Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Ja klopt. Hij was direct erg enthousiast en ik had tijd nodig. Dat heb ik ook uitgesproken. Waar hij meteen uitsprak dat hij wist dat dit het was, wilde ik eerst eens kijken of we echt een match zijn. Sinds hij wegging verliep het stroef. Lastig om uit een impasse te komen en weer enthousiast te worden en misschien moet ik dat niet willen. Hoe goed de match ook is. Gelukkig nog geen kriebels hier.
Heb het YouTube filmpje niet gezien, maar ik vind dat je niet alles op orde hoeft te hebben voordat je een relatie hebt. Had het er een keer met mijn psycholoog over. En die zei het is heel erg van deze tijd dat je verteld wordt dat je zelf eerst 100% blij met jezelf moet zijn en alles op orde moet hebben voordat je een relatie aan kan gaan. Dat is niet zo, je kan dit ook samen met iemand doen. Als je maar voor elkaar kiest en ook de ‘tekortkomingen’ accepteert. Niemand is helemaal perfect. Het is denk ik belangrijk dat je wel jezelf accepteert en waardeert, of dat nou 100% blij of 80% blij is.

@Jules, in dit geval misschien wel goed dat er nog geen kriebels zijn. Anders zou het me lastiger lijken deze situatie. Je zit er nu best rationeel in vind ik.

Ik heb mijn ex gisteren gezien die jarig was een tijdje geleden en wat andere successen had. Omdat we elkaar nog sporadisch spreken toch elkaar even gezien. Begin van Corona wat meer, nu toch wat minder (minder behoefte ook). Was fijn en gezellig, maar geen ‘kriebels’. Toch vraag ik me na de laatste dates met anderen af, heb ik de relatie te snel beëindigd, moest ik er harder voor werken? Hij heeft de ‘basis’ voor een goede relatie, maar het is verder niet spannend wat ik eerder ook aangaf. Wel heel veilig en een fijne man. En zou me niet behandelen zoals ik de laatste tijd behandeld ben (oké moet niet over 1 kam scheren, maar doe het nu toch even). Deze gevoelens komen niet naar boven omdat ik hem net gezien heb, maar het spookt wel vaker door mijn hoofd. Hij heeft verder geen hoop of iets en hij weet niet dat ik hier aan denk, maar dat doe ik toch wel. De ene dag wat meer dan de ander. We weten van elkaar dat we aan het daten zijn met een ander, niet leuk natuurlijk, maar wel zo eerlijk.
Muis: weet je hoe hij erin staat? Hij heeft geen hoop zeg je, maar hij weer niet hoe jij erin staat. Misschien deelt hij deze gevoelens? Je kan het eventueel bespreekbaar maken

Hier even een kleine update tussendoor. Ik had gister onverwacht een date en dat wilde ik hier bespreken, omdat ik twijfels had. Maar ik heb vanavond ook onverwacht een date gehad met iemand anders, en de twijfels van de eerste date hoeven niet meer besproken te worden omdat het nu gewoon een nee is..date van vanavond klikte zo goed.. gelijk vanaf eerste minuut gezelligheid en comfortabel bij elkaar. Alsof we elkaar al langer kennen. Hij praat wel veel over zichzelf, maar dat is het enige wat mij een beetje tegenviel en wie weet verandert dat nog wel. Ik ben er heel positief over.. had dit niet verwacht. Was juist even helemaal klaar met daten en al het gedoe, maar gister spontaan een date gehad toen dacht ik vandaag dat het met hem ook wel even kon. Had even een spontaan weekend. En dan zo enthousiast zijn. Ik wil niet te hard van stapel lopen dus moet mezelf inhouden van mezelf, straks valt het toch nog tegen of deelt hij de gevoelens niet. Maar pff.. het was fijn..
Hoi, in september op tv in first dates en verder erg druk met mijn nieuwe huis.

Ik heb de laatste tijd alleen maar spirituele mensen op mijn pad..het zijn bijzondere tijden..en daarnaast zit ik zelf ook erg in ontwikkeling..ben eigenlijk blij als ik mensen "simpel" kan ontmoeten..gewoon een wijntje in de zon enzo. Heftige tijden....mooie tijden..

Date is weer over..geen romantische vonk helaas..jammer..we vonden elkaar wel in incidenteel naturisme, dat was wel fijn.

@muis...met je eens..mensen leren meer van elkaar dan van zichzelf

@Julus..na een date of 4 geen kriebels is geen goed nieuws..dates hebben kriebels nodig om relaties te worden..anders blijft het "beter dan niks"
@Jules: Wel een beetje apart dat hij eerst helemaal enthousiast is en dat het contact nu heel stil is. Terwijl jullie voor de date uren hebben gebeld en gepraat hebben? Komt niet over alsof hij dan heel veel interesse heeft. Of hij houdt zich wat rustiger omdat hij weet dat jij twijfels hebt? Ik hoop dat je morgen wat duidelijkheid hebt. Want dit lijkt me ook vervelend.

@Muis: Lastig dat je twijfelt of het een goede keuze was. Maar je hebt die keuze vast niet voor niets gemaakt toch?

@Mazikeen: Leuk dat je een spontane date had gisteren! Stelde hij helemaal geen vragen aan jou? Maar misschien was hij gewoon zenuwachtig en praatte hij daarom veel over zichzelf. Ik zou het daarom niet gelijk afkappen, maar even aankijken hoe het zich verder ontwikkelt.
Shiverr: jawel hij stelde wel vragen gelukkig. Maar vond het wat minimaal. Ik ga het daar inderdaad niet op afkappen want ik ben nog steeds enthousiast :-D
Leuk mazikeen! Ah, en het blijven mannen he 😂
Je kunt m vast wel wat bijschaven.

@ritmo: iedereen heeft wat te bieden, ook jij.
Is er een reden dat je jezelf zo laag inschat?

@shiver: denk idd zoals viv zegt, het is niet altijd soort zoekt soort.
Ik ben zelf aardig slank, maar vind het niet aantrekkelijk als een man dun is (type potlood zeg maar). En ook qua hobby's mag ie best ie heel anders doen.
Is toch bv bij vrienden ook zo? Gaat toch meer om de chemie/klik
@Mikini: Ja jullie hebben gelijk hoor. Het is meer mijn denkwijze dat het probleem is, dan dat het werkelijk een probleem is denk ik.
@Mazikeen wat fijn om te horen dat je een fijne date hebt gehad. Welke kant het ook op gaat, geniet van dit gevoel. Hou ons vooral op de hoogte!

@Shiverr zoals eerder gezegd is, ik maak ook het tegenovergestelde mee. Mijn date afgelopen week bijv trainde 6 keer per week, geen zoetigheden (ik leef op toetjes haha) was echt niet per se op zoek naar iemand die ook zo actief was. Rondingen ook juist mooi. Maar wel iemand die z’n levensstijl accepteerde, wat ik ook snap.

Wat betreft mijn ex, ik heb het uitgemaakt. Hij was/is het er niet mee eens en vond me overhaast. Dit is de reden dat ik het moeilijk vind het bespreekbaar te maken, dat wil ik pas doen als ik er 100% achter sta. Of hij me nog terug zou nemen zelfs al was hij het niet eens met de beslissing, geen idee. De grootste reden was eigenlijk wat hier eerder al genoemd werd. Nooit echt kriebels, ik vond het een fijn gevoel dat ik ‘gewild’ werd. Niet eerder gehad dat iemand met mij een relatie wilde, en ook nog een goede jongen. Maar bijna een jaar verder wist ik nog steeds niet of ik hém wel wilde. Dat merkte hij ook. Van alles geprobeerd, maar kwam niet af van het twijfel gevoel, toen besloten uit te maken, wat destijds wel goed voelde. Nu zijn de twijfels terug(wil ik hem toch wel?), maar nu op een andere manier.. Zucht.
Tomcat ben benieuwd voor september! Maar het moet er niet te snel zijn want dan is de zomer al weer voorbij.
Iemand leren kennen tijdens naturisme? Dat is apart, een soort van dating naked :-)

Mazikeen je bent populair! Veel dates! Heb je met die van gisteravond nog contact gehad?

Flaffy, hoe voel jij je? Nog enthousiast over jullie reünie?

Hier intussen een maand aan het daten, hij stelde me gisteren aan een kennis die we tegenkwamen voor als 'dit is Attra, mijn vriendin' en dat voelde fijn.
Attra dat klinkt goed! Dus je hebt nu officieel een relatie!

Mazikeen je zit lekker in de lift. Heerlijk gevoel he?

Muis, altijd lastig de afweging die jij moest maken. Maar ergens voelde je dat je iets miste denk ik? En dan zal er altijd iets blijven knagen. Dan kun je beter verder zoeken naar iemand bij wie alles helemaal klopt. Dan is er nul twijfel.

Ik heb het afgekapt met date. Ik heb moeite gedaan maar trok aan een dood paard. Dat is niet goed voor mijn eigenwaarde en dus heb ik gezegd tot hier en niet verder. Bellen hoefde voor mij niet meer. Dan zou hij mij weer aan een lijntje laten bungelen en dat gaan we niet doen. Klaar nu, en ik ben er van overtuigd dat er dan iets beters komt. Iets wat vanzelf gaat zoals het hoort.
Geeft rust om zelf de regie te houden. Hij vond het jammer en had graag willen bellen. Ik zie de meerwaarde niet. Hij heeft me een week lang afgehouden dus too little too late.
Wat fijn Attra!

Julus, je hebt groot gelijk hoor, een week amper wat laten horen en dan het nu ineens jammer vinden omdat je voor jezelf kiest. Dan is hij jou ook gewoon niet waard. Hij had dan al veel eerder een open gesprek met je moeten voeren.

Hier gisteren een wandeldate gedaan maar voelde totaal geen klik, en hij was beledigd dat hij niet met me mee naar huis mocht om film te kijken samen. Als je die grens al niet kunt respecteren is het ook meteen klaar voor mij.
Julus je hebt inderdaad je best gedaan, ik had niet zo veel geduld gehad denk ik. Wijze beslissing. Ik duim dat er gauw een leuke vent op je pad komt.

Sabbieeehhhh ongelooflijk toch? Had ook een paar keer zoiets. Net alsof er een bepaalde verplichting aan een date hangt.
Blijkbaar zijn er mannen die dat idee hebben Attra, maar dan zitten ze bij mij echt heel verkeerd ;-) Ben best een felle tante dus maak er wel snel korte metten mee.
Goed zo Sabiehh. Zo'n man date dan met andere intentie en er bestaat geen recht op seks.
Ik ben blij dat ik het op een volwassen manier een week geprobeerd hebt. Aan mij ligt het niet. Maar als iemand alles afhoudt en niet wil investeren zegt dat genoeg. Vraag ik me af wat hij nou eigenlijk wel wilde maar ik had geen trek meer in een gesprek.

Ook voor jou geldt: op naar een echte leukerd!
Julus schreef:
21-06-2020 20:00
Goed zo Sabiehh. Zo'n man date dan met andere intentie en er bestaat geen recht op seks.
Ik ben blij dat ik het op een volwassen manier een week geprobeerd hebt. Aan mij ligt het niet. Maar als iemand alles afhoudt en niet wil investeren zegt dat genoeg. Vraag ik me af wat hij nou eigenlijk wel wilde maar ik had geen trek meer in een gesprek.

Ook voor jou geldt: op naar een echte leukerd!
Snap dat je benieuwd bent hoor. Zou ik ook zijn. Maar inderdaad, een week de boel afhouden zegt al genoeg.

Yes! Gezamelijke doelstelling ;-)
@Flaffy: Sorry helemaal nog niet gereageerd. Maar wat fijn voor je dat het toch weer is goedgekomen. Ik hoop dat dit niet meer voor gaat komen en dat de communicatie tussen jullie beter wordt. Hopelijk kunnen jullie nu gewoon weer met een schone lei beginnen.

@Mazikeen: Fijn dat je nog steeds enthousiast bent. Was het vandaag al wat anders via de app of?

@Tomcat: Wat leuk dat je in first dates komt. Was het niet heel eng om te doen? Je mag er zeker nog niet zoveel over zeggen haha.

@Muis: Goed om te horen dat gewoon zo kan.

Maar alleen om je gewild te voelen zou ik geen relatie aangaan. En misschien hoef je ook weer geen vuurwerk te verwachten. Maar wel iemand die je oprecht leuk vindt en waar je geen twijfels over hebt. En ik denk persoonlijk dat wanneer je toen zolang hebt getwijfeld, de twijfels nu niet weg zijn. Die zullen denk ik weer komen. Tenzij er grote veranderingen zijn gebeurd ondertussen.

@Attra: Leuk dat je nu een relatie hebt! Gefeliciteerd!

@Julus: Goed dat je er zelf een punt achter hebt gezet. Maar ik snap ook niet waarom hij perse maandag wilde bellen. Waarom kon dat bijv. vrijdag of gisteren niet? Al kan ik me wel voorstellen dat je nu wel benieuwd bent naar wat hij te zeggen had. En als hij het jammer vindt, dan had hij toch gewoon eerder actie moeten ondernemen. Beetje raar allemaal.

@Sabbieeh: Wat stom dat hij ook serieus beledigd was dat jullie geen film meer gingen kijken. Alsof je na een 1e date gelijk verplicht bent om thuis af te spreken.

Ik praat sinds gistermiddag met een jongen en we hebben vandaag ook heel de dag geappt. En ook echt leuke gesprekken, niet de standaard gesprekken. Alleen hij is dus niet gelijk mijn type waar ik op val normaal gesproken. Maar het daarom afhouden vind ik ook weer zo wat, want het appen is wel gewoon leuk.
Toch mooi he, dat er vaak ook weer vrij snel een leuk contact opduikt. Daarom is het geen enorme gemiste kans als iets stukloopt met een date. Er komt altijd weer iets nieuws, vaak leuker. Ben erg benieuwd waar dit op uitdraait voor je.

Het blijft een vreemd verhaal wat mijn date betreft maar ik ga me er niet meer mee bezighouden. Die week was al te lang voor iemand die zo weinig wil investeren. Ik gaf het iig een kans.
Ja ik ben ook wel benieuwd of dit alleen bij appen blijft of dat het tot een date komt. Maar ik ben wel blij dat ik de dates die niks werden ook weer geen ramp vind. Anders lijkt me daten dus helemaal niet zo leuk. Dat is denk ik het voordeel dat ik niet snel iemand leuk vind. Al is gereserveerdheid soms ook wel irritant.

Ja precies, je hebt het een kans gegeven. Ga je nu weer echt op zoek of weer net zoals eerst gewoon kijken wat er op je pad komt?
Dat scheelt zeker, dat maakt ook dat je makkelijker snel door kunt. Aan de andere kant lijkt het me ook heel fijn om eens echt helemaal weg te zijn van iemand. Dat risico dat je loopt dat iets niks wordt hoort er bij. Als alles middelmatig blijft wordt het ook saai.

Ik ga niet op zoek maar kijk gewoon wie er evt op mijn pad komt. En stort me op het dagelijks leven en leuke dingen die ik ga doen. Ik heb nog 4 mnd e-matching waar ik niet actief op ben maar ik ben wel zichtbaar.
@Attra, gefeliciteerd! Dat klinkt toch wel aardig officieel zo, lijkt mij een fijn gevoel 😁 Had je het ‘ding’ nog met hem besproken?

@Muis, wel beetje herkenbaar hoor over exen etc. Merk dat ik de laatste tijd (vooral sinds het thuis zitten) ineens aan ex dates etc ga nadenken, dat ik ineens iemand ga missen wat ik destijds prima achter mij kon laten. Maar ik doe er verder niks mee, is met een reden over gegaan..

@Julus, sterk van je om het zelf af te kappen! Jammer dat zo is gelopen, maar ik denk ook niet dat het telefoongesprek van morgen echt veel had opgeleverd. We gaan niks steeds voor het ‘fuck yes’ gevoel hier ;-)

@Shiver, leuk dat je weer contact hebt met iemand! Het is lastig te zeggen met alleen appen of er aantrekking is en het je type is etc. Bij mijn laatste date had ik het idee dat hij qua uiterlijk etc helemaal mijn type was en we appte gezellig, maar de chemie miste in het echt. Enige manier om erachter te komen is af te spreken, goed dat je al wat meer nuchter in staat 😁

Ik heb morgenmiddag m’n wandel date, hij komt naar mijn woonplaats fietsen en halen een ijsje. Erg benieuwd weer, we kletsen al bijna 2 weken en hij lijkt wel mijn type. Maar dat dacht ik de laatste keer ook, dus merk dat ik beetje huiverig ben 😬 Zo van; dadelijk voel ik het weer niet.. Hiervoor is vaak gebeurd dat juist ik degene was die het zag zitten en de andere persoon het afkapte, nu ben ik al 3x de persoon geweest die niet meer wilde afspreken. Wellicht omdat ik er nu ook wel steeds meer achterkom wat ik zoek, wat niet erg is!
Mazikeen666 schreef:
21-06-2020 01:19
Muis: weet je hoe hij erin staat? Hij heeft geen hoop zeg je, maar hij weer niet hoe jij erin staat. Misschien deelt hij deze gevoelens? Je kan het eventueel bespreekbaar maken

Hier even een kleine update tussendoor. Ik had gister onverwacht een date en dat wilde ik hier bespreken, omdat ik twijfels had. Maar ik heb vanavond ook onverwacht een date gehad met iemand anders, en de twijfels van de eerste date hoeven niet meer besproken te worden omdat het nu gewoon een nee is..date van vanavond klikte zo goed.. gelijk vanaf eerste minuut gezelligheid en comfortabel bij elkaar. Alsof we elkaar al langer kennen. Hij praat wel veel over zichzelf, maar dat is het enige wat mij een beetje tegenviel en wie weet verandert dat nog wel. Ik ben er heel positief over.. had dit niet verwacht. Was juist even helemaal klaar met daten en al het gedoe, maar gister spontaan een date gehad toen dacht ik vandaag dat het met hem ook wel even kon. Had even een spontaan weekend. En dan zo enthousiast zijn. Ik wil niet te hard van stapel lopen dus moet mezelf inhouden van mezelf, straks valt het toch nog tegen of deelt hij de gevoelens niet. Maar pff.. het was fijn..
Klinkt leuk!! En ook wel teken als je de andere date gelijk was vergeten, nog wel aangegeven of contact laten doodbloeden?

En belangrijkste is dat je het fijn hebt gehad 😁 Ik herken je gevoel wel, dat je jezelf wil inhouden qua enthousiasme en de vraag of hij het ook zo ervaarde. Maar de tijd zal het leren, er nog contact en evt iets besproken voor 2e keer? Hopelijk was het veel over zichzelf praten iets uit zenuwen en toont hij de volgende keer wat meer interesse!
Zag onderstaande link in een ander topic, interessant! Boek wil ik wel gaan lezen;

https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... ans-heeft/

Nog een interessant artikel:

https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... t-de-ware/
Jullie hebben gelijk hoor, dat ik destijds echt wel een reden had om het uit te maken. Ik volgde mijn gevoel. Alleen ik kan me nu even niet meer goed relateren met dat gevoel. Als ik ook op de link klik met tip voor boek van Vivi zie ik in de eerste alinea staan:
"Uit mijn onderzoek blijkt dat chemie bestaat uit vijf ingrediënten, namelijk dat je je op je gemak voelt bij elkaar, dat je je veilig voelt in je relatie, dat het leuk is om samen te zijn, dat je passie en genegenheid voor elkaar voelt en tot slot dat je voelt dat er wederzijds respect is. Is de grootste verliefdheid voorbij, dan kom je erachter of je relatie deze vijf ingrediënten heeft. Als dat niet het geval is, kun je er beter een punt achter zetten. Het voelt goed om samen te zijn of niet, dat kun je niet afdwingen. Ook niet met relatietherapie."
En dan kan ik alleen maar denken, wij hadden de vijf ingrediënten wel. Dat bedoel ik met dat de basis er echt was. Maar waarom dan toch de twijfel en het niet 100 % willen vanuit mijn kant, kan er echt van balen. Het gevoel dat ik te snel opgegeven heb blijft ook terugkomen. Maar goed, weet nog steeds niet of ik 100 % voor hem kan gaan / durf. Maar ook niet 100 % dat ik niet wil..

Het leuke gesprek dat ik had is een beetje stil vanuit zijn kant. Ben benieuwd of hij nog een keer gaat reageren, ging namelijk echt goed. Maar wil het niet jinxen,dus wacht het geduldig af.

Maar aan de andere kant: heel leuk jullie geplande dates! :) Ben benieuwd hoe het loopt. Via waar ontmoeten jullie je dates nu? Toch tinder, of vooral juist andere apps?
Muis12345 schreef:
22-06-2020 00:56

"Uit mijn onderzoek blijkt dat chemie bestaat uit vijf ingrediënten, namelijk dat je je op je gemak voelt bij elkaar, dat je je veilig voelt in je relatie, dat het leuk is om samen te zijn, dat je passie en genegenheid voor elkaar voelt en tot slot dat je voelt dat er wederzijds respect is. Is de grootste verliefdheid voorbij, dan kom je erachter of je relatie deze vijf ingrediënten heeft. Als dat niet het geval is, kun je er beter een punt achter zetten. Het voelt goed om samen te zijn of niet, dat kun je niet afdwingen. Ook niet met relatietherapie."
En dan kan ik alleen maar denken, wij hadden de vijf ingrediënten wel. Dat bedoel ik met dat de basis er echt was. Maar waarom dan toch de twijfel en het niet 100 % willen vanuit mijn kant, kan er echt van balen. Het gevoel dat ik te snel opgegeven heb blijft ook terugkomen. Maar goed, weet nog steeds niet of ik 100 % voor hem kan gaan / durf. Maar ook niet 100 % dat ik niet wil..

Het leuke gesprek dat ik had is een beetje stil vanuit zijn kant. Ben benieuwd of hij nog een keer gaat reageren, ging namelijk echt goed. Maar wil het niet jinxen,dus wacht het geduldig af.

Maar aan de andere kant: heel leuk jullie geplande dates! :) Ben benieuwd hoe het loopt. Via waar ontmoeten jullie je dates nu? Toch tinder, of vooral juist andere apps?
Het belangrijkste onderdeel van chemie ontbreekt, je hormonen moeten meewerken. De hormonen die er voor zorgen dat je samen met die man wil zijn. En dan mogen de veiligheid en het respect nog ontbreken, je wil samen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven