Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Vivi een leuke date gewenst straks!

Niet quoten ajb!
Mijn issue is een moeilijke maar begint stilaan duidelijk te worden dat die niet aan mij ligt maar aan hem.
Verwijderd
attraverso wijzigde dit bericht op 22-06-2020 10:28
71.21% gewijzigd
Jeetje Attra, dat vind ik nogal wat. Het zou voor mij voelen of ik tweede keus ben of dat ik niet op nr 1 sta. Jullie zijn kort samen maar zijn loyaliteit zou bij zijn partner moeten liggen en ik vraag me af of dat bij hem het geval gaat zijn. Hij zit zo vol van haar dat er weinig ruimte zal zijn voor jou. Of ervaar jij dat anders?
Als zij een relatie heeft of hem als platonisch ziet, is het logisch dat hij doorgaat. Hij wil ook niet alleen blijven natuurlijk.
Oei Attra! Dat is wel een moeilijke. Snap nu ook wel iets beter waarom het niet iets is waar je je meteen over uit spreekt. Die vriendschap bestond natuurlijk al voordat jij in beeld kwam. Misschien toch eens opgooien dat je merkt dat alles naar ervaringen met haar gedraaid word en je toch wat vraagtekens over zijn gevoelens voor haar hebt? Succes, ik zou hier ook niet blij mee zijn.
Zij heeft een relatie en ziet hem platonisch. Ik kan haar niets kwalijk nemen. Dat is het denk ik, ze zijn al jaaaren vrienden dus hij weet dat hij door moet. Maar hij kan/wil geen afstand nemen.
Maar aan de andere kant merk en voel ik aan alles dat hij verliefd is op mij en er vol voor wil gaan.
Sabbieeehhhh dat ga ik als we mekaar zien zeker doen, als hij over haar begint vraag ik of ... herkenbaar
attraverso wijzigde dit bericht op 22-06-2020 10:50
50.26% gewijzigd
Attra, dat lijkt me een goede vraagstelling, maakt hopelijk meteen duidelijk welke impact het op jou heeft.
Zonde dat dit ertussen staat terwijl hij wel duidelijk laat merken verliefd op jou te zijn en verder alles zo goed loopt. Ik hoop dat het anders word als je het uitspreekt.
Three is a crowd. Maar als jij er een goed gevoel over hebt is er niks aan de hand. Inderdaad er over praten en vooral kijken of hij er iets mee wil of kan. Ik ben van mening dat hun contactfrequentie opvallend is voor iets wat platonisch is. En al zouden ze elkaar minder zien, dan nog zit zij kennelijk in elke vezel van zijn lijf.
Er moet wel ruimte in hoofd en hart zijn voor jou.
Je voorlaatste zin is niet leuk om te lezen maar zo voel ik het ook...
Bedankt voor jullie inzichten, ik dacht eerst dat het aan mij lag maar blijkbaar toch niet.
Attra heb het helaas niet kunnen lezen, maar wat ik er op uit maak is dat jouw vriend (gefeliciteerd trouwens!) een goede vriendin heeft waar hij het veel over heeft?
Misschien als jullie elkaar ontmoeten dat alles wegvalt?

Mijn vriend heeft dat ook, hij spreekt haar dagelijks en ziet haar 2 a 3 keer per week en ik hem 1x in de 2 weken door de afstand. Zelf heb ik er een goed gevoel bij, ook omdat ze zo enthousiast voor hem is en steeds naar me vraagt en hij dat zo ook verteld.
Ik heb er zelf dus geen moeite mee. Het voelt voor mij echt als mijn contact met mijn liefste vriendinnen.

Hij kiest voor jou, niet voor haar :)
Ligt absoluut niet aan jou. Er is een topic over iets soortgelijks. Iets met gekke man en verder daten. Lees maar eens. Echt iedereen raadt het af ook al gaat het bij hem om een crush van jaren waar hij vol van zit. In jouw geval is er heel veel contact en loopt zijn mond over van haar. Waar het hart vol van is loopt de mond van over.
Ik hoop dat je gesprek iets oplevert maar kijk vooral naar daden.
Hmm, ok. Mijn vriend heeft het niet continu over haar. Eigenlijk maar af en toe. Dat scheelt ook ja.
Wat vervelend voor je Attra!
Wat is dat toch met mannen en hun besties? Ik hoor het vaker en dan blijkt dat ze er best grasg voor willen gaan maar dat de besties het niet zien zitten.
Mannen hebben vrouwelijke vriendinnen in wie ze vaak meer zien. Zelf ook meegemaakt.. maar als een relatie niet kan dan liever vriendschap boven niks.
Qiyara schreef:
22-06-2020 10:58
Hmm, ok. Mijn vriend heeft het niet continu over haar. Eigenlijk maar af en toe. Dat scheelt ook ja.
Wat vervelend voor je Attra!
Dit lijkt me normaal. Het is een vriendschap dus dan heb je het er natuurlijk soms over.
Julus goed besluit het af te kappen trouwens. Dichtbij jezelf gebleven en dat is altijd goed. Hij had beter z'n best mogen doen.
Dank. Alle moeite en enthousiasme ontbrak dus dat voelde niet goed. Ik kijk naar daden. Hij had hele mooie woorden maar daden ontbraken. Er moet wel iets terugkomen natuurlijk. Ik voelde me alsof ik dankbaar mocht zijn dat hij me gedoogde ofzo. Rotgevoel.
We zouden bellen maar dat leek mij niet zo zinvol. Toen ineens had hij graag de kans gehad om wel te bellen. Hij liet me niet toe en dan heb je geen basis.
Nee precies. Heb je goed gedaan hoor.
Nu weer lekker focus op jezelf en die leukerd komt echt vanzelf.
Vivi3338 schreef:
21-06-2020 23:43

@Muis, wel beetje herkenbaar hoor over exen etc. Merk dat ik de laatste tijd (vooral sinds het thuis zitten) ineens aan ex dates etc ga nadenken, dat ik ineens iemand ga missen wat ik destijds prima achter mij kon laten. Maar ik doe er verder niks mee, is met een reden over gegaan..

@Shiver, leuk dat je weer contact hebt met iemand! Het is lastig te zeggen met alleen appen of er aantrekking is en het je type is etc. Bij mijn laatste date had ik het idee dat hij qua uiterlijk etc helemaal mijn type was en we appte gezellig, maar de chemie miste in het echt. Enige manier om erachter te komen is af te spreken, goed dat je al wat meer nuchter in staat 😁

Ik heb morgenmiddag m’n wandel date, hij komt naar mijn woonplaats fietsen en halen een ijsje. Erg benieuwd weer, we kletsen al bijna 2 weken en hij lijkt wel mijn type. Maar dat dacht ik de laatste keer ook, dus merk dat ik beetje huiverig ben 😬 Zo van; dadelijk voel ik het weer niet.. Hiervoor is vaak gebeurd dat juist ik degene was die het zag zitten en de andere persoon het afkapte, nu ben ik al 3x de persoon geweest die niet meer wilde afspreken. Wellicht omdat ik er nu ook wel steeds meer achterkom wat ik zoek, wat niet erg is!
Ik herken dat idd ook wat jij heb Vivi. Vind ik eindelijk eens iemand leuk (en dat gebeurt niet zo snel) dan of is diegene nog niet over zijn ex heen of teveel issues met zichzelf.
Ik heb ook nu de laatste 2 keren afgekapt. Ik weet zeker dat het mannen waren, waar je wat aan heb, maar dan ontbreekt bij mij weer de klik. Vraag me af of mijn eisen gewoon niet te hoog zijn.
Maar ik moet gewoon die aantrekkingskracht voelen, en uit ervaring weet ik dat dat bij de 2de of 3de keer kan komen. Als ik het daarna niet voel, moet ik het gewoon afkappen.

En heb nu ook ineens dat ik mijn laatste ex mis. Ik zou hem never nooit contacten, maar ineens zo'n leeg gevoel voel ik.
Ik heb a.s. zondag een date staan. Super liever jongen, appen regelmatig. Geïnteresseerd.
Maar ben alweer bang, dat ik weer ga afknappen op 1 of ander iets.
Ben wel weer even klaar met daten merk ik. Super vermoeiend.
Ik heb mijn Tinder profiel nu ook helemaal verwijderd. Merk dat ik na de laatste "doordate" best wel in mijn hoofd ben gaan zitten. Ook een heel open gesprek gehad met een vriendin en daar kwam eigenlijk uit dat ik makkelijk over mijn grenzen heen laat gaan en niet echt naar mijn gevoel luister.

Met die doordateman had ik bij de tweede date toen ik daar aankwam al een raar gevoel en had ik weg moeten gaan. Uiteindelijk was het gemiddelde gevoel na die date wel goed en ben ik doorgegaan. Ik had moeten handelen bij mijn eerste dikke nee gevoel. Leerdingen :)
Daten is zo enorm leerzaam. Ik zie het echt als oefenmateriaal mbt mijn leerdoelen. Daar lenen dates zich prima voor. En uiteindelijk kun je het allemaal toepassen en kom je iemand tegen met wie alles dan soepel loopt. Mijn mantra is: elke mislukte date is een stap dichter richting de juiste. De 100 kikkers die je kust en dan is 101 raak.
Voor mij geldt daarbij dat ik al zoveel gedate heb dat ik er niet veel nodig heb nu. Ik ken mijn valkuilen en herken evt issues of bepaald gedrag bij mannen waar ik van wegloop. Nu nog dat passende puzzelstukje.
Goed zo Redthorn! Resetten maar en de volgende keer proberen te handelen naar je inzicht. Hij komt steeds dichter bij zodra jij dichter blijft bij jou wensen en behoeften. Een pauze klaart de lucht en als het helder is weer lekker verder.
Het is even geleden dat ik gepost heb, heb wel heel trouw meegelezen met jullie :)

Qiyara een echte relatie! Gefeliciteerd. Super leuk voor je!

Attra ook een relatie, gefeliciteerd! Ik heb je probleem gelezen en ik snap je heel goed. Maar ik zou het denk ik wel voorzichtig durven bespreken om te peilen hoe of wat. En volg je gevoel. Hij zal wellicht niet helemaal de waarheid durven vertellen, maar je intuitie laat je niet in de steek.

Julus, ik snap dat je het afgekapt hebt. Als ik je las, was je relaxed, maar het liep duidelijk niet over. Dan wordt het niks.

Verder nog weinig echte succesverhalen, of heb ik niet goed opgelet? :D

In mijn laatste post had ik verteld dat ik een date zou hebben met een man die op de chat wel potentie leek te hebben (en dat an sich is al zeldzaam bij mij). Nou, die date was een enorme flop. Het was gezellig, lieve man, maar echt niks voor mij. Ik voelde zelfs een lichte vorm van walging toen ik hem zag, er was dus geen chemie :D Heb het daarna ook aardig afgekapt, dat het voor mij hierbij blijft. Twee dagen geen berichtje gehad, dus ik dacht dat het wel ok was. Maar helaas, een heel relaas daarna, dat hij het er zo moeilijk mee had, dat ik tegenstrijdige berichten stuurde (want ik was op voorhand wel enthousiast om hem te ontmoeten) en dat hij het zielig vond dat ik mezelf niet de kans gaf om het te laten ontplooien. Euh................

Daarna eens afgesproken met een Tinder man. Weinig gechat, maar was heel spontaan en was best leuk de eerste keer. Maar het liet ook niks achter qua gevoel/enthousiasme. Daarna nog eens afgesproken en toen ben ik volledig afgeknapt, dus dat wordt ook niks.

Nu aan het appen met een oude bekende van vroeger, maar gezien zijn rugzak (kind met beperking) wordt dat natuurlijk ook niks. Wel aangegeven dat ik hem leuk gezelschap vind, maar dat hij er verder niks van moet verwachten (geen fysiek contact, geen hoop op een relatie).

En misschien zit het in de lucht want ik heb het meer gelezen, maar ik mis mijn ex ook :hihi:
Attra: ik heb het niet kunnen lezen, maar wat ik ervan begrijp is het niet gezond en snap ik je twijfel heel goed. Wat Julus zegt "Mannen hebben vrouwelijke vriendinnen in wie ze vaak meer zien. Zelf ook meegemaakt.. maar als een relatie niet kan dan liever vriendschap boven niks." Snap ik, maar is niet altijd zo. Ik heb een mannelijke beste vriend al 12 jaar en daar zit van beide kanten niks in, dus het kan echt. Maar als hij (wat ik van de berichten begrijp) zo vol is over een crush dan is het zeker een ander verhaal.

Julus: dapper en heel volwassen opgelost! Trekken aan een dood paard is niks, het moet van 2 kanten komen. Daden zijn zeker belangrijk.

Muis: vervelend dat het gevoel dan net ontbrak. Is verliefdheid een vereiste voor jou? Als verder alles goed zit, maar de verliefdheid ontbreekt, kan het dan niet werken? Verliefdheid gaat over, is maar tijdelijk. Als alles eromheen goed zit dan zou het misschien juist kunnen werken. Maar ik lees ook dat je ergens niet samen wilde zijn, dat maakt het extra lastig inderdaad.

Ik begin echt verliefd te worden. Eigenlijk wil ik dat niet want ik raak mezelf kwijt als ik verliefd ben. Ik kijk er liever met een nuchtere blik naar en ik vind dat deze gevoelens veel te snel komen. Maar de kriebels waren er eigenlijk al vanaf de eerste ontmoeting, en worden alleen maar meer. Hij verovert mij echt, doet enorm zijn best. Het klikt heel goed, de interesse is er vanuit hem veel meer nu, denk inderdaad dat hij toch wat zenuwachtig was op de date. En ik verlang ernaar hem weer te zien. En dat is wat mij betreft best uniek, ik ben heel erg op mezelf en met voorgaande relaties vond ik het allemaal wel gezegend en kon ik prima een week alleen zijn. Maar ik wil niet te hard van stapel lopen en ben bang er te snel in te duiken, dus we hebben pas volgend weekend weer afgesproken.
Redrosetorn: daten is zeker heel leerzaam. Zeker om je grenzen te bewaken.

Snow: Als de aantrekkingskracht of de klik mist, dan ligt het niet aan eventueel te hoge eisen. Je kan niet met iedereen een klik of aantrekkingskracht voelen. Het kan wat jij zegt inderdaad nog komen bij een 2e of 3e keer zien, maar als het er dan nog niet is is er een kleine kans. Niet aan jezelf twijfelen, aantrekkingskracht is iets wat je zelf niet kan bepalen.

Voor iedereen die een ex mist: ik heb ooit eens gelezen dat het eerste voorjaar na de breuk het missen vrij normaal is. Dan wordt het weer lekker weer, het zonnetje schijnt, hormonen worden wakker. Mensen worden sneller verliefd en worden vrolijker. Dan komt een ex missen vrij snel om de hoek kijken. En nu speelt corona ook mee, teveel tijd om na te denken bijvoorbeeld, weinig afleiding. Lastig, maar wel vrij normaal dus!
manisha-362 schreef:
22-06-2020 11:53
Het is even geleden dat ik gepost heb, heb wel heel trouw meegelezen met jullie :)

Qiyara een echte relatie! Gefeliciteerd. Super leuk voor je!

Attra ook een relatie, gefeliciteerd! Ik heb je probleem gelezen en ik snap je heel goed. Maar ik zou het denk ik wel voorzichtig durven bespreken om te peilen hoe of wat. En volg je gevoel. Hij zal wellicht niet helemaal de waarheid durven vertellen, maar je intuitie laat je niet in de steek.

Julus, ik snap dat je het afgekapt hebt. Als ik je las, was je relaxed, maar het liep duidelijk niet over. Dan wordt het niks.

Verder nog weinig echte succesverhalen, of heb ik niet goed opgelet? :D

In mijn laatste post had ik verteld dat ik een date zou hebben met een man die op de chat wel potentie leek te hebben (en dat an sich is al zeldzaam bij mij). Nou, die date was een enorme flop. Het was gezellig, lieve man, maar echt niks voor mij. Ik voelde zelfs een lichte vorm van walging toen ik hem zag, er was dus geen chemie :D Heb het daarna ook aardig afgekapt, dat het voor mij hierbij blijft. Twee dagen geen berichtje gehad, dus ik dacht dat het wel ok was. Maar helaas, een heel relaas daarna, dat hij het er zo moeilijk mee had, dat ik tegenstrijdige berichten stuurde (want ik was op voorhand wel enthousiast om hem te ontmoeten) en dat hij het zielig vond dat ik mezelf niet de kans gaf om het te laten ontplooien. Euh................

Daarna eens afgesproken met een Tinder man. Weinig gechat, maar was heel spontaan en was best leuk de eerste keer. Maar het liet ook niks achter qua gevoel/enthousiasme. Daarna nog eens afgesproken en toen ben ik volledig afgeknapt, dus dat wordt ook niks.

Nu aan het appen met een oude bekende van vroeger, maar gezien zijn rugzak (kind met beperking) wordt dat natuurlijk ook niks. Wel aangegeven dat ik hem leuk gezelschap vind, maar dat hij er verder niks van moet verwachten (geen fysiek contact, geen hoop op een relatie).

En misschien zit het in de lucht want ik heb het meer gelezen, maar ik mis mijn ex ook :hihi:
Het lijkt wel een hype momenteel: dates met mannen bij wie we het niet voelen. Zo gek, want ik had periodes dat ik de ene na de andere leuke man ontmoette bij wie ik echt kriebels voelde. En ik lees het hier ook.
En dan nog de kwestie ex. Dat heb ik dan weer niet maar wij zijn al best lang uit elkaar. Is het niet gewoon zo dat je dan een speciaal iemand of maatje mist? Iemand bij wie je hoort?

Het tij keert vast voor ons na deze magere tijd. Hierna alleen maar leuke mannen waarbij de vonken knetteren. Liefst wederzijds!
Haha ja en wat ook een hype lijkt te zijn, is overgevoelige mannen! Ik had laatst iemand op Tinder opgedoken, leuk gechat, nummers uitgewisseld. Alles prima ok, gezellig.
Na twee dagen chatten kreeg ik ineens het verwijt dat onze Tindermatch weg was. Ik wist van niks, dus ik keek op mijn Tinder. Daar stond hij nog gewoon tussen. Dus ik maakte een printscreen en stuurde dat door naar hem. Daar stonden natuurlijk ook nog andere open gesprekken tussen en hij kon zien dat ik aardig wat matches had. Ik kreeg een printscreen terug met een lege Tinder. Dus ik dacht oprecht dat er iets mis was met zijn Tinder aangezien hij 0 matches had.
Was hij helemaal over de zeik, want hij praatte altijd maar met 1 persoon tegelijkertijd. Hij vond dat hij erg veel concurrentie had (onwaar, maar ok) en hij viel daarover. Heb hem maar gezegd dat het contact daar dan ook maar ophoudt. We hadden nog maar 2 dagen gechat, als hij dan al zo overgevoelig doet, past ie niet.

Maar het verbaast me sowieso dat iemand daar iets over durft te zeggen. Net of je een verplichting aangaat bij een paar keer chatten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven