goede vriendin heeft oke, maar dat hij het altijd over haar heeft en haar erbij moet halen in gesprekken. Dat klinkt gewoon niet goed eigenlijk. Maargoed dat hebben meer mensen hier al gezegd volgens mij, dus je bent niet degene die problemen heeft hoor. Dus als je er iets van zou zeggen, laat je dat ook zeker niet aanpraten. Ga je er iets van zeggen of?
maandag 22 juni 2020 om 20:54
Thanks allemaal!
Nu kijk ik alleen net op de dating app waar we elkaar van kennen (inner circle) en hij heeft z’n profielfoto veranderd?! Weet niet of hij dat nog net voor de date had gedaan, maar vandaag overdag had hij nog z’n oude foto.. Bah dit vind ik dan weer zo laf. Nu ik dit typ zie ik dat hij half uur geleden nog op m’n profiel heeft gekeken (dat kan je zien in die app), dus zal waarschijnlijk na de date zijn? Heel vreemd.. Hij was enthousiast over volgende keer en nam initiatief voor de zoen. Weet nu niet of ik iets moet appen of nog wachten. Dit soort dingen pff
Nu kijk ik alleen net op de dating app waar we elkaar van kennen (inner circle) en hij heeft z’n profielfoto veranderd?! Weet niet of hij dat nog net voor de date had gedaan, maar vandaag overdag had hij nog z’n oude foto.. Bah dit vind ik dan weer zo laf. Nu ik dit typ zie ik dat hij half uur geleden nog op m’n profiel heeft gekeken (dat kan je zien in die app), dus zal waarschijnlijk na de date zijn? Heel vreemd.. Hij was enthousiast over volgende keer en nam initiatief voor de zoen. Weet nu niet of ik iets moet appen of nog wachten. Dit soort dingen pff

maandag 22 juni 2020 om 21:14
@Attra: Wel goed dat je het gaat bespreken mocht het nog een keer voorkomen. Ook wel slim dat je het face to face doet. Kan je ook beter zn reactie inschatten.
@Vivi: Oh nee wat stom zeg! Ik snap dat je daar beetje van gaat twijfelen. Ja lastig of je iets moet zeggen of niet, want hij ziet natuurlijk ook dat jij online bent geweest en hebt gekeken? Misschien denkt hij wel hetzelfde bij jou van goh zit ze toch nog op die datingssite. Maar als je er echt mee zit zou ik het ter sprake brengen.
@Vivi: Oh nee wat stom zeg! Ik snap dat je daar beetje van gaat twijfelen. Ja lastig of je iets moet zeggen of niet, want hij ziet natuurlijk ook dat jij online bent geweest en hebt gekeken? Misschien denkt hij wel hetzelfde bij jou van goh zit ze toch nog op die datingssite. Maar als je er echt mee zit zou ik het ter sprake brengen.
maandag 22 juni 2020 om 21:28
Hij appt nu net toevallig; ‘was gezellig net! Hoe is je avond?’
Bijzonder.. Hij is uiteraard nog vrij om rond te kijken/daten, was alleen maar een wandeling net. Maar feit dat hij dan z’n foto veranderd net erna dat zit mij niet zo lekker.. Nu had hij kunnen zien dat ik online was inderdaad, maar geeft een bittere nasmaak. Ook omdat ik dit eerder heb meegemaakt, al was dat wel na meerdere dates en intimiteit dus dat deed nog meer zeer.
Datzelfde gevoel komt dan ineens naar boven, al moet ik proberen te relativeren dat het 1 wandeling was en ik ook niet gelijk hoteldebotel ben. Online daten.. Zucht, je moet een dikke huid hebben.
Bijzonder.. Hij is uiteraard nog vrij om rond te kijken/daten, was alleen maar een wandeling net. Maar feit dat hij dan z’n foto veranderd net erna dat zit mij niet zo lekker.. Nu had hij kunnen zien dat ik online was inderdaad, maar geeft een bittere nasmaak. Ook omdat ik dit eerder heb meegemaakt, al was dat wel na meerdere dates en intimiteit dus dat deed nog meer zeer.
Datzelfde gevoel komt dan ineens naar boven, al moet ik proberen te relativeren dat het 1 wandeling was en ik ook niet gelijk hoteldebotel ben. Online daten.. Zucht, je moet een dikke huid hebben.
maandag 22 juni 2020 om 21:41
Ik zou het ook niet leuk vinden. Maar het was 1 date. Net nog zei iemand dat er van de eerste date niets mag verwacht worden. Geen comittement.
Het is niet leuk maar 1 wandeldate betekent nog niets. Het is een beetje snuffelen aan elkaar en jullie vinden elkaar interessant.
Maar ik snap dat dit je enthousiasme tempert maar maak het niet te zwaar.
Het is niet leuk maar 1 wandeldate betekent nog niets. Het is een beetje snuffelen aan elkaar en jullie vinden elkaar interessant.
Maar ik snap dat dit je enthousiasme tempert maar maak het niet te zwaar.

maandag 22 juni 2020 om 21:44
Heel vervelend inderdaad eerdere ervaringen, alleen is hij niet zoals je eerdere ervaringen, want hij is een ander mens. Heb vertrouwen in jezelf, jij bent het waard die leuke man te treffen.
Wat hij doet kan je niet controleren, ga uit van hoe jouw gevoel was. Het appje dat je nu krijgt en hoe jullie verdere contact zich ontwikkeld.
Hou het luchtig, het was pas 1 date. Hij kent jou net 2uurtjes en jij hem.
Ga ipv in je hoofd te zitten, voelen. Je voelt je onzeker, hoe voelt dat, waar voel je dat etc. En wees lief voor dat gevoel wat er naar boven komt. Het is iets van jou, het heeft niks met hem te maken. Jouw proces, mooi dat hij daarin iets aanraakt. Denk aan de adviezen uit het boek. Hier ligt een leermoment bij jou
fijn.
Wat hij doet kan je niet controleren, ga uit van hoe jouw gevoel was. Het appje dat je nu krijgt en hoe jullie verdere contact zich ontwikkeld.
Hou het luchtig, het was pas 1 date. Hij kent jou net 2uurtjes en jij hem.
Ga ipv in je hoofd te zitten, voelen. Je voelt je onzeker, hoe voelt dat, waar voel je dat etc. En wees lief voor dat gevoel wat er naar boven komt. Het is iets van jou, het heeft niks met hem te maken. Jouw proces, mooi dat hij daarin iets aanraakt. Denk aan de adviezen uit het boek. Hier ligt een leermoment bij jou

maandag 22 juni 2020 om 22:16
Dank jullie wel voor het relativeren!
Het is wat je zegt inderdaad Qiyara, het zorgt dat wat narigheid van vroeger ineens opkomt en gelijk een steen in mijn maag voel. Maar dat ligt bij mij, hij heeft verder niks te maken met die onzekerheid al geeft het wel een minder prettig gevoel. Maar ook bewust hoe ik op dit soort situaties reageer, ook weer een leerweg voor mijzelf! Zijn acties laten zien dat hij enthousiast is, dat is uiteindelijk het belangrijkste. Op m’n hoede ben nu zeker, maar zal proberen om jullie advies te volgen en het niet te zwaar te maken
@Attra, goed dat je het trouwens face to face gaat bespreken! Klinkt verder alsof hij wel gek op je is en ook hierbij zijn de acties weer belangrijk.
Het is wat je zegt inderdaad Qiyara, het zorgt dat wat narigheid van vroeger ineens opkomt en gelijk een steen in mijn maag voel. Maar dat ligt bij mij, hij heeft verder niks te maken met die onzekerheid al geeft het wel een minder prettig gevoel. Maar ook bewust hoe ik op dit soort situaties reageer, ook weer een leerweg voor mijzelf! Zijn acties laten zien dat hij enthousiast is, dat is uiteindelijk het belangrijkste. Op m’n hoede ben nu zeker, maar zal proberen om jullie advies te volgen en het niet te zwaar te maken
@Attra, goed dat je het trouwens face to face gaat bespreken! Klinkt verder alsof hij wel gek op je is en ook hierbij zijn de acties weer belangrijk.

maandag 22 juni 2020 om 22:25
Vivi, herkenbaar hoor. Maar in feite weet je totaal niet waarom hij dat deed. Jij koppelt dat aan jou en jullie date maar dat hoeft niet zo te zijn. Heb vertrouwen in jezelf zoals Qiyara zegt. Jij vond het leuk en hij mag daar blij om zijn. Als hij dat anders ziet, mag dat. Dan is het geen match maar wacht eerst af en kijk naar de feiten.
Feit is dat hij je alweer appte. Hij wil van jou ook horen dat je het leuk vond.
Jij moet iets geven waarop hij kan doorpakken en andersom.
Feit is dat hij je alweer appte. Hij wil van jou ook horen dat je het leuk vond.
Jij moet iets geven waarop hij kan doorpakken en andersom.

maandag 22 juni 2020 om 22:39
Ik heb dat juist wel, kriebels en wow vanaf eerste date.. maar ik twijfel ook of het niet te snel gaat op dat gebied hoor. Maar aan de andere kant vind ik het juist ook weer een goed teken.Attraverso schreef: ↑22-06-2020 19:44Wat een positief nieuws! Kriebels en wow moeten er helemaal niet zijn van in het begin. Wel een goed gevoel en goesting naar meer.
Ik heb net een hele tijd met date aan de telefoon gehangen. Hij heeft het niet één keer over haar gehad. Geeft rust!
Fijn dat het rust geeft!
Vivi; ik snap dat het een nare bijsmaak geeft.. is niet leuk. Maar blijf het inderdaad relativeren, onderzoeken waar dat gevoel vandaan komt, want het is zoals Julus zegt inderdaad iets wat uit jezelf komt.
maandag 22 juni 2020 om 23:32
Heb het verder nu niet benoemt naar hem en positief gereageerd, maar merk dat mijn enthousiasme getemperd is wat wel bij mezelf ligt. Inderdaad Julus, het zelf saboteren is erg herkenbaar! Ik vergelijk ook veel met vorige ervaringen en ‘op zoek’ naar dingen. Net de match/gesprek verwijderd in de app, zo kan ik ook niet meer zien of hij online is etc.
Hij appt gewoon gezellig en zegt net dat zijn huisgenoot en diens vriendin mij hebben goedgekeurd. Oké? Bijzonder weer, kan het aanpassen van de foto dus nog niet helemaal plaatsen, maar moet het maar naast mij neerleggen dat het los staat van mij en uiteraard elkaar nog niks verplicht bent na 1 wandeling. Maar schrok wel beetje van mijn eigen gevoel, teken dat ik nog wat leren heb
Hij appt gewoon gezellig en zegt net dat zijn huisgenoot en diens vriendin mij hebben goedgekeurd. Oké? Bijzonder weer, kan het aanpassen van de foto dus nog niet helemaal plaatsen, maar moet het maar naast mij neerleggen dat het los staat van mij en uiteraard elkaar nog niks verplicht bent na 1 wandeling. Maar schrok wel beetje van mijn eigen gevoel, teken dat ik nog wat leren heb