Erg vervelend gedrag stiefzoon

22-06-2020 23:53 391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, het is al een tijd geleden sinds ik voor het laatst actief was hier. Toen was ik nog samen met ex, geloof ik.

Ik heb inmiddels een aantal jaar een fijne relatie met een leuke, lieve man. Mijn ex en ik hebben co- ouderschap over onze dochtertje, dat gaat prima.
Vriend heeft echter ook een zoon, die niks van mij wilde weten de eerste jaren. Waar ik eerst nog hoopte dat het na verloop van tijd zou bijtrekken, troostte ik mezelf later met de gedachte dat we in elk geval niet 24/7 op elkaars lip zaten. Hij kwam alleen in het weekend, waarvan ik ook nog 1 dag werkte, dus de ongemakkelijke momenten bleven beperkt.

Echter is de situatie nu veranderd door problemen van zijn moeder, waardoor hij niet thuis kon blijven wonen. Om die reden woont hij nu al sinds Maart bij ons. En het breekt me op.
Vriend gooit alles wat zoon doet op "ach hij is aan het puberen/ heeft het moeilijk met de situatie rondom zn moeder/ mist zn vrienden/ gaat door een moeilijke periode"
Maar het voelt voor mij alsof zoon me expres uitdaagt, en mij en zijn vader uit elkaar wil drijven.
Als vriend thuis is, doet zoon namelijk nooit rare dingen. Gedraagt zich zoals een gemiddelde puber dat doet, maar zoekt geen ruzie ofzo.

Zodra zijn vader het huis uit is, ben ik al op mn hoede, omdat ik niet weet wat er nu weer gaat komen. Een greep uit de dingen die hij de afgelopen maanden heeft gedaan:
Hij maakt bijvoorbeeld dingen stuk, en zegt vervolgens dat hij het niet gedaan heeft. Echt als in: pakt mok uit de kast, kijkt mij aan, laat hem vallen en loopt triomfantelijk weg.
Bestelt dingen online, op mijn naam, met achteraf betalen.
Maakt dingen kwijt, waarvan ik zeker weet dat het gewoon op een vaste plek lag. Doet vervolgens alsof ie geen idee heeft waar ik het over heb.

Dat zijn nog 'kleine' dingetjes.
De meest recente ontwikkelingen vind ik erger, maar daar ga ik later even verder op in.

Wat moet ik hier nou mee???
sneeuwwitje80 schreef:
23-06-2020 16:02
Hmm ik vind dat bewust laten betrappen en dan dank je mammie echt heel raar.
Wie weet wat er bij die moeder allemaal gebeurt is. Die zit niet voor niets in een inrichting.
Daveotion schreef:
23-06-2020 15:56
Waarom gaat iedereen er direct van uit dat hij iets met het dochtertje van TO zou willen doen? Hij richt zich op TO, er is niets wat ergens anders op wijst.
Om TO te raken. Natuurlijk is dat niet zeker, maar ik zou het risico absoluut niet nemen.
Life is short. Eat dessert first.
lolita666 schreef:
23-06-2020 16:14
Ik werkte parttime, maar mede door de impact van het Corona- gedoe op dat bedrijf, werd mijn contract niet verlengd. Ik ben nu dus werkzoekende en vooralsnog hele dagen thuis. Met de zoon dus. En 3-4 dagen met mijn dochtertje.

Vriend heeft een eigen zaak, dus structureel minder werken is geen optie...
Hij kan hem niet af en toe meeslepen naar zijn zaak en eventueel (laten) opleren?
Pa minder werk en misschien op termijn meer tijd en stiefzoon een bezigheid.

Zeker tijdens Corona en de vakantie.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
lolita666 schreef:
23-06-2020 16:14
Ik werkte parttime, maar mede door de impact van het Corona- gedoe op dat bedrijf, werd mijn contract niet verlengd. Ik ben nu dus werkzoekende en vooralsnog hele dagen thuis. Met de zoon dus. En 3-4 dagen met mijn dochtertje.

Vriend heeft een eigen zaak, dus structureel minder werken is geen optie...
Dus je zit hele dagen met de zoon van je vriend thuis. Sorry, maar ik denk dat dit echt geen goed idee is. Je vriend moet NU een oplossing gaan verzinnen. En als dat niet vandaag nog gebeurt, ga dan alsjeblieft weg! Dat is voor die zoon ook beter want dan heeft zijn vader geen keus meer, dan moet hij wel. Laat je dus beslist NIET overbluffen met smoesjes als dat hij vanwege zijn bedrijf niet kan, want als je weggaat moet het sowieso. Minder werken is absoluut WEL een optie. Dan doekt hij het bedrijf maar op maar de verantwoordelijkheid van zijn zoon op jou afschuiven is niet ok!!
Creativity is intelligence having fun
Daveotion schreef:
23-06-2020 16:06
Wellicht heeft TO hem ook weleens geprovoceerd.
Djeez zeg, wat ben jij voor een pervers persoon. Denk je dat ze in sexy lingerie voor dat joch gaat paraderen ofzo?
Daveotion schreef:
23-06-2020 16:06
Wellicht heeft TO hem ook weleens geprovoceerd.
Eh Ja, sure. Want ik loop dagelijks te flashen met mn tieten en draag expres korte jurkjes enzo.

Echt? Juist vanwege dat soort gedrag van hem ben ik me enorm bewust van wat ik eventueel zou kunnen uitstralen. Ik kan moeilijk mijn ondergoed weggooien en vervangen door oma-ondergoed, ook te voorkomen dat hij daar weer iets mee uitspookt, lijkt me?

Ik hang geen sexy lingerie door het hele huis, maar ik kan er verdomd weinig aan doen als hij het uit mijn la of uit de wasmand jat.

Dus hoe zou ik hem in vredesnaam moeten provoceren??
TO, echt weggaan daar. Ik vermoed dat je dit niet gaat doen, maar dat is echt beter voor iedereen.
Kirby schreef:
23-06-2020 16:20
Dus je zit hele dagen met de zoon van je vriend thuis. Sorry, maar ik denk dat dit echt geen goed idee is. Je vriend moet NU een oplossing gaan verzinnen. En als dat niet vandaag nog gebeurt, ga dan alsjeblieft weg! Dat is voor die zoon ook beter want dan heeft zijn vader geen keus meer, dan moet hij wel. Laat je dus beslist NIET overbluffen met smoesjes als dat hij vanwege zijn bedrijf niet kan, want als je weggaat moet het sowieso. Minder werken is absoluut WEL een optie. Dan doekt hij het bedrijf maar op maar de verantwoordelijkheid van zijn zoon op jou afschuiven is niet ok!!
Ik zie het eerder gebeuren dat zoon / stiefzoon dan gewoon hele dagen alleen thuis zit.
Hij is tenslotte 17 en geen 7 en kan perfect alleen blijven.
Is dit nu later?
lolita666 schreef:
23-06-2020 16:22
Eh Ja, sure. Want ik loop dagelijks te flashen met mn tieten en draag expres korte jurkjes enzo.

Echt? Juist vanwege dat soort gedrag van hem ben ik me enorm bewust van wat ik eventueel zou kunnen uitstralen. Ik kan moeilijk mijn ondergoed weggooien en vervangen door oma-ondergoed, ook te voorkomen dat hij daar weer iets mee uitspookt, lijkt me?

Ik hang geen sexy lingerie door het hele huis, maar ik kan er verdomd weinig aan doen als hij het uit mijn la of uit de wasmand jat.

Maar TO, verdorie, dit bespreek je toch met zijn vader! Dit ga je toch niet verzwijgen!
lolita666 schreef:

Je hebt in de afgelopen jaren nog nooit iets onaardigs of kleinerends tegen hem gezegd?
lolita666 schreef:

En dit is volgens jullie nog steeds normaal pubergedrag?

Echt. Wat doe je nog daar.
Huts!
JenBarber schreef:
23-06-2020 16:10
Hoeveel meisjes worden aangerand door jongen die last hebben van hun hormonen denk je? Niet iedere aanrander is een psychopaat natuurlijk.

Dit is gedrag wat je echt niet op zijn beloop moet laten. Als hij denkt dat hij dit kan maken bij zijn stiefmoeder, waarom dan niet bij zijn klasgenootjes. En wat nou als hij dronken is op een feestje en zijn vriendinnetje is hem wat aan het op geilen.

Sorry misschien overdrijf ik hoor. Maar ik vind dit dus echt een rode vlag. En ik zeg niet dat hij een potentiële verkrachter is. Maar ik geloof wel dat de kans kleiner is dat hij zulk gedrag in de toekomst zal vertonen als hij duidelijk word gemaakt dat dit niet oke is. En dat doe je niet door dit te bagatelliseren.
Maar wel een die het signaal van wat wel en niet kan niet zo heeft zitten als een ander, dat lijkt me wel duidelijk.
Dat signaal krijg je allemaal mee. Je weet instinctief dat je geen puppies moet martelen etc. Mensen waarbij dit signaal verstoord is noem je psychopaten. En nee niet iedere psychopaat is een verkrachter of moordenaar. De meeste draaien zelfs redelijk mee in de maatschappij. Maar wél omdat ze geléérd hebben wat wel en niet wenselijk is in gedrag. Het is dus aangeleerd gedrag als compensatie van het niet goed werken van dat signaal. Maar daar moet dan wel hulp voor komen. Anders kan dit nog onwenselijker vormen gaan aannemen. (en ik vind dit al een dikke NOGO eigenlijk)
Daveotion schreef:
23-06-2020 16:25
Je hebt in de afgelopen jaren nog nooit iets onaardigs of kleinerends tegen hem gezegd?
Dat staat toch totaal niet in verhouding met wat dat jong nu uitspookt.
Huts!
doornroosje9 schreef:
23-06-2020 16:23
Maar TO, verdorie, dit bespreek je toch met zijn vader! Dit ga je toch niet verzwijgen!
*pa loopt naar zoon*
*zoon ontkent*
*volgende dag light beha gewoon op zijn plaats*
*probeer maar eens te bewijzen*
*pa vindt zijn vriendin een zeur en klasseert het in 't beste geval onder puber-gedrag, als hij het al gelooft*
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
Ik zie het eerder gebeuren dat zoon / stiefzoon dan gewoon hele dagen alleen thuis zit.
Hij is tenslotte 17 en geen 7 en kan perfect alleen blijven.
Daar zou je nog wel eens gelijk mee kunnen hebben ja. Maar dan weet TO ook meteen waar ze staat: de huissloof, het gratis seksspeeltje van papa en de boksbal waar zoon zich op kan afreageren. En verder moet ze gewoon lekker d'r mond houden. Echt TO, wat doe je daar nog?
Creativity is intelligence having fun
Wissewis schreef:
23-06-2020 16:26
*pa loopt naar zoon*
*zoon ontkent*
*pa vindt zijn vriendin een zeur en klasseert het in 't beste geval onder puber-gedrag, als hij het al gelooft*
Nee hoor, TO gaat vanavond alles vertellen wat er de afgelopen maanden gebeurd is, pakt haar spullen en gaat met dochter het huis uit. Dan komt het wel aan bij vader hoor.

Maar goed, jammer genoeg gaat TO dat niet doen, vrees ik.
Wissewis schreef:
*pa loopt naar zoon*
*zoon ontkent*
Nog een reden om zo snel mogelijk weg te zijn daar.
Dan maar relaxed alleen wonen, geen één samenwoon-wens is dit soort gezeik waard.

Noch voor TO, noch voor de zoon.
Huts!
Wissewis schreef:
*pa loopt naar zoon*
*zoon ontkent*
Dan is het toch gewoon einde relatie? Het is niet zo dat TO daar moet blijven. Dan zoekt pa het lekker zelf uit met zoon.
lolita666 schreef:

Je voelt je niet meer veilig in je eigen huis op deze manier en dat is wel wat een thuis moet zijn, voor jou en voor je dochter. Je moet echt weggaan en wel direct. Ik vind het echt zorgelijk wat ik allemaal lees.
doornroosje9 schreef:
23-06-2020 16:23
Hij heeft al eens ondergoed 'gebruikt' teruggelegd in mijn la, en daar heb ik hem wel op aangesproken. Maar dat vond ik zo ongemakkelijk. En op de een of andere manier durfde ik dat niet tegen vriend te vertellen, omdat ik het zo enorm gênant vond.

"Je zoon heeft zn kwakje op mn ondergoed gedumpt en het terug in mn la gelegd"? Hoe krijg je zoiets op tafel?
Euhm, oké...
lolita666 schreef:
23-06-2020 16:31
Hij heeft al eens ondergoed 'gebruikt' teruggelegd in mijn la, en daar heb ik hem wel op aangesproken. Maar dat vond ik zo ongemakkelijk. En op de een of andere manier durfde ik dat niet tegen vriend te vertellen, omdat ik het zo enorm gênant vond.

"Je zoon heeft zn kwakje op mn ondergoed gedumpt en het terug in mn la gelegd"? Hoe krijg je zoiets op tafel?
je hoeft het hem ook niet te vertellen. laat het hem zien. Leg het slipje desnoods bij je vriend op tafel voor zijn neus en vraag of dit zijn kwakje is.
Laat de scherven van de mok gewoon liggen totdat vriend thuis komt
Zo dit verhaal nam een andere wending....
lolita666 schreef:

Het wordt steeds extremer. Zie je echt niet in hoe verknipt dit gedrag is? Je gaat nu een huisje/hotel boeken, of familie/vrienden bellen om te vragen of je daar een paar dagen kunt blijven, je pakt zoveel mogelijk spullen. Zodra je vriend er is, ga je hem ALLES vertellen en vervolgens ga je weg naar het huisje/hotel/familie (met je dochter uiteraard als die bij je is deze dagen). Echt hoor... dit is serieus verknipt en je moet zsm maken dat je daar wegkomt.

Heel veel sterkte. Ik hoop heel erg dat je uit deze situatie stapt.
anoniem_397783 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 16:37
2.97% gewijzigd
lolita666 schreef:

Het is dat je een forum geschiedenis hebt maar het begint zowat ongeloofwaardig te worden. Dat Zeg Je Toch!!!
Kom op zeg. Dat is toch niet normaal joh.
En ik ga het met de anderen eens zijn, GA WEG.
Dit joch is echt niet gezond in het hoofd, Denk aan je dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven